първо техническо обслужване на гаранционен ярис
първо техническо обслужване на гаранционен ярис
Стана 1 година откакто си купих ярис и се записах за първи технически преглед във Варна. Пробегът ми е 1490км. Климатикът ми духа само топло и като карам на ниска скорост колата трака. В резултат на гаранционното ми обслужване, платих 170лв за: техническо обслужване тип А/54лв!/, масло 3л, филтър, упрътнител, добавка масло. Техникът е отбелязал, че трябва да се обърне внимание на предния десен амортисьор - уж само да се следи, а когато дойде момчето каза, че е за смяна. Нищо не отбелязаха за климатика, някаква тръбичка изпускала и трябва да се смени, но ще стане след 2 седмици... И така си ме пуснаха да си карам колата, докаго намерят части и ми се обадят. Това става в Карком Варна. Редно ли е това и какво трабва да направя? Защо сменят масло на 1500км пробег?
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Маслото се сменя на 15000км или една година, независимо от пробега. Идеята е, че при толкова малко каране, на къси разстояния, маслото се натоварва много и е напълно нормално, дори да е омешало и бензин с маслото - не много, но го има. А и всички производители на масло дават една година гаранция на маслото, след като бъде разпечатано, защото прави взаимодействие с въздуха и може да се "пресече" само от стоене. Общо взето - абсолютно правилно ти сменят маслото, но това за амортисьора и климатика определено не е нормално.... И не че нещо, но ако ти кажат, че и двете повреди НЕ СЕ покриват от гаранцията, може направо да им кажеш, да си я мушнат някъде гаранцията. Тези две неща, които си казала няма да излязат повече от 300лв, МАХ 400лв. Там ще ти вземат ПОНЕ двойно, да не кажем, че и тройно спокойно ще стане, което е АБСУРДНО.... при твоите километри, просто не виждам никаква логика да се буташ за гаранция.... След 5 години колата ще е на има-няма 15000км - т.е. тъкмо ще се е разработила и няма излезе никакъв дефект, дори да има такъв.... Твой избор, но имай предвид, че тойота сервизите 200лв за тях за 20стинки ..... 

като си имала проблеми с колата, защо си чакала гаранционното обслужване? не вярвам да ти се е развалил климатика предния ден
като имаш проблем звъни веднага, иначе с това твоето каране докато се усетиш и ще ти е изтекла гаранцията 
а и нормално да те пратят да си ходиш, Карком не е склад за части, поръчват ги от София, тъй че трябва да се изчака известно време


а и нормално да те пратят да си ходиш, Карком не е склад за части, поръчват ги от София, тъй че трябва да се изчака известно време

Извинявай предварително, ако забележката ми, ти се стори неуместна, но не мислиш ли, че ако през тази 1 година беше ползвала такси за разстоянията, които изминаваш щеше да ти струва 1500км х 0.70ст/км = 1050лв!!!
А ти си си купила кола за около 20 000лв?!?
Нещо не разбирам... дори с кола под наем, би ти било десетки пъти по-изгодно!
А ти си си купила кола за около 20 000лв?!?
Нещо не разбирам... дори с кола под наем, би ти било десетки пъти по-изгодно!
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Напълно съм съгласен с Десс (пък и тя има сериозен опит със сервиза, както и сервиза - с нея)
Според мен просто не сте разбрали правилно какво ви обясняват...
Или не успяхте да го обясните правилно тук...
Според мен нещата са се развили така:
колата е вкарана в сервиза. Техникът е отбелязал проблем с амортисьор и климатик. Приемчика е потвърдил заявка за гаранционна замяна.
И са ви казали, че до 2 седмици (обикновено обявяват точно 2 седмици за доставка) ще докарат заявените части.
Личния ми опит показва, че обявяват 2 седмици за да са на safe side, а реално частите идват за седмица.
И ще ви се обадят като пристигнат и двата проблемни възела, за да ви повикат само веднъж в сервиза.
Можеше да вземете една визитка (има ги точно на 'рецепцията') и да им звъннете ако имате въпроси или искате уточнение за това кога ще бъдат частите (обикновено не уточняват).
Специално с Карком не съм имал проблеми с гаранционните ремонти.

Според мен просто не сте разбрали правилно какво ви обясняват...
Или не успяхте да го обясните правилно тук...
Според мен нещата са се развили така:
колата е вкарана в сервиза. Техникът е отбелязал проблем с амортисьор и климатик. Приемчика е потвърдил заявка за гаранционна замяна.
И са ви казали, че до 2 седмици (обикновено обявяват точно 2 седмици за доставка) ще докарат заявените части.
Личния ми опит показва, че обявяват 2 седмици за да са на safe side, а реално частите идват за седмица.
И ще ви се обадят като пристигнат и двата проблемни възела, за да ви повикат само веднъж в сервиза.
Можеше да вземете една визитка (има ги точно на 'рецепцията') и да им звъннете ако имате въпроси или искате уточнение за това кога ще бъдат частите (обикновено не уточняват).
Специално с Карком не съм имал проблеми с гаранционните ремонти.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Странно, дори и за варненските условия, е да се скапе амортисьора на 1500 км.
Тъй като вероятно няма да се покрие от гаранцията ще се наложи да се поохарчиш...
Аз не бих ползвал Карком за купуване и смяна на амортисьор.
Всичко ще се оправи, Рада!
Не хаби излишни нерви
Тъй като вероятно няма да се покрие от гаранцията ще се наложи да се поохарчиш...
Аз не бих ползвал Карком за купуване и смяна на амортисьор.
Всичко ще се оправи, Рада!
Не хаби излишни нерви

Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Защо да не се покрива от гаранцията? Помня че тойота преди години се хвалеха че при тях всичко по окачването се покрива от гаранцията.didak написа:Странно, дори и за варненските условия, е да се скапе амортисьора на 1500 км.
Тъй като вероятно няма да се покрие от гаранцията ще се наложи да се поохарчиш...
Аз не бих ползвал Карком за купуване и смяна на амортисьор.
Всичко ще се оправи, Рада!
Не хаби излишни нерви
ПП: Щом дори кривите спирачни дискове са гарационни

като ме омайваха, saler-а ми каза, че единствено Тойота дават гаранция на окачването - 1 година. Това беше, когато гаранцията беше 3 години.Vesko написа:Защо да не се покрива от гаранцията? Помня че тойота преди години се хвалеха че при тях всичко по окачването се покрива от гаранцията.didak написа:Странно, дори и за варненските условия, е да се скапе амортисьора на 1500 км.
Тъй като вероятно няма да се покрие от гаранцията ще се наложи да се поохарчиш...
Аз не бих ползвал Карком за купуване и смяна на амортисьор.
Всичко ще се оправи, Рада!
Не хаби излишни нерви
ПП: Щом дори кривите спирачни дискове са гарационни
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250
Lexus IS 250
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
На моята Корола са сменени по гаранция двата задни амортисьора.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Защото българските дилъри са част от Inchcape и дейността им се отчита в корпоративния доклад, а от там и във всички статистики.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта