Въпрос за Ламбда сонда и ABS.
sheha
KingSteve
sheha
Мнение от KingSteve » 17 Юли 2011 15:40
sheha написа:инжекцион, но така е направен че дузите се оправляват от компютъра на колата ,а не чрез допълнителен
Не бях чувал, че е възможно такова нещо. Софтуера на ECU ли е пипан? От скоро ли ти прави проблема или винаги си го е имало?
Щях да те питам как са ти направили емулация на LeanBurn сензора, защото се замислях и аз да слагам газово, но въпроса ми остава излишен. При теб очевидно е оставен като на бензин. Преди време правих емулатор на ламбда сонда но след около 30 км каране градско ECU веднага разбира, че се опитвам да го мамя. Все пак Lean burn сензора работи по различен начин на тихи обороти и очевидно компа не е тъп и веднага ме разконспирира.
KingSteve
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 18 Юли 2011 03:29
То няма проблем и този сензор да го емулираш ама не става само с едно просто генераторче . А и дори сензора ти да не е lean burn при по-новите автомобили пак ще те разконспирира ако му сложиш просто генераторче защото ЕКУ от време на време си тества сондата , като нарочно изменя сместа . И като не се промени нищо в сигнала от нея приема , че е скапана .KingSteve написа: Не бях чувал, че е възможно такова нещо. Софтуера на ECU ли е пипан? От скоро ли ти прави проблема или винаги си го е имало?
Щях да те питам как са ти направили емулация на LeanBurn сензора, защото се замислях и аз да слагам газово, но въпроса ми остава излишен. При теб очевидно е оставен като на бензин. Преди време правих емулатор на ламбда сонда но след около 30 км каране градско ECU веднага разбира, че се опитвам да го мамя. Все пак Lean burn сензора работи по различен начин на тихи обороти и очевидно компа не е тъп и веднага ме разконспирира.
До колкото на колегата са му вързали газови дюзи директно към сигнала от бензиновите се съмнявам на 100% ! Няма как да се случи подобно нещо , а и както знаем ЕКУ-тата от това време не могат да се програмират лесно . Та явно има някакво ЕКУ но до колко то е управляемо е друг въпрос .
Обаче това ,че колата работи сравнително добре на бензин и по-зле на газ говори , че има проблем със запалването ! Общо взето проблемите с искрата са много по-осезаеми при газово гориво !
Не е лошо да намерите някой с мотор-тестер , който има осцилоскоп и сонда за вашите бобини и да направите един по-подробен тест от студено до топло дали нещо някъде не се чупи в бобината или комутатора .
Bass_Man
Мнение от KingSteve » 18 Юли 2011 10:28
Съмнението ми, че EKU пропуска да ги пали или сменя тайминга драстично е основано и на факта, че преди като закачах осцилоскопа на входа на комутаторите, се забелязваше пропуск на импулс през неопределен интервал от време дори и на Idle.
Все пак няма да е никак зле ако колегата намери къде да ги тества.
KingSteve
Мнение от sheha » 18 Юли 2011 20:33
защо незнам.
иначе газоватя няма проблем колата е закачвана на диагностика нямам никакви натрупани грешки!
ще опитам да закача някъде бобините,но мисля че проблема е в "мозъка " на колата.
sheha
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 19 Юли 2011 11:19
Това , което казваш ти също може да е проблем но би трябвало да изреве за липса на сигнал ,а то не реве .KingSteve написа:Bass, според мен е мн. малка вероятността 2 чисто нови geniune toyota бобини (внесени от Люцкан при това) да са счупени по абсолютно същия начин като тези, които бяха вградени оригинално в колата. Освен това комутаторите са вградени в бобините.
Съмнението ми, че EKU пропуска да ги пали или сменя тайминга драстично е основано и на факта, че преди като закачах осцилоскопа на входа на комутаторите, се забелязваше пропуск на импулс през неопределен интервал от време дори и на Idle.
Все пак няма да е никак зле ако колегата намери къде да ги тества.
От бобината има ли сигнал за обратна връзка към ЕКУ-то ?
Да не би нещо да му прекъсва захранване на някой модул или +/- към комутатора ?
Или пък да има нещо влага около свеща и да пробива от някъде ?
BTW не е невероятно и ЕКУ-то нещо да се смахва след определен период , но както се вижда явно в масово и би трябвало да има севизен бюлетин .
Има и един вариант да иска някакви много специални свещи за да работи . С какви свещи сте и двамата ?
sheha - съвсем нормално е това , което казваш и така трябва да бъде .
Bass_Man
Мнение от sheha » 19 Юли 2011 14:06
taka като гледам поне трима са споменавали за такъв проблем с колата ,но никой не го е отстранил ,а се е отказал след като е проверил половината кола и всичко е било наред.mirott написа:Имам същия проблем със същата кола,но на бензин не се усеща почти.На газ е така,както казваш при теб.Виж на тъмно,когато подадеш газ дали прехвърля ток от бобините.
свещите са :
Model Type Model year Power output Cc / Cyl.
Toyota AVENSIS (_T22_) 1.8 (AT221_) 09.1997 - 10.2000 81 kW / 110 PS 1762 / 4
can be fitted with the following original BERU brand product(s)Product Type Code designation Type designation Order No.
Spark Plug Ultra Z 284 14 FR-6 DP0X 0 002 340 908
Installation Information: Recommendation - When changing the spark plugs on vehicles with connector ignition coils, please replace the connector and use spark plug connector grease (ZKF 01 - Order No. 0 890 300 029) to fit the connector.
Tightening Torque [Nm] 25
Port Type SAE
Thread Length [mm] 19
Thread Size M 14x1,25
Spanner Size 16 mm
Spark Plug 1 - Earthed Electrode
Electrode Gap [mm] 1,1
сложени са 12.2010 и са на около 20 000км .
проблема го имаше и преди това когато купих колата със старите денсо иридиум и с новите.
незнам до колко има разлика от едните до другите и дали това може да е проблем.
sheha
-
- Мнения: 2159
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 27 пъти
Мнение от mirott » 19 Юли 2011 14:18
mirott
Мнение от KingSteve » 21 Юли 2011 12:26
Bass, не казвам, че проблемът е в бобините. Пробвал съм да изключа ОВ на бобина и ЕКУ веднага регистрира грешка. Това, което имах предвид е че ЕКУ евентуално пропуска да запали бобината и съответно няма какво да чака насреща от нея.
Що се касае до свещите, оригиналните бяха NJK Iridium. Sega sum s Denso Iridium точнокато за моя двигател (според сервизната документация).
KingSteve
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 21 Юли 2011 16:30
BTW по документация си с иридиеви свещи ли ?
Bass_Man
sheha
Bass_Man
KingSteve
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта