Мерцедес vs останалия свят

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 29 Юли 2011 20:12

ascherney, твърде категоричен си за това кой трябва и нетрябва да кара Ярис,
но ако се позагледаш в автомобилите, които се карат в момента на "Запад", със сигурност ще ти направи впечатление сериозното преимущество на тези от компактния клас.
Няма нищо по-нормално от това, в Париж да видиш посивял мъж /около 50 годишен, стотина килца/, да си слезе от 206-цата./прилично очукана отвсякъде, разбира се biggrin.gif /
В северна Италия дори може да се каже, че Ярис е със сравнително голямо купе сравнен с морето от Фиат500, Смарт, Мини....


"...Премиум компактните автомобили са новият хит в свят, където
хората предпочитат да си купуват по-малки коли. И причината не
е задължително в цената, колкото в други и много по-прагматични
причини. Трафикът в големите градове на света е толкова интензивен,
че придвижването с голяма лимузина е трудно и напрягащо
изживяване. Също така възможностите на мобилността днес са
толкова различни, че купуването на лека кола не се подчинява
на максимата „Искам освен да е красива и икономична, да може
и да ми служи при пренасянето на мебели или да пътувам с нея
през лятната ваканция до Адриатическо море”. Съвременните
леки автомобили са в истинския смиъла на думата „леки” - те
осигуряват комфорт и сигурност при превоза на около двама души,
по добри пътища и в обстоятелства, когато автомобилът задоволява
очакванията на личната мобилност. За хладилниците вече има
доставка до входната врата, а за лятната ваканция - туристически
пакет със самолетен билет, включен в цената.
Съвсем логично е в този смисъл хората, които искат да си купят хубав и луксозен автомобил,
да потърсят и работещо решение в компактния клас.
Освен това новите икономически реалности поставят демонстрацията на благосъстояние в списъка с неща,
които е добре да не се правят..."

Въпрос на мироглед :whistle:
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 29 Юли 2011 20:22

моето семейство има в автопарка две тойоти - ярис и рав4 /закупени нови от магазина/, и мерцедес Е класа /закупена 3-годишна от Германия/. ами да ти кажа, само мечока виси в сервиза /пу-пу да чукам на дърво/, хем се кара рядко, не знам дали навърта и 10-12к км на година - то не беше турбо за 4000 лева, то не беше климатика, сензор за единия еърбег, спирачките блокираха на магистралата...егати качеството laugh.gif а и това задно предаване за мен е голям минус, при високи скорости не мога да го вкарам в пътя. като пътувам до шофьора, краката ми опират в жабката, а отзад колко е тясно...това дори и при яриса го няма. единствения му плюс пред тойотите е огромния багажник wacko.gif
ама всеки си има право на мнение, нали така rolleyes.gif
п.п. може да ти го продадем ако искаш laugh.gif

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 29 Юли 2011 20:44

desSs написа: като пътувам до шофьора, краката ми опират в жабката, а отзад колко е тясно...това дори и при яриса го няма.
Като си с по-дълги крака от средностатистическата европейка е така smile.gif

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 29 Юли 2011 21:00

ascherney написа:....
Какъв образец е Корола? За какво е образец? Дадох пример на младежа за автомобили от семейството на VW и двигател 1,9 TDI и веднага се сещам за Octavia, произведена в годините 1999-2000. Много добре измислено, конструирано и просторно купе, удобно място за водача, много стегната возия с по-горе посочения мотор, добър по размер волан - нито много малък, нито много голям, широко в краката при педалите, прекрасно управление / няма understeering, няма oversteering /. Както казах по-горе, карах една Корола, която бе дизелова / мисля,че 2.0 литров мотор и 140 к.с. или нещо от рода /. Собственикът на колата ми каза, че току що е излязла от гаранция, т.е. или след третата година, или след петата / нямам представа как е при Тойота /. Ето и част от впечатленията - волана беше малък и по-скоро неудобен / умишлено посочих волана на Octavia и неговия адекватен размер /; мястото за краката при педалите е тясно и може да е една идея по-широко / при Ярис е кошмар /; седалката на водача е прекалено високо / беше поставена в най-долна възможна позиция / и поне на мен ми бе некомфортно да шофирам. Иначе мотор, купе и скоростна кутия са добре балансирани и вървежа не е лош, макар,че поне според мен предавките са прекалено къси за разлика от тези на VW. Дадох примера за Octavia-та, защото седмица преди да карам Корола-та минах същия маршрут с VW-то. Ами, съвсем честен ще бъда и ще кажа, че шкодата ми достави по-голямо удоволствие от към шофиране, макар и да е по-стара от тойотата. Просто, лични възприятия! Корола е некадърно направена кола / от гледна точка на удоволствието от шофирането / и единствената причина да струва толкова е нейната здравина.

P.S. Горните две коли ги карах, щото собствениците им - мои приятели - искаха да опитат от удоволствието да шофират автомобил, правен от инженери, ане от счетоводители, т.е. искаха да карат моята ...... :laughing6:
Карал си баба си, ама на сън! После като си се събудил си видял, че ти се е закачила отзад ръчната спирачка на фолкса. tongue.gif

Аз карам Корола в момента, а съм карал и Октавия 2001 г и Голф 1999 г. Да сравняваш Корола с Октавия е смешно, а пък да сравняваш TDI с D4-D е абсурдно.

Съвет: Ако си решил да ходиш на гости е нужно да се държиш възпитано и да не плюеш по килимите и да не говориш глупости, защото иначе те поканват да си ходиш. cool.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

ascherney
Мнения: 31
Регистриран на: 29 Юли 2011 02:28

Мнение от ascherney » 29 Юли 2011 21:45

slowtraveler написа:Никой не спори, че W140 е легенда....
Ама вече рядко се среща просто защото е доста дърта....
Комунизма си отиде, та и нещата се развиват...
Та ако става въпрос дали да си взема 10-20 г W140 или съвременен автомобил (защото W140 все пак си е с 20г давност) познай дали няма да избера новото....
Вместо да въртя огромен дефорсиран двигател, дето щял да ме изкара 30г, и гори като трактор, предпочитам да извъртя няколко по-малки двигателя (но с по-голяма мощност от огромния) и периодично да карам все по-нов автомобил, в който са приложени иновациите, които ги е нямало когато е бил конструиран W140...
Въпрос на разбиране... MB си е една добра марка, която напоследък доста загуби от имиджа си (не и в циганските квартали) заради лошо качество и бавно развитие... А другите марки не стоят на едно място...
Виж, изключвайки Mercedes А class, която не е Benz, както казах, всеки Mercedes е много повече кола от Toyota. Не искам никого да обиждам, но да караш Mercedes или дори BMW изобщо не може да се сравни с това да управляваш Toyota. И аз преди време не смятах, че има особена разлика, но тя е съществена. Относно избора на новото - да, супер е W 221, но част от нейните части идват от Египет, Мексико и Индонезия, а и качеството й, както ти отбеляза, не е това, което беше. Дори и не толкова качествен, както преди 2000 година, Mercedes си остава топ марка / за разлика от Toyota /. Просто, това е реалността. Смешно е да се говори за дефорсиран двигател, който харчел като трактор и т.н. Моята ми дава 13,5 -14 литра разход градско, но това са шест цилиндъра с 3.0 литров мотор, които трябва да задвижат 2 тона. В този смисъл, подобен разход е съвсем нормален. Относно по-новата кола съм съгласен, но за да караш нов Mercedes S class е необходим месечен доход от поне 6-7000 лева. Mercedes W140 и днес е много повече кола от която и да е Toyota, но това човек го разбира, когато седне зад волана. Защото усещането да караш тази кола е несравнимо. И дори W220, които бяха произвеждани от 1998 до 2006г. не успяха да накарат мнозина истински познавачи на Mercedes да заменят стария за новия. Да, бих го заменил за новия - W221, но там цифрите са брутални. Но за W220 / или т.нар. делфин / и дума не може да става.

ascherney
Мнения: 31
Регистриран на: 29 Юли 2011 02:28

Мнение от ascherney » 29 Юли 2011 21:50

desSs написа:моето семейство има в автопарка две тойоти - ярис и рав4 /закупени нови от магазина/, и мерцедес Е класа /закупена 3-годишна от Германия/. ами да ти кажа, само мечока виси в сервиза /пу-пу да чукам на дърво/, хем се кара рядко, не знам дали навърта и 10-12к км на година - то не беше турбо за 4000 лева, то не беше климатика, сензор за единия еърбег, спирачките блокираха на магистралата...егати качеството laugh.gif а и това задно предаване за мен е голям минус, при високи скорости не мога да го вкарам в пътя. като пътувам до шофьора, краката ми опират в жабката, а отзад колко е тясно...това дори и при яриса го няма. единствения му плюс пред тойотите е огромния багажник wacko.gif
ама всеки си има право на мнение, нали така rolleyes.gif
п.п. може да ти го продадем ако искаш laugh.gif
Моята е Mercedes W 140 S300 Turbodiesel и изобщо не бих я заменил за Е class. Колата, за която говориш най-вероятно е Mercedes E class W211 / произвеждани от 2002г. /. Та този автомобил в сравнение с моя вози като Москвич 412, а РАВ4 и Ярис-а са нещо като лагерници. Горе-долу е така.

ascherney
Мнения: 31
Регистриран на: 29 Юли 2011 02:28

Мнение от ascherney » 29 Юли 2011 21:56

didak написа:ascherney, твърде категоричен си за това кой трябва и нетрябва да кара Ярис,
но ако се позагледаш в автомобилите, които се карат в момента на "Запад", със сигурност ще ти направи впечатление сериозното преимущество на тези от компактния клас.
Няма нищо по-нормално от това, в Париж да видиш посивял мъж /около 50 годишен, стотина килца/, да си слезе от 206-цата./прилично очукана отвсякъде, разбира се biggrin.gif /
В северна Италия дори може да се каже, че Ярис е със сравнително голямо купе сравнен с морето от Фиат500, Смарт, Мини....


"...Премиум компактните автомобили са новият хит в свят, където
хората предпочитат да си купуват по-малки коли. И причината не
е задължително в цената, колкото в други и много по-прагматични
причини. Трафикът в големите градове на света е толкова интензивен,
че придвижването с голяма лимузина е трудно и напрягащо
изживяване. Също така възможностите на мобилността днес са
толкова различни, че купуването на лека кола не се подчинява
на максимата „Искам освен да е красива и икономична, да може
и да ми служи при пренасянето на мебели или да пътувам с нея
през лятната ваканция до Адриатическо море”. Съвременните
леки автомобили са в истинския смиъла на думата „леки” - те
осигуряват комфорт и сигурност при превоза на около двама души,
по добри пътища и в обстоятелства, когато автомобилът задоволява
очакванията на личната мобилност. За хладилниците вече има
доставка до входната врата, а за лятната ваканция - туристически
пакет със самолетен билет, включен в цената.
Съвсем логично е в този смисъл хората, които искат да си купят хубав и луксозен автомобил,
да потърсят и работещо решение в компактния клас.
Освен това новите икономически реалности поставят демонстрацията на благосъстояние в списъка с неща,
които е добре да не се правят..."

Въпрос на мироглед :whistle:
Скоро бях в Noventa di piave / градче на 30 километра от Венеция /, където обичам да пазарувам в аутлета на Mcarthur Glen и видях доста богати хора / да, пазаруващи в аутлет /, които бяха дошли на пазар с автомобили,различни от тези, които сочиш. S class, 7 series и т.н. Все пак, нали ние от там купуваме луксозните лимузини, които се движат по нашите пътища. Но е истина, че много от автомобилите в ЕС са малолитражни. По ред причини.

ascherney
Мнения: 31
Регистриран на: 29 Юли 2011 02:28

Мнение от ascherney » 29 Юли 2011 21:58

zi_zi_top написа:
ascherney написа:....
Какъв образец е Корола? За какво е образец? Дадох пример на младежа за автомобили от семейството на VW и двигател 1,9 TDI и веднага се сещам за Octavia, произведена в годините 1999-2000. Много добре измислено, конструирано и просторно купе, удобно място за водача, много стегната возия с по-горе посочения мотор, добър по размер волан - нито много малък, нито много голям, широко в краката при педалите, прекрасно управление / няма understeering, няма oversteering /. Както казах по-горе, карах една Корола, която бе дизелова / мисля,че 2.0 литров мотор и 140 к.с. или нещо от рода /. Собственикът на колата ми каза, че току що е излязла от гаранция, т.е. или след третата година, или след петата / нямам представа как е при Тойота /. Ето и част от впечатленията - волана беше малък и по-скоро неудобен / умишлено посочих волана на Octavia и неговия адекватен размер /; мястото за краката при педалите е тясно и може да е една идея по-широко / при Ярис е кошмар /; седалката на водача е прекалено високо / беше поставена в най-долна възможна позиция / и поне на мен ми бе некомфортно да шофирам. Иначе мотор, купе и скоростна кутия са добре балансирани и вървежа не е лош, макар,че поне според мен предавките са прекалено къси за разлика от тези на VW. Дадох примера за Octavia-та, защото седмица преди да карам Корола-та минах същия маршрут с VW-то. Ами, съвсем честен ще бъда и ще кажа, че шкодата ми достави по-голямо удоволствие от към шофиране, макар и да е по-стара от тойотата. Просто, лични възприятия! Корола е некадърно направена кола / от гледна точка на удоволствието от шофирането / и единствената причина да струва толкова е нейната здравина.

P.S. Горните две коли ги карах, щото собствениците им - мои приятели - искаха да опитат от удоволствието да шофират автомобил, правен от инженери, ане от счетоводители, т.е. искаха да карат моята ...... :laughing6:
Карал си баба си, ама на сън! После като си се събудил си видял, че ти се е закачила отзад ръчната спирачка на фолкса. tongue.gif

Аз карам Корола в момента, а съм карал и Октавия 2001 г и Голф 1999 г. Да сравняваш Корола с Октавия е смешно, а пък да сравняваш TDI с D4-D е абсурдно.

Съвет: Ако си решил да ходиш на гости е нужно да се държиш възпитано и да не плюеш по килимите и да не говориш глупости, защото иначе те поканват да си ходиш. cool.gif
Ами, карай си алуминиево-пластмасовия полуфабрикат и се надявай някога да стане кола. Ама, да знаеш ........... нема да стане! :laughing6:

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 29 Юли 2011 22:10

Когато карах Голф освен проблемите му, които бяха доста странни за сравнително нов автомобил, жена ми също ми извади душата да го разкарам. Тя не разбира от автомобили, но е филолог и смята, че е позорно да караш автомобил с марка Volkswagen (превода е излишен).
Не издържах на постоянните му бъзици и на опяването от жена ми и го разкарах. :censored: Веднъж VW, никога повече VW.:whistle:

Не ми говори за полуфабрикати, защото Фолкса си е чист леберкез! Боклуци не ям и не искам да карам! laugh.gif

П.П. Обърни внимание на съвета ми, защото най-вероятно няма да осъмнеш без БАН!!!

П.П.С. В Опел форума вече щеше да си забравен и мненията ти щяха да са изтрити. cool.gif
Последно промяна от zi_zi_top на 29 Юли 2011 22:19, променено общо 2 пъти.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Мнение от iovkito » 29 Юли 2011 22:14

Ти сериозно ли се регистрира днес , за да кажеш на човека , че яриса не е никаква кола и по-добре да си вземе 15 годишен мерцедес? biggrin.gif
Имал обдухване на седалките и подгряване , големите екстри. Хората си го купили нов , радвали му се , чак им доскучал и го хвърлили , а ти сега обясняваш как това е единствената истинска кола . Карай си там 2 тонното чудовище и винаги като изпреварваш си гледай в огледалото за някой авенсис d-cat , който те минава като спирка :thumbsup:
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 29 Юли 2011 22:56

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 30 Юли 2011 00:09

пак от ярис до мерцедес и ВАГ ... тоя сериал малко стана листопад

ascherney
Мнения: 31
Регистриран на: 29 Юли 2011 02:28

Мнение от ascherney » 30 Юли 2011 01:07

zi_zi_top написа:Когато карах Голф освен проблемите му, които бяха доста странни за сравнително нов автомобил, жена ми също ми извади душата да го разкарам. Тя не разбира от автомобили, но е филолог и смята, че е позорно да караш автомобил с марка Volkswagen (превода е излишен).
Не издържах на постоянните му бъзици и на опяването от жена ми и го разкарах. :censored: Веднъж VW, никога повече VW.:whistle:

Не ми говори за полуфабрикати, защото Фолкса си е чист леберкез! Боклуци не ям и не искам да карам! laugh.gif

П.П. Обърни внимание на съвета ми, защото най-вероятно няма да осъмнеш без БАН!!!

П.П.С. В Опел форума вече щеше да си забравен и мненията ти щяха да са изтрити. cool.gif
Изобщо не ме интересува дали някой ще ми изтрие мненията във форум, нито пък ми пука дали някой, който и хабер си няма какво точно означава Mercedes W 140 ще й прави оценка. Тази кола е получила своята адекватна оценка от тези, които за наясно с нейните плюсове и минуси. И те уверявам / без да се обиждаш /, че водачи на Тойота да оценяват този автомобил е също толкова смехотворно, колкото и опитите на български отбори по футбол да постигнат успехи в европейския футбол, например. Внимание на мненито ти няма да обръщам, просто защото не ме интересува. Единственото, което не мога да разбера е защо всеки бучи по темата "VW" при положение, че не карам Фолксваген, а Merdedes!

P.S. Относно банването и триенето на мнения бих казал, че това е първия признак на безсилието и безпомощността. След като искаш да си в тази роля / безсилен и безпомощен /, имаш пълния картбланш да триеш и баннваш. Апропо, безсилието и безпомощността те правят идеалния сбственик на Ярис. Ако не си си купил, време е да го направиш!

ascherney
Мнения: 31
Регистриран на: 29 Юли 2011 02:28

Мнение от ascherney » 30 Юли 2011 01:08

iovkito написа:Ти сериозно ли се регистрира днес , за да кажеш на човека , че яриса не е никаква кола и по-добре да си вземе 15 годишен мерцедес? biggrin.gif
Имал обдухване на седалките и подгряване , големите екстри. Хората си го купили нов , радвали му се , чак им доскучал и го хвърлили , а ти сега обясняваш как това е единствената истинска кола . Карай си там 2 тонното чудовище и винаги като изпреварваш си гледай в огледалото за някой авенсис d-cat , който те минава като спирка :thumbsup:
О, свещенна простота!
" .... който те минава като спирка" - блажени са верующите!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 30 Юли 2011 05:15

ascherney написа: ..................
Можеш да си пишеш каквото пожелаеш, но няма кола, която да се сравнява със S class на Mercedes! ..........
Човек не е полезно да ръсиш толкова глупости на веднъж ! Има прекалено много автомобили , които са хем по луксозни , хем по-качествени , хем по-скъпи от S-класата !!! Това си го набий в главата и недей да говориш толкова авторитетно дори и в MB форума !!!
Точно в този модел MB крадат окачването от Ситроен !!!!!!!!!!! И за това биват осъдени и им е забранено да ползват подобно окачване !!!
Представяш ли си MB краде от Ситроен хахахахахахахаха егати яката марка !!!

Единственото преимущество на този MB към днешна дата е цената !!! И тогава е имало по-хубави коли и сега има по-хубави коли дори MB си направиха по-премиум марка защото разбраха колко са назад ако не знаеш това беше възкресяването на Maybach , която още преди много години е била много по-луксозна от MB !!!!!! Вижда се че си абсолютно неграмотен и незапознат с автомобилостроенето така ,че не се излагай повече . А до това какво теб те интересува пък мен не ме интересува !
Последно промяна от Bass_Man на 30 Юли 2011 13:39, променено общо 1 път.

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта