RAV4 XA30 2.2 D-CAT 177HP 2006 - висок разход на гориво ?
RAV4 XA30 2.2 D-CAT 177HP 2006 - висок разход на гориво ?
Привет.
Преди две седмици си купих и докарах от Германия Rav 4 D-CAT 177 hp (2006). За времето, за което я имам и я карам съм сравнително доволен, като изключим разхода на гориво. В момента средният ми разход според бордовия компютър е 11.3-11.4 л. на 100 км и общо взето е независим от това дали е градско или извънградско. Като го изчислявах на принципа зареждам "до горе" и после пак "до горе" също излезе някъде толкова. Тези резултати малко ме смущават. Според официалните данни би трябвало да харчи 6 л/100 км извънградско, и 8.2 градско. Наясно съм че тези числа, посочвани от производителя са недостижими, но все пак моите резултати са фрапиращо по-големи.
Когато я докарах в БГ и няколко км. след като заредих от родна бензиностанция ми светнаха лампи за бордовия комп. за грешка при 4WD, грешка в системите за сигурност и грешка в мотора. След четене по чужди форуми и след консултация в сервиз на тойота се оказа че проблемът е в подпушване на някакъв вал на двигателя от изгорелите газове. Проблемът се решава с чистене на вала и ако не стане се сменя (последното било скъпо).
Въпросът ми е, какъв разход на гориво достигат други собственици на същия автомобил и дали при мен има някакъв проблем или това са нормални стойности? Дали би могло гореописаното подпушване да е причина и за по-висок разход?
Благодаря предварително!
Преди две седмици си купих и докарах от Германия Rav 4 D-CAT 177 hp (2006). За времето, за което я имам и я карам съм сравнително доволен, като изключим разхода на гориво. В момента средният ми разход според бордовия компютър е 11.3-11.4 л. на 100 км и общо взето е независим от това дали е градско или извънградско. Като го изчислявах на принципа зареждам "до горе" и после пак "до горе" също излезе някъде толкова. Тези резултати малко ме смущават. Според официалните данни би трябвало да харчи 6 л/100 км извънградско, и 8.2 градско. Наясно съм че тези числа, посочвани от производителя са недостижими, но все пак моите резултати са фрапиращо по-големи.
Когато я докарах в БГ и няколко км. след като заредих от родна бензиностанция ми светнаха лампи за бордовия комп. за грешка при 4WD, грешка в системите за сигурност и грешка в мотора. След четене по чужди форуми и след консултация в сервиз на тойота се оказа че проблемът е в подпушване на някакъв вал на двигателя от изгорелите газове. Проблемът се решава с чистене на вала и ако не стане се сменя (последното било скъпо).
Въпросът ми е, какъв разход на гориво достигат други собственици на същия автомобил и дали при мен има някакъв проблем или това са нормални стойности? Дали би могло гореописаното подпушване да е причина и за по-висок разход?
Благодаря предварително!
Последно промяна от Akima на 31 Юли 2015 12:06, променено общо 3 пъти.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
Градското ми е в София.
Диагностиката я направих в представителството в Пазарджик, защото в ТМ Ауто ме ядосаха няколко пъти (другата ми кола е Ярис и само проблеми имах с нея в ТМ Ауто).
Когато взех колата от германия в началото ми показваше разход от 18/100, който започна да пада, но на 11 и нещо спря и от тогава си се променя от 11.3 до 11.4 и обратно. Не съм го нулирал, но като гледам честотата, с която се налага да наливам дизел, си е точно толкова.
Това е. Ще отида пак до Пазарджик за да оставя Яриса за диагностика и ще поразпитам и за разхода на Рав4-ката.
Диагностиката я направих в представителството в Пазарджик, защото в ТМ Ауто ме ядосаха няколко пъти (другата ми кола е Ярис и само проблеми имах с нея в ТМ Ауто).
Когато взех колата от германия в началото ми показваше разход от 18/100, който започна да пада, но на 11 и нещо спря и от тогава си се променя от 11.3 до 11.4 и обратно. Не съм го нулирал, но като гледам честотата, с която се налага да наливам дизел, си е точно толкова.
Това е. Ще отида пак до Пазарджик за да оставя Яриса за диагностика и ще поразпитам и за разхода на Рав4-ката.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
ами потърси тук инфото за почистване на егр вентил,дал съм link точно за твоя мотор,с картинки.
предварително нулирай грешката като откачиш акумулатора за 10-15 мин.ако след това излезе пак грешката иди на диагностика в тойота,има още няколко вероятности,но да не гадаем. не си направил добър избор с тоя мотор.
ps: ако караш много аутобан и градско и я режеш 10+ разход е нормален.при кротко каране би трябвало да ти даде към 8-9.избягвай да падаш под 2000 оборота.
предварително нулирай грешката като откачиш акумулатора за 10-15 мин.ако след това излезе пак грешката иди на диагностика в тойота,има още няколко вероятности,но да не гадаем. не си направил добър избор с тоя мотор.

ps: ако караш много аутобан и градско и я режеш 10+ разход е нормален.при кротко каране би трябвало да ти даде към 8-9.избягвай да падаш под 2000 оборота.

Те ми изчистиха компютъра от грешките и аз си я карам сега без проблем, но в някакъв момент ще трябва да изчистя този вентил.
В интерес на истината карам агресивно и знам че няма как разходът да е нисък, но все се надявах на 7-8 извънградско и 10 градско
Моторът го избрах точно защото е по-мощен, а исках да е по-пъргава колата и си мислех че като е тежка пъргавината ще я постигна с по голям мотор. Може и да съм сгрешил.
Линкът, който казваш че си дал не го виждам ..........
Благодаря за съветите и усилията!!!
В интерес на истината карам агресивно и знам че няма как разходът да е нисък, но все се надявах на 7-8 извънградско и 10 градско

Моторът го избрах точно защото е по-мощен, а исках да е по-пъргава колата и си мислех че като е тежка пъргавината ще я постигна с по голям мотор. Може и да съм сгрешил.
Линкът, който казваш че си дал не го виждам ..........
Благодаря за съветите и усилията!!!
за всеки случай изчисти и дебитомера, по другите форуми доста се хвалят
има специален спрей за дебитомери в Ауто плюс за около 10лв.
въпреки че на тази нова кола едва ли ще е замърсен
Аз чистих на ландкузер и разхода извънградско падна много - стана около 8-8,5, а преди беше винаги един и същ независимо дали е градско или не 10-11
има специален спрей за дебитомери в Ауто плюс за около 10лв.
въпреки че на тази нова кола едва ли ще е замърсен
Аз чистих на ландкузер и разхода извънградско падна много - стана около 8-8,5, а преди беше винаги един и същ независимо дали е градско или не 10-11
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
http://www.rav4faq.kerkerinck.de/xa3/ra ... nigung.pdf
проблема не са конете,а DPF-а.всичко е навързано към ECU-то и при най-малката грешка го спъва.затова си поръчах последния модел без DPF,ама си трябва инфо по въпроса.
и да знаеш имаш 5-ти инжектор преди катализатора,той също доста често се запушва и предизвиква подобна грешка.ако е немски модела сигурно няма допълнително подгряване на антифриза,както и на предното стъкло.
сваляй го и го чисти тоя EGR поне 1х година!
най-новия хит е,че ако гори много масло и впоследствие запуши тотално катализатора,тойота може и да поеме целия ремонт до 7г. или 150.000км. ама тия в бг надали ще са чували за това.следи си редовно маслото и слагай само читаво!
проблема не са конете,а DPF-а.всичко е навързано към ECU-то и при най-малката грешка го спъва.затова си поръчах последния модел без DPF,ама си трябва инфо по въпроса.
и да знаеш имаш 5-ти инжектор преди катализатора,той също доста често се запушва и предизвиква подобна грешка.ако е немски модела сигурно няма допълнително подгряване на антифриза,както и на предното стъкло.
сваляй го и го чисти тоя EGR поне 1х година!
най-новия хит е,че ако гори много масло и впоследствие запуши тотално катализатора,тойота може и да поеме целия ремонт до 7г. или 150.000км. ама тия в бг надали ще са чували за това.следи си редовно маслото и слагай само читаво!

- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Е то ако можеше с агресивно каране да се постига малък разход всички щяха да карат на заварка . Покарай един резервоар нормално за да видиш има ли проблем .tanto написа:...........................
В интерес на истината карам агресивно и знам че няма как разходът да е нисък, но все се надявах на 7-8 извънградско и 10 градско......
Е аз лично не виждам друг вариант но и , като си по-пъргав харчиш повече . Не виждам нищо грешно ?tanto написа: Моторът го избрах точно защото е по-мощен, а исках да е по-пъргава колата и си мислех че като е тежка пъргавината ще я постигна с по голям мотор. Може и да съм сгрешил.
............................
След като попитах в представителството в Пазарджик за гореописаните проблеми ми казаха, че ако този мотор се кара предимно на градско това можело да доведе до проблеми затова трябвало сравнително често колата да се изкарва на магитрала и да се кара яко за да може петата дюза да изчисти като изгори натрупванията ит изгорелите газове. Иначе за разхода нямаха кой знае какво обяснение и ще я гледат като им я закарам за да почистят EGR вентила.
От моя опит разхода е близък до нормалния за този мотор.
1. 2.2 моторите в София са си нормално около 10-ката, ако копитцето е по-тежичко ;)
2. На Извън-градско със скорости над 170км/ч или с по-резки изпреварвания пак там отива. Справка Лексус със същия мотор, а и Версото си харчи като натежи обувката.
В БГ, след премеждия с ЕГР-то, слагам добавка през резервоар.
1. 2.2 моторите в София са си нормално около 10-ката, ако копитцето е по-тежичко ;)
2. На Извън-градско със скорости над 170км/ч или с по-резки изпреварвания пак там отива. Справка Лексус със същия мотор, а и Версото си харчи като натежи обувката.
В БГ, след премеждия с ЕГР-то, слагам добавка през резервоар.
VERSO FORTE D4D 2.2
www.red-vertex.com
www.red-vertex.com
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта