Повдигач шофьорско стъкло - Тойота Карина - проблем

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Повдигач шофьорско стъкло - Тойота Карина - проблем

Мнение от CuMo » 14 Мар 2011 10:33

След като ходих на Пампорово взе да ми стърже нещо от шофьорската врата докато отварях и затварях прозореца.

Разбира се вчера последва пълно разглобяване и проблемът беше:

Скъсани няколко дилки от жилото на повдигача поради липса на смазка и съответно корозия.

Тъй, жилото го почистих, махнах скъсаните дилки да не пречат, смазах взичко и сега си работи добре, НО!:

Пластмасовият водач е вече износен (белите пластмаски на снимката в близък план) и има луфт, който не ме кефи. Пластмасата също е понапукана и някой ден сигурно ще се счупи тотално и ще ми падне джама в най-неподходящия момент.

Сега, понеже моторчето е напълно функционално, питането ми е:

От къде да си купя само всичко друго без моторчето, което за справка е BOSCH.

Ще питам по магазините за ново, но вероятно цената няма да ми хареса, защото вероятно ще върви с моторчето.

Та дали някой от Вас е сменял само водача с жилото? И от къде да търся? Моргите - ясно, но там винаги качеството е под въпрос.

Изображение

Изображение

Колата е Toyota Carina 1.6 4A-FE 1996г. ако има значение.

Златин
Мнения: 61
Регистриран на: 02 Ное 2009 09:35
Местоположение: Троян

стъкло

Мнение от Златин » 15 Мар 2011 08:35

Купих целия механизъм без мотора от Toyota forever в Сервизи и магазини. Тогава цената беше около 100 лева, сега не знам каква е.

BOBAR
Мнения: 26
Регистриран на: 15 Авг 2008 10:51

Мнение от BOBAR » 15 Мар 2011 14:48

Колеги , а добра ли е идеята да се смаже (гресира) механизма за повдигане и сваляне на прозореца?

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 16 Мар 2011 10:09

Ако говориш за същия механизъм - идеята е много добра!
Жилото е фиксирано в една ролка с накрайници, които са пресовани и не може да се измъкне.
Така че смело можеш да намажеш всичко по пътя на жилото, както и шината, по-която се движи плъзгача.
Аз ги намазах с обикновена машинна грес и сега стъклото се качва и спуска два пъти по-бързо от преди.

goroust
Мнения: 34
Регистриран на: 15 Май 2010 08:21
Местоположение: София

Мнение от goroust » 17 Мар 2011 09:33

Колеги, имах подобни проблеми /с предния и задния прозорец/ - бяха се счупили водачи и ролките на които се навива въжето и то се беше замотало. Поправихами ги и двата прозореца в Княжево - фирмата е "Микрон Доцев Груп" http://www.mikrondocev.com/kontakt.htm . Доволен съм от тях, дават и 2 год. гаранция.

BOBAR
Мнения: 26
Регистриран на: 15 Авг 2008 10:51

Мнение от BOBAR » 17 Мар 2011 20:09

Днес омазах механизмите за повдигане на стъклата на четирите врати с грес. Бръкнах и отвътрешната страна на вертикалната планка, където е монтирано жилото. Доколкото можах поставих и по него грес. Осезаема разлика не намирам. mad.gif Дали да не очаквам в скоро време проблеми с някое жило?

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 17 Мар 2011 22:31

Ти къде точно намаза?
Щото без да се свали не може да се смаже хубаво целия механизъм.
Ролката, която навива жилото е под капак и не може да се бръкне без да се развият 3 винта.

Ако си мазал само плъзгача и жилото във вертикално движещата се част, то не си намазал всичко.

@goroust, колко пари ти взеха за ремонт и за колко време ти го оправиха?! Това е важно!!!

goroust
Мнения: 34
Регистриран на: 15 Май 2010 08:21
Местоположение: София

Мнение от goroust » 18 Мар 2011 08:45

Платих 70 лв. на прозарец /за работата и частите/, като е добре да си запишете час. Оставих им колата за 1-2 часа, те си правят демонтаж, монтаж на тапицерията и на механизма. Ако стоиш там по време на ремонта /като мен/ ще ти покажат и счупините/сменени части.

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 18 Мар 2011 10:27

Благодаря за информацията! :thumbsup:

BOBAR
Мнения: 26
Регистриран на: 15 Авг 2008 10:51

Мнение от BOBAR » 18 Мар 2011 11:47

[quote="CuMo"]Ти къде точно намаза?
Щото без да се свали не може да се смаже хубаво целия механизъм.
Ролката, която навива жилото е под капак и не може да се бръкне без да се развият 3 винта.

Ако си мазал само плъзгача и жилото във вертикално движещата се част, то не си намазал всичко.

Да намазах само плъзгача и жилото, не посмях да разглобявам механизма.

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 18 Мар 2011 12:06

Не е страшно да го разглобиш, никак дори.
НО!
Преди да се разглобява трябва да се направи следното:

1.Взимаш широко силно лепящо хартиено тиксо. Може и кафяво промишлено обикновено широко тиксо.

2.Сваля се прозореца в позицията от снимката ми в първия пост.
Целта е да имаш лесен достъп до двата болта с които се хваща повдигача за стъклото. Виждат се на снимката.

3.С тиксото се фиксира стъклото в тази позиция. Примерно лепиш отвън, прекарваш над врата и лепиш отвътре. Така поне на 5-6 места, защото стъклото е тежко и може да се изсипе в момента в който махнеш опората отдолу.

Друг вариант е да си отрежеш гредичка с точна дължина и да го подпреш отдолу, вместо да виси на тиксото. Аз работих с тиксо - 6-7 ивици и държа без проблем

Хубаво е да имаш навес, ако нещо се закучи при операцията, да може колата да е на сухо, още повече че ако трябва да изкара нощта с отворен прозорец въобще не е оферта. Бай мангал дебне отвсякъде.

4.Развиват се всички болтове по конструкцията - има една напречна гредичка, тя също се маха. Откачат се всички букси, като някои от тях може да се наложи да се откачат от стоманата. Малко е пипкаво, но с повече гледане и подходящата отвертка се откачат. Само полека да не ги счупите.

5.След като се откачи машинката и повдигача се накланят малко настрани за да излязат. Тенекията на врата е мека, може да се натиска, дърпа без проблем, за да се улесни ваденето.

6.За да се гресира ролката, която навива жилото, трябва да се развият три винта еврейска звезда. (Кой номер е - не знам), битът на отвертката е около 4-5мм. Трябва да се запасите с поне 2-3 вида в този диапазон.

7.След като махнете металното капаче - НЕ ВАДЕТЕ РОЛКАТА ОТ ЛЕГЛОТО Й, ОСВЕН АКО НЕ Е НАИСТИНА НАЛОЖИТЕЛНО!!!. Защото обратното навиване на жилото и поставянето й обратно в леглото е малък кошмар и изисква 4 ръце. Ако сте сам, ще се проклинате много време. Гресирате колкото можете ролката, жилото от вдете страни на броните и затваряте.

Монтирате всичко обратно на вратата.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта