Размисли за техническо обслужване на Корола Е12
Размисли за техническо обслужване на Корола Е12
Королата е 2006, Е12 и август 2009 г. и изтече гаранцията. Досега е обслужвана в ТМ Ауто и съвсем скоро ми предстои техническо обслужване за 90 000 км. В ТМ Ауто няма да отида, поради обясними причини, но съм хвърлил око на други 3 сервиза:
1. Тиксим Пазарджик (не е проблем да се разходя до там) - искат ми 390 лв., в което е включена и промивката на мотора, която в ТМ Ауто се плаща допълнително, а и часовата ставка е по-ниска;
2. Питстоп София (чета тук във форума добри отзиви за тях) - още не съм проверявал колко ще струва
3. Проспиид София (чета доста добри отзиви във форума на БМВ, официален вносител на маслата Мотул) - също не съм проверявал колко ще струва.
Дилемата е струва ли си да продължа да я обслужвам при официалните представители или да се мятам на някой друг сервиз?
Имам и друг въпрос: навсякъде в книжката пише, че препоръчително масло е 5W30, докато в ТМ Ауто слагат 5W40, защото било по-подходящо за нашите географски ширини. Има ли смисъл след като вече 90 хил.км. е карана с 5W40 да минавам на 5W30?
Ще съм благодарен за мнения и предложения, както и за конкретни впечатления от посочените сервизи, а може и от други.
Благодаря предварително.
1. Тиксим Пазарджик (не е проблем да се разходя до там) - искат ми 390 лв., в което е включена и промивката на мотора, която в ТМ Ауто се плаща допълнително, а и часовата ставка е по-ниска;
2. Питстоп София (чета тук във форума добри отзиви за тях) - още не съм проверявал колко ще струва
3. Проспиид София (чета доста добри отзиви във форума на БМВ, официален вносител на маслата Мотул) - също не съм проверявал колко ще струва.
Дилемата е струва ли си да продължа да я обслужвам при официалните представители или да се мятам на някой друг сервиз?
Имам и друг въпрос: навсякъде в книжката пише, че препоръчително масло е 5W30, докато в ТМ Ауто слагат 5W40, защото било по-подходящо за нашите географски ширини. Има ли смисъл след като вече 90 хил.км. е карана с 5W40 да минавам на 5W30?
Ще съм благодарен за мнения и предложения, както и за конкретни впечатления от посочените сервизи, а може и от други.
Благодаря предварително.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Да.1. Тиксим Пазарджик
2. Питстоп София
3. Проспиид София
Не.Дилемата е струва ли си да продължа да я обслужвам при официалните представители
...навсякъде в книжката пише, че препоръчително масло е 5W30, докато в ТМ Ауто слагат 5W40, защото било по-подходящо за нашите географски ширини. Има ли смисъл след като вече 90 хил.км. е карана с 5W40 да минавам на 5W30?

-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Размисли за техническо обслужване на Корола Е12
kickata написа:Королата е 2006, Е12 и август 2009 г. и изтече гаранцията. Досега е обслужвана в ТМ Ауто и съвсем скоро ми предстои техническо обслужване за 90 000 км. В ТМ Ауто няма да отида, поради обясними причини, но съм хвърлил око на други 3 сервиза:
1. Тиксим Пазарджик (не е проблем да се разходя до там) - искат ми 390 лв., в което е включена и промивката на мотора, която в ТМ Ауто се плаща допълнително, а и часовата ставка е по-ниска;
2. Питстоп София (чета тук във форума добри отзиви за тях) - още не съм проверявал колко ще струва
3. Проспиид София (чета доста добри отзиви във форума на БМВ, официален вносител на маслата Мотул) - също не съм проверявал колко ще струва.
Дилемата е струва ли си да продължа да я обслужвам при официалните представители или да се мятам на някой друг сервиз?
Имам и друг въпрос: навсякъде в книжката пише, че препоръчително масло е 5W30, докато в ТМ Ауто слагат 5W40, защото било по-подходящо за нашите географски ширини. Има ли смисъл след като вече 90 хил.км. е карана с 5W40 да минавам на 5W30?
Ще съм благодарен за мнения и предложения, както и за конкретни впечатления от посочените сервизи, а може и от други.
Благодаря предварително.
А в ТМ колко ти искат ?
Ако намеренията ти са в близко бъдеще да продаваш автомобила или с бай-бак да го замениш за нов, евентуалната поддръжка в ТМ Ауто би била полезна (за цената) ! Имаш сервизна история от официален сервиз, сервизна книжка, да кажем гарантирано обслужване с техни консумативи..... Купувачите ценят тези неща.
А и заслужава ли си да плащаш за гориво, дневни разходи (примерно обяд, кафенце) и пр. ако цената би била с тези разходи почти еднаква.
Друг е върпоса ако съчетваш с някакъв служебен ангажимент или просто семейна разходка !
Успех !
Re: Размисли за техническо обслужване на Корола Е12
В ТМ Ауто взимат по 60 лв. на час (2,5*60=150 лв. само за труд), в Пазарджик труда е наполовина.scorpion написа: А в ТМ колко ти искат ?
Ако намеренията ти са в близко бъдеще да продаваш автомобила или с бай-бак да го замениш за нов, евентуалната поддръжка в ТМ Ауто би била полезна (за цената) ! Имаш сервизна история от официален сервиз, сервизна книжка, да кажем гарантирано обслужване с техни консумативи..... Купувачите ценят тези неща.
А и заслужава ли си да плащаш за гориво, дневни разходи (примерно обяд, кафенце) и пр. ако цената би била с тези разходи почти еднаква.
Друг е върпоса ако съчетваш с някакъв служебен ангажимент или просто семейна разходка !
Успех !
Абе разликата идва към 80-90 лв. При положение, че имам път натам защо да ги давам на ТМ Ауто...
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Няма как да те излъжат в часовете. Техническото обслужване от тип "Б" си е 2,5 човеко часа, независимо колко астрономическо време отнема.ss_mitko написа:Техническо обслужване ТИП В в Тм Ауто Запад
Работа 2.5 часа -150лв.
Маслен филър-18.56
Гарнитура-1.98
Масло 5W40-101.92
Въздушен филтър-39.50
Свещи-44.50
Филтър климатик-57.40
Общо-413.86 с ДДС
П.П.Малко ме излъгаха в часовете но го разбрах чак в къщи.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Размислите приключиха. Направих си една екскурзиика и посетих Габрово, Трявна, Боженци и Дряново. Ето съвсем прясна информация относно ТО от тип Б за 90 000 км. при Тойота Венци Габрово:
Двигателно масло 5W40 - 79,60 лв.
Маслен филтър - 18,56 лв.
Въздушен филтър - 39,50 лв.
Филтър климатик - 57,40 лв.
Свещи - 44,50 лв.
Гарнитура - 1,98 лв.
Течност за чистачки - 5,00 лв.
Промивка на двигател - 16,00 лв.
Компютърна диагностика - 0.00 лв
Диагностика ходова част - 0.00 лв.
Труд 1,5 часа - 34,50 лв.
Общо цена с ДДС - 297,04 лв.
Двигателно масло 5W40 - 79,60 лв.
Маслен филтър - 18,56 лв.
Въздушен филтър - 39,50 лв.
Филтър климатик - 57,40 лв.
Свещи - 44,50 лв.
Гарнитура - 1,98 лв.
Течност за чистачки - 5,00 лв.
Промивка на двигател - 16,00 лв.
Компютърна диагностика - 0.00 лв
Диагностика ходова част - 0.00 лв.
Труд 1,5 часа - 34,50 лв.
Общо цена с ДДС - 297,04 лв.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
щом колата е извън гаранция,не си длъжен да я обслужваш по техния план.ако искаш е друг въпрос.ясно е,че най-добре да си я обслужи човек както трябва.
никoй не те задължава какво масло да сложиш,нито по марка,нито по вискозитет-както 5w30 така и 5w40 са добри като вискозитет за тукашния климат.
много добре е направил колегата,за тойота венци съм чувал само добри думи!

никoй не те задължава какво масло да сложиш,нито по марка,нито по вискозитет-както 5w30 така и 5w40 са добри като вискозитет за тукашния климат.
много добре е направил колегата,за тойота венци съм чувал само добри думи!

- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Какви са тези пари , които давате за филтрите? На авенсиса му взимам филтър на климатика за 18 лв и въздушен за 15 , като разликата е само липсата на надпис тойота. По-добре вложете тези пари в по-добро масло , отколкото в скъпи филтри , без никаква разлика от репликите. Обслужването ми излиза точно 140 лв motul 5в30 eco-clean или 5в40 x-clean , според зависи дали е лято или зима , 18 лв за климатичен , 15 лв за въздушен , 15 лв за маслен и 28,50 за горивен филтри.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
iovkito написа:Какви са тези пари , които давате за филтрите?... и 28,50 за горивен филтри.
ма*а му стара последния път ми взеха май към 50 или 70€ за горивния.навремето за толкоз купувах лада 7-ца на 5 години.я вземи да кажеш откъде ги намираш тия тънки консумативи,да не са някакви рециклирани или да ги работи някой мангал в гараж.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта