Здравейте,
ще опиша проблема с малко предистория.
Колата я купих от софия в началото на годината - Corrola Verso 2005г 2.0 D4D. За мое нещастие установих, че колата е блъскана но доста след покупката.
В началото на лятото( естествено като ми стана горещичко) установих, че климатика въобще не захапва.
Отидох на сервиз където установиха съществено спукване за щастие на място където има възможност за заварка. Заварихме пропуска, напълниха го с фреон и климатика си заработи чудно, и така около 1 месец - до сега.
Първо започна да спира само когато колата не се движи. После постепенно започна да го прави и когато се движа бавно. Като казвам спира имам предвид - започва да духа топло - почти рязко - за интервал от около 5 секунди. Потока на въздуха остава непроменен.
С две думи климатика си спира въпреки че А/С -то си свети. Още седмица и започна изобщо да не тръгва - тръгва само ако карам с над 60км/ч. и то не всеки път.
Та отидох до сервиза в който направихме първоначалната интервенция и там след замерване момчето заяви - системата ти е пълна с фреон " Аз съм до тук" , най - вероятно е проблем на електрониката защото ти изключва компресора.
Реших да отида направо в Toyota - нали там са с техния си софтуер и т.н., поне да ми кажат със сигурност какво е. За мое нещастие диагнозата им е доста незадоволителна за мен - ел. частта и електрониката са изрядни, фреон си има в системата - нашето становище е че проблема е в компресора - не може да ти направи налягане при ниските обороти.
И типично в техен стил - решението е нов компресор който струва 3200 :(.
Ако все пак реша да го правя - сигурно ще търся в някоя морга. Направих си следният експеримент на свободна форсирам до 4000 оборота и климатика в действителност започва да работи много добре след което си карам в рамките на нормалното около 2000 оборота и си работи. Чак когато ми се наложи да намаля скоростта и от там да ми паднат и оборотите, тогава спира отново и идва топлият въздух.
За мен проблема е някъде между мотора и компресора, защото дори и на свободна когато е оставена колата което около 900-1000 об. климатика работи, но от тойота бяха категорични, че ел. магнита работи и шайбата си зацепва, но като не разбирам......Проблема се проявява при промяна на оборотите, а това означава 99% от времето в градско каране.
Та реших преди да се хвърля да купувам компресор да проверя тук - някой срещал ли е подобен проблем, мнения, евентуално препоръка за добър специалист който да ме консултира.
Благодаря предварително на отзовалите се!
Проблем с климатик
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем с климатик
Предполагам че е проверено, но все пак - погледни ремъка дали не е хлабав или износен.nev_radev написа:... от тойота бяха категорични, че ел. магнита работи и шайбата си зацепва, но като не разбирам......Проблема се проявява при промяна на оборотите, а това означава 99% от времето в градско каране...
Ами ремъка е сменян преди около 2-3000 км. ( не че е невъзможно да се е охлабил), но ще го видя. Благодаря. Относно налягането - в първия сервиз казаха, че е нормално ( каквото и да означава това), а в тойота нищо не коментираха по темата. Първоначално имаха съмнения, че може да е изтичане на фреон ( респ. и проблем с налягането) но в последствие се отказаха от тази теза и заключиха с генералното " компресора е".
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта