Въпрос за Knock сензор.

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Въпрос за Knock сензор.

Мнение от KingSteve » 12 Яну 2011 15:35

Здравейте колеги. Имам следното питане. Knock сензора износва ли се с течение на времето? Нарушава ли се структурата на пиезо кристала респективно пада ли напрежението което генерира? Днес мернах моя и при тихи обороти не генерира повече от 50mVpp. Нормално ли е това?
От това което наметих в нета се вижда, че други Knock сензори генерират около 1, 2 Vpp.
http://www.kgbconsulting.ca/~gregk/knock/

Това са снимки от замерването:
Прикачени файлове
Knock sensor at ~1500rpm.JPG
Knock sensor at ~1500rpm.JPG (21 KiB) Преглеждано 1785 пъти
Knock sensor at 800rpm.JPG
Knock sensor at 800rpm.JPG (17.91 KiB) Преглеждано 1785 пъти
Avensis 7A-FE

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 12 Яну 2011 18:08

Ми сигурно зависи от детонациите (респ. аванса) и от "качеството" на горивото колко ще генерира.

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 12 Яну 2011 19:14

Аз те съветвам такива замервания в България да правиш само с 98-100 октанов "премиум" бензин - той отговаря на "норманите" за останалия свят горива 95 октана! sad.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 13 Яну 2011 12:32

Може би си прав колега, но все пак не е сигурно. Зареждал съм няколко пъти подред 100 октана от Shell - разлика не направих никаква. С 95 от Ром Петрол колата върви по-добре даже.

Идеята ми беше друга. Променят ли се параметрите на Кнок сензорите с течение на времето (понижава ли се генерираното напрежение като остареят) или просто прекъсват или закъсяват?
Ми сигурно зависи от детонациите (респ. аванса) и от "качеството" на горивото колко ще генерира.
Има логика това да е така. Колкото повече тресе двигателя се очакват и по-големи генерации.

И все пак има ли начин да се провери на 100% дали е ОК без да се сравнява с показанията на нов сензор монтиран на същия двигател и работещ със същото гориво?
Avensis 7A-FE

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 13 Яну 2011 13:29

Не съм специалист, но предполагам и от модел до модел на knock сензор има разлика, в зависимост как е решена електронната схема на автомобила.
Пряко сравнение би било да се замери същия модел сензор монтиран на друг автомобил от същата марка и модел.

Ако колата ти върви добре и не ти прави проблеми, няма нужда да се вкарваш в размишления. cool.gif

Ако пък много те човърка, потърси специализирана литература, предполагам в нета има много по въпроса за устройството и експлоатационните характеристики на подобни устройства.

По отношение на горивата моите наблюдения са най-вече в полза на Shell V Power 95, Shell V Power 100 и Лукойл 98.

С всички останали марки и класове горива, които съм карал, шумът от мотора се повишава и вървежът спада.

Колкото по-висок октан и сипя, толкова по-трудно пали. Разбираемо е.

С Shell V Power карайки градско, почва да ми хълцука малко, докато не направя 30км извънградско.

С Лукойл 98 пък няма толкова пауър след 4000rpm.

Като сипя от OMV квото и да било, иде ми да се застрелям после...
cool.gif

За всяка кола - различно.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 13 Яну 2011 16:50

Колега от това което знам кнок сензора или го има или го няма, по принцип в литературата го дават да с мери само за изолационно съпротивление.
Грубо работата на кнок сензора е при големи детонации да "намества" центровката (аванса) така че детонациите да бъдат намалени.

PS. не ми се вярва кристала да се изтощава unsure.gif

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 13 Яну 2011 17:24

Грубо работата на кнок сензора е при големи детонации да "намества" центровката (аванса) така че детонациите да бъдат намалени.
И аз четох, че точно това прави и понеже все още се боря с проблема с "тресенето" и очевидно аванса ми не е наред та затова почнах да бърникам и него. Просто досега не бях го поглеждал изобщо.

В service manuala наистина го дават да се мери само изолационното съпротивление. Чичо Гугъл намери някакъв американски форум, в който рзмишляваха над осцилограмата, но колата нямаше нищо общо с моята.
Avensis 7A-FE

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 13 Яну 2011 17:33

KingSteve написа: ........ "тресенето" ......
Дюзи ??

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 13 Яну 2011 17:51

Всичко е прегледано, колега. Ето тук

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 39df0b8ed3

е цялата дискусия по въпроса. Най-много ефекта се влияе от CMP. Преди бях правил тригер шмидт буфер - ECU веднага ревеше че CMP не е наред. Днес го направих наново но този път с 2полярно захранване. Грешки няма. ОЧЕВИДНО ECU следи и положителния и отрицателния фронт на импулса генериран от CMP. Още нямам наблюдене обаче дали работата на двигателя ще се промени в положителна посока.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 13 Яну 2011 18:03

Ti s hidravlichni povdigachi li si ?

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 13 Яну 2011 21:11

Колега, пиезото не хваща толкова ниски честоти като "тресене" на двигател, с него могат да се измерят по-високи такива, което бих нарекъл "шума" на двигателя, а на тресенето.

И аз си мисля че тоя микрофон няма абсолютно нищо с тресенето на двигателя - нещо по горивната или запалителната система ще да е ... Може и клапани както предположи Bass_Man. Ама защо си мисля че става въпрос за мотор с механични повдигачи? Туй нещо не се ли хваща при мерене на компресия?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 14 Яну 2011 10:05

Благодаря за съдействието, колеги. Не съм мн. грамотен относно ДВГ-тата. Не съм сигурен какви са повдигачите, това което знам е че клапаните се регулират със сменяне на някакви пластини с различна дебелина. Надявам се това да Ви насочи.

Ако клапаните са кофти би трябвало да се отрази на компресията нали? ...а тя е перфектна 15.2, 15.2, 15.2, 15.4 съотверно за 1,2,3 и 4ти цилиндър. Освен това имало е моменти, в които колата върви перфектно поне 2 3 дена.
Avensis 7A-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] и 5 госта