Предварително подгряване на ДВГ с ток от битовата мрежа-220в

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6191
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 339 пъти
Получена  благодарност: 371 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Фев 2011 14:36

Kiki написа:....При какви студове не иска да пали дизеларката?
Когато нямах още гараж съм палил безпроблемно всеки ден в продължение на две зими.
Имаше температури и по -15 и повече градуса.
При температури около -5С започваше да се мъчи (да трои, да пуши)...
А при -10С без подгрев нямаше никакъв шанс...
То и нафтата замръзваше при около тази температура в тръбопровода...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

proscrip
Мнения: 373
Регистриран на: 26 Мар 2006 12:46
Местоположение: Варна

Мнение от proscrip » 20 Фев 2011 14:56

Хммм, интересно, че колкото по-нов дизел толкоз по-трудно пали при ниски температури. Също така забелязвам и още една нелогична връзка между обема на дизела и склоността му да не пали под -10 С.

При новите дизели колкото по-голям дизел толкоз по-лесно пали на студено - става въпрос за Тойота, а за старите е ясно - не съм имал проблем с предкамерен или директен стар дизел да пали с до 2 неработещи подгревателни свещи до -15 С. Предполагам и навремето нафтата не е била цвете за мирисане. Буса ми тойота с 2.5 Д4Д и на съседа Ленд крузъра с 3.0 Д4Д палят доста по-добре на студено от на другия комшия авенсиса 2.2 Д4Д - който обикновено докато ние разчистаме снега от колата и от портите на дворовете си - той се бори с печката и една газова духалка - всичко разтопява - но под -12 неговата пали с големи молитви, дори тази зима гледам си е взел такава ел. печка на 220 в, с която два пъти едва не подпали нещо по колата - но той си е уникален в техническо отношение.

Интересно защо ви е 60 С темп на антифриза - като нямате условия да пускате кабели и какви са тези прикщазки за 3-4 акумулатора и подгрев за 12 мин. Началото на 90-е имах едно рено трафик с 2.1 предкамерен дизел, който го внесохме от Швеция и си имаше система за подгряване с ръчен часовник с нагревател на 12 в, на която при -16 С и бяха необходими 30-35 мин да подгрее водата до 38-40 С - което е повече от достатъчно - все едно палите лятото в най-голямата жега, а тази и система се захранваше от същия акумулатор, който и палеше мотора - още повече, че замръзналия акумулатор е добре преди да тръгнете да въртите на стартер да се съживи от някой по-голям консуматор - премерно да пуснете дълги за 10-20 сек. Та тази печка беше измислена много умно - при първоначално вклйючване под -10 С в един тубус, в който е нагревателя - се пуска малък нагревател с незначителн мощност, след като темп на вотада в тубуса стигне 5-6 С се пуска основния нагревател и помпата, която върти водата - отделно помпата си имаше 2 степени. Отделно си имаше некво термо реле, което автоматично пускаше системата, като падне под -10-12 С, ако не се изкрлючи нарочно от водача.

Абе сякаш всичко взе да става все по-некачествено с напредването на технологиите ни акумулатори, ни подгревни системи.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6191
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 339 пъти
Получена  благодарност: 371 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Фев 2011 12:30

Айде малко почивка на тази тема, че нещо май забравихте за какво се отнася wacko.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6191
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 339 пъти
Получена  благодарност: 371 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Фев 2011 15:21

Темата е почистена и дезинфекцирана от л...та, дето ги изсипаха тук някои от колегите :censored:
При следващи лични нападки ще съдействам за незабавен тридневен бан като за начало guns.gif
Форума е за обмяна на идеи и решаване на проблеми, а не за пуберски изпълнения mad.gif

P.S. НА ЧУДЕЩИТЕ СЕ ЗАЩО СА ИМ ИЗТРИТИ МНЕНИЯТА: ПРОЧЕТЕТЕ ЗАГЛАВИЕТО НА ТЕМАТА!!! mad.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 26 Фев 2011 03:39

Слоу няма да има повече лични нападки но няма да има и смисъл .

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 26 Фев 2011 08:54

Наистина форумът е чудесен и не бива да има обиди и лични нападки. Споровете са затова за да представят различни гледни точки. Толкоз по тази тема...

Иначе въпросът беше за подгряването на ток. Според мен решение от типа направи си сам не е удачно, а и опасно.

И сега въпрос (мисля,че пак го бях задавал но нямаше отговор). В брушурката, когато купувах колата имаше изписано за модификация лъксъри: "Зимен пакет". Така и не разбрах за какво става дума. Само за нагревателя на предното стъкло (реално чистачките) или за нещо друго. Факт е, че няма печка. Какво тогава ?!?
Модел 2.2 д-4 Авенсис-2, фейслифт, модификация лъксъри.

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 26 Фев 2011 14:29

scorpion написа: И сега въпрос (мисля,че пак го бях задавал но нямаше отговор). В брушурката, когато купувах колата имаше изписано за модификация лъксъри: "Зимен пакет". Така и не разбрах за какво става дума. Само за нагревателя на предното стъкло (реално чистачките) или за нещо друго. Факт е, че няма печка. Какво тогава ?!?
Модел 2.2 д-4 Авенсис-2, фейслифт, модификация лъксъри.
И моята се води с такъв "зимен" пакет. Няма печка, подгрява предното стъкло, но ми прави впечатление, че загрява значително по-бързо от джипката, която пак е дизел и няма такъв пакет (Тя е Nissan де, но все пак дизел) :thumbsup: Единственото ми предположение е, че това е някаква система за подгряване на антифриза. Четох някъде, че имало такива с подгряващи свещи в системата за охлаждане, но ми се струва леко невъзможно. Другото е че при изключени всички консуматори оборотите са 900, но при включването на вентилатора веднага скачат на 1100 т.е. ток някъде отива в повече, но дали е само в перката не знам. Ако някой има предложение нека сподели :whistle:
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Фев 2011 15:55

KiLLeR написа: "Зимен пакет"
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... f84206a315

Аватар
BIS
Мнения: 438
Регистриран на: 20 Яну 2011 15:57
Местоположение: Варна

Мнение от BIS » 26 Фев 2011 16:51

Koлега KiLLeR! И при моя Авенсис 2002г.при пускане на ветилатора оборотите скачат от 900 на 1100, но само при студен двигател.Когато двигателят загрее няма промяна на оборотите. Имам само подгрев на преното стъкло! Предполагам,че така е нормално. :thumbsup:

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 27 Фев 2011 00:12

Същата работа! Не знам защо го прави само на студен двигател обаче! Сигурно там заради дозареждането на акомулатора, но пък то предполагам не приключва със загряването на двигателя... ?
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 27 Фев 2011 23:20

scorpion написа:Наистина форумът е чудесен и не бива да има обиди и лични нападки. Споровете са затова за да представят различни гледни точки. Толкоз по тази тема...

Иначе въпросът беше за подгряването на ток. Според мен решение от типа направи си сам не е удачно, а и опасно.

И сега въпрос (мисля,че пак го бях задавал но нямаше отговор). В брушурката, когато купувах колата имаше изписано за модификация лъксъри: "Зимен пакет". Така и не разбрах за какво става дума. Само за нагревателя на предното стъкло (реално чистачките) или за нещо друго. Факт е, че няма печка. Какво тогава ?!?
Модел 2.2 д-4 Авенсис-2, фейслифт, модификация лъксъри.
Ами до колкото разбрах аз за моя авенсис, който е "Executive", около радиаторчето на парното (пред или зад него) има ел. нагреваема плочка, която при минусова температура навън, автоматично се включва и макъри малко загрява въздуха влизащ в купето.Аз лично не усещам при запалване да духа хладък въздух, но ми прави впечатление, че като го пусна да духа на челното стълко веднага започва да разтопява леда.Вероятно това е част от този зимен пакет.

neznaiko
Мнения: 124
Регистриран на: 24 Яну 2008 22:37
Местоположение: София

Мнение от neznaiko » 01 Мар 2011 14:33

KiLLeR написа:Същата работа! Не знам защо го прави само на студен двигател обаче! Сигурно там заради дозареждането на акомулатора, но пък то предполагам не приключва със загряването на двигателя... ?
Прави го компютъра, когато външната температура е ниска, за да ти загрее по-бързо колата и да имаш по-бързо топъл въздух в купето. Не е за дозареждане.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта