цена на метанова уредба?

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 27 Фев 2011 09:14

desotodorov написа: ...Бутилките - 2х300лв - пак повтарям - втора употреба - новите са от 600лв нагоре за 40лт олекотени, другите - летите...черешовите топчета :), не бих сложил такова в колата си - прекалено тежки са.
....
колко тежат олекотените 40л и летите 40л?
правени ли са промени по задното окачване?
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
a_stankov
Мнения: 105
Регистриран на: 19 Яну 2010 18:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от a_stankov » 27 Фев 2011 13:26

desotodorov написа: .............................................................
Дизел не може да се конвертира 100% на метан...при над 60% метан към нафта Т на горене се вдига много и както един стар метанджия казваше настъпва т.нар "сива смърт" на буталата - ставали на сив прах буквално - не съм го виждал това с очите си.
......................................................
Стария метанаджия да си опресни знанията. В Пловдив едната фирма превозвач имат автобуси работещи изцяло на метан. "Сивата смърт" още не ги е споходила.

Новите им автобуси са с горивна система метан + дизел, старите изцяло на метан.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 28 Фев 2011 03:27

desotodorov написа:..........................
Принципно - мисля че може да се премахне безнина изцяло, но доколкото си спомням - не е хубаво да се пали на метан в студа особено. Моята пали на бензин и след като стигне определена Т на охл. течност - отива на метанЕЦ.
Ам...пък....да ти кажа не знам много подробности за ГИ-то, знам че където и да питах (вкл и във фирмата на Любо Ганев) офертата беше 1800 и малко отгоре за уредбата без поставянето. Дюзите и и редуктор-изпарителя със сигурност са BRC - не са от японските - забравих марката "Sequent" ли беше ? dry.gif ЕКУ-то - нямам идея какво е...хм...напоследък май само карам - и като не съм имал никакви проблеми с ГИ-то...покрай тая кола забравих какво беше сервиз...да чукна на дърво все така да е :)
А...Bassman - между другото - ако искаш, може да се видим някъде и да погледнеш за какво става въпрос...аз...ох...вече нещо нямам желание да се ровя из това под капака...
.....................................
Относно паленето няма никаъв проблем да си палиш директно на метан . Има проблем с пропана защото на много ниски температури може да не се испари или/и да замръзнат инжекторите или да се обледи редуктора .
Имай предвид , че не е лошо да правиш профилактика от време на време на инжекторите и да сменяваш филтрите !
Относно компонентите сигурно и ЕКУ-то за газ е на BRC и за това цената е била малко височка . Но много зависи и от бутилката , че и тя е бая пари при метана.
a_stankov написа:
Стария метанаджия да си опресни знанията. В Пловдив едната фирма превозвач имат автобуси работещи изцяло на метан. "Сивата смърт" още не ги е споходила.

Новите им автобуси са с горивна система метан + дизел, старите изцяло на метан.
Колега коментирахме го вече това . За да са чисто на метан, пропан или бензин трябва да се преработят двигателите и няма проблем ! Въпроса е стандартния дизелов двигател , като го подкараш на газ какво се случва и Десо го е казал . Възможно е също да съществуват и някакви двигатели , коит да са достатъчно разредени и да стават директно на метан с много малко преправяне . Но в стандартния случай не става .

desotodorov

Мнение от desotodorov » 01 Мар 2011 17:23

Akima написа:
desotodorov написа:Ах... без малко да забравя - в коя държава е така скъп метана 0.9 - 1 EUR... пази боже да не ни прехване и нас :)
Ти си представи колко им е бензина и дизела,че да се интересуват от метан на 1 евро! wacko.gif
Хм, често ходя в Германия - напоследък мисля че към 1.5Еur е бензина, дизела - малко по-надолу...То всъщност повечето немци не ги обичат тия работи с конвертирането...от всичките ми колеги там (към 50 души) само един е газифициран и то защото е с Toyota Tundra...едър е пича и не се "фаща" в нормална кола :)...
Ами - ходя на преглед всяка година в сервиза където ми слагаха уредбата - до Севлиево е - няма да цитирам - да не излезе че рекламирам :), и заръчах тази година за филтърчето да ми сменят, ама профилактика на дюзите със сигурност не са правили...то всъщност - не съм много сигурен в какво се състои тя де, ако е в почистване - може и да са ги чистили.
didak написа:колко тежат олекотените 40л и летите 40л?
правени ли са промени по задното окачване?
Ами за олекотените го писах преди горе-долу кг/литър, летите 1.5 някъде, та може и малко повече да е ... та горе долу 40л отива към 60кг.
Промени по окачването не съм правил, знам че повечето колеги подлагат под задните пружини за да докарат предишната височина и да не се претоварва амортисьора като работи по-свит...карината засега се държи - ще видим още колко :)

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Мар 2011 03:48

Чистенето се прави с разни химикали и/или ултразвук .
Относно натоварването на амортисьора по никакъв начин не го подпомагаш , като му подлагаш разни неща . Просто компенсираш сплесканата пружина . А и все пак тези бутилки не тажт по 500кг .

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 02 Мар 2011 09:49

biggrin.gif

desotodorov

Мнение от desotodorov » 02 Мар 2011 16:43

Ултразвук, мда...ще питам дали са ми ги чистили и ако не - защо :)...а за амортисьора - знам ли - има логика да е в някакво ""зададено" от производителя положение, пък аз го мачкам с около 25-30 мм надолу...поне при мен с толкова падна заради бутилките. Хм...ама от друга страна то си е дето се вика две тръби една в друга + клапанчета и течност...май наистина няма особено значение взаимното им положение, само тежестта която ще "успокояват" ще е по-голяма и съответно ще "заминат" по-бързо, което пък също е относително, защото ако карах сам - отзад ще имам бутилките, ако пък карам кола без метан - но на задната седалка имам 2х80-100кг персони :) на окачването пак ще му е зор. Пък пружините - е ако много клекне - ще ги сменя...ама те на комбитата са бая здрави...та ще карат доста.

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 02 Мар 2011 19:55

Дюзите за пропан-бутан и природен газ не се чистят с ултразвук, само с препарати...

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Мар 2011 20:33

Хората и дрехите си перат с ултразвук но принципно по твое време и монтьорите не са си мили ръцете така , че е време да се обновиш малко :thumbsup: . Или може би е време да ни открехнеш защо не се чистят газови дюзи с ултразвук ? Ще се развалят ли нещо ? Ще се разтопят ли ?

Ако можем така да го кажем почистването с ултразвук е физическо ( докато някой не сложи препарат във ваната ) . А почистването с химикал е химическо . И в двата случая може да се почисти добре а може и да се комбинират методите . И по тези начини може да се чисти абсолютно всичко и то и така се прави !!!!

Дето викаш ти : biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


Десо амортисьора се товари само когато работи в покой не му е много зор . Вече когато работи с повече килограми или с по-голяма скорост тогава се товари . За това и се скапват от много дупки .
А на пружината и се взима здравето ако нещо постоянно я натиска . Но ако държиш да си съвсем правилен за по-яка пружина трябва и по-як амортисьор . Така , че нещата са свързани .
А това за , което говориш ти в началото иначе казано за положението на амортисьора е важно не толкова за натоварването му , а за това колко ще е ефективен и до колко ще има смисъл от него . Там вече когато си е на правилната позиция е от значение . Но за ежедневна употреба няма кой знае какво да му се шашкаш :thumbsup: .

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 02 Мар 2011 20:50

Може,със сичко може да се чисти.Добре,така да е...нека ви вземат парите за нищо biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif !Аз казах,който иска да ме слуша-така ли беше,басчо?Ти дюза газова виждал ли си?!Ся да те ограмотявам и за това ли?!Я скачай в гуглето-там си пише...

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Мар 2011 21:01

Що ве препаратите да не са безплатни ?
Иначе да ми се перчиш специално за газови дюзи удари на гооооолям камък tongue.gif biggrin.gif laugh.gif !
Дюзата се разглобява елементарно и е нужно да се почисти финно само във ваничка . Което не трябва да струва повече от 20лв. общо ! При бензиновите/дизеловите почистването е доста по-сложно така ,че нещата са несравними . Реално цената за поддръжка на газовата с-ма е смешна сравнена с бензинова или дизелова . Дори и да не може да се почисти или да е захабена ремонтния комплект е на смешна цена и след 5 мин. дюзата е нова . Дори и да не се произвеждат вече тези дюзи една дюза е не повече от 70-80лв. най-невероятните и 20-30лв. турските . Та това не е болка за умиране просто трябва някой да се мръдне да я свърши тази работа . От нашата газ много се скапват и де що има уплътнения така , че просто си трябва профилактика :thumbsup: .

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 03 Мар 2011 00:22

15 лв струва почистване на бензинова дюза с ултразвук във ваничка с препарат.Това имах предвид, хората да не им пълнят главите с глупости и да им прибират парите за нищо!Да не кажа,че газовите се чистят перфектно с кислол и сода за хляб и тем цената е 8 лв за 50 бр-примерно.Ама за да не прозвучи като перчене-чистете ги както казва басчо!Той е Бог на тия работи...

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 03 Мар 2011 05:25

И не само на тия работи :thumbsup: !

desotodorov

Мнение от desotodorov » 04 Мар 2011 23:29

E...яко си закръглил постовете - на 4500 те виждам в момента...ама аз изобщо не се притеснявам, нито за амортите нито за пружините :)...по едно стечение на оПстоятелствата имам разглобена до болтче (хм, 3 кутии от турски шоколадови бонбони хванаха сичкото болт от цялата кола :) ) цяла Карина като моята :) та - комплектите предни и задни, барабар с пружините лагерите и т.н. седят в гаража...очаквайки смъртта на настоящите...ама те - не се дават - живи и здрави да са....
Ами те моите дюзи на към 40к отиват, май ще е добре да се почистят...ако не са ги чистили...Bassman ако се занимаваш с газови уредби, дай някакви координати на лично - може да се разберем за една лека профилактика.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 05 Мар 2011 08:20

метановите и газовите дюзи не е проблем да се почистят и с шомполиране, нали не са кои знае какво, а само една дупка :), газажиите с бургия ги разширяват (,,,,, и намаляват biggrin.gif )
Може и високитехнологично - с въздух под налягане tongue.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта