Здравейте колеги!
Това е първият ми пост във форума. Надявам се да не е последен.
На път съм да се сдобия с Авенсис 2.2 D-Cat - 177 кс - фейслифт от 2006 г.
Притесненията са ми най-вече относно следните неща (митове) относно колата:
1. дюзи (вярно ли е, че са пиезо-керамични и скъпи?)
2. маховик (двумасов е. Казват че дава фира след 120 000 км и също така е скъпичък),
3. DPF филтър (бил се запушвал. Хубавото е, че се самопочиства, но това било до едно време)
Моля тези от вас, които поддържат или са имали проблем с някои от гореизброените, на двигател D-Cat да споделят своите впечатления относно проблеми, разходи, сервиз, цени и т.н.
Ще съм много благодарен, с оглед вземането на решение за покупката на автомобила.
Предварително благодаря!
Питане относно Авенсис 2.2 D-Cat
Добре дошъл!
Не знам колко мога да съм ти полезен-нямам преки впечатления от такъв автомобил.И като цяло D-CAT моторите са рядкост (все още) в BG.Всичко което знам е от "познати".Принципно колата е страхотна.За съжаление наистина е малко претенциозна за горивото.И лакома...Но пък и върви прилично!
За дюзите-не знам какви са,но наистина не са евтини.Според мен би имал проблем с тях само заради качествената ни нафта.
За съединителя-прав си.Не е лошо да си предвидиш 1200+ лева за смяната му когато се наложи.
Не съм чувал за сериозни проблеми с филтъра за твърди частици.
Успех с покупката!
Не знам колко мога да съм ти полезен-нямам преки впечатления от такъв автомобил.И като цяло D-CAT моторите са рядкост (все още) в BG.Всичко което знам е от "познати".Принципно колата е страхотна.За съжаление наистина е малко претенциозна за горивото.И лакома...Но пък и върви прилично!
За дюзите-не знам какви са,но наистина не са евтини.Според мен би имал проблем с тях само заради качествената ни нафта.
За съединителя-прав си.Не е лошо да си предвидиш 1200+ лева за смяната му когато се наложи.
Не съм чувал за сериозни проблеми с филтъра за твърди частици.
Успех с покупката!

Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Добре дошъл колега
! Значи сега отговорите на въпросите ти могат да се разделят на две групи общо взето така :
Общовалидни:
1. Всички дизели , които са комон-рейл или помпа дюза са със скъпи дюзи ! Дали са керамични или не никой не го интересува просто са скъпи ! Също така са им скъпи и помпите , и турбините , и маховиците , и ролките ,и ремъците ,и разни други неща !!! Ама това се отнася за всички марки и модели !
2. Както казахме по-горе и пак ще повторим всички дизели , а вече и някой от бензините са с такива маховици ! И всичките до един са скъпи и вече са консуматив !
2.1. За повечето марки включително и Тойота вече има комплекти за заместване на двумасовия маховик с обикновен .
2.2. Повечето марки включително и Тойота след 2003-та година ползват малко по-читави маховици от завода и вече държат по над 200 000км . Но разбира гаранция няма и може и доста по-рано да се наложи смяна .
Само за Тойота .
3. D-CAT системата е много интересна , като идея и конструкция но напоследък се появява информация , че след определен пробег/възраст започва да пречи повече вместо да помага . Коментирано е из форума разрови се малко . Най-вероятно добрия вариант ще е да се премахва . Това е нещо , като идеята на Пежо с течността , като и там най-доброто решение е да се премахне . За сега не знам дали при Тойота е възможно .
Принципно всички филтри за твърди частици трябва да бъдат забранени защото нанасят щети на здравето вместо да помагат . Но у европата малко бавно се развиват нещата .
Като изключим D-CAT всичко останало си му е , като на други Авенсис така ,че поддръжката не е по-различна . Принципно ако е читава бройката си е ОК !

Общовалидни:
1. Всички дизели , които са комон-рейл или помпа дюза са със скъпи дюзи ! Дали са керамични или не никой не го интересува просто са скъпи ! Също така са им скъпи и помпите , и турбините , и маховиците , и ролките ,и ремъците ,и разни други неща !!! Ама това се отнася за всички марки и модели !
2. Както казахме по-горе и пак ще повторим всички дизели , а вече и някой от бензините са с такива маховици ! И всичките до един са скъпи и вече са консуматив !
2.1. За повечето марки включително и Тойота вече има комплекти за заместване на двумасовия маховик с обикновен .
2.2. Повечето марки включително и Тойота след 2003-та година ползват малко по-читави маховици от завода и вече държат по над 200 000км . Но разбира гаранция няма и може и доста по-рано да се наложи смяна .
Само за Тойота .
3. D-CAT системата е много интересна , като идея и конструкция но напоследък се появява информация , че след определен пробег/възраст започва да пречи повече вместо да помага . Коментирано е из форума разрови се малко . Най-вероятно добрия вариант ще е да се премахва . Това е нещо , като идеята на Пежо с течността , като и там най-доброто решение е да се премахне . За сега не знам дали при Тойота е възможно .
Принципно всички филтри за твърди частици трябва да бъдат забранени защото нанасят щети на здравето вместо да помагат . Но у европата малко бавно се развиват нещата .
Като изключим D-CAT всичко останало си му е , като на други Авенсис така ,че поддръжката не е по-различна . Принципно ако е читава бройката си е ОК !
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Лошото при пиезо кристалните дюзи на D-CAT няма ремонтиране - умре ли, край с дюзата тотално.... Докато поне нормалните дюзи за комън рейла има ремонтиране
Общо взето, пиезото е много добро, докато е в нормите - след това са 2000лв едната.......
Иначе другите неща дето ги изброи Басчо са правилни, но пък кефа си е да караш турбинирана кола с добър разход biggrin.gif


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 8 госта