метан
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Бутилките (системата беше с 2 броя) които съм виждал на оригинално италианско газово не бяха много обемни( в сравнение с пропан-бутана), но са доста тежки/дебелостенни - като на старите руски акваланги.
Пробега между зарежданията е доста къс, тъй-като метана не се втечнява, а само се сгъстява.
Затова пък налягането в бутилката е много по-високо в сравнение с пропан-бутана - около 180атмосфери.
А метан за Ярис....
Според мен е излишно защото:
1.Яриса по принцип гори малко.....
2. ядовете покрай метановата установка ще са ти големи - имаш още едно капризно устройство което не е 100% пригодено за твоята кола. На бензин няма да върви толкова добре колкото преди преправянето. На газ периодично ще трябва да ходиш на центровки и т.н...., което пак си е $$$
3. Влагаш пари за самото устройство.
4. На всеки 100-150км трябва да търсиш удобна газ-станция, а те все още не са много на често.
5. Ако не е направено автоматично да пали на бензин или дълго време не е работила на бензин запичат дюзи за инжекциона...
6. Риска ти си го знаеш - държиш си газова бутилка под много високо налягане в купето на 1м зад тебе, а и Яриса няма почти никакво място за омекотяване на удар отзад....

Пробега между зарежданията е доста къс, тъй-като метана не се втечнява, а само се сгъстява.
Затова пък налягането в бутилката е много по-високо в сравнение с пропан-бутана - около 180атмосфери.
А метан за Ярис....

Според мен е излишно защото:
1.Яриса по принцип гори малко.....
2. ядовете покрай метановата установка ще са ти големи - имаш още едно капризно устройство което не е 100% пригодено за твоята кола. На бензин няма да върви толкова добре колкото преди преправянето. На газ периодично ще трябва да ходиш на центровки и т.н...., което пак си е $$$
3. Влагаш пари за самото устройство.
4. На всеки 100-150км трябва да търсиш удобна газ-станция, а те все още не са много на често.
5. Ако не е направено автоматично да пали на бензин или дълго време не е работила на бензин запичат дюзи за инжекциона...
6. Риска ти си го знаеш - държиш си газова бутилка под много високо налягане в купето на 1м зад тебе, а и Яриса няма почти никакво място за омекотяване на удар отзад....

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
И с тия бутилки тежащи ненам си колко кила тоя Ярис как ли ще се движи, особено ако трябва да направи малко по така изпреварване. Според мен е напълно излишно да се слага метан на такава кола. Няма да ти излезе по-евтино от бензин. Като сметнеш всички работи, които трябва да се направят по колата и после за подръжка и реглажи, както казаха другите колеги ...
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Видях в Subaru Justy метанова уредба
Subaru-то беше доста стар модел с карборатор и без електроника
имай напредвид че метановата уредба струва около 1200-1500 лева така че си пресметни колко километра на бензин ще минеш с тези пари
Возил сам се на коли с метан и по нанагорно е доста по-зле от пропан-бутан
Subaru-то беше доста стар модел с карборатор и без електроника
имай напредвид че метановата уредба струва около 1200-1500 лева така че си пресметни колко километра на бензин ще минеш с тези пари
Возил сам се на коли с метан и по нанагорно е доста по-зле от пропан-бутан
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта