
Разход на гориво
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Не мога да разбера как може да се обсажда колко харчи дадена кола... ми зависи от номера на обувката, от психическото състояние на водача на МПС, от трафика... и можеби от много други неща. Петка преди великден попаднах на огромно задрастване на изхода на софия по ботевградско шосе. На разклона за кремиковци ми писна и завих на ляво за да изляза на оковрастното.... и о изненда втази посока няма детелина в посока варна, та ходих 3км за да завартя обратно... някой да познае как съм карал? После се оказа че задрастването продалжава и към богровите.... та реших да мина по магистралата към пловдив и после през айтоският проход. По магистралата поне се двийиха.... макар и бавно... на места някой така караха че камионите ги изпреварваха biggrin.gif Е пак стигнах за 5ч30мин-6ч до добрич ама разхода нямяше нищо общо с 7л/100 както е по книжка.... Така че темите за разход май са за офф топик 

SLADURA написа:Стига бе хора... кви са тия разходи - TOYOTA много се излагат значи с тия VVTiки ..
Моята е 2.0 Турбо 260 коня и ми гори градско 13-17 ... извънградско 8-11 .. зависи от карането ... но почти винаги е ръчкам![]()
- ако колата ми е 110 коня и гореше над 10 - до сега да съм е засилил към Mobile.BG!
Че какво му е на cars.bg ?

ми то при тоя разход по добре с такси да одиш, да го ева!dementor написа:Мисля, че 10-12л/100 е нормално за градско по упоменатия маршрут (България и Е.Георгиев), при това през зимата. Няма по задръстен маршрут в цялата държава. Остава колегата да добави и че средния му преход е под 8-10км в едната посока и картинката ще е пълна...
АVENSIS 2.0TD-комби
Моята корола докато се караше от баща ми, даваше 11-12. Няма зима няма лете. Сега я карам аз и на борд компютъра ако може да се вярва показва 10.
Честно казано и според мен 10-12 е доста за 1,6 мотор и то при не чак толкова големи задръствания (от лозенец по въпцаров и после до карфур и обратно), но на фона на малкия змей (106 рали) разхода е усезаемо по-приятен
Ще засека тия дни пълно-пълно да видим колко е точно.
Честно казано и според мен 10-12 е доста за 1,6 мотор и то при не чак толкова големи задръствания (от лозенец по въпцаров и после до карфур и обратно), но на фона на малкия змей (106 рали) разхода е усезаемо по-приятен

Ще засека тия дни пълно-пълно да видим колко е точно.
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Личния опит от експлоатация на двигатели 1.4, 1.6, 2.0 ме води до заключението, че разхода градско зависи предимно от начина на каране, а не от обема на двигателя....
Разликата между разхода на 1.4/60к.с, 1.6/100к.с, 1.6/110к.с. и 2.0/147к.с. в града при мен бе минимална (около 1 литър, като 1.4 нямаше климатик...)....
Става въпрос за един и същ стил на каране...
Просто големия двигател не можеш да го натовариш сериозно в града, а това означава автоматично - малък разход....
От друга страна извън града разхода на малкия двигател трудно успявах да го вдигна над 7.5л/100, докато на 2.0 спокойно мога да го кача над 10л/100 при сериозно натискане...
Затова за икономично каране просто карайте разумно и разхода ще падне рязко laugh.gif
Разликата между разхода на 1.4/60к.с, 1.6/100к.с, 1.6/110к.с. и 2.0/147к.с. в града при мен бе минимална (около 1 литър, като 1.4 нямаше климатик...)....
Става въпрос за един и същ стил на каране...
Просто големия двигател не можеш да го натовариш сериозно в града, а това означава автоматично - малък разход....
От друга страна извън града разхода на малкия двигател трудно успявах да го вдигна над 7.5л/100, докато на 2.0 спокойно мога да го кача над 10л/100 при сериозно натискане...
Затова за икономично каране просто карайте разумно и разхода ще падне рязко laugh.gif

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Slow, сравняваш различни двигатели в различни купета доколкото разбирам, което води до важен извод по отношение класовете автомобили..., но не и 'че разхода градско зависи предимно от начина на каране, а не от обема на двигателя....'slowtraveler написа:Личния опит от експлоатация на двигатели 1.4, 1.6, 2.0 ме води до заключението, че разхода градско зависи предимно от начина на каране, а не от обема на двигателя....
Съдя от разликата между 1.0 и 1.33 Ярис, както и от
данните на производителите за Ярис, Мазда3 и Мазда6 /всичките бензин/
Разликите при всеки модел са по-големи при градско, отколкото междуградско и винаго по-големия двигател си харчи повече от по-малкия.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
1,4 D4D - един наистина уникален двигател
23 май - почивен ден, София празна, нямам какво да правя, вкъщи не ми се дреме...с жена ми решаваме и тръгваме за Копривщица. Ей така, само за разходката.
По околовръстното е пустош и не ме лови нито един светофар. Съвсем не в мой стил карам спокойно - не бързам за никъде. Някак си това ми доставя удоволствие и не ме изнервя. Наслаждавам се на умереното каране.
Някъде след околовръстното, преди Долни Богоров ми хрумва, че сега е идеалният момент да видия колко е икономичен този двигател. Нулирам бордовия компютър и затварям прозореца. От климатик няма да има нужда - само трима сме в колата и слънцето не напича много силно. Тестът няма да е в идеални условия, но това не ме притеснява. В главата ми се върти само мисълта дали ще мога да подобря рекорда си от 3,9 л/100, който направих преди 3 години с един нисан алмера 1,5dci.
Карам спокойно - 70,80,90 км/ч. Пътят не е перфектен, но движението е слабо. Нито ми се налага да изпреварвам, нито изнервям бързи коли зад мен. Всичко върви перфектно.
Минаваме Златица, а небето започва да се чумери. В Пирдоп вече започва да вали, а нашият спътник има нужда от почивка. Тестът определено няма да е в идеални условия... След кратка спирка в Пирдоп продължаваме с чистачки и фарове. Не след дълго вниманието ми е привлечено от прекрасен водопад точно от лявата страна на пътя. Няма начин, ще се спира отново. Такава гледка не е за изпускане въпреки целта ми
След водопада дъждът изведнъж спира. Слънцето отново напича и така до Копривщица. Стигаме, паркираме - малко разходка, музеи, хора, ресторанти. Сядаме да хапнем, нали за това сме дошли все пак
През това време отново започва да вали проливен дъжд. Вали и няма намерение скоро да спре. Няма начин, пак ще сме на чистачки и фарове навръщане. От време на време пускам климатик да изчистя стъклата от изпотяване. След Златица вече няма дъжд, но отново спираме. Вече не ми дреме за рахода, но продължавам да карам спокойно. На светофара на Долни Богоров проверявам разхода според бордовия компютър - почти 200 км. изминати и 3,6 л/100 среден разход. Не мога да повярвам на очите си. Доволен съм.
По околвръстното вече има повече коли, спирам на всички светофари. В гаража отново проверявам бордовия компютър - вече е 3,7 л/100. 1,4 D4D е без съмнение уникален двигател.
По околовръстното е пустош и не ме лови нито един светофар. Съвсем не в мой стил карам спокойно - не бързам за никъде. Някак си това ми доставя удоволствие и не ме изнервя. Наслаждавам се на умереното каране.
Някъде след околовръстното, преди Долни Богоров ми хрумва, че сега е идеалният момент да видия колко е икономичен този двигател. Нулирам бордовия компютър и затварям прозореца. От климатик няма да има нужда - само трима сме в колата и слънцето не напича много силно. Тестът няма да е в идеални условия, но това не ме притеснява. В главата ми се върти само мисълта дали ще мога да подобря рекорда си от 3,9 л/100, който направих преди 3 години с един нисан алмера 1,5dci.
Карам спокойно - 70,80,90 км/ч. Пътят не е перфектен, но движението е слабо. Нито ми се налага да изпреварвам, нито изнервям бързи коли зад мен. Всичко върви перфектно.
Минаваме Златица, а небето започва да се чумери. В Пирдоп вече започва да вали, а нашият спътник има нужда от почивка. Тестът определено няма да е в идеални условия... След кратка спирка в Пирдоп продължаваме с чистачки и фарове. Не след дълго вниманието ми е привлечено от прекрасен водопад точно от лявата страна на пътя. Няма начин, ще се спира отново. Такава гледка не е за изпускане въпреки целта ми

След водопада дъждът изведнъж спира. Слънцето отново напича и така до Копривщица. Стигаме, паркираме - малко разходка, музеи, хора, ресторанти. Сядаме да хапнем, нали за това сме дошли все пак

През това време отново започва да вали проливен дъжд. Вали и няма намерение скоро да спре. Няма начин, пак ще сме на чистачки и фарове навръщане. От време на време пускам климатик да изчистя стъклата от изпотяване. След Златица вече няма дъжд, но отново спираме. Вече не ми дреме за рахода, но продължавам да карам спокойно. На светофара на Долни Богоров проверявам разхода според бордовия компютър - почти 200 км. изминати и 3,6 л/100 среден разход. Не мога да повярвам на очите си. Доволен съм.
По околвръстното вече има повече коли, спирам на всички светофари. В гаража отново проверявам бордовия компютър - вече е 3,7 л/100. 1,4 D4D е без съмнение уникален двигател.
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Имах предвид, че въпреки, че са различни класове, разликата при нормално каране в града не е чак толкова голяма при един и същ маниер на шофиране (моя).didak написа:Slow, сравняваш различни двигатели в различни купета доколкото разбирам, което води до важен извод по отношение класовете автомобили...,...slowtraveler написа:Личния опит от експлоатация на двигатели 1.4, 1.6, 2.0 ме води до заключението, че разхода градско зависи предимно от начина на каране, а не от обема на двигателя....
Големия двигател рядко можеш да го натовариш в града, затова и рядко гори прекалено много (изключения има - знам

Докато извън града често можеш да 'завариш' педала, а там мощния двигател си хапва с кеф бензинец
biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- doktor_paunov
- Мнения: 33
- Регистриран на: 26 Апр 2009 22:39
Re: 1,4 D4D - един наистина уникален двигател
Хайде бе?Имам същото,карам го сам,до 90 и без климатик.Е по малко от 4.3 не падна!ace написа:23 май - почивен ден, София празна, нямам какво да правя, вкъщи не ми се дреме...с жена ми решаваме и тръгваме за Копривщица. Ей така, само за разходката.
По околовръстното е пустош и не ме лови нито един светофар. Съвсем не в мой стил карам спокойно - не бързам за никъде. Някак си това ми доставя удоволствие и не ме изнервя. Наслаждавам се на умереното каране.
Някъде след околовръстното, преди Долни Богоров ми хрумва, че сега е идеалният момент да видия колко е икономичен този двигател. Нулирам бордовия компютър и затварям прозореца. От климатик няма да има нужда - само трима сме в колата и слънцето не напича много силно. Тестът няма да е в идеални условия, но това не ме притеснява. В главата ми се върти само мисълта дали ще мога да подобря рекорда си от 3,9 л/100, който направих преди 3 години с един нисан алмера 1,5dci.
Карам спокойно - 70,80,90 км/ч. Пътят не е перфектен, но движението е слабо. Нито ми се налага да изпреварвам, нито изнервям бързи коли зад мен. Всичко върви перфектно.
Минаваме Златица, а небето започва да се чумери. В Пирдоп вече започва да вали, а нашият спътник има нужда от почивка. Тестът определено няма да е в идеални условия... След кратка спирка в Пирдоп продължаваме с чистачки и фарове. Не след дълго вниманието ми е привлечено от прекрасен водопад точно от лявата страна на пътя. Няма начин, ще се спира отново. Такава гледка не е за изпускане въпреки целта ми![]()
След водопада дъждът изведнъж спира. Слънцето отново напича и така до Копривщица. Стигаме, паркираме - малко разходка, музеи, хора, ресторанти. Сядаме да хапнем, нали за това сме дошли все пак![]()
През това време отново започва да вали проливен дъжд. Вали и няма намерение скоро да спре. Няма начин, пак ще сме на чистачки и фарове навръщане. От време на време пускам климатик да изчистя стъклата от изпотяване. След Златица вече няма дъжд, но отново спираме. Вече не ми дреме за рахода, но продължавам да карам спокойно. На светофара на Долни Богоров проверявам разхода според бордовия компютър - почти 200 км. изминати и 3,6 л/100 среден разход. Не мога да повярвам на очите си. Доволен съм.
По околвръстното вече има повече коли, спирам на всички светофари. В гаража отново проверявам бордовия компютър - вече е 3,7 л/100. 1,4 D4D е без съмнение уникален двигател.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта