Въпроси за Корола 1989

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 04 Мар 2011 21:28

Специално за Миленчо/който явно не играе карти/:

Изображение


:thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 04 Мар 2011 21:58

Според мен нищо не става ясно и тази кола се превръща във все по-голяма загадка. На firewall-a пише код на модела АЕ91. Този модел е за Япония и излиза само и единствено с... 5A-FE, който е 1.5 и 100 - 105 конски сили. Вярно, че отзад на стъклото пише 1.6 ама може и да е сменяно с такова от АЕ92, друго обяснение нямам. Като гледам снимките на двигателя от колата на колгата и ги сравнявам с такива на първото поколение 5A-FE и не намирам разлика. Така че най-добре е колегата да пусне VIN-a, кода на модела от алуминевата табелка за да се разберем и по този въпрос. :thumbsup:

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 04 Мар 2011 23:04

Колата може и да е купувана в Япония но предполагам че е правена не за JDM а за азиатския пазар като цяло.

Двигателя е първата версия на 4A-FE която е 105 коня. Монтира се в Корола и Карина II. После този мотор за кратко става 115 коня на европейските както и LB версията с 99 магарета. След което най-накрая го измислят да остане на 110 (май и 107 се среща).

Колата явно е високо изпълнение за модела защото от тези години на Корола климатика си е сериозна екстра.

Относно оборотите, смени термостата (добър повод е да смениш и антифриза и да промиеш системата) сипи хубав антифриз (например G12+ или G12++) и виж тогава как се държи. Ускорения празен ход (при прогряване на двигателя) се задава от едно подобие на термостат намиращо се под дросела с идеята когто колата е студена да байпасира с допълнително количество въздух затворената дроселова клапа. Това устройство се плакне във водата на малкия кръг за да разбере кога мотора е загрял и да затвори байпаса. Ако имаш проблем с термостата предполагам това е и причината той да не работи устойчиво.

А относно пълненето на климатика огледай дали има табелка с типа на хладилния агент. 89 година е малко към границата при която минават от R12 към R134a, R12 е относително проблемен за намиране защото е забранен за употреба в автомобили (но се намира). R134a няма грижи навсякъде основно се работи с него. Ако си с R12 може да се мине и на другия тип но сумата не си струва да се дава за такава кола. Между другото има и разрешен еквивален на R12 но нещо се намира по-трудно и от самия R12 а именно R409a

Колата нищо че е на 22 години много бих се зарадвал някой да ми подари такава, пък и някой лев за почерпка ще отделя biggrin.gif :whistle:
Последно промяна от PESHO OT MARS на 05 Мар 2011 01:28, променено общо 1 път.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
BIS
Мнения: 438
Регистриран на: 20 Яну 2011 15:57
Местоположение: Варна

Мнение от BIS » 05 Мар 2011 01:23

Направо изяснихте нещата на човека!Вече всичко му е ясно! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
TOYOTA Avensis D4D-2002g.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 05 Мар 2011 08:37

PESHO OT MARS написа:
Относно оборотите, смени термостата (добър повод е да смениш и антифриза и да промиеш системата) сипи хубав антифриз (например G12+ или G12++) и виж тогава как се държи. Ускорения празен ход (при прогряване на двигателя) се задава от едно подобие на термостат намиращо се под дросела с идеята когто колата е студена да байпасира с допълнително количество въздух затворената дроселова клапа. Това устройство се плакне във водата на малкия кръг за да разбере кога мотора е загрял и да затвори байпаса. Ако имаш проблем с термостата предполагам това е и причината той да не работи устойчиво.
Това маи наистина си е така :thumbsup: , не е както при по-новите с ел. мех клапънче .

А за климатика най-добре ходи при тея майстори за автоклиматици, но преди това сондирай няколко мнение cool.gif
Освен фреон може да се наложи да ти сложат ми масло за компресора, а и препарат за локализиране на евентуални течове.

isito84
Мнения: 33
Регистриран на: 03 Мар 2011 19:54
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път

Мнение от isito84 » 05 Мар 2011 09:10

ИзображениеИзображениеИзображение

Мотора е 1.5 колко коня е дефакто.VIM - AE910139011

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 05 Мар 2011 10:25

Явно тотално съм се подвел за двигателя.
Ми вече е ясно какъв е двигателя, би трябвало да е идентичен с 4А така че това което ти казах за термостата и промивката си важи.

Огледай и за надпис за фреона, а отделно можеш да снимаш и конекторите които са на тръбите за климатика. Тези които са за 134 се различават визуално от тези за 12.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 05 Мар 2011 17:31

Тая Корола е изключително успешен модел, радвай й се и не я изпускай. Здрава, бърза и лека за каране,тихо работещ двигател, чудесна кола.

Почти съм сигурен,че Лийн бърн двигатели не се монтират на Корола.

И както написах тия Короли нямат никакви моторчета за празен ход, а системата е свързана с антифриза, така че изобщо не се плаши с разни моторчета.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

isito84
Мнения: 33
Регистриран на: 03 Мар 2011 19:54
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път

Мнение от isito84 » 30 Юни 2011 18:41

Здравейте,имам 2 въпроса.
1. Днес настъпах здраво Королата първа предавка- 55,2 - 100, 3-140 ... най-странното на 5500 оборота колата си изпълни километража 180 настъпих я още до 6000 (инжекционите изключват на 6500 оборота) минава 180 и си набира здраво,отнех гаста с мисълта да не скъсам жилото на скоростомера,а това е само на четвърта предавка,а пета за какво ми е,какво става тук?? biggrin.gif
2. Сега незнам дали ще повярвате та това. Значи От Варна съм.Реших да я засека колко гори.Зареждам бензин догоре,минава преливника които се намира на 5 см. от отвара за бензин,пълня до толкова колкото да не прелее и да мога да затворя капачката.Тръгвам за Обзор сам,галя педала,карам 2000-2500 оборота (75-90 км/ч.) В края на Обзор има бензиностанция,дозареждам отново до горе колкото да не прелее. Варна-Обзор, 65 км. разход 2.13 литра. - не повярвах. Още 5-6 пъти я засичах, разход 2.10 - 2.15 което ще рече 3.3-3.5/100. Възможно ли е това защото реално толкова доливам,няма къде другаде да отиде. Така и трето. Имам нужда от помощ за една част,а именно радиатор за парно,в момента нямам парно,но има климатик което се търпи за момента. Колата е Корола 1989 година,АЕ-91, 1.5 кубика, 110 коня, с десен волан (внос от Япония).
Изображение
Последно промяна от isito84 на 30 Юни 2011 18:46, променено общо 1 път.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 30 Юни 2011 18:45

Икономична е. ае92 гти ред топ градско даваше под 9
волана е много добър ква марка е ?

isito84
Мнения: 33
Регистриран на: 03 Мар 2011 19:54
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път

Мнение от isito84 » 30 Юни 2011 19:08

Изображение

Не знам каква марка е волана,но е дърво,не е имитация.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 01 Юли 2011 01:51

DBA не съм виждал такава марка, но е уникален :thumbsup:

а защо на задния джам пише 1.6 S .... а ти викаш че е 1.5 unsure.gif

isito84
Мнения: 33
Регистриран на: 03 Мар 2011 19:54
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път

Мнение от isito84 » 01 Юли 2011 06:12

Сменяно е задното стъкло преди много години и само такова са намерили и монтирали от 1.6.Някои може ли да ми помогне с отговорите?

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 01 Юли 2011 07:58

Лек коментар относно разхода - засичай двупосочно, т.е. Варна-Обзор-Варна, и после пак на същата бензиностанция допълвай.
Аз съм засичал разлики от 1.5л/100 в двете посоки на едно пътуване.
Отделно 65 км са малко, направи си измерването върху повече километри.
R22 има при хладилните техници, по-точно при тия дето работят с индустриални хладилни системи.
Празният ход - това се нарича автоматичен смукач на карбураторните. При теб е инжекция (ако мотора е 5A-FE), така че си имаш някакъв вид моторче или електромагнитен клапан за празния ход, викат му IACV ( Idle Air Control Motor). Не че то е проблемът задължително, казвам какво трябва да имаш. Из нета има клипчета как да го провериш. Не намерих точно инструкция къде е на 5A-FE, ама google ще ти помогне.
Според мен виж проблема с термостата / радиаторите за да нормализираш температурата на двигателя, и тогава търси празния ход. Може да има връзка помежду двете.

А, да не забравя, честито - колата изглежда кукла, стига ламарините да са добре, ще те радва. Не забравяй да споделяш впечатленията си от нея от време на време :thumbsup:
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

isito84
Мнения: 33
Регистриран на: 03 Мар 2011 19:54
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път

Мнение от isito84 » 04 Юли 2011 06:22

Ето клипче как си мърка Королата http://www.vbox7.com/play:2e70f0c826

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 7 госта