Диагностика на Avensis T22 и T25 - кабели,адаптери,софтуер.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Диагностика на Avensis T22 и T25 - кабели,адаптери,софтуер.
Прочетох няколко теми за ОБД диагностика на Тойота (намерени с търсачката и нещата не са много ясни...За това искам да питам знаещите:
Става дума за Авенсис 1.8,началото на 2000г,двг 7А FE.
Диагностичния куплунг е физически ОБД2,но почти е сигурно,че не поддържа ОБД2 протокола.Мисля,че е въведен от август 2000г с новите VVTi двигатели.
Въпроса ми е:Има ли начин за четене/нулиране на записаните грешки на ЕКУ (освен вероятно с мигащия код на чек лампата) на тези преди ОБД2 коли?
Имам предвид някакъв кабел за връзка с лаптоп и програма както е за ОБД2,например:
http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trks ... nkw=elm327
Какъв е все пак диагностичния протокол за тези коли,щом не е ОБД2?Все пак професионалните скенери четат/нулират грешките,които ги има и в Аутодата?
Става дума за Авенсис 1.8,началото на 2000г,двг 7А FE.
Диагностичния куплунг е физически ОБД2,но почти е сигурно,че не поддържа ОБД2 протокола.Мисля,че е въведен от август 2000г с новите VVTi двигатели.
Въпроса ми е:Има ли начин за четене/нулиране на записаните грешки на ЕКУ (освен вероятно с мигащия код на чек лампата) на тези преди ОБД2 коли?
Имам предвид някакъв кабел за връзка с лаптоп и програма както е за ОБД2,например:
http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trks ... nkw=elm327
Какъв е все пак диагностичния протокол за тези коли,щом не е ОБД2?Все пак професионалните скенери четат/нулират грешките,които ги има и в Аутодата?
Последно промяна от Akima на 20 Авг 2015 21:52, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Според моята аутодата, протокола ти е EOBD, а не OBD2. От там предполагам идва и цялото объркване. Диагностиката пак според аутодата става, чрез окъсяване на пинове 4 и 13 от схемата. При контакт!
Грешката се трие като махнеш предпазителя EFI (15A) за малко. Изключена от контакт!
Грешката се трие като махнеш предпазителя EFI (15A) за малко. Изключена от контакт!
- Прикачени файлове
-
- Untitled.jpg (20.34 KiB) Преглеждано 7812 пъти
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Thanks
Да,подозирах,че грешките могат да се видят с мигащ код и да се трият по примитивния начин,но въпроса беше освен тоя начин,има ли и друг начин,т.е. интерфейсен кабел или уред (като тези от линка на eBay) с който да се гледат повече неща на живо-обороти,данни от сензорите,ламбда,температури....,защото е почти сигурно,че съществуващите са ОБД2 и не четат ЕОБД.
Да,подозирах,че грешките могат да се видят с мигащ код и да се трият по примитивния начин,но въпроса беше освен тоя начин,има ли и друг начин,т.е. интерфейсен кабел или уред (като тези от линка на eBay) с който да се гледат повече неща на живо-обороти,данни от сензорите,ламбда,температури....,защото е почти сигурно,че съществуващите са ОБД2 и не четат ЕОБД.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
тези кабели от линка не работят при тойотите
100% потвърдено
разглобявал съм същия този китайски кабел и вътре няма ELM327, a прог чип, който е ЕМУЛАЦИЯ на ELM327. Ако искаш мога да ти подаря един такъв да се заиграеш, аз поне не успях да изкарам Live Data. Иначе има много софтуер /къде безплатен, къде краден/ който работи с тия кабели и може да визуализира всякакви параметри в реално време. Да, но не и при тойота
OBD по принцип означава On Board Diagnostic и е въведен като стандарт за всички автомобили мисля че още от 1996, после става OBD II sled 2000
Обаче протокола за обмен на данни м/у ECU-to и скенера може да бъде SAE-J1850 (PWM and VPW), ISO-9141, ISO-14230 (KWP2000), или ISO-15765 (CAN) Не е съвсем ясно тойотския протокол какъв е точно, и защо аджеба обикновените скенери не могат да го четат. Въпреки, че пише, че кабела и схемата поддържа горните протоколи, като го закачиш и му дадеш auto detect... и увисваш. Не може да разпознае протокола. Виж при Бмв, Мерцедес, Ваген си е детска игра

разглобявал съм същия този китайски кабел и вътре няма ELM327, a прог чип, който е ЕМУЛАЦИЯ на ELM327. Ако искаш мога да ти подаря един такъв да се заиграеш, аз поне не успях да изкарам Live Data. Иначе има много софтуер /къде безплатен, къде краден/ който работи с тия кабели и може да визуализира всякакви параметри в реално време. Да, но не и при тойота

OBD по принцип означава On Board Diagnostic и е въведен като стандарт за всички автомобили мисля че още от 1996, после става OBD II sled 2000
Обаче протокола за обмен на данни м/у ECU-to и скенера може да бъде SAE-J1850 (PWM and VPW), ISO-9141, ISO-14230 (KWP2000), или ISO-15765 (CAN) Не е съвсем ясно тойотския протокол какъв е точно, и защо аджеба обикновените скенери не могат да го четат. Въпреки, че пише, че кабела и схемата поддържа горните протоколи, като го закачиш и му дадеш auto detect... и увисваш. Не може да разпознае протокола. Виж при Бмв, Мерцедес, Ваген си е детска игра

Пачо Кардана - Президент !!!
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Не си съвсем прав - работят, но наистина не както при споменатите марки. Има и Live Data обаче е много постна.coolone написа:тези кабели от линка не работят при тойотите100% потвърдено
Чипа наистина не е ELM327, ама и не струват толкова...
Пробвах един такъв на моята - ето резултата:






Не знам колко е полезна оскъдната информация, ама поне можеш да си прочетеш и изтриеш грешките.

@Руди
хм сега ме заинтригува...
и аз се мъчих със същата програма + още 7-8 други
и не можа да разпознае протокола
това си го подкарал на десктоп машина или лаптоп? на скрийншота гледам, че пише OBDII to RS232
на лаптопа се слагаше един драйвер, който емулира порт RS232 prez USB, започвам да си мисля, че от там идва проблема
хм сега ме заинтригува...
и аз се мъчих със същата програма + още 7-8 други
и не можа да разпознае протокола
това си го подкарал на десктоп машина или лаптоп? на скрийншота гледам, че пише OBDII to RS232
на лаптопа се слагаше един драйвер, който емулира порт RS232 prez USB, започвам да си мисля, че от там идва проблема
Пачо Кардана - Президент !!!
Излъгал съм без да искам ! laugh.gifcoolone написа:тези кабели от линка не работят при тойотите100% потвърдено
току-що го подкарах само, че с ъпдейт-нат драйвер от сайта на производителя[/img]
Забележи протокола !!



[/img]
- Прикачени файлове
-
- Capture obd.PNG (9.37 KiB) Преглеждано 7720 пъти
-
- OBD.PNG (123.25 KiB) Преглеждано 7720 пъти
Пачо Кардана - Президент !!!
Струва ми се , че темата за диагностиката трябва да се отдели в отделен раздел..... и да се дискутира по задълбочено......
Да ме извиняват колегите работещи в бранша - автосервиз и диагностика.
Ето нещо и от мен по въпроса:
това е специализирана програма за диагностика само на Тойота/Лексъс
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=2900220
Сайт с още софт и хард - кабели
http://www.carhealth.ru/mainmenu/toyota.htm
Отдолу на снимката е програмата работеща на домашния комп...... кабела обаче е скъпичък......
Не съм пробвал лично диагностика с нея , но съм виждал как работи на мойта кола от друг комп.
Да ме извиняват колегите работещи в бранша - автосервиз и диагностика.
Ето нещо и от мен по въпроса:
това е специализирана програма за диагностика само на Тойота/Лексъс
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=2900220
Сайт с още софт и хард - кабели
http://www.carhealth.ru/mainmenu/toyota.htm
Отдолу на снимката е програмата работеща на домашния комп...... кабела обаче е скъпичък......
Не съм пробвал лично диагностика с нея , но съм виждал как работи на мойта кола от друг комп.
- Прикачени файлове
-
- Techstream.JPG (134.45 KiB) Преглеждано 7719 пъти
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Очевидно тойотския протокол не е сред известните,защото имам уредче с дисплей за четене/нулиране на грешки,което има всички споменати от теб протоколи и чете Нисана ми(същата година,но сигурно е ОБД2,разпознава го като ISO май) ,а не чете Тойотата.coolone написа:тези кабели от линка не работят при тойотите100% потвърдено
разглобявал съм същия този китайски кабел и вътре няма ELM327, a прог чип, който е ЕМУЛАЦИЯ на ELM327. Ако искаш мога да ти подаря един такъв да се заиграеш, аз поне не успях да изкарам Live Data. Иначе има много софтуер /къде безплатен, къде краден/ който работи с тия кабели и може да визуализира всякакви параметри в реално време. Да, но не и при тойота![]()
Обаче протокола за обмен на данни м/у ECU-to и скенера може да бъде SAE-J1850 (PWM and VPW), ISO-9141, ISO-14230 (KWP2000), или ISO-15765 (CAN) Не е съвсем ясно тойотския протокол какъв е точно, и защо аджеба обикновените скенери не могат да го четат.
Преди време писах на производителите на ELM чиповете,след като техните версии на 327 са v1.3a и v1.4b,какви са тези кабели(от линка за eBay в първия пост) с версии 1.5а и други несъществуващи...Отговориха ми,че не знаят и не отговарят кой какво прави,те само продават чипове...
http://www.elmelectronics.com/obdic.html#ELM327
Ще пробвам и Тойотата,но главно за другата кола ще купя един такъв USB кабел (от eBay линка),но се чудя след като са копия на ЕЛМ дали да взема най-евтиния по-стара версия 1.2/1.3/1.4 или последната 1.5а.Очевидно няма никаква аналогия с версиите на истинските чипове.Тези,които ги продават не знаят нищо,те само ги прекупуват от Китай (там са $2-3).Всички ги дават със софтуер,но не знам с какъв...
Ако знаете нещо дайте съвет.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта