gazov injekcion
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Това реалните криви на твоя двигател ли са?
мисълта ми е че при тези стартови стойности за предварението около 12-14 градуса и работа на пропан-бутан, аз лично не бих сложил още едно потенциално проблемо устройство (имал съм проблеми с подобен вид устройство и съм малко резервиран).
Виж за метана е задължително защото иначе колата спира да върви съвсем.
мисълта ми е че при тези стартови стойности за предварението около 12-14 градуса и работа на пропан-бутан, аз лично не бих сложил още едно потенциално проблемо устройство (имал съм проблеми с подобен вид устройство и съм малко резервиран).
Виж за метана е задължително защото иначе колата спира да върви съвсем.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Кривата на аванса е нещо такова (според руснаците и А.Е.B).PESHO OT MARS написа:Това реалните криви на твоя двигател ли са?
Не е голям проблем и ТАП, но при мен реших да го оставя защото си върши работа. Е разбира се със стария смесител на газовата хич не се усещаше ТАП-а, а и колата доста гореше и не вървеше. Но откакто смених смесителя нещата си дойдоха на място. Дори сместа може да се направи още по-бедна от нормалната за колата, като ТАП-а компенсира мощноста и разхода разбира се понамалява

По тея въпроси сме водили дълги разговори с Румен от Рено форума(чието производство е ТАП-а). Той и други хора споменават че е постигнал такъв баланс на метановото си рено, че просто не се познава кога е на метан и кога на бенз

- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Не обеднявай колата допълнително защото на високите обороти ще обеднее още повече и ще писнеш за клапани ! Колкото по-бедна е сместа толкова по-висока е температурата на изгорелите газове !
В тунинга има една графика от дино газ/бензин , като газта не е настроена добре и след 4000 оборота обеднява рязко , като на към 6000 оборота е 20:1 , което означава изгорели/стопени неща на 100% .
Най-добрия начин да контролираш тези неща е да си сложиш едно уредче за ЕГТ . Така съвсем лесно можеш да видиш какви са ти смесите .
В тунинга има една графика от дино газ/бензин , като газта не е настроена добре и след 4000 оборота обеднява рязко , като на към 6000 оборота е 20:1 , което означава изгорели/стопени неща на 100% .
Най-добрия начин да контролираш тези неща е да си сложиш едно уредче за ЕГТ . Така съвсем лесно можеш да видиш какви са ти смесите .
Нещата с газта са много относителни, особенно при обикновенните газови уредби. Досега доста съм изчел и съм си правил какви ли не опити с настройката на газовата уредба (и на предната кола). На тоя етап съм изградил собствена методика за настройка на газовата така , че да извлека оптималния резултат между разход и вървене.Bass_Man написа:Не обеднявай колата допълнително защото на високите обороти ще обеднее още повече и ще писнеш за клапани ! Колкото по-бедна е сместа толкова по-висока е температурата на изгорелите газове !
В тунинга има една графика от дино газ/бензин , като газта не е настроена добре и след 4000 оборота обеднява рязко , като на към 6000 оборота е 20:1 , което означава изгорели/стопени неща на 100% .
Най-добрия начин да контролираш тези неща е да си сложиш едно уредче за ЕГТ . Така съвсем лесно можеш да видиш какви са ти смесите .
Опитвал съм да направя настройка и с Ламбда монитор и с газанализатори, е нямаше нищо общо с настройката слух и усет!
В момента най-добър резултат получавам със смесител тип тръба на вентури с диаметър на дифузора 33мм. и общта дължина около 70мм. (собственоръчна изработка!). Аванса съм го дигнал с около 10 градуса -постоянни, на високи обороти е добре да се намали, но за съжаление ТАП-а ми не позволява това. Въпреки това много рядко ми се налагам да вдигам над 4000 об.
Но немога да схвана защо:
дай ми линк на тази графика за видя за какво става въпрос?Колкото по-бедна е сместа толкова по-висока е температурата на изгорелите газове !
В тунинга има една графика от дино газ/бензин , като газта не е настроена добре и след 4000 оборота обеднява рязко , като на към 6000 оборота е 20:1 , което означава изгорели/стопени неща на 100% .
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Първо няма нищо относително ! Нещата са съвсем конкретни и ясни !!!
Ако ламбда монитора не е бил с широколентова сонда нищо не можеш да настроиш с него . Газ анализатор пък въобюе не знам како общо има тук ?
Второ , което точно не ти е ясно защото в коментара има две твърдения ?
За графиките :
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... 6&start=75
Vizor:
Така.. след като се видя, че Краси една работа не може да свърши като хората (изкарването на дино графиката) .. викам да свърша аз тая работа
Тази графика е с филтър и без филтър...
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/101/25080_372.JPG
А тази графика е на газ:
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/101/25082_410.JPG
От тука нататъка:
Горивовъздушна смес на бензин:
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/101/25092_977.JPG
И същото нещо.. на газ
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/101/25093_988.JPG
Краси като дойдеш лятото да се гмуркаме.. първата голяма ракия е от тебе!
----------------------------------------------------------------
Ако ламбда монитора не е бил с широколентова сонда нищо не можеш да настроиш с него . Газ анализатор пък въобюе не знам како общо има тук ?
Второ , което точно не ти е ясно защото в коментара има две твърдения ?
За графиките :
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... 6&start=75
Vizor:
Така.. след като се видя, че Краси една работа не може да свърши като хората (изкарването на дино графиката) .. викам да свърша аз тая работа

Тази графика е с филтър и без филтър...
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/101/25080_372.JPG
А тази графика е на газ:
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/101/25082_410.JPG
От тука нататъка:
Горивовъздушна смес на бензин:
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/101/25092_977.JPG
И същото нещо.. на газ

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/101/25093_988.JPG
Краси като дойдеш лятото да се гмуркаме.. първата голяма ракия е от тебе!
----------------------------------------------------------------
10X за графиките, ще прочета цялата тема, да видим за какъв двигател говорят и изобщо за какво става въпрос , макар че съм далече от тунинговане на LPG
не ми е ясно това:
не ми е ясно това:
Не обеднявай колата допълнително защото на високите обороти ще обеднее още повече и ще писнеш за клапани ! Колкото по-бедна е сместа толкова по-висока е температурата на изгорелите газове !
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Това с обедняването на смесите си е популярна грешка.
При тунинга например ако успееш да натикаш повече въздух чрез сешуара (разбирай турбото) трябва да имаш възможност и да добавиш гориво (я дюзи да се сменят ако само с времената не стига, накрая и до помпа с по-голям дебит се стига).
При газта ако прекалено много я удушиш с винта на маркуча има шанс на високите да беднее сместа яко, при това трудно ще го усетиш защото няма да гръмне/кихне заради оборотите но за двигателя ще е фатално.
Моята си е нагласена да работи богатичко, защото редовно си я товаря до към 5500 об/мин (повече не ми дава автоматика дори на POWER MODE biggrin.gif )
При тунинга например ако успееш да натикаш повече въздух чрез сешуара (разбирай турбото) трябва да имаш възможност и да добавиш гориво (я дюзи да се сменят ако само с времената не стига, накрая и до помпа с по-голям дебит се стига).
При газта ако прекалено много я удушиш с винта на маркуча има шанс на високите да беднее сместа яко, при това трудно ще го усетиш защото няма да гръмне/кихне заради оборотите но за двигателя ще е фатално.
Моята си е нагласена да работи богатичко, защото редовно си я товаря до към 5500 об/мин (повече не ми дава автоматика дори на POWER MODE biggrin.gif )
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Не говорим за тунинг в смисъла в , който ти си мислиш . Говорим за елементарна настройка , която задължително трябва да се прави на всяка кола за да има смисъл от ГИ/ГУ иначе става стандартна парлама , както се вижда и от графиката .
Иначе в темата въобще не се говори за тези автомобили ! Човека се опитва да си направи течна газ с бензинови инжектори и без помпа за високо налягане .
Най-простия и евтин начин да засечеш смесите е с ЕГТ уред , както казвам вече няколко пъти .
Иначе в темата въобще не се говори за тези автомобили ! Човека се опитва да си направи течна газ с бензинови инжектори и без помпа за високо налягане .
Най-простия и евтин начин да засечеш смесите е с ЕГТ уред , както казвам вече няколко пъти .
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Разликата между това което написах и това което ти написа е само времето.
Докато на една клапаво направена "бигачка" ще и се стопят буталата за примерно седмица, то на клпаво напраената кола на ГАЗ ще и отнеме доста повече.
Докато на една клапаво направена "бигачка" ще и се стопят буталата за примерно седмица, то на клпаво напраената кола на ГАЗ ще и отнеме доста повече.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път


Значи времето за скапването на двете коли е абсолютно еднакво но просто едната не са кара в такива режими , че да и се проявят слабостите с пълна сила ! Ако една стандартна кола се подкара с такива смеси към Пловдив с 5000 оборота до там си за сервиз . Просто при слаби натоварвания проблема не е толкова крещящ .
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Пък ако сега кажеш и колко грбо струва една диагностика с широколентова ламбда сонда цена няма да имаш
Просто за информация...

Просто за информация...
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
абре какво ви пука кой какво ще си помисли или каже че сиси сложил газ я ги виште големите тирликати и гъзари дето карат огромни джипове и ги карат на газ
казвам го със 100 процентова сигорност защото един приятел работи в такъв сервиз
малоумниците искат да слагат газ на "тоарег" и на "кайен" даже
а за най новите модели на всички марки въобще не е необходимо да го споменаваме
иначе карат най новото и най скъпото ;)
:):)
казвам го със 100 процентова сигорност защото един приятел работи в такъв сервиз
малоумниците искат да слагат газ на "тоарег" и на "кайен" даже
а за най новите модели на всички марки въобще не е необходимо да го споменаваме
иначе карат най новото и най скъпото ;)

TOYOTA-picnik
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Според мен реална цена е между 50 и 100лв. в зависимост от това колко сложно е да се извади старата и да се свърже широколентовата . Ако се завари още една гайка предварително ще стане много по-бързо и лесно . И отделно после си трябва малко возене в различни режими за да се логнат някакви стойности и да може да се види на къде отиват нещата . След , което да се нанесат корекции и пак да се кара и така докато не стане нещо прилично .PESHO OT MARS написа:Пък ако сега кажеш и колко грбо струва една диагностика с широколентова ламбда сонда цена няма да имаш![]()
Просто за информация...
Като най-добрия вариант би бил да се сложи и управляем тап и всичкото това да се качи на дино и да се види и въртящия момент на къде отива . Така цената само за настройките може да стане 200-600лв. в зависимост кой/как/къде . Но пък след това знаеш , че караш реално настроена кола , а не настроена на 3000 оборота на празен ход . И забравяш за глупости от сорта на горене на клапани и скапване на двигатели !
А хората дават луди пари да си мажат клапаните с допълнителни масла но не вземат да си настроят колата както трябва . Общо взето цялата ни работа е такава и точно и за това сме на това дередже ( което си е чисто БГ дума

Ми аз не съм я обеднил до толкова, че да се спъва колата. Това е ясно, че колкото повече се удоши толкова повече гори. Просто съм си го настроил на усет. Вярвам че повечето от вас добре познават работата на двигателите си при различни натоварвания, и да им е ясно кога двигателя се товари, и кога работи добре
Последните месеци доста чета за HHO Генератор (браунов газ), че ми се вътят в главата някакви идеи за експерименти, но още малко ми трябва ..........


Последните месеци доста чета за HHO Генератор (браунов газ), че ми се вътят в главата някакви идеи за експерименти, но още малко ми трябва ..........


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта