Масло за скоростите

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 28 Юни 2011 10:57

Грам време не отделям дори да МИСЛЯ за теб и какво да ти отговоря - то просто си идва на момента, защото е логично, а твойте майсторски отговори са лишени от логика....

Майсторе, майстореее, викам ти майсторе, щот не ти знам името...... знаеш как продължава laugh.gif

Хайде сега, като съм хуморист с големи претенции, обясни на всички нас простите потребители, драги майсторе, аджеба що е то NORMAL DRIVING CONDITIONS ??! И какво е това масло, че да е вечно ??!? Защото нито един производител на масло няма, който да не посочва интервали за смяна..... Дори АМСойл, дори Мобил.... който искаш! Круйзера е излизал три пъти извън пътя и то с мен, това ABNORMAL DRIVING CONDITIONS ли са ?!?!??? Обоснови си отговора, с нещо ЛОГИЧНО, не нещо, в което ТИ виждаш някакъв смисъл - разликата е ОГРОМНА, ако можеш да хванеш тънката линия.... Покажи сега къв си майсторе, ама не да ми цитираш Тойота и техните препоръки, щото производителя не го еня грам за потребителя, стига да си дава парите.... Те по същата причина сложиха и пиезо дюзите, демпферни маховици и кви ли още не нещица, дето са по една торба пари! Сега при NORMAL DRIVING CONDITIONS, автоматика ви ще е вечен - и един ден - ХРАС и вече не е вечен.... Като доживотната гаранция - умре ли- няма гаранция вече laugh.gif laugh.gif

Не смислен за теб, а ЛОГИЧЕН отговор чакаме, да докажеш къв си мастор, аз колко голям хуморист съм :whistle:

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 28 Юни 2011 11:31

....От Гаранционна и сервизна книжка:
Тежки условия на експлоатация:
При тежки условия на експлоатация, за запазване на доброто "здраве" и безопасност на Вашата TOYOTA интервалите на техническите обслужвания трябва да се намалят наполовина - както по отношение на пробега, така и по отношение на изтеклия период от време (което настъпи по-скоро).Под тежки условия на експлоатация се разбира:
- Движение на автомобила с постоянно спиране и потегляне и продължителна работа на празен ход.
- Движение по лоши,прашни,кални,заснежени или обработвани със сол пътища, по пътища без трайно покритие и извън пътища.
- Непрекъснато теглене на ремарке или използване на надстройки на каросерията.
- Използване на автомобила само за къси разстояния (под 8 км) при отрицателни температури на въздуха.
...От Инструкция за експлоатация на Land Cruiser 120:
Автоматична трансмисия:
Количаството на трансмисионна течност (при източване и повторно пълнене),литри до 3.0 вкл.
тип на трансмисионната течност: Toyota Genuine ATF WS.Сменяйте трансмисионната течност само по необходимост.
По правило трансмисионната течност трябва да се сменя само ако Вашият автомобил е бил шофиран при едно от специалните условия на работа,изброени във Вашата "Гаранционна и сервизна книжка"....
Естествено това го казва производителя...Ама ние си знаем по-добре- той ще ми каже на мен какво да си правя с колата...
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 28 Юни 2011 13:19

мехаННика написа:За толкова време това ли можа да измислиш като отговор? Да, ти не си майстор,ти си един хуморист с големи претенции и веселото е че целия форум го видя.Жив и здрав да си ,продължавай да трупаш постове и да съветваш хората по проблемите им.
само за протокола - ако смениш маслото с ново ще прецакаш кутията тва ли искаш да кажеш.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 28 Юни 2011 13:43

Владо - това го казват Тойота България!! Това е преведена книжка! Дори не е правилно количеството, защото нашия Круйзер го източих и събра над 5 литра масло!!! Но това със смяна на масления филтър на автоматика, който никъде не се споменава. Филтъра и други части си купувам оригиналин от Англия, дилъра вече си ме знае и директно го питах - ТРЯБВА ЛИ да го сменям, защото пише, че не трябва, а превключва скорости ужасно, рита при потегляне и т.н.. Каза си човека - РАЗБИРА СЕ, че трябва, на всеки 50 000 мили се сменя, че ако има такива симптоми кутията, може и на 30000мили.... А сега кой да слушам - Англичанина, който ми дава частите на половин цена от тукашния дилър на Тойота, при това с включена доставка Fedex или генийте от Тойота България, които един преден прозорец ми смениха и сега тече от три места ?!?

Само за протокола, преди да направят всичките двигатели D-CAT, изрично ги питах Тойотаджийте, да слагам ли добавка на горивото, каква да бъде и какви ли не такива въпроси. Отговора беше - КАРАЙ И СИ СВИРКАЙ!! Тия добавки нищо не правят!! Днес, всички дилъри предлагат добавка за горивата, като пуснаха капризните дюзи масово...... Ха сега де !?!??

П.П. Не ги послушах и си слагам всеки резервоар, затова дюзите ми работят като нови.... :whistle: :thumbsup:

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 28 Юни 2011 14:05

Мечо,книжките се превеждат не от ТМА, а от професионални преводачи.Освен това същото го пише и в английския вариант на книжката.А англичанина сигурно ти е казал че можеш да си смениш маслото,а не че е задължително при всички обстоятелства.Ако производителя изискваше смяна, смяташ ли че дилърствата в БГ щяха да се дърпат от едни пари в повече?Относно количеството масло-зависи как е източена кутията и колко е разглобена-може и 7-8 литра да се съберат, ако е разглобен и хидротрансформатора.
Относно D-CAT - нещата там са доста по-различни, и при него качеството на горивото е от много по-голямо значение, отколкото при D-4D.И при нас добавка трябва заради горивото в БГ,а не по изрично изискване на производителя.
С две думи смятам че не можем да се сравняваме с инженерите от TOYOTA и DENSO - и каквото преценяват, че е най-доброто за техният продукт, допускам че наистина е така! :thumbsup:
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 28 Юни 2011 15:58

И двамата (и двете страни имам предвид) сте прави. Но с уточнение - възможно е маслото да изкара живота на колата без смяна, а е възможно и да иска смяна много по-рано.
От тойота (и не само) казват, че няма дефиниран интервал от км или години, на който да трябва да се сменя. Според мен именно защото зависи много от стила и натоварването на експлоатация. За разлика от двигателното масло, при което температурата под сегментите е горе-долу винаги еднакво висока, че да доведе до горе-долу изчислим ресурс на маслото, при АТФ-а разликата между двете крайности - ненатоварена и силно натоварена експлоатация, е много по-голяма.
Това, което казват, е че критерия за смяна на маслото е неговото състояние. И е излишно (според тях) да се сменя по-често от необходимото (преди да се е сбозило).
Това си важи и за моторното масло, хората правят анализи на качествата му за да не го сменят излишно.
ATF-ът основно се прецаква от прегряване и отлагане на метални прашинки от съединителите, които до определено време ги обира филтърът.
Сменя цвета към по-тъмен (кафяв), и вискозитета към по-гъсто. При ръчка това може да стане след 20-30хил.км. При пенсионерски разходки си изкарва 150 хил и нагоре безпроблемно.
За да заложат на сигурно трябва да кажат смяна на 20-30хил.км, за да покрият най-тежките случаи. Само че в този случай клиента ще се замисли за цената - обикновено ATF-a струва пари. А е и излишно, а и без това ще изкара гаранцията, а и другите производители не дават толкова честа смяна, та ...
За моята кутия например казват, че не се охлажда добре, и ATF-а в нея по принцип работи при по-високи температури, сравнено с други модели автоматични кутии. Затова и препоръчват смяна от време на време. Понеже нямам няколко хиляди ако се повреди кутията, давам превантивно по 200 за смяна (+филтър). Разлика в работата на кутията няма, а дали ще изкара повече по този начин - ами дано, на това се надявам.

Тъй де - с две думи - смяна на АТФ-а да е заради "износването" му - според състоянието му (в нет-а има информация как се познава с наръчни средства).
Остава боклукът по пробката-магнитче, и затлачването на филтъра... Има различни филтри - метални решетки или хартиено-текстилни. Понеже всяка кутия (конвенционална автоматична, със съединители) генерира постоянно количество боклук, то аз си мисля че това почистване е полезно. Ама то не става да върнеш старото масло обратно след това... Предполагам, че има кутии на които филтрите мога да се сменят без източване на маслото.

Относно това дали англичанина или тойота - според мен, слушай себе си. На тойота не им знам изгодата, ама на англичанина се вижда с просто око ... Ако ти беше казал да не сменяш, хм, май не става за търговец.

А за сравнение с инженерите - не можем, ама то не става и въпрос за това. Тия решения и книжки не са плод на чисто инженерен труд. Маркетингът и статистиката диктуват понякога.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 28 Юни 2011 16:55

Да, нещо подобно имах предвид.В графика на техническите обслужвания има като дейност "проверка хидравлична течност в автоматичната предавателна кутия/CVT" на всеки 60 000 км, или 4 години.Но само проверка-без задължителна смяна.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта