Взрив в метан станция
Това е долна конспирация , чиста постановка от страна на бензиностанциите, метана е летлив и няма как да гръмне по скоро ще се запали ... не знам кои би се вързал на тази постановка с гръмнала метан станция ...ace написа:http://dnes.dir.bg/news/plovdiv-vzriv-m ... 03687?nt=4
Взрив в метан станция. Кой казваше, че от метана по-сигурно няма?
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE
3ZZ-FE
Гледах новините, не е конспирация.lubooo написа:Това е долна конспирация , чиста постановка от страна на бензиностанциите, метана е летлив и няма как да гръмне по скоро ще се запали ... не знам кои би се вързал на тази постановка с гръмнала метан станция ...ace написа:http://dnes.dir.bg/news/plovdiv-vzriv-m ... 03687?nt=4
Взрив в метан станция. Кой казваше, че от метана по-сигурно няма?
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
А кой чете само това , което му е кеф и му изнася ? А колко са пострадалите ? Помните ли че гърмяха и военни складове за снаряди ама защо военните не ги отказват ?ace написа:http://dnes.dir.bg/news/plovdiv-vzriv-m ... 03687?nt=4
Взрив в метан станция. Кой казваше, че от метана по-сигурно няма?
А каква е причината ?
"По думите на директора на пожарната в Пловдив комисар Румен Димчев причина за експлозията е техническа неизправност в една от буферните бутилки за зареждане на метан, съобщи bTV. "
А какво е имало близо до нея ?
"Около взривената бутилка има още около 10 пълни бутилки. Извършва се и контролирано източване на газта, за да не се повтори инцидентът. " - или иначе казано 10 технически изправни бутилки !
И понеже аз не вярвам сляпо на Слоу и на първите новини които прочета някъде ще почакам да видя дали ще се разбере всъщност каква е истинската причина за взрива .
http://dnes.dir.bg/news.php?id=6268363&nt=14
През април 2010 г. при взрив на бензиностанция в Русе загинаха двама мъже, а трима бяха ранени. Експлозията избухна при почистването на празна цистерна от натрупани отлагания на съхраняваните материали, а впоследствие инспекторите по труда констатираха редица нарушения на изискванията за безопасност.
А колко такива има преди това или не ви изнася да знаете ?
А сега на наш Любчо :
Аве Любче момче хитро ти как си представяш нещо , което се изпуска в атмосферата да гръмне ей така в отвореното пространство ? Вярно , че се иска малко да помислиш ама не е толкова трудно да ти кажа . И от къде ще дойде искра или огън за да се запали при положение , че бутилките седят далече от хора и всякакви инсталации ? И как така една гръмнала толкова лесно пък 10 до нея си стоят пълни ? Пак ти казвам малко трябва да се мисли просто изисква усилие . А понеже ти не си там и не си свидетел нито разследваш случая най-вероятно ще си останеш само с впечатления от статията

Сега и аз малко първосигнално да реагирам :
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=730513
С опасност за живота са двама мъже на 41 и 66 години от Добрич, съобщиха от полицията в града. Те са пострадали при взрив на 800-литров резервоар за дизелово гориво, демонтиран от товарен автомобил.
http://www.factor-news.net/news.php?cm=13&nid=62621
Кола се запали на кръстовище в Пловдив - двама пострадали
Двама мъже пострадаха при пожар в лек автомобил вчера в Пловдив, съобщиха от Областната дирекция на МВР в града. Около 21.30 часа на кръстовището на булевардите „Санкт Петербург” и „Освобождение” поради техническа неизправност се запалил лек автомобил „Опел Кадет”. Пътуващите в колата пловдивчани Н.С. на 35 години и С. Д. на 28 години са с леки изгаряния – І-ва и ІІ-ра степен. Колата е изгоряла.
http://www.google.bg/search?hl=bg&clien ... 1140l0.3.3
Ауууу колко опасни горива са бензина и нафтата как може такива бомби да се допускат до улицата и до мирни граждани ?!?!?!
Айде сега Слоу премести офф-топика от съвсем ясно и въпросно оформената тема . Да може да си продължим по топика , че има доста за изясняване .
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
И как по-точно да ти сметнем месечния пробег и цената на която зареждаш ? Или да ти пуснем едно ЛС ?ace написа:Каква е тази тойота КОРСА?
Иначе по въпроса съм писал вече в съседната тема, който се интересува да хваща елката и да смята.
BTW добавете си в коментарите разхода за месец за да може да стане ясно реално колко пари се дават . А не за някакви периоди от по 5 години защото не ства ясно и пак трябва някой да изчислява . Че Рая и така се обърка .

Това трябва да означава ,че не плащаш гориво ли ?Win_XP написа:Цената на горивото не е проблем, просто трябва да имаме повече пари, това важи и за всичко останало![]()
Значи тази тема не е за убеждаване , а за смятане и осъзнаване на разхода . Защото както виждаме някой хора въобще не знаят колко пари дават на месец . А не е да кажеш , че сипват за 20-30лв месечно .mitkoa написа:Бас,
Едва ли някой се съмнява, че на метан е много по-евтино.Това няма нужда да го доказваш и да събираш разходите на всички.Впрочем мисля, че може и да има полза подобна тема и браво за опитите ти, но опитай да ни убедиш в другите неща.
По принцип идеята на първата тема , която сега е в офф-топик беше точно такава . Но понеже хората имат субективно мнение и в техническия се задават само въпроси съм пуснал тази точно за да се осъзнае за какви пари говорим и след това , като натрупаме повечко база за сравнение да помислим дали не можем да направим нещо за да си оптимизираме разходите .mitkoa написа: Колко място заема бутилката в багажника на хеч, на седан?
Колко метанстанции има в България?Каква е цената на цялото удоволствие - груби сметки.Каква е цената на поддръжката?Какви са гаранциите?
............................
За това съм писал за месечен разход защото хората взимат заплата на месец и плащат всички сметки на месец ( или поне 90% от тях ) . И ДДС върви на месец и осигуровки и тн . Общо взето месеца е един доста важен период за всеки един бюджет .
Та ако има хора , които наистина се интересуват моля пуснете въпросителна тема в техническия или питайте в мелето тук : http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=17532
Или пуснете ЛС . Но който както му е удобно ! Информация има , техника има , практика има всичко има само трябва някой да си направи точната сметка .
Тази тема нека остане , като статистика за реалния разход на хората от форума за гориво и каквото искат друго да включат . Още повече , че имаме и хора от чужбина не само в БГ , а там цените на горивата и пробезите са съвсем други .
Не, плащам си горивото и колата ми гори много, това означава, че който няма пари трябва да си намери начин да изкара, а който има да ги направи повече. Това имам в предвид, че няма скъпи неща, просто хората нямат достатъчно париBass_Man написа:Това трябва да означава ,че не плащаш гориво ли ?Win_XP написа:Цената на горивото не е проблем, просто трябва да имаме повече пари, това важи и за всичко останало![]()


Bass, имам чувството, че прекалено навътре вземаш нещата.
Всички тук сме умни хора и знаем, че бензинът и дизелът също са опасни -няма как да е иначе като се има предвид лесната им запалимост. Не виждам някой да твърди обратното.
LPG-то и метанът обаче също са опасни, противно на това, което твърдиш. Фактите го доказват - всичко останало са празни приказки и теории. Това че е гръмнала само една бутилка от 10, единствено показва, че това не е толкова сигурна технология. Дали се дължи на човешка грешка или дефект няма никакво значение.
Относно разхода в лв на 100 - безсмислено е да го смятам, защото в различни условия ми е различен, а освен това цената на горивото се сменя постоянно. В съседната тема съм си дал разхода при градско, извънградско, магистрала и тн. Който иска, смята това по днешната цена на дизела.
Относно твоя разход мога само да те поздравя. Не отричам ползването на метан, така че, който го смята за подходящо алтернативно гориво за автомобила си, може само да извлече ползи.
Всички тук сме умни хора и знаем, че бензинът и дизелът също са опасни -няма как да е иначе като се има предвид лесната им запалимост. Не виждам някой да твърди обратното.
LPG-то и метанът обаче също са опасни, противно на това, което твърдиш. Фактите го доказват - всичко останало са празни приказки и теории. Това че е гръмнала само една бутилка от 10, единствено показва, че това не е толкова сигурна технология. Дали се дължи на човешка грешка или дефект няма никакво значение.
Относно разхода в лв на 100 - безсмислено е да го смятам, защото в различни условия ми е различен, а освен това цената на горивото се сменя постоянно. В съседната тема съм си дал разхода при градско, извънградско, магистрала и тн. Който иска, смята това по днешната цена на дизела.
Относно твоя разход мога само да те поздравя. Не отричам ползването на метан, така че, който го смята за подходящо алтернативно гориво за автомобила си, може само да извлече ползи.
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Басмане, пак те хвана логореята...
Не сварваме да бършем след тебе....
Айде сега пак отвори гугъла и провери дали взрива разпитва преди да гръмне дали е затворено или отворено помещението. Или е важно само получаването на подходяща смес, независимо от обема...
И че спокойно може да се взриви смес на открито...
След което пак поразпитай дали при разкъсване на бутилка под налягане (и въобще при разкъсване на метал) не се получават искри или нагряване...
Та така басманчо - скачай в нета да търсиш отговорите, ама гледай все пак да са по-кратки и по темата (иначе всичките ти теми ще бягат към офтопика)..
Не сварваме да бършем след тебе....

Айде сега пак отвори гугъла и провери дали взрива разпитва преди да гръмне дали е затворено или отворено помещението. Или е важно само получаването на подходяща смес, независимо от обема...
И че спокойно може да се взриви смес на открито...
След което пак поразпитай дали при разкъсване на бутилка под налягане (и въобще при разкъсване на метал) не се получават искри или нагряване...
Та така басманчо - скачай в нета да търсиш отговорите, ама гледай все пак да са по-кратки и по темата (иначе всичките ти теми ще бягат към офтопика)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Владко,чувството ти те лъже ..ace написа:Bass, имам чувството, че прекалено навътре вземаш нещата.
Всички тук сме умни хора и знаем, че бензинът и дизелът също са опасни -няма как да е иначе като се има предвид лесната им запалимост.

Не че взема на вътре нещата Баса


Иначе и децата знаят, че когато едно гориво е под налягане е по опасно от тези които не са ..
А за дизела бъркаш

На тировете резервоарите като са спукани, ги пълнят до горе с нафта да няма въздух вътре и ги заваряват така ..

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Това че са под налягане в общия случай ги прави по-безопасни поради невъзмоноста пламъка да се пренесе в обема на резорвоара. В това отношение бензина и дизела са къде къде по-опасни. Особенно както на доста от новите коли резорвоарите са и пластмасови (да много са здрави но не обичат пламъка)martod написа:Иначе и децата знаят, че когато едно гориво е под налягане е по опасно от тези които не са ..
А за дизела бъркашне е толкова опасен ..
На тировете резервоарите като са спукани, ги пълнят до горе с нафта да няма въздух вътре и ги заваряват така ..
А дизела си нямаш идея просто колко е опасен, точно защото такива като теб си мислят че като не може да се запали лесно (например от искра) е безопасен. Това самозаблуждение подлъгва лошо, случаите на взривове от дизелови пари не са малко и доста хора са страдали заради това.
Та ми се вижда абсолютно излишна истерията насочена към LPG/CNG системите. Абсолютно всички случаи на запалвания и взривове с тези газове са свързани със системна мърляшина и тотално незачитане на елементарните правила за безопастност. Като сметнете колко таралясници на газ с никаква поддръжка се търкалят по нашите пътища и ги съпоставите със случаите на аварии ще се убедите колко реално са опасни тези горива.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Съдовете под налягане (особено газовете с голяма степен на разширение) са опасни дори и когато не се запалят, защото при повреда съдъжанието им се разширява, увеличавайки обема си (същото, което прави взрива при горене)...
Другото опасно при газовете е, че при повреда изхвърления газ ако е горим прави изведнъж голям обем взривоопасна смес (точно поради разширяването си и смесването с въздуха)... И взрива при запалване действа в голям обем с голяма сила. Едно е да се отдаде енергията в продължение на милисекунди, а съвсем друго е същата енергия да бъде отдадена в продължение на минути (горене на течни горива).
При течните горива горят само парите над течността...
Затова при съдовете под налягане е задължителен периодичен хидро тест дали издържат предвиденото налягане.
Поради опасност от взрив при нередовен съд (пръскане на съда под налягане) това изпитание се прави с течност, която има много малък коефициент на сгъстяване - вода (затова и се казва хидротест)...
Поради липса на такава опасност поради различни принцип на съхранение на горивото, резервоарите за течни несгъстени горива на автомобилите не са подложени на такива периодични тестове...
Горе долу - това са недостатъците на LPG/CNG от гледна точка на безопасността. Предимствата - ги знаете... Всеки си има глава на раменете и си решава сам.
Другото опасно при газовете е, че при повреда изхвърления газ ако е горим прави изведнъж голям обем взривоопасна смес (точно поради разширяването си и смесването с въздуха)... И взрива при запалване действа в голям обем с голяма сила. Едно е да се отдаде енергията в продължение на милисекунди, а съвсем друго е същата енергия да бъде отдадена в продължение на минути (горене на течни горива).
При течните горива горят само парите над течността...
Затова при съдовете под налягане е задължителен периодичен хидро тест дали издържат предвиденото налягане.
Поради опасност от взрив при нередовен съд (пръскане на съда под налягане) това изпитание се прави с течност, която има много малък коефициент на сгъстяване - вода (затова и се казва хидротест)...
Поради липса на такава опасност поради различни принцип на съхранение на горивото, резервоарите за течни несгъстени горива на автомобилите не са подложени на такива периодични тестове...
Горе долу - това са недостатъците на LPG/CNG от гледна точка на безопасността. Предимствата - ги знаете... Всеки си има глава на раменете и си решава сам.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
На дизела са му страшни само изпаренията, какго сам го казваш, а за да се получат при него изпарения си иска доста температура ...PESHO OT MARS написа:
А дизела си нямаш идея просто колко е опасен, точно защото такива като теб си мислят че като не може да се запали лесно (например от искра) е безопасен. Това самозаблуждение подлъгва лошо, случаите на взривове от дизелови пари не са малко и доста хора са страдали заради това.

Та дай да не го изкарваме толкова опасен

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Защо не си кажете , че всички горива са опасни и толкова. Има изгорели хора и в дизелови и в бензинови и в газифицирани коли , така че коментарите са излишни. В Добрич при заваряване на резервоар на камион , заварчикът получи 50-60% изгаряния , след като се взриви . Няма значение с какво гориво ще е колата - като се подходи неразумно , последствията са на лице.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Миленски, лошото на тока е, че не можеш да му го върнеш, копелето.
Докато си бачкам с оксижена, току гръмне някой маркуч. На ацетилена, де. И се започва с едни пламъци, едно фучене....
Клиенти залягат, деца пищят, жени припадат.
А аз просто завинтвам кранчето на бутилката. А същото време е много готино да ти гръмне резервоара, щото имало теч от скъсан маркуч и някой типично по български да си хвърли фаса под колата ти на кръстовище...
Много е весело - виждал съм го, или по-скоро последствията от това.
Или, казвате, като се запали петролен кладенец, гърми целия петролен залеж....
Ами не, просто го гасят с взрив.

Докато си бачкам с оксижена, току гръмне някой маркуч. На ацетилена, де. И се започва с едни пламъци, едно фучене....
Клиенти залягат, деца пищят, жени припадат.
А аз просто завинтвам кранчето на бутилката. А същото време е много готино да ти гръмне резервоара, щото имало теч от скъсан маркуч и някой типично по български да си хвърли фаса под колата ти на кръстовище...
Много е весело - виждал съм го, или по-скоро последствията от това.
Или, казвате, като се запали петролен кладенец, гърми целия петролен залеж....
Ами не, просто го гасят с взрив.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 11 госта