Напрежение на акумулатор?
Напрежение на акумулатор?
Здравейте,
Днес ми измериха напрежението на акумулатора (включен двигател, пуснат климатик, фарове/без фарове) и показваше между 13.3 и 13.4.
Техника каза че трябва да е минимум 13.8 и отсъди че акумулатора ми не се зареждал както трябва. Търсих из книжката на колата какво точно трябва да е, но не пише.
Да тичам ли веднага да поправят алтернатора или може да се кара така? Мога ли да карам с включени фарове?
Колата е Toyota Avensis D-4D 2.0.
Поздрави
Днес ми измериха напрежението на акумулатора (включен двигател, пуснат климатик, фарове/без фарове) и показваше между 13.3 и 13.4.
Техника каза че трябва да е минимум 13.8 и отсъди че акумулатора ми не се зареждал както трябва. Търсих из книжката на колата какво точно трябва да е, но не пише.
Да тичам ли веднага да поправят алтернатора или може да се кара така? Мога ли да карам с включени фарове?
Колата е Toyota Avensis D-4D 2.0.
Поздрави
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
13.8 - 14.4 е нормално да ти зарежда. Виж да нямаш окислени кабели, клеми и после си провери алтернатора. Ти скоро не сменя ли акумулатор?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
- Местоположение: Плевен
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
- Местоположение: Плевен
мехаННика написа:Ей ,$#!@%$#& дето се правите на майстори,алтернатора трябва да зарежда 13.8-14.2 ,не обърквайте човека.
When your charging system is having issues test it with these steps to isolate the problem.
1 Check the battery. Ensure that the connections are very sound and that the clamps and terminals are clean to insure a good connection.
2 With the engine running and headlights and accessories off, measure the voltage across the battery terminals. If the charging system is performing properly, the voltage should be between 13.3 volts (DC) and 14.7 volts. If you measure this voltage within this range the charging system is should be working properly.
3 A shorted diode in the alternator can still allow a charging voltage of up to 13.3 volts, and can be detected by the battery going dead within several hours. If this happens, charge the battery out of the car to confirm it is still good. If you are still experiencing charging system issues, then the battery is suspect.
4 If the voltage measured in step one is outside the range, check the voltage across the alternator output terminals. On the alternator, the top large terminal is the positive and the lower large terminal is negative. The voltage across these terminals should be between 0 and 0.4 volts higher than the voltage across the battery. If the measurement is outside this range check the ‘overcharging and undercharging’ section below.
->
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
- Местоположение: Плевен
Аз от личен опит ще ти кажа че с алтернатор зареждащ с напрежение не 13,3V, а 13,5V зимата при температури под нулата акумулатора си умира за около седмица и трябва сваляне и зареждане и това при нов акумулатор. Защого това е системно недозареден акумулатор при ниски температури. Гъстотата на електролита, респективно заредеността се постига при различни напрежения при различните температури - от 13,8V лятото до 14,7V зимата.
Няма сервиз, който при такова зареждане да ви подпечата гаранционна карта и да каже че всичко е наред-защото не е .
Няма сервиз, който при такова зареждане да ви подпечата гаранционна карта и да каже че всичко е наред-защото не е .
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Espace - нормално да не ти пали Рендето laugh.gif
Айде стига глупости - 13.3 до 14,4 си е нормално. Аз имам ПОНЕ на 4 коли подпечатани гаранции, като на място седи 13.4 - ЗА КАКВО да стои повече, като на място колата няма консуматори и трябва доста малко ток, за да си работи !?!?? Това, че перфектното е 13,8 е друго, но много малко коли го правят, да не говорим, че в топло време и те падат на 13.4 - Круйзера ако го караш 15-тина км зарежда на 14,2 дори с всичкото конусматори пуснати, но след това почва да пада, защото акумуто си е дозаредило и динамото няма за какво да товари толкова високо..... На 20-25 градуса при над 15км пробег дори Круйзера му пада на 13,4-13,6 ..... Логиката НЕ Е да думка постоянно МАХ капацитет бе хора.... Това е направено с цел икономия, защото всеки 100Вт повишават разхода с 100мл на 100 км ....... А като искате да сте 100% сигурни сложете един допълнителен стабилизатор, премерете си карайте без да му мислите laugh.gif Кой е казал, че зарядната система на колите е перфектна ?!??! Винаги има пикове, падове, спайкове.......
Айде стига глупости - 13.3 до 14,4 си е нормално. Аз имам ПОНЕ на 4 коли подпечатани гаранции, като на място седи 13.4 - ЗА КАКВО да стои повече, като на място колата няма консуматори и трябва доста малко ток, за да си работи !?!?? Това, че перфектното е 13,8 е друго, но много малко коли го правят, да не говорим, че в топло време и те падат на 13.4 - Круйзера ако го караш 15-тина км зарежда на 14,2 дори с всичкото конусматори пуснати, но след това почва да пада, защото акумуто си е дозаредило и динамото няма за какво да товари толкова високо..... На 20-25 градуса при над 15км пробег дори Круйзера му пада на 13,4-13,6 ..... Логиката НЕ Е да думка постоянно МАХ капацитет бе хора.... Това е направено с цел икономия, защото всеки 100Вт повишават разхода с 100мл на 100 км ....... А като искате да сте 100% сигурни сложете един допълнителен стабилизатор, премерете си карайте без да му мислите laugh.gif Кой е казал, че зарядната система на колите е перфектна ?!??! Винаги има пикове, падове, спайкове.......
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
- Местоположение: Плевен
Уф пак с това ренде, трън ви е в очите. Обаче истината е че рендето вече 10 години си държи зарядно напрежение 14,6V а акумулатора е 8 годишна искра с око. И за тези години откакто го имам нито веднъж не ме е оставяло на път и нито веднъж не е отказвало да запали.
Проблема е със служебния пасат - там беше мъката. И пак ви казвам, може и да ви подпечатат картите което силно, ама много силно се съмнявам обаче този акумулатор ако изкара повече от три години почерпете. Тоя същия пасат хвърли един Exide и един Монбат като по часовник - 3 години. И не искаха да подпечетат гаранцията, ама на кой му пука, колата служебна. С 13,6V зарядно напрежение и мъки зимата. Сега е на 14,2 и няма грижи.
Обяснението с падането на напрежението е температурна корекция, не щото се товарел алтернатора със 100Вата. Относно температурата и необходимите зарядни напрежения бях писал в предния си пост.
Искам да ми намериш едно мнение от друг форум където някой да потвърждава думите ти че 13,3V са нормално зарядно напрежение за автомобилен акумулатор! Това напрежение е проблем отвсякъде!
Оттук нататък по темата моля да се изказват професионалисти и електротехници.
Проблема е със служебния пасат - там беше мъката. И пак ви казвам, може и да ви подпечатат картите което силно, ама много силно се съмнявам обаче този акумулатор ако изкара повече от три години почерпете. Тоя същия пасат хвърли един Exide и един Монбат като по часовник - 3 години. И не искаха да подпечетат гаранцията, ама на кой му пука, колата служебна. С 13,6V зарядно напрежение и мъки зимата. Сега е на 14,2 и няма грижи.
Напротив-всички изправни автомобили го правятMe4oKyX написа: Това, че перфектното е 13,8 е друго, но много малко коли го правят, да не говорим, че в топло време и те падат на 13.4
А тия приказки дето аку-то като се заредило падало напрежението ги разправяй на баба ми. Ако дори малко си наясно как се осъществява зареждането на акумулаторите на автомобилите няма да приказваш врели-некипели. Акумулатора си дърпа толкова колкото му е необходимо, като се зареди пада зарядния ток, а не напрежението. И спира да товари алтернатора. Логиката е точно такава - твоята логика е леко странна.Me4oKyX написа:Круйзера ако го караш 15-тина км зарежда на 14,2 дори с всичкото конусматори пуснати, но след това почва да пада, защото акумуто си е дозаредило и динамото няма за какво да товари толкова високо..... На 20-25 градуса при над 15км пробег дори Круйзера му пада на 13,4-13,6 ..... Логиката НЕ Е да думка постоянно МАХ капацитет бе хора....
Обяснението с падането на напрежението е температурна корекция, не щото се товарел алтернатора със 100Вата. Относно температурата и необходимите зарядни напрежения бях писал в предния си пост.
Искам да ми намериш едно мнение от друг форум където някой да потвърждава думите ти че 13,3V са нормално зарядно напрежение за автомобилен акумулатор! Това напрежение е проблем отвсякъде!
Оттук нататък по темата моля да се изказват професионалисти и електротехници.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта