Масла за автомобили над 150 000км!!
Масла за автомобили над 150 000км!!
Ако може някой да даде линк към някой ресурс, че да видим и ние собствениците на дърти возила, какви масла трябва да ползваме след определени километри!
На моята AE92 GTI Corolla 1.6 1990 сипах Castrol GTX 3 Magnethic 10W40(полусинтетика), но ми се струва рядко, като вода. Купих го от магазин, който има претенции да не продава МЕНТЕТА, но разбирам че доста масла се правят в Гърция и са МЕНТЕ.
Замислям се за Elf или дори за Prista. Поне познавам хората, които внасят Elf и поне не е ментак. До скоро карах един Fiat, който НЕ ПИПА маслото - Ritmo Sport Inj. 1989(сигурно си мислите, че такъв Фиат нЕма, ама ИМА!!!). Карах само с Elf 15W40 и никога не съм имал проблем за 7-8000км "харчеше" около половин литър т.е като сменях маслото, беше доста над минимума. Сега го кара баща ми и вече 3-4000км маслото не е мръднало и милиметър(маслото си меря, като спирам колата винаги на една и съща позициа в гаража У ПРОВАНСА).
Тойотата според мен НЕ харчи масло, но мотора е ПО-ШУМЕН с тази полусинтетика, нещо НЕ ми харесва тЪз работЪ!!!
К'во мислите?!?!
ПОЗДРАВИ!
На моята AE92 GTI Corolla 1.6 1990 сипах Castrol GTX 3 Magnethic 10W40(полусинтетика), но ми се струва рядко, като вода. Купих го от магазин, който има претенции да не продава МЕНТЕТА, но разбирам че доста масла се правят в Гърция и са МЕНТЕ.
Замислям се за Elf или дори за Prista. Поне познавам хората, които внасят Elf и поне не е ментак. До скоро карах един Fiat, който НЕ ПИПА маслото - Ritmo Sport Inj. 1989(сигурно си мислите, че такъв Фиат нЕма, ама ИМА!!!). Карах само с Elf 15W40 и никога не съм имал проблем за 7-8000км "харчеше" около половин литър т.е като сменях маслото, беше доста над минимума. Сега го кара баща ми и вече 3-4000км маслото не е мръднало и милиметър(маслото си меря, като спирам колата винаги на една и съща позициа в гаража У ПРОВАНСА).
Тойотата според мен НЕ харчи масло, но мотора е ПО-ШУМЕН с тази полусинтетика, нещо НЕ ми харесва тЪз работЪ!!!
К'во мислите?!?!
ПОЗДРАВИ!
Е АЗ КАТО Я ВЗЕХ МОЯТА БЕШЕ С 15W40 АЗ И НАЛЯХ 10W40 СЛЕД КОЕТО И НАПРАВИХ 3 - 4 СТАРТА И ТОГАВА ДОЛОВИХ ЕДНО ТАКОВА СЪВСЕМ ЛЕКО ПРЕТРАКВАНЕ НА СРЕДНИ ОБОРОТИ
И БЕЗ ДА ГУБЯ ВРЕМЕ СЛЕД РАБОТА ИЗВАДИХ 4А-GE`то ПОСЛЕ ШЛАЙФ НА ВАЛА НОВИ ЛАГЕРИ И СЕГА ВСИЧКО Е "6"
КАРАМ С 10W40 А ЗА ЗИМАТА СИ МИСЛЯ ЗА 5W30


Последно промяна от NIK_4E на 12 Юли 2006 10:08, променено общо 2 пъти.
Това определено НЕ Е нормално. Не би трябвало да има каквото и да било изтракване.Reptile написа:При мен има разлика само около 800-1000 оборота, но за ТРАКАНЕ и дума не може да става. Просто ми се струва по шумен мотора на празен ход. Те лагерите изтракват, като дигнеш до към 3000-4000 об. и после рязко отпуснеш газта и се чува едно хартерно изтракване!!!
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
а ти сигурен ли си че е от лагери на вала - може да е от съединител примерно, или неговия лагер
иначе аз карам с Мотул 6100 10w40 и няма проблеми
П.П. един двигател, особено стар - трябва да харчи масло, макар и малко. това, че не ти мърда на мм и след 4000км - може да е от нагар и утайки в картера
иначе аз карам с Мотул 6100 10w40 и няма проблеми
П.П. един двигател, особено стар - трябва да харчи масло, макар и малко. това, че не ти мърда на мм и след 4000км - може да е от нагар и утайки в картера
status: за БАН
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Аз не смятам да минавам на друго масло освен препоръчаното от производителя...
В края на краищата явно са го сметнали колко трябва да е - гледам температурния диапазон където карам колата и наливам съгласно таблицата...
Ако двигателя вече е за ремонт бих направил ремонта, а не да се опитвам да заглуша временно проблема с 'по-дебело' масло или нещо подобно....
Същия въпрос за 'синтетиката' - ами тя си е по-стабилна химически и по-малко се влияе от температурата (при ниски температури е достатъчно рядко за да върти стартер/двигател нормално, а при високи е достатъчно гъсто за да запазва смазващия слой). Единствено лошо е цената
В края на краищата явно са го сметнали колко трябва да е - гледам температурния диапазон където карам колата и наливам съгласно таблицата...
Ако двигателя вече е за ремонт бих направил ремонта, а не да се опитвам да заглуша временно проблема с 'по-дебело' масло или нещо подобно....
Същия въпрос за 'синтетиката' - ами тя си е по-стабилна химически и по-малко се влияе от температурата (при ниски температури е достатъчно рядко за да върти стартер/двигател нормално, а при високи е достатъчно гъсто за да запазва смазващия слой). Единствено лошо е цената

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Мерси за мненията!
Аз не мисля, че мотора е за ремонт, поне за сега не съм установил подобни признаци!
Аз Ви споделих, че Фиата започваше да харчи, по малко чак след 4000км, незнам как го постигаше, ама е ФАКТ. Аз когато си сменям маслото ползвам и промивно масло за десетина минути т.е едва ли имам утайки!
Е, не е зле някой да даде таблица, какви масла се полагат за този автомобил! И тъй като не съм засякъл какъв ми е разхода на масло, ако може да споделите колко е нормално да харчи при положение, че е на 200 000км?!?
ПОЗДРАВИ!
Аз не мисля, че мотора е за ремонт, поне за сега не съм установил подобни признаци!
Аз Ви споделих, че Фиата започваше да харчи, по малко чак след 4000км, незнам как го постигаше, ама е ФАКТ. Аз когато си сменям маслото ползвам и промивно масло за десетина минути т.е едва ли имам утайки!
Е, не е зле някой да даде таблица, какви масла се полагат за този автомобил! И тъй като не съм засякъл какъв ми е разхода на масло, ако може да споделите колко е нормално да харчи при положение, че е на 200 000км?!?
ПОЗДРАВИ!
Според мен няма значение на колко хиляди е един мотор той или е ОК. или е за ремонт но за атмосверка 1л. на 10000км е максимума
абе чесно казано навремето с едни приятели карахме едно нисанче чери само на пълна газ всяка сутрин му се наливаше по 1л. масло и няколко литра вода понеже имаше проблем и с гарнитурата на главата и така изкара 3 месеца но то не беше каране а по скоро извращение зора беше само да запали и след това ...
абе чесно казано навремето с едни приятели карахме едно нисанче чери само на пълна газ всяка сутрин му се наливаше по 1л. масло и няколко литра вода понеже имаше проблем и с гарнитурата на главата и така изкара 3 месеца но то не беше каране а по скоро извращение зора беше само да запали и след това ...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта