Corolla vs Avensis

mitaka_kz
Мнения: 9
Регистриран на: 27 Яну 2011 00:01
Местоположение: София

Corolla vs Avensis

Мнение от mitaka_kz » 27 Яну 2011 10:11

Здравейте,
Нов съм във форума и не съм сигурен дали има такава (по-вероятно подобна) тема във форума, но ще съм много благодарен, ако ме насочите към някоя или изразявате мнението си в тази.
Та, казусът е следния:
Реших да си купувам японски автомобил и се спрях на TOYOTA и по-точно на два модела Corolla (2002) и Avensis (2001).
В интерес на истината Королата повече ми хареса, но е с към 1000лв по-скъпа. Като състояние на автомобилите не мога да преценя коя е по-читава, но факт е, че и двете на външен вид изглеждат доста запазени (Королата е с леки забележки: амортисьорите на багажника са за смяна и има едно счупено капаче на таблото).
От тук възникват и въпросите, които ме тормозят:
1. Има ли резон в тази разлика на цените, било то и за 1 година разлика в датата на производство - в случай, че и двете са в добро техническо състояние?
2. Какви са най-честите болежки и при двата модела и колко (в приблизителни цифри) би струвално отстраняването им?
3. В сравнение с масово караните автомобили (Опел, Фолксваген...), по-скъпа ли е подръжката на японските автомобили или това вече е отживелица?

Благодаря предварително за отделеното ви време! :)

П.С. Много щв съм ви признателен ако можете да ме насочите към сервиз, в който наистина да разбират от тези коли, и могат да направят оглед преди да закупя някоя от тях.
Приемам и оферти за добре подържани автомобили. ;)

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 27 Яну 2011 10:30

Имаше подобна тема във форума обсъждана .
По отнашение на колите и двете са много добри но лично мое мнение аз бих избрал Авенсиса някакси на дезаин ми допада повече много здрава кола до момента без сериозни забележки понеже карам такъв а за частите зависи с кои Опели и Фолксвагени ги сравневаш . Ако вземеш например Фолксваген 4-ка теса горе долу една година на производство с Авенсиса частите саму по скъпи от Авенсиса спрямо и класа на кола въпреки че този модел на фолксваген го водят малко по -висок клас но за мен са в един клас

mitaka_kz
Мнения: 9
Регистриран на: 27 Яну 2011 00:01
Местоположение: София

Мнение от mitaka_kz » 27 Яну 2011 10:42

А, с какъв двигател е твоята и редовния въпрос: Колко харчи? :)
Можеш ли да ми кажеш някой типични проблеми за Авенсис-а (предполагам, че имат такива)?
А що се отнася до Опелите и Фолксвагените, ме интересува сравнение да речем с Астра, Зафира, Голф 4, Пасат, пак производство 2001-2002г.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 27 Яну 2011 10:58

Двигателят ми е бензинов 1.6 .По отношение на разхода бих казал чее много икономичен средно 6.3 на 100 км. извъградско 8.5 градско
Ами досега както вече писах съм нямал големи проблеми .За тези 4 години от както имам колата по окачването съм сменял само биалетки всичко друго сие заводско и мога само дати кажа че има много здраво окачване по двигателя нищо не съм сменял .
За частите пак зависи ат дадената част някои са по скъпи други по евтини . Но като цяло са малко по скъпи от тези на европейските

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 27 Яну 2011 11:41

Не прочетох с какви мотори са колите на които си се спрял....
Само едно като съвет от вече изпатил си ...... Внимавай с ДИЗЕЛОВИТЕ мотори и по-специално с ДЕМПФЕРНИЯ МАХОВИК...... Ако има дизел от тези които избираш обезателно разпитай продавача по този въпрос и въпреки че е студено навън ако можеш покарай колата да загрее добре или най малкото след като я запалиш изчакай добре да загрее да паднат оборотите на мотора и слушаи за претраквания - все едно си сложил болтчета в барабан на пералня и си я пуснал или нещо подобно откъм мотора, а най - добре ако имаш канал....... знам че по автосалоните никога няма да предложат подобни екстри но все пак...... ако имаш канал качи я и после "залепи" ухо отдолу на скоростната кутия и съединителя - там се чува по отчетливо......

Та този МАХОВИК е "гнойния цирей" на дизеловите мотори и по специално при Авенсиса от тези години......и е СКЪП......

mitaka_kz
Мнения: 9
Регистриран на: 27 Яну 2011 00:01
Местоположение: София

Мнение от mitaka_kz » 27 Яну 2011 12:25

Относно двигателите спрял съм се на бензинови, заради по-евтината поддръжка (поправете ме ако греша). И двата гореспоменати автомобила са с двигатели 1.6; Истината, че пробвах само королата на пробно кръгче и при нея абсолютно студен двигател запали без проблеми. Предстой обаче по-сериозно оглеждане и на двата автомобила така, че давайте още идеи какво трябва да се погледне и някакви тестове евентуално да и се направят.

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 27 Яну 2011 14:10

"Циреят" на бензиновите (по-точно на VVTi) е горенето на масло, така че и там трябва много да се гледа (цената на ремонта е променливо понятие, но като нищо може да надскочиш прословутия демпферен маховик на дизеларките). Из форума имаше съвет как да се провери дали гори, ама не ми се търси, нито преразказва. Проблемът не е тривиален, защото е от бутало-цилиндровата група. Означава от "бутала + сегменти" до основен ремонт.

По окачването май само рейката е по-капризна, като проблемите са по-скоро звукови без да влияят на сигурността. Издава характерни звуци около кормилото, на подемник или канал се диагностицира лесно.
Друг кахър е сондата в резервоара - износва се и в определени зони прекъсва.
Относно газ - прочети, мненията са противоречиви, но от доста места се чува, че VVTi (както и повечето "съвременни" мотори) не носят много на газ.
Бих добавил също, че като цяло ресурса на VVTi двигателите е доста по-малък от старите тойоти, но кой ли кара колите след 300'000км в днешно време.
Прослушай и за съмнителни звуци около ангренажната верига - има случай на заминали вериги около 200'000км, но да кажем че това са неподдържани екземпляри.
Понякога има оплаквания от каретата (вътрешните), но май са по-често при печките.

Като цяло - преди да търсиш колата, намери майстор който е много "на ти" с тоя модел.

И пак като цяло е здрава и приятна кола, със специфични проблеми като всяка друга. Цените на частите от магазините не са приятни, но общо взето ако провериш описаните неща, не са много другите дефекти които да те изненадат.

Описаното е валидно за авенсис, но много от нещата (особено моторите) са еднакви и при корола.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 27 Яну 2011 19:11

Взимай по-евтината.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 27 Яну 2011 19:31

gicho написа:"Циреят" на бензиновите (по-точно на VVTi) е горенето на масло, така че и там трябва много да се гледа ..........

Проблемът касае някои екземпляри с период на производство 2001-2003г. Не се отнася за всички коли, зависи от начина на каране и поддържане. На много от засегнатите от проблема коли е извършен гаранционен ремонт по удължената гаранция от Тойота на 5 години тогава.
gicho написа:По окачването май само рейката е по-капризна, като проблемите са по-скоро звукови без да влияят на сигурността. Издава характерни звуци около кормилото, на подемник или канал се диагностицира лесно.
Не става въпрос за рейката, а за малко количество грес в карето на волана в кормилната колонка- ако има такова нещо, то създава само звуков ефект и със смазване с повече и подходяща грес в много случаи проблемът се решава.

gicho написа:Друг кахър е сондата в резервоара - износва се и в определени зони прекъсва.
Чел съм много ревюта и статии за автомобили втора ръка, но за такъв проблем никъде не се споменава. По-скоро е някакво изключение, а не слабо място на модела.

gicho написа: Бих добавил също, че като цяло ресурса на VVTi двигателите е доста по-малък от старите тойоти, но кой ли кара колите след 300'000км в днешно време.
Това също е изсмукано от пръстите становище.Как установи,че ресурсът на VVT-i е малък? Изобщо не съм съгласен да се говори така без достоверни наблюдения.
gicho написа: Прослушай и за съмнителни звуци около ангренажната верига - има случай на заминали вериги около 200'000км, но да кажем че това са неподдържани екземпляри.
Веригите принципно са много издръжливи и по-скоро говорим за изключения на заминали вериги на 200 000км. Аз съм убеден,че няма колега,сменил верига на такива километри в целия форум.
gicho написа: Понякога има оплаквания от каретата (вътрешните), но май са по-често при печките.
Това също е нещо нетипично като повреда при тези модели. Отново смятам,че е изключение, ако има такъв проблем.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 27 Яну 2011 19:36

moloko написа:Не прочетох с какви мотори са колите на които си се спрял....
Само едно като съвет от вече изпатил си ...... Внимавай с ДИЗЕЛОВИТЕ мотори и по-специално с ДЕМПФЕРНИЯ МАХОВИК...... Ако има дизел от тези които избираш обезателно разпитай продавача по този въпрос и въпреки че е студено навън ако можеш покарай колата да загрее добре или най малкото след като я запалиш изчакай добре да загрее да паднат оборотите на мотора и слушаи за претраквания - все едно си сложил болтчета в барабан на пералня и си я пуснал или нещо подобно откъм мотора, а най - добре ако имаш канал....... знам че по автосалоните никога няма да предложат подобни екстри но все пак...... ако имаш канал качи я и после "залепи" ухо отдолу на скоростната кутия и съединителя - там се чува по отчетливо......

Та този МАХОВИК е "гнойния цирей" на дизеловите мотори и по специално при Авенсиса от тези години......и е СКЪП......
Прав си, искам да добавя, че демпферният маховик е проблем на повечето дизели от тези години. При нашето Пежо 2.0 HDI демпферният маховик скърца при палене и загасване от години, без ниакъв друг ефект. При палене и гасене има един звук като все едно пеят птички biggrin.gif , но предполагам,че проблемът не се проявява в по-голяма степен, защото колата се кара нормално, без някакво зорене.
та си мисля,че ако трябва да слуша за притраквания като се завира в канал и опира ухо на скорстната кутия и съединителя,а иначе не се чува, имам някакво предположение,че тоя маховик ще кара още дълго. И все си мисля,че при нормално каране на дизела демпферният маховик ще бъде здрав много дълго време.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 27 Яну 2011 21:08

[quote="LEXUS"][/quote]

Така е . Под "залепяне на ухо" не съм имал предвид букварно разбира се .
Но със сигурност ще се чуе по добре на канала.... отгоре може да е по- приглушено.... За "птичките" при мен е по скоро просвирване/скърцане при загасяне..... А иначе той и като трака може да кара.... въпроса е колко.... Но да не коментираме сега неща от други теми....
Човека си избира кола - да помогнем колкото ни е възможно..... Пък и все пак както се казва , ако го кефи и прецени че може да направи компромис с някои неща ...... така или иначе няма да мине без допълнителни кинти ......

Успех в покпката ..............

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 27 Яну 2011 22:18

За маслото - айде да не е от 2001, ами още от началото на производството на VVTi, и засяга ВСИЧКИ екземпляри (т.е. имат слабото място), но на някой не се проявява (стил на каране и поддържане или чист късмет). Само дето на някой излиза на 30-40 хил. км, а на някой и след 120 хил.км. Т.е. може да ти дойде по всяко време, и това че колата е над 100 хил. не гарантира че няма да се появи.
За гаранционното оправяне си прав, само дето за да лежиш на тая кълка трябва някъде да го пише това (сервизна книжка), иначе рискуваш едни официални 1500лв за части ...

Е, аз съм чел явно повече, и проблема със сондата си го има. Има го и на моята, в тази връзка съм търсил и оплакванията са доста (по-точно има и други оплакващи се от проблема, за да кажа че е масов трябва да има статистика).

С грес се оправя скърцането при въртене, аз говоря за лопане откъм входа на кормилната кутия. Ако имаш предвид не скърцането, кажи къде да прочета за туй гресиране че ми лопа и на моята. Щото Венци ме боядисаха за рециклиране на рейката ...
Отваряш ebay и търсиш рейка за авенсис - изборът е добър, значи има търсене. От 300 евра нагоре за рециклирана, 1200+лв за нова от ТМ.

Мда, относно ресурсът нямам впечатление от първа ръка, разбирай - нищо не съм установил АЗ ... Който го влече да почете из руските форуми, там броя автомобили от тия години, ама на повечко километри, е значителен.

Ти си убеден че във форума няма човек сменил верига - ми аз не мога да кажа нищо толкова категорично, просто не знам колко хора с тия мотори са във форума.

За каретата - ми удари един search във форума, и после пак ще говорим ...

LEXUS - без лоши чувства, ама вече нямам сили да оборвам и цитирам. Ако наистина има желание да се информираш, преди да пишеш ще удариш един google...

Човекът пита какво да има предвид за проверката - няколко от кахърите дето съм ги описал ги имам на МОЯ авенсис (не е в списание, а е пред блока и мога да ги демонстрирам), така че мисля, че си струва да му обърна внимание да ги провери? Все пак не сме в темата коя марка е по-по-най, така че не го приемай като критика към марката.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 27 Яну 2011 22:29

май везните наклониха към королата... :whistle:
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Мнение от miLen4o » 27 Яну 2011 22:43

Огледай ги хубаво и двата и които е по запазен и по ти хареса го отмъквай happy.gif [/list]
A car without TURBO is like a man without BALLS!

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 27 Яну 2011 23:14

Колега gicho, моля, да се въздържаш от оборване и спорове с мастър LEXUS, защото той е прочел много ревюта и доста списания и неговото мнение е меродавно, за разлика от всички останали необосновани, недоказани, неподплатени с достатъчно ревюта и изсмукани от пръстите мнения в този форум. Амин.
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 8 госта