Колега, прочети отново темата....
ППХ сработва при точно определени условия.
Правилата на сработване са различни за различните модели и марки.
За някои от двигателите на тойота във форума имаше и точната диаграма на логиката.
Най общо условията са следните:
1. Педала на газта да е напълно отпуснат (ненатиснат) и да е стоял в това положение известно време (няколко секунди)
2. Оборотите на двигателя да са над определена граница (например за бензинка 1500-1800 са нормални обороти за гранична стойност).
Понякога се намесва и температурата на двигателя или на катализатора, но това са детайли.
При неизпълнение на някой от факторите - ППХ незабавно се прекратява, и започва подаване на гориво..
Като дърпаш автомобила (палиш на скорост), ако оборотите на двигателя са под граничните - гориво ще се подаде. Ако натиснеш газта - също...
разхода на скорост по инерция
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Не мога да разбера как може да има още хора, които не са прочели и разбрали.
При работещ ДВГ, обороти на ДВГ >/= 1800 (+/- 200 за различните ДВГ) и отпуснат напълно педал на газта притока на гориво се спира НАПЪЛНО = 0,000 л/100 км. Това съм го видял за първи път още на Лада 2105 и 2107 (икономайзер за принудителния празен ход ИППХ) и го е имало като функция на всичките ми следващи автомобили.
Това, че се спира притока на гориво към ДВГ не води до изгасване на ДВГ, защото той се върти от трансмисията, работи цялата електрическа система на автомобила и алтернатора си зарежда, също така има вакуум за серво и т.н. и т.н.

При работещ ДВГ, обороти на ДВГ >/= 1800 (+/- 200 за различните ДВГ) и отпуснат напълно педал на газта притока на гориво се спира НАПЪЛНО = 0,000 л/100 км. Това съм го видял за първи път още на Лада 2105 и 2107 (икономайзер за принудителния празен ход ИППХ) и го е имало като функция на всичките ми следващи автомобили.
Това, че се спира притока на гориво към ДВГ не води до изгасване на ДВГ, защото той се върти от трансмисията, работи цялата електрическа система на автомобила и алтернатора си зарежда, също така има вакуум за серво и т.н. и т.н.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Ами донякъде е прав: двигателя дори и да не работи (гори), но ако се върти, смуче въздух от смукателния колектор, и го 'нагнетява' в ауспуха... Само застъпването на диаграмите на всмукателните и изпускателните клапани пречат за високо КПД laugh.gifmafiota написа:А един познат опитваше да ме убеди че в ППХ двигателя минава в компресорен режим, т.е. работи като обикновен бутален компресор - нагнетява въздух
![]()
П.С. някои от дизелите по камиони и автобуси имат ретардер - моторна (в основния вариант) спирачка, където наистина работят като компресор biggrin.gif
Последно промяна от slowtraveler на 31 Юли 2011 20:47, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
смуче ама не забравяй че при бензина имаш дросел които е затворен и почти въздух не преминава при дизела смуче и си нагнетява поради липсата му
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта