Според теб кои са другите двигатели тези на тойота ли ??? След като имаш мазда.slowtraveler написа:Другите масла се правят за други двигатели или други географски райониmitoko написа:...
добре ве... ако само в книжките и производителите на книжки маслото е за максимално добро ЗАЩО ЩЕ СЕ ПРАВЯТ И ДРУГИ МАЛСА(5в50 и 10в60) ??? като сложиш 5в50 вместо 5в30 и си прецакаваш двигателя такали ???
Сервизна кампания подмяна на мотор ! Чували ли сте ?
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Сервизна кампания подмяна на мотор ! Чували ли сте ?
- slowtraveler
- Мнения: 6252
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Хм, нещо май не се разбрахме 
Басс, защо не пусна оная другата таблица, в която са указани вискозитетите???? За четене - четем, ама там май нямаше такива масла /60....
@mitoko, имах предвид точно 'друг двигател', различаващ се от 1.8 VVT-i....
Независимо дали е на Тойота или друг производител (Бензиновите мазди GH са също с 5W30, като изрично е указано: Интервалите за сервизно поддържане се отнасят само в случай, че се използват дадените
по-долу типове моторни масла).
Просто за даден двигател има конкретна таблица с препоръчаните за конкретния двигател според климатичния пояс вискозитетни класове...
Затова вместо да се гадае какво и как, навярно е по-добре просто да се отвори книжката и да се погледне какво е препоръчал производителя, който навярно е направил повече сметки и тестове отколкото кварталния майстор...
Като тази таблица за 1.8VVT-i (1ZZ-FE):

Басс, защо не пусна оная другата таблица, в която са указани вискозитетите???? За четене - четем, ама там май нямаше такива масла /60....
@mitoko, имах предвид точно 'друг двигател', различаващ се от 1.8 VVT-i....
Независимо дали е на Тойота или друг производител (Бензиновите мазди GH са също с 5W30, като изрично е указано: Интервалите за сервизно поддържане се отнасят само в случай, че се използват дадените
по-долу типове моторни масла).
Просто за даден двигател има конкретна таблица с препоръчаните за конкретния двигател според климатичния пояс вискозитетни класове...
Затова вместо да се гадае какво и как, навярно е по-добре просто да се отвори книжката и да се погледне какво е препоръчал производителя, който навярно е направил повече сметки и тестове отколкото кварталния майстор...
Като тази таблица за 1.8VVT-i (1ZZ-FE):
- Прикачени файлове
-
- oil.jpg (55.12 KiB) Преглеждано 1574 пъти
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ами не съм я пуснал защото такава таблица официално от Тойота няма но има подобна на твоята в книжките и ремонтните ръководства , която е еднаква за всички двигатели от 80-те насам ( явно тестовете показват едно и също
). И сега ми кажи по тази таблица , кято си дал какъв е проблема да се сложи 5W-50 ?
А ако ти не знаеш защо се кара с 5W-30 , 0W-20 и тн масла това е друг въпрос . Отделно таблицата ти е до 38 градуса , а тук температурата на асфалта лятото е доооооста по-голяма . А малко над асфалта ти е картера . Ама не трябва да четете , като магарето корана
.
Да знаеш Слоу производителя не спи и се чуди как да ти направи колата по-здрава , по-бърза и по-икономична и ако може да ти я продаде за 20лв. Това му фикс идея просто biggrin.gif .
Но в Германия принципно е по-хладничко пък и по-чистичко така , че няма да е толкова голмя проблем ако си сипе от маната небесна .

А ако ти не знаеш защо се кара с 5W-30 , 0W-20 и тн масла това е друг въпрос . Отделно таблицата ти е до 38 градуса , а тук температурата на асфалта лятото е доооооста по-голяма . А малко над асфалта ти е картера . Ама не трябва да четете , като магарето корана

Да знаеш Слоу производителя не спи и се чуди как да ти направи колата по-здрава , по-бърза и по-икономична и ако може да ти я продаде за 20лв. Това му фикс идея просто biggrin.gif .
Но в Германия принципно е по-хладничко пък и по-чистичко така , че няма да е толкова голмя проблем ако си сипе от маната небесна .
- slowtraveler
- Мнения: 6252
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Басс, не ми се спори заради самия спор....
Не съм чел 'книжка лично издание'.
Приложената таблица я взех от ОФИЦИАЛНО СЕРВИЗНО РЪКОВОДСТВО на TOYOTA MOTOR COPRORATION издание 2000г конкретно за двигатели 1ZZ-FE, 3ZZ-FE, секция LU - Lubrication/ Oil & Filter .... Това не е ли официален документ на Тойота?
Ако не можеш сам да разбереш какво значат стрелките в дясната част на таблицата, и си мислиш, че маслата са само до 38С, не мога да ти помогна брат...
Можеш да си сипеш и трансмисионно масло - пак ще поработи известно време.
Та въпроса ми е - какво му е лошото на най-универсалното и удобно за нашите ширини масло 5W30??? И с какво е по-добро използването на по-'тежко' масло освен повишен разход? Че и /60, както бе указал в по-горен пост?????
П.С. от по-горните постове разбирам, че всеки производител се опитва да прекара клиентите си, опитвайки се да ги подведе да използват неподходящо масло/консумативи само и само за да се чупят по-често автомобилите им... Пък ако може да гори повече - още по-добре..
Не съм чел 'книжка лично издание'.
Приложената таблица я взех от ОФИЦИАЛНО СЕРВИЗНО РЪКОВОДСТВО на TOYOTA MOTOR COPRORATION издание 2000г конкретно за двигатели 1ZZ-FE, 3ZZ-FE, секция LU - Lubrication/ Oil & Filter .... Това не е ли официален документ на Тойота?
Ако не можеш сам да разбереш какво значат стрелките в дясната част на таблицата, и си мислиш, че маслата са само до 38С, не мога да ти помогна брат...
Можеш да си сипеш и трансмисионно масло - пак ще поработи известно време.
Та въпроса ми е - какво му е лошото на най-универсалното и удобно за нашите ширини масло 5W30??? И с какво е по-добро използването на по-'тежко' масло освен повишен разход? Че и /60, както бе указал в по-горен пост?????
П.С. от по-горните постове разбирам, че всеки производител се опитва да прекара клиентите си, опитвайки се да ги подведе да използват неподходящо масло/консумативи само и само за да се чупят по-често автомобилите им... Пък ако може да гори повече - още по-добре..

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
За повишен разход на гориво имаш предвид? Според мен 50 и 60 вискозитет ти дава по-добро мазане на топло и от там НАМАЛЯВА разхода на гориво като намалява триенето и запазва по-дълго частите от износване.slowtraveler написа:Басс, не ми се спори заради самия спор....
Не съм чел 'книжка лично издание'.
Приложената таблица я взех от ОФИЦИАЛНО СЕРВИЗНО РЪКОВОДСТВО на TOYOTA MOTOR COPRORATION издание 2000г конкретно за двигатели 1ZZ-FE, 3ZZ-FE, секция LU - Lubrication/ Oil & Filter .... Това не е ли официален документ на Тойота?
Ако не можеш сам да разбереш какво значат стрелките в дясната част на таблицата, и си мислиш, че маслата са само до 38С, не мога да ти помогна брат...
Можеш да си сипеш и трансмисионно масло - пак ще поработи известно време.
Та въпроса ми е - какво му е лошото на най-универсалното и удобно за нашите ширини масло 5W30??? И с какво е по-добро използването на по-'тежко' масло освен повишен разход? Че и /60, както бе указал в по-горен пост?????
П.С. от по-горните постове разбирам, че всеки производител се опитва да прекара клиентите си, опитвайки се да ги подведе да използват неподходящо масло/консумативи само и само за да се чупят по-често автомобилите им... Пък ако може да гори повече - още по-добре..
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Здравейте,
Добре е да се знае, че съвременните лагери в ДВГ (основни и мотовилкови) се чувстват най-добре при принудително мазане с масло с вискозитет около 10-14 кв.мм/сек. С други думи вече се сещате, че масло се подбира според работната му температура в двигателя. Ако карате така, че загрявате вашето масло над 100 градуса (високи скорости на магистрала, оф-роуд, състезателно каране) тогава със сигурност хW-50 или хW-60 ще бъде много полезно за вашия двигател. Особено второто ако държите 120 градуса на маслото. Но в останалите случаи – карате спокойно, на къси разстояния, градско, маслото с горния вискозитет при температура на маслото 70-90 градуса значително се отдалечават от оптималния вискозитет за лагерите и масла хW-30 и хW-40 ще се държат по-добре. Изобщо двигателите (и особено техните лагери) винаги за предпочитали да работят с “тънко” масло. Проблема беше, че минералните масла не могат да осигурят устойчив на разкъсване филм при нисък вискозитет и затова се правеше компромис с този параметър. Сега вече този проблем не съществува – синтетично хW-20 има в пъти по здрав маслен филм от минерално хW-50 например. Но пак ще кажа – основния параметър за подбиране на правилното масло е неговата работна температура. Ако на някой хW-30 му се струва рядко, ще кажа че доста двигатели за камиони (да кажем около 12 литра и около 500 к.с.) без проблем работят с такъв тип масло, въпреки по-голямата сила която действа на мотовилковата шийка в сравнение с леките автомобили при сходна периферна скорост на лагера, като при това се сменят на над 80000 км и 500000-1000000 км до ремонт в повечето случаи издържат. Естествено говорим за синтетично масла.
И още нещо, което повечето от вас знаят. Доста отдавна един производител (не съм сигурен дали не беше Шкода) е пуснал на стенд два еднакви двигателя за еди колко си моточаса, като темп.режим на единия е поддържан на 90 градуса (на охл. течност), а на другия на 30 градуса. Следва разглобяване и измерване на цилиндрите. Студения двигател имал 10 пъти по-голямо износване от топлия. Т.е. според мен при нормална експлоатация е по-добре да се обърне внимание на първите цифри от вискозитета на маслото.

Добре е да се знае, че съвременните лагери в ДВГ (основни и мотовилкови) се чувстват най-добре при принудително мазане с масло с вискозитет около 10-14 кв.мм/сек. С други думи вече се сещате, че масло се подбира според работната му температура в двигателя. Ако карате така, че загрявате вашето масло над 100 градуса (високи скорости на магистрала, оф-роуд, състезателно каране) тогава със сигурност хW-50 или хW-60 ще бъде много полезно за вашия двигател. Особено второто ако държите 120 градуса на маслото. Но в останалите случаи – карате спокойно, на къси разстояния, градско, маслото с горния вискозитет при температура на маслото 70-90 градуса значително се отдалечават от оптималния вискозитет за лагерите и масла хW-30 и хW-40 ще се държат по-добре. Изобщо двигателите (и особено техните лагери) винаги за предпочитали да работят с “тънко” масло. Проблема беше, че минералните масла не могат да осигурят устойчив на разкъсване филм при нисък вискозитет и затова се правеше компромис с този параметър. Сега вече този проблем не съществува – синтетично хW-20 има в пъти по здрав маслен филм от минерално хW-50 например. Но пак ще кажа – основния параметър за подбиране на правилното масло е неговата работна температура. Ако на някой хW-30 му се струва рядко, ще кажа че доста двигатели за камиони (да кажем около 12 литра и около 500 к.с.) без проблем работят с такъв тип масло, въпреки по-голямата сила която действа на мотовилковата шийка в сравнение с леките автомобили при сходна периферна скорост на лагера, като при това се сменят на над 80000 км и 500000-1000000 км до ремонт в повечето случаи издържат. Естествено говорим за синтетично масла.
И още нещо, което повечето от вас знаят. Доста отдавна един производител (не съм сигурен дали не беше Шкода) е пуснал на стенд два еднакви двигателя за еди колко си моточаса, като темп.режим на единия е поддържан на 90 градуса (на охл. течност), а на другия на 30 градуса. Следва разглобяване и измерване на цилиндрите. Студения двигател имал 10 пъти по-голямо износване от топлия. Т.е. според мен при нормална експлоатация е по-добре да се обърне внимание на първите цифри от вискозитета на маслото.

-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Но в останалите случаи – карате спокойно, на къси разстояния, градско, маслото с горния вискозитет при температура на маслото 70-90 градуса значително се отдалечават от оптималния вискозитет за лагерите и масла хW-30 и хW-40 ще се държат по-добре. Изобщо двигателите (и особено техните лагери) винаги за предпочитали да работят с “тънко” масло.
и как разбра колко е температурата на малсото в/у самия лагер ??? проблема с мазането е точно като е когато е пика на натоварването и температурата маслото да не се разпада а не после по няква магистрала да мериш 90градуса и да си мислиш че маслото е супер а то да е станало на боза...
освен стойност вискозитет при определени температури има и други параметри на маслото по което се съди за неговото качество
http://www.statoil.110mb.com/archive/St ... a_2009.pdf разгледай таблицата и ще видиш как 5в50 сравнено е 5в 30 има почти 2 пъти по-голяма стойност на вискозитета при 40 градуса
и как разбра колко е температурата на малсото в/у самия лагер ??? проблема с мазането е точно като е когато е пика на натоварването и температурата маслото да не се разпада а не после по няква магистрала да мериш 90градуса и да си мислиш че маслото е супер а то да е станало на боза...
освен стойност вискозитет при определени температури има и други параметри на маслото по което се съди за неговото качество
http://www.statoil.110mb.com/archive/St ... a_2009.pdf разгледай таблицата и ще видиш как 5в50 сравнено е 5в 30 има почти 2 пъти по-голяма стойност на вискозитета при 40 градуса
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Би трябвало да знаеш, че маслото почти не се товари термично в лагера и няма как да се разпадне в него така че не ти трябва да мериш температура в него. Говорим за температура на маслото с което работи лагера и е напълно достатъчно да измериш това на главната магистрала. Не знам за какви температурни пикове говориш в плъзгащ лагер с принудително мазане.
Колкото до Статойла, който даваш за пример – не виждам нищо ненормално в стойностите. В тесни граници се нормира вискозитета при 100 градуса и производителите трябва да се вместят в него. И когато вискозитетния индекс е близък (160-170), а се търси голяма разлика между числата за да се зарибят купувачи – хоп едната стойност измърдва с доста. Друг е въпроса колко фирми продават НС масла, като синтетични.
Колкото до Статойла, който даваш за пример – не виждам нищо ненормално в стойностите. В тесни граници се нормира вискозитета при 100 градуса и производителите трябва да се вместят в него. И когато вискозитетния индекс е близък (160-170), а се търси голяма разлика между числата за да се зарибят купувачи – хоп едната стойност измърдва с доста. Друг е въпроса колко фирми продават НС масла, като синтетични.
- slowtraveler
- Мнения: 6252
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Точно повишен разход на гориво поради по-високия вискозитетен клас на 50/60 маслата... Грубо казано те са по-'тежки' при една и съща температура от /30...mitoko написа:...
За повишен разход на гориво имаш предвид? Според мен 50 и 60 вискозитет ти дава по-добро мазане на топло и от там НАМАЛЯВА разхода на гориво като намалява триенето и запазва по-дълго частите от износване.
По ниския вискозитет съвсем не означава, че по-тънкото масло няма да осигури маслен филм....
Но ако вискозитета е по-голям, то двигателя ще губи допълнителна енергия само да размества 'петмеза' от тежкото масло...
Както Двигателиста е написал - 50/60 са за много високотемпературно натоварени двигатели, където това тежко масло става по-рядко заради повишената температура...
Ама с нашите супер натоварени двигатели от 100-200к.с. - накъде сме biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926
Принципно ето тук са обяснени нещата няма да повтарям , като папагал всеки път .
Слоу да приемем , че тази стрелка надясно сочи + безкрайност и 5W-30 може да се ползва и на 1000 градуса ли ? И ако не е така до колко градуса може да се ползва по тази книжка ?
BTW и горните съждения за температурата на маслото не са съвсем верни .
Но хубавото е , че този път сме в модата и тези теми не са рядкост и по света biggrin.gif : http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... p=33933599
Особенно интересен цитат :
The AFE 0w30 is unlikely to cause immediate damage but if you're nervous an early oil change is relatively cheap peace of mind. Don't do any track days or Auto-X events on the AFE. Subaru themselves recommend changing Energy Conserving oils immediately before and after such events, presumably because they shear to unacceptable viscosity under such heavy use and high temperatures.
Само , че за разлика от наще useri техните , като им се каже няколко пъти пък вземат и се позачетат , нашите са си дръвени ...........
И по лекичко с газта на всички с книжките
.
Принципно ето тук са обяснени нещата няма да повтарям , като папагал всеки път .
Слоу да приемем , че тази стрелка надясно сочи + безкрайност и 5W-30 може да се ползва и на 1000 градуса ли ? И ако не е така до колко градуса може да се ползва по тази книжка ?
Колега това не е вярно . Маслото се товари във всички възможни начини поради простата причина , че цялата сила от натиска на буталото минава през един доста тънък маслен филм . Там има пикови налягания и температури , които практически много трудно можеш да измериш точно заради това дълго време не е бил отчитан парамемтъра HTHS . Обаче с времето всички са разбрали ( освен ние в БГ ) , че освен статичен вискозитет е хубаво да се мери и динамичен за да се добие поне малка представа за реалната здравина на филма . А не само да се цеди маслото през калиброван отвор , което всъщност няма много общо с неговата работа в двигателя .Двигателист написа:Би трябвало да знаеш, че маслото почти не се товари термично в лагера и няма как да се разпадне в него така че не ти трябва да мериш температура в него. Говорим за температура на маслото с което работи лагера и е напълно достатъчно да измериш това на главната магистрала. Не знам за какви температурни пикове говориш в плъзгащ лагер с принудително мазане.
.............................
BTW и горните съждения за температурата на маслото не са съвсем верни .
Но хубавото е , че този път сме в модата и тези теми не са рядкост и по света biggrin.gif : http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... p=33933599
Особенно интересен цитат :
The AFE 0w30 is unlikely to cause immediate damage but if you're nervous an early oil change is relatively cheap peace of mind. Don't do any track days or Auto-X events on the AFE. Subaru themselves recommend changing Energy Conserving oils immediately before and after such events, presumably because they shear to unacceptable viscosity under such heavy use and high temperatures.
Само , че за разлика от наще useri техните , като им се каже няколко пъти пък вземат и се позачетат , нашите са си дръвени ...........
И по лекичко с газта на всички с книжките

- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Извинявам се, че ще ви наспамя спора със Слоу, ама прословутите стрелки за които спорите не са ли температурата на околната среда ?Bass_Man написа:http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926
Слоу да приемем , че тази стрелка надясно сочи + безкрайност и 5W-30 може да се ползва и на 1000 градуса ли ? И ако не е така до колко градуса може да се ползва по тази книжка ?

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- slowtraveler
- Мнения: 6252
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Bass_Man написа:....
Само , че за разлика от наще useri техните , като им се каже няколко пъти пък вземат и се позачетат , нашите са си дръвени ...............
Хм, това онея юзери ли са, дето слушат, четат, и препоръчват каране с минерално масло и смяна на 5х.мили

Не смятам, че нашите юзъри са нещо по-долу...
При даден зададен температурен режим на двигателя (настройка и капацитет на охлаждане, термостат и т.н.), външната температура не влияе толкова пряко върху температурата на двигателя...
При температура на маслото и водата ~100+С дори една температура на асфалта 50-60С ще може да ги загрее повече... Просто ще затрудни отдаването на температурата от радиатора, но нищо повече...
Спомням си как карах авенсиса на 46+С на сянка. Ами стрелката не мръдна ни на милиметър дори и при катерене на баири...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Да точно това саmartod написа:Извинявам се, че ще ви наспамя спора със Слоу, ама прословутите стрелки за които спорите не са ли температурата на околната среда ?

Ами аз когато карах с минерално на сайта на Кастрол пишеше 3000 мили или 1 година , което дойде първо .slowtraveler написа:
Хм, това онея юзери ли са, дето слушат, четат, и препоръчват каране с минерално масло и смяна на 5х.мили
Не смятам, че нашите юзъри са нещо по-долу...
Само , че май забравяш , че на 90% от колите на , които така препоръчвате "тънките" (но не за собствениците ) масла нямат охладител за маслото . И единствения начин да се охлади това масло е картера . По същия начин може да пробваш да покараш лятото само на малкия охладителен кръг и да чакаш водата да се охлади от стените на блока понеже тя е 100 градуса , а навън е има няма 30-40 градуса не би трябвало да има проблем ................slowtraveler написа:
При даден зададен температурен режим на двигателя (настройка и капацитет на охлаждане, термостат и т.н.), външната температура не влияе толкова пряко върху температурата на двигателя...
При температура на маслото и водата ~100+С дори една температура на асфалта 50-60С ще може да ги загрее повече... Просто ще затрудни отдаването на температурата от радиатора, но нищо повече...
Спомням си как карах авенсиса на 46+С на сянка. Ами стрелката не мръдна ни на милиметър дори и при катерене на баири...
Точно и за това сметките на Двигателист отгоре са малко без кръчмар . Температурата на маслото най-малко зависи от неговия вискозитет . И ако маслата са един клас какъвто и да е вискозитета темепратурата трябва да се различава много малко . Само дето при 120-150 градуса гъстото малсо все още има някакъв вискозитет докато 30-ката вече е станала на чайче и маже само на силата на добавките в него , които ти също отричаш . Разгледай хубава параметъра HTHS и виж различните вискозитети и калсове масла какъв индекс имат за да си просветли малко въпроса .
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Ми за кви примерни безкрайности и 1000 градуса говорим тогава ?Bass_Man написа:Да точно това саmartod написа:Извинявам се, че ще ви наспамя спора със Слоу, ама прословутите стрелки за които спорите не са ли температурата на околната среда ?!

Аз мисля, че над 50 градуса ( на околната среда) най малкият проблем ще ни е вискозитета на маслото laugh.gif по скоро трябва да мислим ние как ще се охлаждаме и по колко студени бири под всяка мишница трябва да носим .. biggrin.gif Иначе ако има оцелели над тази температура, спокойно могат да си карат и с 80W90, а който е привърженик на синтетиката и с 75W95 .. laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост