Откъде се регулират оборотите на Carina

Mirkovi4
Мнения: 5
Регистриран на: 18 Мар 2011 08:30

Откъде се регулират оборотите на Carina

Мнение от Mirkovi4 » 18 Мар 2011 08:37

Здравейте, нов съм във форума, тъй като скоро си купих Toyota Carina E 1.6- много си я обичам количката, за тези пари не мисля, че може да се намери по-добро.
Скоро от много гледане на телевизия без запален двигател (ех пуста риба) ми падна акумулатора, свалих го, заредих го и днес го слагам- запали от раз. Обаче изведнъж оборотите на празен ход, след като загря колата паднаха на 450-500 и сега тресе мн неприятно докато чакам по светофарите, ахам да изгасне. Преди това никога не е правила такива проблеми, та предполагам трябва да вдигна от някъде оборотите за празен ход. Можете ли да ми помогнете откъде става това? Иначе освен да заредя акумулатора, нищо друго не съм правил и променял ( така че предполагам по някакъв начин е свързано с това).
Благодаря ви :)

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Re: Откъде се регулират оборотите на Carina

Мнение от Petar » 18 Мар 2011 09:36

По-добре неси играй да вдигаш оборотите а намери къдетие проблема провери филтрите . По-принцип може да ги вдигнеш ама въобще нее препоръчително от там от където аз знам да ги вдигаш

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 18 Мар 2011 10:16

Сигурен ли си че всички цилиндри работят нормално?
Я по-добре иди до сервиз, че да не стане "Уть!"
Тези обороти са твърде ниски ако наистина са толкова колкото казваш.

Обаче може да има и друга версия:
Моята карина също е 1,6 и оборотите при напълно загрял двигател падат до 650-700.
Ако включиш консуматор - дори и да свалиш ел. стъкло, двигателят леко притриса докато коригира отново оборотите си.

Я кажи като я запалиш студена колко оборота държи? Пали ли нормално? Ако пали без да се замисля и сутрин като е студен двигателя, би трябвало да е окей. Моята пали от 2-ро, 3-то превъртане на маховика.
При мен при температура от около 5 градуса сутрин пали на около 1600-1800 оборота и постепенно падат.

Как разбра че оборотите са 400-500? И в крайна сметка - гасне ли или не по кръстовищата. Щото ако не гасне, то може и да е случаят който ти описах по горе.

Ако направиш едно клипче на работата на двигателя на празен ход, може и да се ориентираме по-добре.

И - да, засега не си играй да коригираш оборотите на двигателя!

Ако е случаят, който описвам - то това е предвидено от производителя и въпреки че е малко неприятно - колата не гасне! Просто така е сметнато.
Имаше някой колега, който си беше вдигнал малко оборотите, но какво пък толкова, то е за сметка на горивото, колкото и малко да е.

DukeFan
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2009 17:20

Мнение от DukeFan » 18 Мар 2011 11:21

Имаше тук тема, в която доста колеги (включително и аз) се оплаквахме точно от същото, но ставаше въпрос за двигатели ввти. Решение засега няма. Колата не гасне, но претрисането е наистина гадно.
Toyota Corolla E12, 1.6 VVT-i 2002 г.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 18 Мар 2011 11:42

Да и аз съм чел за ВВТи двигателите ама тука става въпрос за двигател 4а-фе където нормалните му обороти при загрял двигател трябва да са между 700 и 800 об.

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 18 Мар 2011 13:15

Ето това пише в книжката на карината:

Idle speed*
4A-FE engines:
Manual transmission models 750 ± 50 rpm
Automatic transmission models 800 ± 50 rpm

Mirkovi4
Мнения: 5
Регистриран на: 18 Мар 2011 08:30

Мнение от Mirkovi4 » 18 Мар 2011 15:54

добре де, нали написах, че освен да съм свалял и зареждал акумулатора НИЩО ДРУГО НЕ Е ПРОМЕНЯНО. Няма логика 10 000 км всичко да си е наред, и изведнъж точно след зареждането да се промени, какви филтри, какви други истории. Или липсата на ток (2 дни докато беше свален акумулатора) се е отразила някъде по компютъра (ако има такъв ? ) или докато съм го свалял без да искам да съм разхлабил някой кабелче, което мн ме съмнява.
Иначе откъде съм видял кокло са оборотите? - ами нали колата си има оборотомер и затова служи той :)
Та някой може ли да ми обясни откъде да ги регулирам при празен ход?
Благодаря :thumbsup:

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 18 Мар 2011 16:47

Ти не отговори на другите въпроси, но това си е за твоя сметка ;)

Как по аналогов уред прецени разликата от 50 оборота?
Това е риторичен въпрос.

Сега ще ти дам друго обяснение, ако искаш го взимай под внимание.
Старият ти акумулатор е бил на изчерпване вече, при което не може да поддържа напрежението на ел. система в нормални граници, при което за да компенсира, компютърът ти качва оборотите, за да стабилизира напреженията.

Слагаш новия акумулатор - всичко си идва на мястото. Сега компютърът държи минимално допустимите обороти при което всеки минимален товар се усеща чрез лек спад на оборотите.

Аз като смених акумулатора усещам промяна в оборотите дори когато динамото почва и спира да зарежда.

Направи си следния експеримент: следващия път като спреш, натисни леко педала на спирачката - усеща ли се допълнително притрисане?
Ако да - това е защото със спирачките натоварваш допълнително двигателя.

Още нещо - сега се затопля - ако ти се включва перката отпред може да усещаш допълнителни вибрации.

Не си пипай двигателя ако не е абсолютно необходимо. Няма смисъл.

При мен дори мръдват оборотите като качвам и свалям ел.стъклата.

*Petrov*
Мнения: 13
Регистриран на: 17 Яну 2011 11:52

Мнение от *Petrov* » 18 Мар 2011 18:34

Аз съм със същия двигател и при мен нормалните обороти са видимо по оборотомер около 650-700 (говоря по памет), но в никакъв случай под 550, да не говорим 450.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 18 Мар 2011 19:07

Ей това са нормалните обороти на ПХ
Прикачени файлове
09122010_003_resize_140.jpg
09122010_003_resize_140.jpg (264.71 KiB) Преглеждано 2074 пъти

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 18 Мар 2011 19:31

Няколко пъти съм откачал акумулатора поради разни причини.

Винаги след това има процес на "обучаване" на компютъра.

Случвало ми се е и да падат до толкова оборотите. Просто изключих всички консумативи и няколко пъти я вкарах в обороти до прекъсвач по "Цариградско Шосе" и всичко си дойде на мястото.

Но моята Карина е с компютър Бош - английска сглобка е. При Денсо не знам как стоят нещата....

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 18 Мар 2011 21:00

Истината е че има нещо общо с акумулатора и компа, колкото и невъзможно да ми се струва.

Всеки път като си закарам колата в сервиза (за обслужване разбира се това е Карина тя ремонти не познава :whistle: ) и ми откачат акумулатора на излизане имам известно време проблеми с оборотите. Колата например съм я сецнал на R (колата е автоматик) и като навия волана и тя вземе та угасне (заради натоварването на помпата) и то на бензин (защото я вадя студена и още не съм минал на газ).

Колата е японска сглобка с 3S-FE мотор, след няколко разхождания на стрелката на оборотомера до лютеницата и обратно нещата се кротват.

Ако е на N на газ оборотите са около 750 а на бензин една идея повече около 800. На D и на спирачка на газ са около 600 мисля че и на бензин са толкова или пак една идея повече около 650.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 18 Мар 2011 23:05

Още ли го имаш проблема? Мисля си, че се случва така, защото си махал акумулатора. Всеки път, като разкачвам акумулатора за няколко часа или дни, и после го сложа пак - се получава същото претрисане, но не за дълго.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Mirkovi4
Мнения: 5
Регистриран на: 18 Мар 2011 08:30

Мнение от Mirkovi4 » 19 Мар 2011 08:38

Благодаря ви много за отговорите, сега малко се поуспокоих. Не съм се опитвал да подценявам ничие мнение, ак ослуайно е прозвучало така. Пробглемът още не е оправен, но аз съм я карал само 5 км колата, тази вечер имам извънградско и ще пробвам да я форсирам някокло пъти да видим длаи ще се оправи.
Ако не- ще я водя в Бош да я гледат, но поне стана ясно, че няма да й пипам нищо по оборотите. И аз бях сигурен , че е свързано с махането на акумулатора.
Иначе днес пробвах да включа и светлините, и парното на макс, и музика- оборотите паднаха съвсем малко, а преди дори само парното да включа и падаха поне с 100 оборота. Това какво означава, трябва да сменям нещо (щом е свързано с ток, предполагам алтернатор или динамо или какво друго...?). Не съм наясно с техническите въпроси по автомобила, аз само карам.
Поздрави :)

Mirkovi4
Мнения: 5
Регистриран на: 18 Мар 2011 08:30

Мнение от Mirkovi4 » 19 Мар 2011 08:42

CuMo написа:Ти не отговори на другите въпроси, но това си е за твоя сметка ;)

Как по аналогов уред прецени разликата от 50 оборота?
Това е риторичен въпрос.

Сега ще ти дам друго обяснение, ако искаш го взимай под внимание.
Старият ти акумулатор е бил на изчерпване вече, при което не може да поддържа напрежението на ел. система в нормални граници, при което за да компенсира, компютърът ти качва оборотите, за да стабилизира напреженията.

Слагаш новия акумулатор - всичко си идва на мястото. Сега компютърът държи минимално допустимите обороти при което всеки минимален товар се усеща чрез лек спад на оборотите.

Аз като смених акумулатора усещам промяна в оборотите дори когато динамото почва и спира да зарежда.

Направи си следния експеримент: следващия път като спреш, натисни леко педала на спирачката - усеща ли се допълнително притрисане?
Ако да - това е защото със спирачките натоварваш допълнително двигателя.

Още нещо - сега се затопля - ако ти се включва перката отпред може да усещаш допълнителни вибрации.

Не си пипай двигателя ако не е абсолютно необходимо. Няма смисъл.

При мен дори мръдват оборотите като качвам и свалям ел.стъклата.
Да, като натисна педала на спирачките се усеща едно претрисане, дори и по инерция като се доиздвижва колата, но стрелката на оборотите не стои постоянно на ниски обороти ами първо малко играе нагоре надолу (може би 2-3 цикъла) и тогава застава на 480-500 оборота.

Дотук твоята логика и симптоми съвпадат най-пълно, само не разбрах какво значи това и как следва да го оправя. :)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта