Работа на двигателя на място???

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
alexandargv
Мнения: 139
Регистриран на: 09 Апр 2008 19:33
Местоположение: София

Работа на двигателя на място???

Мнение от alexandargv » 23 Фев 2011 10:56

Здравейте на всички! От 1-2 дни официално съм лишен от шофьорска книжка за 1 месец. Минах с 95 при ограничение 60 biggrin.gif

Въпросът ми е сега в тези студени дни като не мога да си карам колата вредно ли е за двигателя да работи на място пред блока за 10-15 мин. или е по-добре изобщо да не я паля. Акумулатора ми е сравнително нов и не мисля, че ще имам проблеми с него след 1 месец, но все пак ми се иска да поработва от време на време. Чувал съм, че не е хубаво колата да се оставя дълго да работи на място. Даже някои казват, че е най-добре като се качих и запалиш веднага да тръгнеш. Това исках да попитам, сигурно някъде из форума е дискутиран този въпрос, но не намерих много.

Благодаря на всички!
Toyota Yaris 2008 1.3VVT-i LUNA

Аватар
Mihalcho1
Мнения: 111
Регистриран на: 08 Фев 2011 18:20
Местоположение: Ямбол - Бургас

Мнение от Mihalcho1 » 23 Фев 2011 11:13

Не ми е много компетентно мнението, но все пак е съвет :)

Като я запалиш просто я разходи малко по паркинга или ако си в "забутан" квартал, какво ти пречи да пообиколиш 2-3 километра...
Yaris P1 1.0 Изображение
Prius Gen 2 Изображение

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Работа на двигателя на място???

Мнение от scorpion » 23 Фев 2011 11:35

alexandargv написа:Здравейте на всички! От 1-2 дни официално съм лишен от шофьорска книжка за 1 месец. Минах с 95 при ограничение 60 biggrin.gif

Въпросът ми е сега в тези студени дни като не мога да си карам колата вредно ли е за двигателя да работи на място пред блока за 10-15 мин. или е по-добре изобщо да не я паля. Акумулатора ми е сравнително нов и не мисля, че ще имам проблеми с него след 1 месец, но все пак ми се иска да поработва от време на време. Чувал съм, че не е хубаво колата да се оставя дълго да работи на място. Даже някои казват, че е най-добре като се качих и запалиш веднага да тръгнеш. Това исках да попитам, сигурно някъде из форума е дискутиран този въпрос, но не намерих много.

Благодаря на всички!
За 1 месец няма да и стане нищо на колата дори и да не я палиш. Ако имаш гараж разкачай акумулатора и си ОК (най-вече заради алармата). Ако е "уличница" припалвай я веднъж/дваж седмично за цигара време и толкоз.

Аватар
alexandargv
Мнения: 139
Регистриран на: 09 Апр 2008 19:33
Местоположение: София

Мнение от alexandargv » 23 Фев 2011 12:40

"Уличница" е и точно това мислех да правя, но все пак да си питам. Мерси!
Toyota Yaris 2008 1.3VVT-i LUNA

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 23 Фев 2011 13:02

Ако е дизел, не е препоръчително да работи на място повече от петнайсетина минути заради турбото. :thumbsup:
Но твоята не е и няма проблем да работи и по-дълго.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 23 Фев 2011 14:56

Kiki написа:Ако е дизел, не е препоръчително да работи на място повече от петнайсетина минути заради турбото.

???
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 23 Фев 2011 16:45

Dizzle написа:
Kiki написа:Ако е дизел, не е препоръчително да работи на място повече от петнайсетина минути заради турбото.

???
Прочети си сервизната книжка! wink.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 23 Фев 2011 16:48

Някъде съм чел, че е вредно за катализатора да работи повече от 20 минути тотката на място. Затова като я запалиш да поработи и връткай 1-2 кръгчета из квартала. Аз като бях със счупен крак я бях оставил 20 дни без да я пипам с включена аларма и след това си запалих без никакъв проблем, но беше лятно време.... :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 23 Фев 2011 17:08

Едно лято припалвах така на приятелката ми колата и в крайна сметка на последната права акумулатора не издържа.После някъде четох, че акумулатора зарежда докато колата се движи и така при работа само на място освен да го изтощя друго не е могло да стане.

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 23 Фев 2011 18:29

Kiki написа:
Dizzle написа:
Kiki написа:Ако е дизел, не е препоръчително да работи на място повече от петнайсетина минути заради турбото.

???
Прочети си сервизната книжка! wink.gif
чел съм я и в нея не пише нищо за турбото :thumbsup: cool.gif
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250

niki60
Мнения: 147
Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
Обратна връзка:

Мнение от niki60 » 23 Фев 2011 20:22

mitkoa написа:Едно лято припалвах така на приятелката ми колата и в крайна сметка на последната права акумулатора не издържа.После някъде четох, че акумулатора зарежда докато колата се движи и така при работа само на място освен да го изтощя друго не е могло да стане.
акумулатора се зарежда и на място,тъй като регулатора на съвременните автомобили е направен така че да поддържа напрежението в границите на 13,8 -14,4 волта дори когато двигателя работи на ниски обороти,всъщност това което казваш важеше по скоро за старите коли където алтернатора не беше променливотоков генератор а правотокова машина(динамо) и реле регулатора беше изпълнен с релета-а колкото до това че е паднал акумулатора на приятелката ти то това най вероятно е заради това че или консумацията ти при изключен автомобил е била по голяма от 50 ма или е тръгнал акумулатора да заминава(саморазреждане )

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Работа на двигателя на място???

Мнение от nowyaris » 23 Фев 2011 20:31

alexandargv написа:Здравейте на всички! От 1-2 дни официално съм лишен от шофьорска книжка за 1 месец. Минах с 95 при ограничение 60 biggrin.gif

Въпросът ми е сега в тези студени дни като не мога да си карам колата вредно ли е за двигателя да работи на място пред блока за 10-15 мин. или е по-добре изобщо да не я паля. Акумулатора ми е сравнително нов и не мисля, че ще имам проблеми с него след 1 месец, но все пак ми се иска да поработва от време на време. Чувал съм, че не е хубаво колата да се оставя дълго да работи на място. Даже някои казват, че е най-добре като се качих и запалиш веднага да тръгнеш. Това исках да попитам, сигурно някъде из форума е дискутиран този въпрос, но не намерих много.

Благодаря на всички!
Абе я си карай-за един месец я те барнат милиционерите,я не.И тяхните деца ядат банани.Отделно дето 5-10 км. на ден из близки до у вас места не би трябвало да са голяма грижа.Иначе на място недей-пише в книжката,че се преебава катализатора.Не съм специалист по проблема,ама така си пише и е редно да не се прави.Успех.

Аватар
alexandargv
Мнения: 139
Регистриран на: 09 Апр 2008 19:33
Местоположение: София

Мнение от alexandargv » 23 Фев 2011 22:22

Спокойно намерих решение, спазарих майка ми от време на време да ходи със Т-спорта на работа! biggrin.gif
Toyota Yaris 2008 1.3VVT-i LUNA

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 24 Фев 2011 04:46

Bass_Man написа:Иначе първото нещо заради , което колата не бива да се пали за по 20мин. е , че ще се напълни маслото с гориво ! Второто е ,че акумулатора пада лека полека . И вече са другите споменати по-горе .
Не знам тоя конкретен модел горе има ли проблеми с маслото, но аз бегачката цяла зима я паля на място по веднъж на 2-3 седмици за по 15-20 минути всеки път. После напролет като сменя маслото, една част от него отива в лаборатория за изследване на де що има вътре и още не съм видял в изследванията да е излязло, че се е напълнило с бензин или да е нещо различно от тези при нормално каране ...

За акумулатора: 17 ампер-часа капацитет, винаги стои включен в зарядното (CTEK 3600), като е паркирана колата и грижи с палене нямам, но това последното само като е в гараж става.



Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 24 Фев 2011 20:22

Аз една година като закъсах в един сняг държах запалена колата 24 часа в една преспа на неразработен още двигател (нямаше 2К км). И проблеми с катализатора не съм имал, а сега съм на 50К км.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта