Вибрация в купето на Авенсис 1 при ниски обороти
ами при мах. въртящ момент на около 1800 оборота сами си правете изводите на колко трябва да се превключва. за първи път чувам,че нещо се прецаква ако не го цедиш.. предполагам обаче, че механика има предвид това превключване за по-лесно диагностициране на проблема, а не за нормално каране. на дизела са му достатъчни 2300 оборота за да има достатъчно тяга на следващата предавка
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250
Lexus IS 250
- boqnkov_
- Мнения: 116
- Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d
Значи като превключвам на по - голям оборот музикалното оформление го няма
не се чува металния звук ЧАТ като превключвам от 1ва на 2ра. Вибрацията в купето си я има като не съм смачкал газта ами си ускорявам плавно т.е. подавам газ колкото може да си ускорява колата. Ако съм на 2ра и карам примерно с 1500 оборота и като започна да ускорявам плавно колата тресе. Ако смачкам педала на газта няма такава вибрация или почти не се усеща. По принцип избягвам на първа да потеглям с форс заради съединителя. До сега съм имал 3 лични коли на бенз и знам как е. В момента карам 5 - 6 служебни и всички са дизели и знам че с плавно отпускане на съединителя дето се вика можеш спокойно да си потегляш и без подаване на газ. Моя авенсис обаче явно не иска, добре си се чувства като тръгва с повечко оборот. Знам, че това ускорява процеса на износване на съединителя, но не съм знаел, че може да е по-добре това да става и да не се чупят други по - скъпи части като т. нар. двумасов маховик който спомена колегата.

Good drivers... just drive...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ако модела принципно не е с двумасов маховик явно проблема не може да е в него . Но симптомите много приличат на него .boqnkov_ написа:Сега на кого да вярвам на Бас Ман или на Джофи? На авенсис като моя колко горе долу му струва съединителя? Благодаря.
В другите размисли кога трябва да се превключват скоростите стана малко мазало .
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Малко?? biggrin.gif мен ме интересува как да превключвам, че маховика да изкара докато изкара и съединителя biggrin.gif т.е. още поне 40хил. км... до сега си мислех, че по-добре по-рано да превключвам, тук друго казва колегата....кво праим??? някой с опит и сериозни, логични доводи?Bass_Man написа:
В другите размисли кога трябва да се превключват скоростите стана малко мазало .

бтв часовника на форума не е верен

-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Значи всеки път когато "хвърлиш" съединителя,когато ти угасне при потегляне ,когато гасиш автомобила се получава удар в маховика .Просто стреми се да натоварваш и разтоварваш плавно доколкото е възможно,все пак дизела не е правен за спортно каране.Пружините в маховика имат Х бр работни цикъла и се изморяват,омекват след това се чупят и така.
- boqnkov_
- Мнения: 116
- Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d
Точно това и правя. Разтоварвам и натоварвам супер плавно. Но въпреки това звуците си ги има. Казваш 1000 преди черевено да превключвам... 4200 оборота са това. Буталата при мен ще дойдат бе човек... Колата си има предостатъчно въртящ момент, че да се превключва на 2000 оборота. Тази сутрин забелязах, че вибрацията май е в повече като съм в лек завой. Значи звуците от превключването не са ми такъв проблем. Нека си чатка като иска, само да не ме оставя на пътя. Но тресенето направо ме влудява. Тия дни ще ида на доктор да видим и той какво ще каже.
Good drivers... just drive...
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
http://www.youtube.com/watch?v=MfNjARZc5Wo
Аз попаднах на това. Предполагам, че и при Тойота е на същия принцип. до колкото разбирам колкото по-високи са оборотите, толкова по-голямо е усилието върху маховика. Т.е. колкото по- бавно и плавно се ускорява толкова по-добре biggrin.gif
Аз попаднах на това. Предполагам, че и при Тойота е на същия принцип. до колкото разбирам колкото по-високи са оборотите, толкова по-голямо е усилието върху маховика. Т.е. колкото по- бавно и плавно се ускорява толкова по-добре biggrin.gif

- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- boqnkov_
- Мнения: 116
- Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d
Днес бях на майстор и огледа колата. Каретата са си наред. В съединителя е чукането и ми каза да си карам колата. Ако чукането се задълбочи тогава ще се гледа по - основно, но за сега ми каза че това чукане едва ли ще се увеличи и да не се набутвам с пари при положение, че колата върви и проблема не се задълбочава. За късмет пък като бях при майстора вибрацията в купето я нямаше.
Good drivers... just drive...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: biro и 7 госта