Предварително подгряване на ДВГ с ток от битовата мрежа-220в
Предварително подгряване на ДВГ с ток от битовата мрежа-220в
Здравейте колеги ! Искам да разгледаме една актуална за настоящия сезон тема:Предварително подгряване на ДВГ с ток от битовата мрежа-220в. За ползата от такова подгряване мисля, че няма да има спор. Въпросът е в контакта с 220в ? За тези, които имат парко място е ясно, но давайте предложения за останалите. От сега е ясно, че не е възможно за всички и навсякъде такова подгряване. Но макар и само сутрин да се прави, това решение е задоволително и на приемлива цена спрямо безспорната подгряваща печка.
Чакам други мнения !
Чакам други мнения !
Предварително подгряване на ДВГ с ток от битовата мрежа-220в
Уважаеми колега, и с два акумулатора не можеш да подгрееш антифриза до 60 градуса за 12 минути.Да не говорим, че след това трябва да се завърти и стартера. Старта на студен ДВГ се равнява на около 150км пробег и вдига разхода с15-20%. а автомобилите с дизелови двигатели започват да духат топличко в купето след десетата минута. Така, че подгряването си е сериозна благинка. Ако колата се включи в "спуснатия кабел" вечерта след паркиране, а сутринта щепсела навъпросния кабел се включи в мрежата за 12 минути, колата ще запали по лесно и ще задуха топличко на третата минутка. ПИТАНЕТО Е ЗА "СПУСНАТИЯ КАБЕЛ" ?
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Наистина за колегите без гараж това е проблем.
Малко офф но не толкова:
Преди години (доста вече) бях на студентска бригада в Коми. Там по автопарковете за камиони, лесовози и др. тежки машини на стоянките имаше паропроводи. Не съм виждал но БГ гастарбайтерите ми обясниха, че зимата при -40 това е единственото решение. Обдухване на целия двигател - просто закачт един маркуч и го вкарват в двг отсек за няколко минути. ... но понеже ги мързяло да го правят пък и безнин и нафта тогава за без пари двигателите не се гасят. Това го потвърждавам, защото през есента в края на бригадата температурите сутрин бяха минусови и никой не гасеше машините (забележете дизелови!)
Сега за тока: тези системи за подгряване ги има серийно монтирани на СААБ и Волво за местния пазар, т.е Швеция. Дори мой съсед по вила, който работи и живеее там докара лятос едно Волво на което дясно в предната броня имаше специален отвор за включване на електричеството. Казва, че никога не е имал проблем.
Иначе според мен най-елементарното и просто решение е ел. духалка (по-мощна) мушната в двг отсек (ако има място
) и петнайсет минути подгряване biggrin.gif
Малко офф но не толкова:
Преди години (доста вече) бях на студентска бригада в Коми. Там по автопарковете за камиони, лесовози и др. тежки машини на стоянките имаше паропроводи. Не съм виждал но БГ гастарбайтерите ми обясниха, че зимата при -40 това е единственото решение. Обдухване на целия двигател - просто закачт един маркуч и го вкарват в двг отсек за няколко минути. ... но понеже ги мързяло да го правят пък и безнин и нафта тогава за без пари двигателите не се гасят. Това го потвърждавам, защото през есента в края на бригадата температурите сутрин бяха минусови и никой не гасеше машините (забележете дизелови!)
Сега за тока: тези системи за подгряване ги има серийно монтирани на СААБ и Волво за местния пазар, т.е Швеция. Дори мой съсед по вила, който работи и живеее там докара лятос едно Волво на което дясно в предната броня имаше специален отвор за включване на електричеството. Казва, че никога не е имал проблем.
Иначе според мен най-елементарното и просто решение е ел. духалка (по-мощна) мушната в двг отсек (ако има място

-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Аз имам ей това упътване за ел. подгряване за Авенсис 2 с двигател 1CD-FTV: http://dox.bg/files/dw?a=c279d8f0ef. Не помня от къде го имам обаче. Снимката отдолу е правена във Финландия и там тези уреди се ползват изключително много. Но това не е моята кола и аз нямам подобно устройство инсталирано. Идеята, е че явно това работи и на открито, т.е. може да работи и ако колата ви е прибрана просто на двора (Ясно е че в Българиа подобна гледка, на улицата, няма да се задържи дълго - някой ще ти отмъкне кабела, независимо, че освен да се обеси с него няма какво да го прави).
- Прикачени файлове
-
- Ел. подгряване на Авенсис.
- AvensisHeater.JPG (97.02 KiB) Преглеждано 2465 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
На времето имах голф с такава система....
Харчеше около 400Вт и можеше да стои постоянно включен 'котлона'...
Бях си взел един 25м кабел и стигаше до колата на паркинга...
С бушон 6А...
При отрицателни температури подгряваше двигателя до около 40-45С.
И като запалиш двигателя веднага духа топло, защото целия блок, масло, антифриз е загрят...
Харчеше около 400Вт и можеше да стои постоянно включен 'котлона'...
Бях си взел един 25м кабел и стигаше до колата на паркинга...
С бушон 6А...
При отрицателни температури подгряваше двигателя до около 40-45С.
И като запалиш двигателя веднага духа топло, защото целия блок, масло, антифриз е загрят...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
НАЛИ СТЕ НА ЯСНО ЧЕ ТЕЗИ КЛИ НЯМА ДА ГИ КАРАТЕ 100 ГОДИНИ biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
а инъче на пазара има доста видове таимери за време и час на включване и доста видове проточни системи има от боилери
но аз лично съм се замислил за по друг вариант на подгряване с малък акумолатор
около 40 ам свързан с реле към системата на колата да се зарежда по време на движение а отделно с подгревни свещи и термостат да топли антифриза свързано с дистанционо да си го включваш от терасата
а инъче на пазара има доста видове таимери за време и час на включване и доста видове проточни системи има от боилери
но аз лично съм се замислил за по друг вариант на подгряване с малък акумолатор
около 40 ам свързан с реле към системата на колата да се зарежда по време на движение а отделно с подгревни свещи и термостат да топли антифриза свързано с дистанционо да си го включваш от терасата
Последно промяна от nikolov22 на 18 Фев 2011 22:20, променено общо 1 път.
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
Предварително подгряване на ДВГ с ток от битовата мрежа-220в
До килегата Николов22! При основно движение сутрин по маршрут жилище- детско заведение- паркинг и след обяд обратно на човек му се налага да мисли по прагматично.
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Ами лично аз го включвах вечерта и сутринта като тръгвах го изключвах...dimpex_01 написа:До колегата "slowtraveler". А това си го включвал вечер и ситрин преди да запалиш си го изключвал или се е вкл.. с таймер 30-60 мин преди тръгване?
Но това разбира се само при големите студове....
Относно Николов - ами няма да ги караме 100г, но пък дизелака при големите студове въобще не искаше да бъде каран - не палеше biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
При какви студове не иска да пали дизеларката?slowtraveler написа:Ами лично аз го включвах вечерта и сутринта като тръгвах го изключвах...dimpex_01 написа:До колегата "slowtraveler". А това си го включвал вечер и ситрин преди да запалиш си го изключвал или се е вкл.. с таймер 30-60 мин преди тръгване?
Но това разбира се само при големите студове....
Относно Николов - ами няма да ги караме 100г, но пък дизелака при големите студове въобще не искаше да бъде каран - не палеше biggrin.gif
Когато нямах още гараж съм палил безпроблемно всеки ден в продължение на две зими.
Имаше температури и по -15 и повече градуса.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Авенсис 2.2Д4Д не запали при -6. Ама е беше карана от далго време. Акомулатора го заредихме, ама пак не запали. Никога вече дизелKiki написа: При какви студове не иска да пали дизеларката?
Когато нямах още гараж съм палил безпроблемно всеки ден в продължение на две зими.
Имаше температури и по -15 и повече градуса.

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Веско, ти заради наш Илия си намразил и Свети Илия! laugh.gifVesko написа:...Авенсис 2.2Д4Д не запали при -6. Ама е беше карана от далго време. Акомулатора го заредихме, ама пак не запали. Никога вече дизел
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Човек трябва да може да разчита на колата си, а в случая като ми потрябва нямаше как да я ползвам...zi_zi_top написа:Веско, ти заради наш Илия си намразил и Свети Илия! laugh.gifVesko написа:...Авенсис 2.2Д4Д не запали при -6. Ама е беше карана от далго време. Акомулатора го заредихме, ама пак не запали. Никога вече дизел

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта