тракане от 6-степенна скоростна кутия чуващо се на 0-ва
тракане от 6-степенна скоростна кутия чуващо се на 0-ва
Здравейте Колеги,
искам да ви питам колко от Вас имат едно тракане/почукване чуващо се на празен ход при загрял двигател? Като се натисне съединителят надолу и тракането изчезва.
Оказа се че това е шум от скостната кутия, и че било "нормално"!
Искам да разбера колко от Вас го имат това?
Говорим за всички модели в продуктовата гама окомплектовани с 6 степенна механична скоростна кутия.
искам да ви питам колко от Вас имат едно тракане/почукване чуващо се на празен ход при загрял двигател? Като се натисне съединителят надолу и тракането изчезва.
Оказа се че това е шум от скостната кутия, и че било "нормално"!
Искам да разбера колко от Вас го имат това?
Говорим за всички модели в продуктовата гама окомплектовани с 6 степенна механична скоростна кутия.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
гледам си от доста време регистриран,а този въпрос е обсъждан неколкократно.поляците не са много в час и затова вибрациите от ск. кутия се предават към лоста.оправя се със видоизменен държач на щангите от лоста към кутията гаранционно!!!
ако ти е изтекла вече гаранцията можеш да се пробваш сам,този държач е монтиран директно на корпуса на ск.кутия.просто трябва да се отмонтира и да се подложи някаква вложка от виброизолиращ материал-кече например.най-вероятно ще трябва да се сложат по-дълги болтове после.това е!
ако ти е изтекла вече гаранцията можеш да се пробваш сам,този държач е монтиран директно на корпуса на ск.кутия.просто трябва да се отмонтира и да се подложи някаква вложка от виброизолиращ материал-кече например.най-вероятно ще трябва да се сложат по-дълги болтове после.това е!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мисля, че някаква силиконирана гума или друг материал с добра еластичност и висока температурна устойчивост е по-подходящ за случая. Най-добре питай в оторизирания сервиз каква подложка ползват и си я поръчай, а след това можеш евентуално и сам да я монтираш /ако имаш условия и възможност/.jim_beam написа:...просто трябва да се отмонтира и да се подложи някаква вложка от виброизолиращ материал-кече например.най-вероятно ще трябва да се сложат по-дълги болтове после.това е!

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Здравейте,jim_beam написа:гледам си от доста време регистриран,а този въпрос е обсъждан неколкократно.поляците не са много в час и затова вибрациите от ск. кутия се предават към лоста.оправя се със видоизменен държач на щангите от лоста към кутията гаранционно!!!
ако ти е изтекла вече гаранцията можеш да се пробваш сам,този държач е монтиран директно на корпуса на ск.кутия.просто трябва да се отмонтира и да се подложи някаква вложка от виброизолиращ материал-кече например.най-вероятно ще трябва да се сложат по-дълги болтове после.това е!
колата е на 9 месеца и е изминала 13900км.
Нямам вибрация във лоста на скоростите.
Това което чувам е тракане, не е шум или вибрация. Нямаше го или поне не съм го чувал до към 13500 км.
Според мен няма толкова значение сега през лятото дали е загряла или не колата. Ефекта е следния - след запалване ако се отпусне плавно съединителя, без да е включена на скорост започва да трака. Ако съединителя се отпусне рязко - не трака. Същата технология може да се използва и когато си спрял на място и я чуваш че трака. Включваш на първа - отпускаш леко за да започне да зацепва, изключваш от скорост и пускаш рязко педала и млъква ( не трака ).
За мен това не е нормално състояние на това изделие и това си е!
Все си мисля че ТМ Ауто това с маслото са го проверили! Въпросът е има ли други колеги които да страдат от това заболяване на колите си.max-2 написа:Чувал съм за скоростна кутия на Хонда, че трака така когато няма достатъчно масло.
Твърдението е че е имало кола с такава скоростна кутия и като се е проявило са и сменили скоростна кутия и съединител но след 5000 км пак е започнала така. Надявах се да попадна на човека ако е във форума. А може и да е сменил марката, щом това е нормалното състояние...
Заради това пуснах и тази нова тема...
при мен има едно "хлопване"при пускане педала на съединитела.иначе така както го описваш не или просто не съм го дочул.а това лопване си го има от както излезе от магазина и в тойота казаха че е нормално въпреки че аз не мисля такаjsp написа:Все си мисля че ТМ Ауто това с маслото са го проверили! Въпросът е има ли други колеги които да страдат от това заболяване на колите си.max-2 написа:Чувал съм за скоростна кутия на Хонда, че трака така когато няма достатъчно масло.
Твърдението е че е имало кола с такава скоростна кутия и като се е проявило са и сменили скоростна кутия и съединител но след 5000 км пак е започнала така. Надявах се да попадна на човека ако е във форума. А може и да е сменил марката, щом това е нормалното състояние...
Заради това пуснах и тази нова тема...
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Единственото притеснително на този етап е, че доколкото разбирам официалния сервиз на Тойота твърди, че такова тракане е нормално
Като решиш този казус, дали чрез повече настойчивост или пък със смяна на сервиза, мисля че проблемът ти ще се реши.
Аз имах подобни притеснения наскоро - тркане при по-рязко набиране.
Първо се усъмних в ходовата част, след това в трансмисията...
Направихме тест-драйв с приемчика на НИКОМ за да е наясно какъв е проблема и им казах, че имат половин резервоар и три седмици да тестват и да го отстранят.
Решиха проблема за три дни - оказа се леко изкривяване на генерацията получено при удар в камък или бордюр, от което при определини условия опира в напречната греда.
Дано и при теб да се окаже по-елементарен проблема, но каквото и да излезе - имаш си гаранция и Тойота трябва да го реши!

Като решиш този казус, дали чрез повече настойчивост или пък със смяна на сервиза, мисля че проблемът ти ще се реши.
Аз имах подобни притеснения наскоро - тркане при по-рязко набиране.
Първо се усъмних в ходовата част, след това в трансмисията...
Направихме тест-драйв с приемчика на НИКОМ за да е наясно какъв е проблема и им казах, че имат половин резервоар и три седмици да тестват и да го отстранят.
Решиха проблема за три дни - оказа се леко изкривяване на генерацията получено при удар в камък или бордюр, от което при определини условия опира в напречната греда.
Дано и при теб да се окаже по-елементарен проблема, но каквото и да излезе - имаш си гаранция и Тойота трябва да го реши!
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Точно така е както са ти казали в сервиза,това е конструктивна особеност тъй като тази кутия е с три вала.Още повече че по никакъв начин не влияе на експлоатацията.Когато започне да самоизключва или да включва със хъркане тогава имаш проблем и ако си в гаранция никой няма да те върне,но това за което става дума тук не е дефект.
мерси за отговора.........скоростите си влизат с докосване на лоста с един пръстмехаННика написа:Точно така е както са ти казали в сервиза,това е конструктивна особеност тъй като тази кутия е с три вала.Още повече че по никакъв начин не влияе на експлоатацията.Когато започне да самоизключва или да включва със хъркане тогава имаш проблем и ако си в гаранция никой няма да те върне,но това за което става дума тук не е дефект.

Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
Здравейте,мехаННика написа:Точно така е както са ти казали в сервиза,това е конструктивна особеност тъй като тази кутия е с три вала.Още повече че по никакъв начин не влияе на експлоатацията.Когато започне да самоизключва или да включва със хъркане тогава имаш проблем и ако си в гаранция никой няма да те върне,но това за което става дума тук не е дефект.
можете ли да дадете линк където е описана тази скоростна кутия по-детаилно или през "лични съобщения" да се разберем как къде мога да намеря по-подробна информация?
Скоростите влизат лесно наистина! На моменти прави проблем с влизането на първа и се налага да включа задна и да мръдна мъничко, добре че е наистина рядко - щото тези на светофара зад мен сигурно се чудят в такива мигове какви ли ги върша ...
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
За коя скоростна кутия се отнася това?мехаННика написа:Точно така е както са ти казали в сервиза,това е конструктивна особеност тъй като тази кутия е с три вала.Още повече че по никакъв начин не влияе на експлоатацията.Когато започне да самоизключва или да включва със хъркане тогава имаш проблем и ако си в гаранция никой няма да те върне,но това за което става дума тук не е дефект.
jsp, каква всъщност е твоята кола?
Последно промяна от didak на 05 Авг 2011 15:39, променено общо 1 път.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
Toyota Corolla e15 от октомври 2010, 1.4 d4d ниво Luna.didak написа:За коя скоростна кутия се отнася това?мехаННика написа:Точно така е както са ти казали в сервиза,това е конструктивна особеност тъй като тази кутия е с три вала.Още повече че по никакъв начин не влияе на експлоатацията.Когато започне да самоизключва или да включва със хъркане тогава имаш проблем и ако си в гаранция никой няма да те върне,но това за което става дума тук не е дефект.
jsp, каква всъщност е твоятата кола?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта