Въпрос относно гуми за кола 4х4
Въпрос относно гуми за кола 4х4
Имам едни гуминетки от на бащата колата изостанали ... които са с дот 4810 BF Goodrich но са 2 по 2 .. в смисъл едните са 225/45/17 а другите 235/45/17 ...
Според вас, проблем ли ще е да ги сложа на моята бричка 4х4 ? - да не се прецака нещо ?
Гумите са чисто новички на има няма 1000км - грехота е да седят в гаража, а аз да няма летни гуми :S - хаха ..
Кво да правя ?
Според вас, проблем ли ще е да ги сложа на моята бричка 4х4 ? - да не се прецака нещо ?
Гумите са чисто новички на има няма 1000км - грехота е да седят в гаража, а аз да няма летни гуми :S - хаха ..
Кво да правя ?
T O Y O T A

Всяко упътване или нещо такова би казало, че не е редно да слагаш различни размери гуми на кола, която не е направена за различни размери.
НО това дали ще навреди и как и кога, ако го направиш, е чисто гадаене или опит. Ако някой от колегите е пробвал тази маневра сигурно ще може да каже дали е имало негативни последствия
НО това дали ще навреди и как и кога, ако го направиш, е чисто гадаене или опит. Ако някой от колегите е пробвал тази маневра сигурно ще може да каже дали е имало негативни последствия

Toyota RAV4 - 2008 - 2.0 VVTI 150 к.с., AT
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Въпрос относно гуми за кола 4х4
SLADURA написа:...
Според вас, проблем ли ще е да ги сложа на моята бричка 4х4 ? - да не се прецака нещо ?
...
не трябва да слагаш различни размери на колата,изрично го дават в книжката например на рав4!как искаш да работят системите VSC,ABS и може би още нещо?каква е тая кола с такъв размер гуми?
значи системите ако имаш може да се зговнят така аз имам ауди 100 куатро на което средния диференциал е торсен по механичен път разпределя усилието до 80към 20 преден заден мост според натоварването които мост буксува на него е 20% обратно на нормалния деиства и отзад съм сложил гуми с 5 по високи от прдните но при тойотите е 50на 50 преден заден което ще рече ако сложиш различни гуми или различен граифер можеш да го счупиш щото задния мост за 5 оборота минава да кажем 5 метра а предния 4 и натоварването е огромно за дифа и води до счупване така че провери как разпределя усилието средния диференциал ако не е променливо трябва да са напълно еднакви




живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
"напълно еднакви" няма как да са освен като нови ... затова за има схени за и периоди на размяна на гумите
http://www.google.bg/images?um=1&hl=bg& ... =&aql=&oq=
http://hogantire.com/tcrotation.htm
http://www.google.bg/images?um=1&hl=bg& ... =&aql=&oq=
http://hogantire.com/tcrotation.htm
намират се и втора употреба 4 еднакви - минах и през най-неприятната част - срязване на едната гума - почти винаги ти трябват 4 други гуми ( нови или стари)
другото с което се събразявам е налягането за скорости над 160км/ч - 3.0 бара отпред, 2.7 отзад - под 160км/ч може да е еднакво - по книга го дават 2.3 - аз ги карам на 2.7 на 2.5 - все пак тежеста на предния мост е доста повече
другото с което се събразявам е налягането за скорости над 160км/ч - 3.0 бара отпред, 2.7 отзад - под 160км/ч може да е еднакво - по книга го дават 2.3 - аз ги карам на 2.7 на 2.5 - все пак тежеста на предния мост е доста повече
Toyota Turbo
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
alex72bg написа:...
другото с което се събразявам е налягането за скорости над 160км/ч - 3.0 бара отпред, 2.7 отзад - под 160км/ч може да е еднакво - по книга го дават 2.3 - аз ги карам на 2.7 на 2.5 - все пак тежеста на предния мост е доста повече
това пък откъде го видя? щом го дават 2,2 значи трябва да е толкова,преди е важало само при зимни гуми +0,2 отгоре,но вече актуално не е така.
единственото,което можеш да постигнеш с това е малко по-нисък разход и по-бързо скапване на окачването,както и неравномерно износване на гумите.а за промяната в комфорта също е ясно!

Всички числа са от книжката на Celica 4WD ST185 ( за гуми с рамер 215/50/15 88V и по специално за Европа, за Австралия и другите региони японците дават други параметри), а аз карам на 2.7/2.5 понеже имам алергия към меко окачване (рядко преминавам границата от 120км/ч дори и на магистрала) - предни по-твърди заради доста сериозното тегло в предната част както казах. Не знам какъв е разхода на колата, но окачването е доволно здраво, пробвано вече многократноjim_beam написа:alex72bg написа:...
другото с което се събразявам е налягането за скорости над 160км/ч - 3.0 бара отпред, 2.7 отзад - под 160км/ч може да е еднакво - по книга го дават 2.3 - аз ги карам на 2.7 на 2.5 - все пак тежеста на предния мост е доста повече
това пък откъде го видя? щом го дават 2,2 значи трябва да е толкова,преди е важало само при зимни гуми +0,2 отгоре,но вече актуално не е така.
единственото,което можеш да постигнеш с това е малко по-нисък разход и по-бързо скапване на окачването,както и неравномерно износване на гумите.а за промяната в комфорта също е ясно!

Toyota Turbo
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта