Проблемни обороти Avensis 1.8

yalek
Мнения: 5
Регистриран на: 17 Апр 2011 22:05

Проблемни обороти Avensis 1.8

Мнение от yalek » 17 Апр 2011 22:23

Здравейте,

Имам един проблем с Avensis 1.8 бензин 2008-а. При включен климатроник на около 23 градуса оборотите на колата са стабилни, но при скорст по голяма от 70-80 км/ч, когато колата се движи по инерция, оборотите започват да слизат и качват от 800-1400 така, докато скоростта не падне поне до 60-70 км/ч или разбира се не включиш на предавка. При зададена стойност под 20 или над 28 градуса този проблем го няма. Промяната на оборотите е минимална.

Дали някой е забелязал този проблем да се проявява и при него. Забелязах, че това се случва при температура на околната среда малко над 20 градуса.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 17 Апр 2011 22:29

Най-вероятно , когато се качват работи компресора , а когато са ниски не работи .

yalek
Мнения: 5
Регистриран на: 17 Апр 2011 22:05

Мнение от yalek » 17 Апр 2011 22:39

Абсолютно съм съглсен с теб колега smile.gif .Проблемът е защо не се стабилизират. Абсолютно безумно звучи климатроникът да спира и пуска компресора на климатика на всяка 1 сек. и то само при скорост по-висока от 70-80 км/ч.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 17 Апр 2011 22:53

Най-вероятно има значение каква е температурата отвън на каква температура си сложил климатроника и на каква сила си пуснал вентилатора . Също може да има значение дали е загряла колата и каква е температурата в купето . Общо взето щом го прави значи има защо , а е много възможно да е описано в книжката .

Иначе казано няма нищо проблемно !

yalek
Мнения: 5
Регистриран на: 17 Апр 2011 22:05

Мнение от yalek » 17 Апр 2011 23:14

Климатроникът е на автоматичен режим и не мени скоростта на вентилатора в този момент. За да изчисли кога и за колко време да включи компресора и на каква скорост да е вентилатора, климатроникът използва таблица на съответствие, в която са включени скорост на колата, температура на двигателя, темература на околната среда, температура в купето, зададената му температура. Но това не обяснява неспирната промяна на оборотите. Да предположим, че в този мометн се включат няколко консуматора в това число и комресора- да нормално е оборотите да се променят но максимум до 20 ...30 сек. трябва да се стабилизират може на 900 може на 1100 може и на 1200- е не се случва. Въпросът ми към всички колеги - забелязал ли е някой този проблем да се проявява и при неговия автомобил, възможно е да няма заначение от модела на двигателя?

Иначе казано колегата Bass_Man не е rolleyes.gif !

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 18 Апр 2011 07:31

Мислех че такива проблеми се появяват само на 1,6 двигателя, защото е правен за третия свят (вкл. България) wacko.gif Проблемът с менящи се обороти на празен ход го имат почти всички нови тойоти, но твоя точно проблем не сме го чували. Предполагам че има нещо не наред. Ходи в сервиза, ако си в гаранция. Така дистанционно едва ли някой ще ти каже нещо конкретно. Само гадаем.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

yalek
Мнения: 5
Регистриран на: 17 Апр 2011 22:05

Мнение от yalek » 18 Апр 2011 08:21

Благодаря за информацията Nixter, колата е гаранционна още 3 месеца. Тъй като не обичам да карам по инерциа открих проблема късно. Ходих в сервиза миналата есен и ще ходя пак само да се стопли. В сервиза във Варна само погледнаха за грешки и разбира се казаха че няма. От малкото ми опит с подобни проблеми да грешки няма, а например неправилно функциониращ датчик. Опасявам се, че и в София, където мисля да я закарм сега, пак няма да има друг резултат. Ето защо се опитвам да събера информация в клуба дали това се проявява и на други коли или ако не да поспоря с право в представителството.

Nixter, ако не е проблем разкажи ми за твоя проблем. Водил ли си я на диагностика...

Благодаря предварително.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Апр 2011 11:54

Според мен няма никакъв проблем ! Просто явно в някой моменти му трябва повече мощност на компресора , а не че не може да си изравни оборотите . Иначе казано той не иска да ги изравнява , а нарочно ги качва .

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 18 Апр 2011 19:55

Това е така за да няма резки промени в темературата на катализатора,ако няма други проблеми и не свети някоя лампа карай и не се остри за спорове.Между другото по икономично е да не изключваш от скорост,тогава компютъра спира горивото и моментния разход ти показва нула докато на празен ход е 3,3 .

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Апр 2011 23:46

мехаННика написа:Това е така за да няма резки промени в темературата на катализатора,ако няма други проблеми и не свети някоя лампа карай и не се остри за спорове.Между другото по икономично е да не изключваш от скорост,тогава компютъра спира горивото и моментния разход ти показва нула докато на празен ход е 3,3 .
Мда принципно празния ход е в гаден режим , а ако е под товар сигурно ще е още по зле . Отделно това за празния ход е вярно ами не само това ами , акто бачка и климатика на празен ход ще е още по-голям разхода tongue.gif .

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Re: Проблемни обороти Avensis 1.8

Мнение от diesel_power » 19 Апр 2011 08:25

yalek написа:Здравейте,

Имам един проблем с Avensis 1.8 бензин 2008-а. При включен климатроник на около 23 градуса оборотите на колата са стабилни, но при скорст по голяма от 70-80 км/ч, когато колата се движи по инерция, оборотите започват да слизат и качват от 800-1400 така, докато скоростта не падне поне до 60-70 км/ч или разбира се не включиш на предавка. При зададена стойност под 20 или над 28 градуса този проблем го няма. Промяната на оборотите е минимална.

Дали някой е забелязал този проблем да се проявява и при него. Забелязах, че това се случва при температура на околната среда малко над 20 градуса.
Чисто и просто престани да изключваш от скорост всеки път като вдигнеш 100 км и да караш на аванта.

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 19 Апр 2011 18:50

Имаше една подобна тема за менящи се обороти на празен ход. Потърсия я! При мен на празен ход на светофар през лятото, като съм включил климатика - тогава се усеща включването и изключването на компресора. Проявява се под формата на неравномерно обороти - стрелката пада и в момента, в който започне да претриса, веднага се вдига рязко. И после отново и отново... Зимата не включвам климатик -няма как да усетя подобно нещо. Още по-рядко пък изключвам от скорост и карам по инерция. Наблюденията ми са, че при сряла кола със запален двигател става това, а при движение по инерция не ми се е случвало или не съм се заглеждал в оборотомера. Не мисля, че трябва да предприемаш действия, ако проблемът ти е същия като моя.
Само да добавя, че менящите се обороти на празен доказано се появяват (за кратко) след като си разкачвал акумулатора. Тогава един вид се пренастройва компютъра или нещо такова.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

yalek
Мнения: 5
Регистриран на: 17 Апр 2011 22:05

Мнение от yalek » 19 Апр 2011 23:14

Благодаря Nixter, но това за съжаление не е моя проблем. Мойте обороти просто полудяват. Подобен проблем имах на стар автомобил- температурният датчик се беше пробил и си сменяше съпротивлението(в един момент показваше 60 градуса а в друг -30). Сега обаче не мога да намеря дефекта. Твоят вариант на мене на оборотите е съвсен нормален - товар спад на оборотите, след което опит за стабилизиране по-високи и стабилизиране. Единствено не е добре, че претриса. Имал съм такъв проблем с друг автомобил всичи казаха стъпков мотор на дроселовата клапа. Аз просто я почистих старателно и си пуснах центровка на дросела през VAG-com интерфейса. Що се отнася за свалянето на акумулатора да това е вариант също, но и да не го свалиш или да не направиш центровка, пак ще се центрова след примерно 10на км, но ще поддържа сравнително високи обороти 1000-1100, може осезаемо да ги задържа по инерция- по този начин си намира или съпротивлението или номера на стъпката на оптималните обороти. Ако не си пробвал да почистиш клапата пробвай дано да ти помогне. Има и спрейове, но аз предпочитам на ръка.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта