Здравейте,
Колата е Toyota Corolla Verso 2005 г. 1.8 VVTi.
Късите светлини не работеха, и на двата фара. Реших да сменя крушките набързо макар, че леко се зачудих как могат да изгорят и двете едновременно...
...Следващите няколко изречения съдържат описание на некадърен аматьорски начин за диагностика и отстраняване на елементарна повреда и за това не искам да бъдат предмет на коментари във форума, а просто да се приемат за лично развеселените...
1. Купих нови крушки защото все от някъде трябваше да се почне и ги смених.
2. Късите светлини продължаваха да не работят и в последствие разбрах че това е логично защото съм сменил крушките на дългите такива.
3. Докато все още не знаех, че не съм дори се докоснал до решаването на проблема прочетох в книжката на колата където пишеше: "Ако имате проблеми със светлините, проверете за изгорял предпазител..."
4. Ами да проверя. Ама знаете ли на колко места има предпазители тази кола. Аз лично отворих 4 гнезда с предпазители. Ужас! Свечеряваше се и трябваше бързо да отметна въпроса с бушоните. В книжката не пишеше къде е бушона за късите светлини а просто беше обяснено че на капака на гнездото пише кой за какво е. Прегледах легендите но повечето от съкращенията не ми говореха много.
Реших да оставя един приятел при колата да вади и слага един по един бушоните и да ги гледа дали са изгорели, а аз през това време отскочих до компютъра за да проверя за по-подробна легенда или описание в интернет. Само да вмъкна, когато приятеля ми извади първия предпазител аварийните започнаха да мигат, което в моя случай е същия ефек като да ми се включи алармата, защото когато колата ми е в режим охрана това се случва като се отключи с ключа а не с дистанционното. По последното изречение може да дадете някакво мнение. Предполагам че има някакъв начин сирената на алармата или да се махне или да се изключи. Моята е така.
5. Така и не открихме бушона. Но понеже трябваше да тръгвам докато е светло реших да не човъркаме повече. Тупнах леко с ръка стъклото на фара и късите светнаха! Тупнах и другия фар (нали се сещате, така както се оправя руски телевизор по български). И той светна. Явно все пак крушките са били за смяна защото като ги погледнах жичките изглеждаха като да са попрегорели и леката вибрация от удара ги кара да правят по добър контакт и да светват.
6. С "поправени" вече къси реших да потегля. И тук дойде изненадата. Като натискам бутона колата се включва на контакт но стартера въобще не завърта. Чува се леко прецъкване но не пали. Бутнахме колата и на скорост запали. Но бутона не работи.
Цялото това писане беше за да попитам дали някой няма идея как да си проверя бушоните по някаква по разбираема легенда (мисля, че няма значение за какъв автомобил). Ако някой може да ми препоръча някой електричар в София да погледне инсталацията а покрай нея и алармата. Не ми се ходи в сервиза на Тойота. Ще кажат "запиши час за някогаси". За диагностика. И си мисля, че само ще търсят "под вола теле" и като за начало ще пуснат разни излишни процедури за синхронизиране на ключа с компютъра и т.н. Знам си ги от опит, да не влизам в подробности. Подозирам че дори някой от вас може да подхвърли някоя идея за 1, 2 чек стъпки.
Благодаря за търпението.
Toyota Corolla Verso - Start Button проблем
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
- Местоположение: гр.Царево
- Обратна връзка:
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
- Местоположение: гр.Царево
- Обратна връзка:
Имаш ли ръководство за експлоатация?Там имаше нещо по старт бутона по специфично,ама в момента я няма колата за да погледна!Ако имаш чети там доста подробно е описано!Никога не съм имал проблем със старт бутона!Единственият път когато ми отказа да запали бе когато акуто сдаде тотално багажа!При натискане на бутона се чуваше само цъкане и нищо не последва!След смяна на акуто всичко си дойде на място!
Корола Версо 2,2 D-4D Sol 2005 г.
Е щом успяваш да включиш на контакт значи бутона си е ОК.
Обърни внимание дали като натиснеш съединителя бутона ти светва зелено, също виж на дисплея какво се изписва точно когато натискаш.
Най-елементарната причина за която се сещам е да сте разбутали ключето на съединителя или веригата му.
Друга причина може да алармата. Ако се е бъгнала и ако е монтирана така, че да прекъсва веригата на стартера(което е много вероятно и адски тъпо) нормално е да не запали.
Трета причина, според мен най-вероятна - докато сте ровили из бушоните може да сте разбутали някое реле. Стартера винаги е през реле. Лесно може да се проследи къде се губи тока.
със сигурност не е имобилайзер или ел ключ, защото нямаше да пали на бутане
Обърни внимание дали като натиснеш съединителя бутона ти светва зелено, също виж на дисплея какво се изписва точно когато натискаш.
Най-елементарната причина за която се сещам е да сте разбутали ключето на съединителя или веригата му.
Друга причина може да алармата. Ако се е бъгнала и ако е монтирана така, че да прекъсва веригата на стартера(което е много вероятно и адски тъпо) нормално е да не запали.
Трета причина, според мен най-вероятна - докато сте ровили из бушоните може да сте разбутали някое реле. Стартера винаги е през реле. Лесно може да се проследи къде се губи тока.
със сигурност не е имобилайзер или ел ключ, защото нямаше да пали на бутане
Пачо Кардана - Президент !!!
Разсъжденията ти са много логични. За съжаление само за първото мога да кажа, че не е моя случай защото обърнах внимание на бутона, че светва зелено и си се държи точно както трябва след натискането на съединителя.coolone написа:Е щом успяваш да включиш на контакт значи бутона си е ОК.
Обърни внимание дали като натиснеш съединителя бутона ти светва зелено, също виж на дисплея какво се изписва точно когато натискаш.
Най-елементарната причина за която се сещам е да сте разбутали ключето на съединителя или веригата му.
Друга причина може да алармата. Ако се е бъгнала и ако е монтирана така, че да прекъсва веригата на стартера(което е много вероятно и адски тъпо) нормално е да не запали.
Трета причина, според мен най-вероятна - докато сте ровили из бушоните може да сте разбутали някое реле. Стартера винаги е през реле. Лесно може да се проследи къде се губи тока.
със сигурност не е имобилайзер или ел ключ, защото нямаше да пали на бутане
Останалите 2 случая трябва да ги погледне според мен специалист защото не ми се импровизира повече

Свиркайте ако се сещате къде могат да ми помогнат.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта