Съединител Тойота Авенсис
Съединител Тойота Авенсис
Здравейте, Колеги
собственик съм на Toyota Avensis 2.0 D4D, производство 2005г. Предстои ми смяна на съединител. Прочетох доста теми по този въпрос както и събрах доста мнения за смяната на съединител и маховик! Колата ми е на 140 хил км., твърд педал (даже се оказа, че имам и някакви втулки на самия педал за смяна), леко приплъзване на по-високи обороти и т.н. все неща подсказващи належаща смяна на съединител! След като събрах достатъчно мнения по въпроса за смяната на съединителя има ли такива от вас, които са сменили само феродото, т.е. без маховика (ако не се смени криело риск от "пръсване" на скоростната кутия и прочие! Същото така при поръчка от Англия на цял комплект за около 1 200 лв. се сменяло демпферния маховик с други болтове, които при една следваща смяна на съединител (да кажем след нови 140 хил км.) се сменял само феродото! Ако има някой който е сменил само съединител без маховик, моля да сподели! А ако някой е чувал варианта с комплекта от Англия ще съм благодарен да чуя и мнението Ви по този въпрос!
Благодаря Ви предварително!
собственик съм на Toyota Avensis 2.0 D4D, производство 2005г. Предстои ми смяна на съединител. Прочетох доста теми по този въпрос както и събрах доста мнения за смяната на съединител и маховик! Колата ми е на 140 хил км., твърд педал (даже се оказа, че имам и някакви втулки на самия педал за смяна), леко приплъзване на по-високи обороти и т.н. все неща подсказващи належаща смяна на съединител! След като събрах достатъчно мнения по въпроса за смяната на съединителя има ли такива от вас, които са сменили само феродото, т.е. без маховика (ако не се смени криело риск от "пръсване" на скоростната кутия и прочие! Същото така при поръчка от Англия на цял комплект за около 1 200 лв. се сменяло демпферния маховик с други болтове, които при една следваща смяна на съединител (да кажем след нови 140 хил км.) се сменял само феродото! Ако има някой който е сменил само съединител без маховик, моля да сподели! А ако някой е чувал варианта с комплекта от Англия ще съм благодарен да чуя и мнението Ви по този въпрос!
Благодаря Ви предварително!
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
- Местоположение: гр.Царево
- Обратна връзка:
Един бърз въпрос?Двигателя на колата от подписа ми с демпферен маховик ли е?Симптома с твърдия педал на съединителя го има и при мен ,но всичко друго е ок!Отделя точно където трябва даже малко долу!Но ми се струва че е малък хода на педала!За съединител ли съм и аз?Не боксува на никоя скорост включително и на теста с бордюра?И още нещо-има ли представа някой ,какво може да ми струва смяна на съединител включая труда?
Корола Версо 2,2 D-4D Sol 2005 г.
- Akima
- Мнения: 7448
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 97 пъти
- Получена благодарност: 177 пъти
Не си за смяна - поне на Корола съединителя е саморегулиращ се и хода се изменя постепенно - щом колата не приплъзва,буксува и минава теста с бордюра нямаш проблеми - по-скоро трябва да се направи Clutch Bleeding - помпата на съединителя ползва спирачна течност и периодично трябва да се сменя - по английските форуми споделят,че след процедурата педала омеква и сменят много по-лесно и мазно.павел павлов написа:Един бърз въпрос?Двигателя на колата от подписа ми с демпферен маховик ли е?Симптома с твърдия педал на съединителя го има и при мен ,но всичко друго е ок!Отделя точно където трябва даже малко долу!Но ми се струва че е малък хода на педала!За съединител ли съм и аз?Не боксува на никоя скорост включително и на теста с бордюра?И още нещо-има ли представа някой ,какво може да ми струва смяна на съединител включая труда?

- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
С демпферен маховик си, но той няма грижи, поне един приятел с Версо като твоето е на 180 000км, преди 10-15 000 км смени феродо, притискател и лагера, а маховика си е почти като нов. Поръча му го от Англия, с доставката дойде около 800лв, оригинален ТОЙОТА, с кутийките и надписи genuine toyotaпавел павлов написа:Един бърз въпрос?Двигателя на колата от подписа ми с демпферен маховик ли е?Симптома с твърдия педал на съединителя го има и при мен ,но всичко друго е ок!Отделя точно където трябва даже малко долу!Но ми се струва че е малък хода на педала!За съединител ли съм и аз?Не боксува на никоя скорост включително и на теста с бордюра?И още нещо-има ли представа някой ,какво може да ми струва смяна на съединител включая труда?


-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
- Местоположение: гр.Царево
- Обратна връзка:
Цялата помпа ли трябва да се смени или може да се отремонтира с накакъв ремонтен комплект!Колко помпи има за съединителя една или две?И ако някой е сменял колко струва?Благодаря за отговорите?Akima написа:Не си за смяна - поне на Корола съединителя е саморегулиращ се и хода се изменя постепенно - щом колата не приплъзва,буксува и минава теста с бордюра нямаш проблеми - по-скоро трябва да се направи Clutch Bleeding - помпата на съединителя ползва спирачна течност и периодично трябва да се сменя - по английските форуми споделят,че след процедурата педала омеква и сменят много по-лесно и мазно.павел павлов написа:Един бърз въпрос?Двигателя на колата от подписа ми с демпферен маховик ли е?Симптома с твърдия педал на съединителя го има и при мен ,но всичко друго е ок!Отделя точно където трябва даже малко долу!Но ми се струва че е малък хода на педала!За съединител ли съм и аз?Не боксува на никоя скорост включително и на теста с бордюра?И още нещо-има ли представа някой ,какво може да ми струва смяна на съединител включая труда?
Корола Версо 2,2 D-4D Sol 2005 г.
Re: Съединител Тойота Авенсис
Малко ми е трудно да те разбера...... Авенсис 2005 ..... сигурен ли си че си с демпферен маховик, защото тои е проблема при модел като моята.o79 написа:Здравейте, Колеги
собственик съм на Toyota Avensis 2.0 D4D, производство 2005г. Предстои ми смяна на съединител.
Ако маховика не ти прави проблеми .... не виждам смисъл да го сменяш , а слагаи само нов съедител......
Другите болтове , доколкото ми е известно се слагат при преминаване от ДВУМАСОВ(демпферен) маховик на ЕДНОМАСОВ - за него трябват други болтове...... Ако не си с двумасов маховик .... за кво ще го сменяш.... провери първо какво имаш защото аз не съм сигурен .......с какъв точно си ти на модел 2005.... Да кажат колегите......
Общо взето..... Ако си с ЕДНОМАСОВ маховик, не ти трябва да го сменяш - сменяи само съединител....
Ако обаче си с ДВУМАСОВ и тои прави парчета тогава трябва да събереш повечко парички ИЛИ.... Англиския вариянт с преминаване КЪМ ЕДНОМАСОВ..... при него в последствие се сменя само феродов диск .....
Следващия ред е само лично мнение
Аз се отказах от Англииския вариант.....
- Akima
- Мнения: 7448
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 97 пъти
- Получена благодарност: 177 пъти
Не си ме разбрал правилно.павел павлов написа:Цялата помпа ли трябва да се смени или може да се отремонтира с накакъв ремонтен комплект!Колко помпи има за съединителя една или две?И ако някой е сменял колко струва?Благодаря за отговорите?Akima написа:Не си за смяна - поне на Корола съединителя е саморегулиращ се и хода се изменя постепенно - щом колата не приплъзва,буксува и минава теста с бордюра нямаш проблеми - по-скоро трябва да се направи Clutch Bleeding - помпата на съединителя ползва спирачна течност и периодично трябва да се сменя - по английските форуми споделят,че след процедурата педала омеква и сменят много по-лесно и мазно.павел павлов написа:Един бърз въпрос?Двигателя на колата от подписа ми с демпферен маховик ли е?Симптома с твърдия педал на съединителя го има и при мен ,но всичко друго е ок!Отделя точно където трябва даже малко долу!Но ми се струва че е малък хода на педала!За съединител ли съм и аз?Не боксува на никоя скорост включително и на теста с бордюра?И още нещо-има ли представа някой ,какво може да ми струва смяна на съединител включая труда?
Трябва да си смениш само течността/спирачната/,която захранва съединителя - при мен е общо казанчето,заедно са спирачки и съединител - при Авенсис 2 не знам как са - трябва да провериш!

Както казах, прочел съм и тази тема, която колегата споменава. Да там всичко е съвместимо с моят проблем, но исках да разбера дали в действителност всички сменяте маховик и съединител (flywheel, plate, cover and bearing) или само съединител, което в последствие би породило, примерно поражения по скоростнато кутия, заради не сменен маховик?!
Както е писал колегата по-горе, не е проблем да не се сменя само притиск.. и феродов. При мен беше така. Смениха само тях но след 5000 км се наложи смяна и на маховика щот се разтрака. Лошото при разделна смяна е че става по-скъпо накрая. И най аважното трябва да се знае каква марка е съединителя на колата и да се търси същата марка на новата част!!!LuK и AISIN не са взаймозаменяеми
Последно промяна от dimpex_01 на 02 Фев 2011 17:55, променено общо 1 път.
И още нещо да добавя....Ако си решил да минеш на по-евтиния вариант с ЕДНОМАСОВ МАХОВИК , задължително трябва да смениш и СЪЕДИНИТЕЛЯ комплект..... феродовите дискове предназначени да работят с различните маховици се различават.
При ДВУМАСОВИЯ НЯМА пружини на феродовия диск , те са вътре в МАХОВИКА - точно те почват да тракат......
При ЕДНОМАСОВИЯ ИМА пружини на феродовия диск..... и МАХОВИКА е една цяла част , не от две въртящи се една в друга както при ДВУМАСОВИЯ.
Общо взето спрямо МАХОВИКА избираш какъв съединител да сменяш или ако е само съединителя ТОЙ ТРЯБВА ДА Е ЗА СЪОТВЕТНИЯ ВИД МАХОВИК....
При ДВУМАСОВИЯ НЯМА пружини на феродовия диск , те са вътре в МАХОВИКА - точно те почват да тракат......
При ЕДНОМАСОВИЯ ИМА пружини на феродовия диск..... и МАХОВИКА е една цяла част , не от две въртящи се една в друга както при ДВУМАСОВИЯ.
Общо взето спрямо МАХОВИКА избираш какъв съединител да сменяш или ако е само съединителя ТОЙ ТРЯБВА ДА Е ЗА СЪОТВЕТНИЯ ВИД МАХОВИК....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта