Теч на масло от скоростна кутия
Теч на масло от скоростна кутия
Здравейте колеги
От 3-4 дни забелязах че под колата имам маслено петно. Оказа се от скоростната кутия. Ходих до няколко майстора и за моя жалост никой не може да ми каже от къде точно тече. Искат да свалят скоростната кутия - а на мен хич не ми се ще ( не само заради парите, опасявам се че няма да я направят като хората ). В петък ходих при приятел на мой колега. Човека разгледа внимателно и установи че теча е от отдушника (една пластмасова сламка).Смени семеринга на отдушника но за жалост вчера сутринта установих, че теча продължава. Колата е Авенсис 2.2 D4D 150Hp 2005г. Дали някой е имал подобен проблем и какъв съвет бихте ми дали. Приемам и координати на изпитани сервизи в София по темата със скоростните кутии.
Ефекта се получи след смяна на маслото на скоростите. След около месец време се появи теча. Маслото което ми сложиха е МОТУЛ 75W90
От 3-4 дни забелязах че под колата имам маслено петно. Оказа се от скоростната кутия. Ходих до няколко майстора и за моя жалост никой не може да ми каже от къде точно тече. Искат да свалят скоростната кутия - а на мен хич не ми се ще ( не само заради парите, опасявам се че няма да я направят като хората ). В петък ходих при приятел на мой колега. Човека разгледа внимателно и установи че теча е от отдушника (една пластмасова сламка).Смени семеринга на отдушника но за жалост вчера сутринта установих, че теча продължава. Колата е Авенсис 2.2 D4D 150Hp 2005г. Дали някой е имал подобен проблем и какъв съвет бихте ми дали. Приемам и координати на изпитани сервизи в София по темата със скоростните кутии.
Ефекта се получи след смяна на маслото на скоростите. След около месец време се появи теча. Маслото което ми сложиха е МОТУЛ 75W90
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Първото нещо, което трябва да проверите е да не е сипано повече масло.
Аз като сменях маслото налях 2,7л. вместо 2.6, защото колата беше малко наклонена, не съм го вадил, а си го оставих така, не мисля, че 100мл. масло в повече ще навреди. Аз сипвах маслото с фунийка и маркуч. Ако колата е наклонена и се пълни със шприц е възможно да е набухана с 300-400гр. повече. Просто отвийте пробката за пълнене да изтече ненужното количество.
Аз като сменях маслото налях 2,7л. вместо 2.6, защото колата беше малко наклонена, не съм го вадил, а си го оставих така, не мисля, че 100мл. масло в повече ще навреди. Аз сипвах маслото с фунийка и маркуч. Ако колата е наклонена и се пълни със шприц е възможно да е набухана с 300-400гр. повече. Просто отвийте пробката за пълнене да изтече ненужното количество.
Carina E 4AFE LB 1992
Това беше първото дето направих. Понеже ми казаха че скоростната кутия събира 2,3 литра аз взех 3 литра и ме съмнява че са го сипали цялото. Но най-странното е че това се появи чак след около месец след смяната на маслото. В петак отвихме пропката за наливане и маслото беше добре като ниво но за жалост продължавам да имам маслени кръгове под колата. Махнахме и кората за да виждам какво става. Резултата е една тънка ивичка се стича от предният край на скоростната кутия (от към двигателя). Някъде високо е но не мога да го видя. Дали някъде отгоре няма нещо което да е избило в следствие на повечкото масло дето са и сипали?
предполагам че има такава опасност но засега не буксува.Всяка вечер ми се налага да го тествам на бордюра пред нас. Лошото е че нямам идея къде да я закарам. Навсякъде ми казват дай да я свалим, но на въпроса от какво може да е това освен не знам и вдигане на рамене друго не чух. Е как да там на такива хора да ми свалят скоростната кутия. После като попитам нещо че не е като хората в колата след свалянето на кутията, какво пак ли трябва да чакам отговор не знам.
Мисля утре да звънна на севиза в Захарна фабрика дето цитирате Дикси 04 с надеждата да чуя логично обяснение за нещата
Мисля утре да звънна на севиза в Захарна фабрика дето цитирате Дикси 04 с надеждата да чуя логично обяснение за нещата
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Както го описваш има вероятност да не е от скоростната кутия, а от задния семеринг на коляновия вал.
Почисти хубаво теча с обезмаслителен шпрей и сгъстен въздух, покарай 50-60 км и отново я качи на подемник. С хубава силна светлина разгледай през отворите на кожуха на съединителя от коя страна на маховика е омасляването.
Почисти хубаво теча с обезмаслителен шпрей и сгъстен въздух, покарай 50-60 км и отново я качи на подемник. С хубава силна светлина разгледай през отворите на кожуха на съединителя от коя страна на маховика е омасляването.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Зи Зи
ако правилно те разбирам, съмненията са ти че това е двигателно масло??? Проверих преди малко щеката. Колата не съм я мърдал от петък и е спряна наравно, двигателното масло не е мръднало по ниво. Запалих колата и я мръднах напред (предварително с фас си отбелязах къде е била предна лява гума) за да огледам положението. За мое учудване не видях нищо-от петък досега не е капнало нищо. Малко се притеснявам да не би да няма вече какво да капе???? Раздвижих скоростния лост на запален двигател но на място - влизаха си нормално. След малко ще изляза да направя едно кръгче из квартала за да видя как ще е и в движение.
Мисля си дали като са ми сменяли маслото, понеже бях взел три тубички по литър, пичовете не са решили да го сипят всичкото и сега просто да го изхвърля излишното от някъде????
ако правилно те разбирам, съмненията са ти че това е двигателно масло??? Проверих преди малко щеката. Колата не съм я мърдал от петък и е спряна наравно, двигателното масло не е мръднало по ниво. Запалих колата и я мръднах напред (предварително с фас си отбелязах къде е била предна лява гума) за да огледам положението. За мое учудване не видях нищо-от петък досега не е капнало нищо. Малко се притеснявам да не би да няма вече какво да капе???? Раздвижих скоростния лост на запален двигател но на място - влизаха си нормално. След малко ще изляза да направя едно кръгче из квартала за да видя как ще е и в движение.
Мисля си дали като са ми сменяли маслото, понеже бях взел три тубички по литър, пичовете не са решили да го сипят всичкото и сега просто да го изхвърля излишното от някъде????
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Mihailov написа:...
Мисля си дали като са ми сменяли маслото, понеже бях взел три тубички по литър, пичовете не са решили да го сипят всичкото и сега просто да го изхвърля излишното от някъде????
не съм компетентен,но си мисля,че това не е възможно.все пак маслото се налива през горната пробка и като достигне нивото ще започне да изтича оттам.и още нещо:двигателното масло на д4д е черно като катран,а на ск. кутия е съвсем светло.
Нали си развивал пробката за нивото и маслото е било добре?
След това 5 капки масло правят много страшно изглеждащо петно. Направи си експеримент според петното колко ти капе и си сметни колко литра масло трябва да изтече за ремонт от 200 лв нагоре. Може да на пробваш сутрин след като не е карана цяла нощ колата сложи картон в/у накапаното да видиш тече ли постоянно или се окапва след като е карана. Ако е от семерингите м/у двигателя и скоростите ще капе само при запален дигател.
След това 5 капки масло правят много страшно изглеждащо петно. Направи си експеримент според петното колко ти капе и си сметни колко литра масло трябва да изтече за ремонт от 200 лв нагоре. Може да на пробваш сутрин след като не е карана цяла нощ колата сложи картон в/у накапаното да видиш тече ли постоянно или се окапва след като е карана. Ако е от семерингите м/у двигателя и скоростите ще капе само при запален дигател.
Авенсис 3S-FE
За зла беда при мен се установи, че е семеринг на скоростната кутия. По - лошото от това е, че семеринга се намира вътре в скоростната кутия и сега трябва и тя да се разглобява....а колата е на 40К км.
Да ви кажа сърце не ми дава да си призная, че имам автомобила от 3 месеца закупен от Тойота (buy-back) за една ГОЛЯМА шапка с пари без каквато и да е гаранция от тяхна страна (от началото на 2011 автомобилите buy-back, които те продават са без гаранция освен ако не са в фабричната си такава). Споменаха само, че е проверен автомобил и няма никакви проблеми. До момента за 3500 км. съм сменил:
1. предни дискове и накладки (дисковете бяха криви а накладките по твърди от бетон) 530 лв.
2. падна ми задната броня в движение (казах ми, че някой не си бил свършил добре работата след монтажа на парктроник) ремонт на броня, парктроник, боя и тн. и тн. 680 лв.
3. Смяна на консумативи - 300 лв. ( с остъпка и скандали)
4. Теч в багажника (който в последствие сам си оправих) - 80 лв.
5. Сега това с скоростната кутия, което няма да излезе по-малко от 400 лв.
6. имам и тропане отзад в дясно, но това все още не е проверено от какво е...
И това на автомобил на 40К км. Мисля си, че съм най-големия карък на света
Към днешна дата съм 50% на 50% да я продавам. Харесвам Тойота, но ми дойде малко в повече, а и не си бях калкулирал 2000 лв. допълнителни..
Да ви кажа сърце не ми дава да си призная, че имам автомобила от 3 месеца закупен от Тойота (buy-back) за една ГОЛЯМА шапка с пари без каквато и да е гаранция от тяхна страна (от началото на 2011 автомобилите buy-back, които те продават са без гаранция освен ако не са в фабричната си такава). Споменаха само, че е проверен автомобил и няма никакви проблеми. До момента за 3500 км. съм сменил:
1. предни дискове и накладки (дисковете бяха криви а накладките по твърди от бетон) 530 лв.
2. падна ми задната броня в движение (казах ми, че някой не си бил свършил добре работата след монтажа на парктроник) ремонт на броня, парктроник, боя и тн. и тн. 680 лв.
3. Смяна на консумативи - 300 лв. ( с остъпка и скандали)
4. Теч в багажника (който в последствие сам си оправих) - 80 лв.
5. Сега това с скоростната кутия, което няма да излезе по-малко от 400 лв.
6. имам и тропане отзад в дясно, но това все още не е проверено от какво е...
И това на автомобил на 40К км. Мисля си, че съм най-големия карък на света
Към днешна дата съм 50% на 50% да я продавам. Харесвам Тойота, но ми дойде малко в повече, а и не си бях калкулирал 2000 лв. допълнителни..
Това, че караш Мерцедес не те прави ШофЬОр!
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
интересна практика,уж реномиран автосервиз,а да продава коли без гаранция.в ес има закон,който задължава всяка фирма да дава 12 месечна гаранция на употребявани автомобили,дори в договора изрично да е отхвърлена(подобна клауза се счита за невалидна).в първите 6 месеца след покупката гаранцията е безусловна!
вземи адвокат и ги почвай!
вземи адвокат и ги почвай!

При мен имаше същото сълзене от скоростната кутия. Като сменях съединител стана ясно, че е от семерингата. Маслото се стича по вътрешната стена на кутията и капе от отворите на дъното. Никога не е прибуксувала колата а и физически маслото няма никакъв шанс да стигне до феродото. Нямаше време да отваряме кутията обаче а и нивото на маслото в нея беше в норми. След време сълзенето спря.
Avensis 7A-FE
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Re: Теч на масло от скоростна кутия
Отдушника няма семеринг.Mihailov написа: Човека разгледа внимателно и установи че теча е от отдушника (една пластмасова сламка).Смени семеринга на отдушника но за жалост вчера сутринта установих, че теча продължава.
Какво имаш предвид ?
Да не би да е от селектора на скоростите,там има семеринг ,който протича.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 6 госта