Отказ на електро серво управлението на волана Тойота Аурис

Жоро Димитров
Мнения: 2
Регистриран на: 09 Авг 2011 17:51
Местоположение: Varna

Отказ на електро серво управлението на волана Тойота Аурис

Мнение от Жоро Димитров » 15 Авг 2011 17:06

Притежавам Тойота Аурис 2007 г бензин 1,4.Предприех едно пътуване в Германия, колата ми е на 35000 кмПолучих отказ на електросерво управлението, просто волана можеше да се движи само с мускулна сила.Благодарен съм, че това стана в град, където скоростта не беше значителна, а не ща да помисля ако това бестанало на аутобана.Тъй като в сервизите и в Германия и тук не ми казаха каква може да е причината искам да ви запитам имало ли е такъв проблем с друта подобна Тойота и какво е установеноБлагодарности

Жоро Димитров
[/b]
интересувам се от данни за Тойота - двигателите и техническите проблеми свързани с тях

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6247
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 353 пъти
Получена  благодарност: 384 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2011 17:13

Ако си маневрирал дълго и упорито (натоварил си усилвателя), то има навярно има защита от претоварване/прегряване, и се е изключил за известно време.
Предполагам, в книжката за експлоатация го има описан точно този ефект.
При мен в книжката пише:
Воланът може да се усеща по-тежък за управление, ако го използвате непрекъснато при спрял автомобил, или ако се движите изключително бавно. Това е направено, за да се предпази сервоволанът от повреда, и не е признак на неизправност. Ако оставите волана в покой за около една минута, действието на сервоусилвателя на волана ще се възстанови
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 15 Авг 2011 19:26

Само да спомена на колегата , че на Аутобан хидравлика на волана не му трябва ! Даже при по-висока скорост волана допълнително се втвърдява или се изключва усилвателя . Та явно нещо в градското е станало .

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 15 Авг 2011 20:52

Да, в книжката пише точно това, което е написал slowtraveller.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Жоро Димитров
Мнения: 2
Регистриран на: 09 Авг 2011 17:51
Местоположение: Varna

Мнение от Жоро Димитров » 15 Авг 2011 22:38

Благодаря на всички колеги, които се отзоваха.Искам да напомня, че
пи този модел Тойоти сервото е с електрическо изпълнение, т.е. основният изпълнителен елемент е електродвигателче, няма хидравлика.В случая мисля, че дефекта ще да е в електрическата мрежа
Открития дефект с тестер в Германия е с код С1554

Жоро Димитров
интересувам се от данни за Тойота - двигателите и техническите проблеми свързани с тях

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 16 Авг 2011 13:52

Жоро, прочети книжката на колата. Вътре има инструкции за твоята ситуация. Чел съм ги няколко пъти. Пише нещо подобно на казаното от slowtraveller.
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 16 Авг 2011 15:05

Жоро Димитров написа:Благодаря на всички колеги, които се отзоваха.Искам да напомня, че
пи този модел Тойоти сервото е с електрическо изпълнение, т.е. основният изпълнителен елемент е електродвигателче, няма хидравлика.В случая мисля, че дефекта ще да е в електрическата мрежа
Открития дефект с тестер в Германия е с код С1554

Жоро Димитров
Хидравлика би трябвало да имаш, просто помпата се задвижва от електромотор, а не с ремък.

мехаННика
Мнения: 1705
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 39 пъти

Мнение от мехаННика » 16 Авг 2011 15:45

Не е точно така,всъщност изобщо не е така.

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 16 Авг 2011 17:45

Няма никаква хидравлика на волана, само електромотор, който също може да прегрее и да откаже.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Аватар
Yuli
Мнения: 193
Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Yuli » 16 Авг 2011 18:21

Жоро Димитров написа: ...Открития дефект с тестер в Германия е с код С1554
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... z001x.html

Неизправност във верига на релето за захранване... Едва ли ще се самооправи. Успех с ремонта колега!

Бърз поглегд обаче върху схемата не видях реле, а само един 60А бушон за основното захранване към акумулатора...
Изображение
Изображение

Аватар
kaloian311
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Мар 2010 19:23
Местоположение: Пловдив

.

Мнение от kaloian311 » 16 Авг 2011 19:28

Вътре в електро усилвателя има две 30Амперови релета.Иди при жичкаджия да ти ги замерят.
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6247
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 353 пъти
Получена  благодарност: 384 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Авг 2011 22:57

Ако се е оправила от само-себе си едва ли е реле :whistle:
В моя пост имах предвид точно електрическия усилвател....
При електрохидравличния явно маслото охлажда електродвигателя и не съм усещал или срещал такъв ефект...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта