Случка с аларма...
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Случка с аларма...
Здравейте колеги,
Реших да опиша проблема, който имах с автомобилната аларма, за да предпазя някои колеги от необмислено разглобяване на целия автомобил...
Тъй-като преди няколко дни прекарах голяма част от времето си по сервизи споделям идиотската ситуация, в която сам се вкарах....
Та да започнем предисторията: преди години изкарах категория 'А' с идеята да си взема някоя по-сериозна машинка за кеф...
Машинката бе избрана, но в последния момент семейното тяло (по-точно шия) постави ултиматум, и така машинката остана на заден план...
Обаче бях поръчал вече една специална мотоциклетна аларма (двупосочна комуникация)... Алармата дойде, а машинката - не...
Та стоя алармата вкъщи 3-4 години в заводската си упаковка. Само батериите на активното дистанционно ги разкарах да не направят някоя беля. Едното дистанционно е като пейджър, а другото - съвсем малко, е пасивно (доста по-малко от обикновените дистанционни - явно е с най-тънките кръгли литиеви батерийки).
Обаче един приятел си купи мотор и реших да му я подаря.
Дотук предисторията.
Вземам кутията с алармата и тръгвам към работа.
Направи ми впечатление, че колата много трудно се отключи.
При мен алармата/радиообмена е заводски и се командва от самия ключ.
Хвърлих кутията с мотоциклетната аларма в жабката и забравих за нея.
Пред офиса пробвам да заключа колата дистанционно - безуспешно. Накрая действах с ключа.
Обаче случката ме подразни и веднага отидох в сервиза. Чесаха главите, обаче нищо не установиха. Помолиха ме да докарам и втория ключ за да пробват дали не е от самия ключ, а и да ги програмират отново.
Взех от къщи втория ключ и отново в сервиза. Отново вкарват колата в халето. Чешат главите, препрограмират, навират се в жабката, мъчат се - резултат никакъв...
Изкараха колата и казват 'ще се обаждаме до София. Навярно приемащия модул е отказал'. Дистанционните работят, но само на минимална дистанция - когато е навряно в жабката, и то не винаги.
И в тоя момент на мен ми просветна. Извадих мотоциклетната аларма от жабката и алармата заработи безпроблемно (само, ако мотоциклетната аларма е далеч от автомобила, или поне да е по-далеч от моето дистанционно).....
Като казах в сервиза, че съм установил причината направиха ОГРОМНИ очи....
Изследвах кое точно е причинителя... Оказа се 'пасивното' дистанционно на мотоциклетната аларма.
След това пробвахме на Пасата (2008г) на моторджията, на който подарявах алармата. Там нямаше проблеми, защото честотата на дистанционното е различна, и всичко си пасна идеално - няма да има проблеми да носи в себе си това дистанционно...
Та така... Случват се и такива 'нелогични' на пръв поглед действия от страна на техниката и никога не знаеш къде се крие заека :lol:
Реших да опиша проблема, който имах с автомобилната аларма, за да предпазя някои колеги от необмислено разглобяване на целия автомобил...
Тъй-като преди няколко дни прекарах голяма част от времето си по сервизи споделям идиотската ситуация, в която сам се вкарах....
Та да започнем предисторията: преди години изкарах категория 'А' с идеята да си взема някоя по-сериозна машинка за кеф...
Машинката бе избрана, но в последния момент семейното тяло (по-точно шия) постави ултиматум, и така машинката остана на заден план...
Обаче бях поръчал вече една специална мотоциклетна аларма (двупосочна комуникация)... Алармата дойде, а машинката - не...
Та стоя алармата вкъщи 3-4 години в заводската си упаковка. Само батериите на активното дистанционно ги разкарах да не направят някоя беля. Едното дистанционно е като пейджър, а другото - съвсем малко, е пасивно (доста по-малко от обикновените дистанционни - явно е с най-тънките кръгли литиеви батерийки).
Обаче един приятел си купи мотор и реших да му я подаря.
Дотук предисторията.
Вземам кутията с алармата и тръгвам към работа.
Направи ми впечатление, че колата много трудно се отключи.
При мен алармата/радиообмена е заводски и се командва от самия ключ.
Хвърлих кутията с мотоциклетната аларма в жабката и забравих за нея.
Пред офиса пробвам да заключа колата дистанционно - безуспешно. Накрая действах с ключа.
Обаче случката ме подразни и веднага отидох в сервиза. Чесаха главите, обаче нищо не установиха. Помолиха ме да докарам и втория ключ за да пробват дали не е от самия ключ, а и да ги програмират отново.
Взех от къщи втория ключ и отново в сервиза. Отново вкарват колата в халето. Чешат главите, препрограмират, навират се в жабката, мъчат се - резултат никакъв...
Изкараха колата и казват 'ще се обаждаме до София. Навярно приемащия модул е отказал'. Дистанционните работят, но само на минимална дистанция - когато е навряно в жабката, и то не винаги.
И в тоя момент на мен ми просветна. Извадих мотоциклетната аларма от жабката и алармата заработи безпроблемно (само, ако мотоциклетната аларма е далеч от автомобила, или поне да е по-далеч от моето дистанционно).....
Като казах в сервиза, че съм установил причината направиха ОГРОМНИ очи....
Изследвах кое точно е причинителя... Оказа се 'пасивното' дистанционно на мотоциклетната аларма.
След това пробвахме на Пасата (2008г) на моторджията, на който подарявах алармата. Там нямаше проблеми, защото честотата на дистанционното е различна, и всичко си пасна идеално - няма да има проблеми да носи в себе си това дистанционно...
Та така... Случват се и такива 'нелогични' на пръв поглед действия от страна на техниката и никога не знаеш къде се крие заека :lol:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Хора , какво да ги правиш
.
Принципно повечето себеуважаващи се аларми имат функция анти сканиране , която предотвратява познаването на скачащия код . И ако някой излъчва грешни кодове в близост до алармата тя се заключва за определен период от време . Но този ефект се набалюдава само при наистина скъпи аларми . При теб случая явно не е точно такъв .

Принципно повечето себеуважаващи се аларми имат функция анти сканиране , която предотвратява познаването на скачащия код . И ако някой излъчва грешни кодове в близост до алармата тя се заключва за определен период от време . Но този ефект се набалюдава само при наистина скъпи аларми . При теб случая явно не е точно такъв .
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мотоциклетната аларма си бе достатъчно скъпа...
Но проблемното дистанционно бе с умряла батерия, и не му бе натиснат нито един бутон (проверено, докато търсехме коя част точно от мотоциклетната аларма прави смущението).
А и според мен няма как да е разбирало, че го облъчват, защото си е обявено за пасивно-еднопосочно (за разлика от второто, което си е и като пейджър)...
Интересно бе, че ако изкарам автомобилното дистанционно дори и само 10см по-близо до приемника от мотоциклетното - всичко си идваше на мястото...
А дори и да приемем, че мотоциклетното е излъчвало - то е в пъти по-мощно (обявен обхват 600м при пряка видимост, пробвал съм го до около 200м в градски условия).
Според мен по-вероятно е да се е получавал някакъв резонанс при наличието на някакъв резонансен кръг на предавателчето на дистанционното.
Но проблемното дистанционно бе с умряла батерия, и не му бе натиснат нито един бутон (проверено, докато търсехме коя част точно от мотоциклетната аларма прави смущението).
А и според мен няма как да е разбирало, че го облъчват, защото си е обявено за пасивно-еднопосочно (за разлика от второто, което си е и като пейджър)...
Интересно бе, че ако изкарам автомобилното дистанционно дори и само 10см по-близо до приемника от мотоциклетното - всичко си идваше на мястото...
А дори и да приемем, че мотоциклетното е излъчвало - то е в пъти по-мощно (обявен обхват 600м при пряка видимост, пробвал съм го до около 200м в градски условия).
Според мен по-вероятно е да се е получавал някакъв резонанс при наличието на някакъв резонансен кръг на предавателчето на дистанционното.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Аве факта е, че дори и с висше пак си гризнал дръвцето
! Та хората трябва да си знаят , че безжичните технологии не са точно , като жичните ама без кабел biggrin.gif . Като има много приемници и предаватели на едно място винаги има предпоставка за проблем . Пък ако са и близо един до друг .......
А защо наричаш това дистанционно пасивно не мога да разбера при положение , че излъчва сигнал и се захранва ? Объркваш доста аудиторията с такова описание .

А защо наричаш това дистанционно пасивно не мога да разбера при положение , че излъчва сигнал и се захранва ? Объркваш доста аудиторията с такова описание .
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
gicho, мислил съм го този вариант...
Напълно вероятен е, но нямаше как да демонтирам батерията му (предполагам, че има такава) за да се убедя...
Относно 'пасивно и активно' дистанционно - както винаги навярно единствено басмана не е разбрал...
Едното комуникира активно с алармата: получава и предава информация в зависимост от получената такава.
А другото е еднопосочно - не извършва активна двупосочна комуникация. Натиснал си му бутона - то е изплюло кода и до толкова..
Та точно първото дистанционно ме съмняваше, защото получения код може да инициира някакво предаване от негова страна, и затова му бях махнал батериите. А проблема се оказа във второто дистанционно, което не 'слуша' ефира и няма как да инициира предаване ако не натиснеш бутона...
Напълно вероятен е, но нямаше как да демонтирам батерията му (предполагам, че има такава) за да се убедя...
Относно 'пасивно и активно' дистанционно - както винаги навярно единствено басмана не е разбрал...
Едното комуникира активно с алармата: получава и предава информация в зависимост от получената такава.
А другото е еднопосочно - не извършва активна двупосочна комуникация. Натиснал си му бутона - то е изплюло кода и до толкова..
Та точно първото дистанционно ме съмняваше, защото получения код може да инициира някакво предаване от негова страна, и затова му бях махнал батериите. А проблема се оказа във второто дистанционно, което не 'слуша' ефира и няма как да инициира предаване ако не натиснеш бутона...
Последно промяна от slowtraveler на 15 Авг 2011 14:26, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Напротив много добре те разбрах но пасивно никъде в техниката не се ползва за еднопосочно
! Обикновенно се ползва за устройства , които нямат собствено захранване или не усилват сигнала . В радиотехниката най-често са антени , сплитери и тн устройства които не усилват сигнала с усилвател , а само го приемат или разделят , а може и да се захранват от него като RFID картите . В аудио техниката също се ползват пасивни филтри за озвучителните тела да кажем, както и пасивни озвучителни тела , също има и активни филтри и активни озвучителни тела и съответно те имат усилватели вътре .
Даже в случая на твоето у-во дистанционното е активната част защото то подава сигнала !
Даже съм ти пуснал един бърз сърч в google да видиш хората какво разбират под пасивен remote control :
http://www.placetteaudio.com/passive-guide.htm - Това е с кабел защото реално в дистанцията има само потенциометри и ключета - демек няма активни елементи .
http://www.freepatentsonline.com/6531964.html - патент за пасивно дистанционно , което не ползва захранване и не ми се чете да видя дали има някакви активни компоненти или е на някакъв резонансен принцип .
В света на комуникациите няма пасивни и активни устройства обикновенно има master и slave , съответно full duplex или half duplex и също така посока на комуникация . Има и разни специфични понятия при различните производители но общо взето е много трудно да намериш някой да нарича устройство , което се захранва от батерия и излъчва сигнал пасивно ! Разбира се БГ висшистите правите изключение
!

Даже в случая на твоето у-во дистанционното е активната част защото то подава сигнала !
Даже съм ти пуснал един бърз сърч в google да видиш хората какво разбират под пасивен remote control :
http://www.placetteaudio.com/passive-guide.htm - Това е с кабел защото реално в дистанцията има само потенциометри и ключета - демек няма активни елементи .
http://www.freepatentsonline.com/6531964.html - патент за пасивно дистанционно , което не ползва захранване и не ми се чете да видя дали има някакви активни компоненти или е на някакъв резонансен принцип .
В света на комуникациите няма пасивни и активни устройства обикновенно има master и slave , съответно full duplex или half duplex и също така посока на комуникация . Има и разни специфични понятия при различните производители но общо взето е много трудно да намериш някой да нарича устройство , което се захранва от батерия и излъчва сигнал пасивно ! Разбира се БГ висшистите правите изключение

- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта