oxлаждане
На тези тойоти са много интересни показанията за температурата. Като тръгна и постепенно се вдига стрелката и спира на средата, не мърда оттам, макар че понякога и вентилатора се включва!?! Иначе можеше да я оставиш да поработи на място и да видиш дали ще включи. Но ако и твоята стрелка стои по същия начин може и да направиш беля.
На аудито не беше така, спрял си на място, стрелката отива нагоре, увеличиш скоростта и я обдуха, пада надолу. На него перката му се включваше на 102 градуса, затова също много рядко се чуваше.
На аудито не беше така, спрял си на място, стрелката отива нагоре, увеличиш скоростта и я обдуха, пада надолу. На него перката му се включваше на 102 градуса, затова също много рядко се чуваше.
Toyota Corolla E12, 1.6 VVT-i 2002 г.
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Вентилатора се включва при повишаване температурата на радиатора, а не при повишена температура на двигателя...
При нормален работещ термостат стрелката няма да ти мръдне от средата, защото термодатчика на радиатора ще 'усети' увеличаване на температурата и ще включи вентилатора, а термостата ще е компенсирал променените условия, като ще е отворил още малко големия кръг за да осигури непроменена температура на двигателя (затова си е 'термоСТАТ').
Най-лесно е да направиш експеримента: при загрял двигател го остави да работи на място около 5 минути... За толкова време особено при сегашните жеги ще ти включи вентилатора.
Според мен - щом стрелката ти не мърда от средата - нямаш проблем
При нормален работещ термостат стрелката няма да ти мръдне от средата, защото термодатчика на радиатора ще 'усети' увеличаване на температурата и ще включи вентилатора, а термостата ще е компенсирал променените условия, като ще е отворил още малко големия кръг за да осигури непроменена температура на двигателя (затова си е 'термоСТАТ').
Най-лесно е да направиш експеримента: при загрял двигател го остави да работи на място около 5 минути... За толкова време особено при сегашните жеги ще ти включи вентилатора.
Според мен - щом стрелката ти не мърда от средата - нямаш проблем

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 23 пъти
Само дето като се повиши температурата на охлаждащата течност, се повишава и тази на двигателя.Перката се включва при определена температура на охлаждащата течност,а не на радиатора.И стрелката не помръдва защото така е направена-когато стигне нормална работна температура "заковава"!И ако недай си Боже стигне около 110 градуса директно отива там.На доста коли е така...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 9 госта