Шумоизолация на Купето.

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 30 Дек 2010 10:54

Темата е малко старичка, но за да не пускам нова реших да я използвам. Не е лъжа че при по-старите модели изолацията е малко по-оскъдничка. Затова реших да опитам малко от малко да изолирам купето.

Има доста писано за шумоизолациите, но аз се спрях на материала K-flex. За начало си поръчах два квадрата k-flex - представлява микропореста гума от едната страна е самозалепваща от другата има слой алуминиево фолио . Много лесно и бързо се работи с материала. В моя случай избрах дебелина 10мм (има различни). Това количесто ми стигна да изолирам долната част на предния капак, малко от двигателния отсег (където може), двете предни врати - и корите към тях, и двете колонки където вървят коланите. Струва ми се че ефект има, и на дълъг път е доста по-изразен. С две думи шума позатихна, но си изка още. Затова като се позатопли, ще продължа с проекта :)
Мисля да изолирам двете задни врат, пластмасите на подкалниците (предните), и на лято да махна мокета и да изолирам цялостно пода.
Като цена за момента тези два квадрата K-flex ми излязоха 36лв. с доставката.

Ето и линкове на фирми които се занимават търговия и доставка на изолации:


http://izoliram.com/
http://www.crioma.net/index.php?m=noise
http://www.di-tradebg.com/?cid=13
http://www.avitel-bg.com/for_the_mobile/silent_coat/
http://www.ode.bg/?PageID=3 ->от тези купих моят K-FLEX;
http://isoline.bg/viewpr.php?w=11
http://siper-bg.com
Прикачени файлове
23122010_resize.jpg
23122010_resize.jpg (169.83 KiB) Преглеждано 5012 пъти
23122010_001_resize.jpg
23122010_001_resize.jpg (111.84 KiB) Преглеждано 5012 пъти
22122010_resize.jpg
22122010_resize.jpg (186.79 KiB) Преглеждано 5012 пъти

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 30 Дек 2010 15:34

браво вe мафиот!

и аз се канех да пробвам нещо такова,ама все не остава време.този материал,който ти си взел не е оптимален за тази цел.баш за шумоизолация има едни подобни материали,които вътре имат оловен слой и са доста по-тежки.за съжаление са и скъпи.аз съм подготвил един пакет материал за изолиране на тръби,пак е като пореста гума,но е към 2-3 см дебел и ще е зор да се монтира.а и не е самозалепващ,ще трябва да се лепи или знам ли.
бях намерил един колега от пловдив,дето си беше правил яриса,да даде едно рамо,обаче все няма време.
иначе лошата шумоизолация си е факт също при по-новите модели,нали трябва да спестят от някъде. :thumbsup:
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 30 Дек 2010 20:22

jim_beam написа:браво вe мафиот!

и аз се канех да пробвам нещо такова,ама все не остава време.този материал,който ти си взел не е оптимален за тази цел.баш за шумоизолация има едни подобни материали,които вътре имат оловен слой и са доста по-тежки.за съжаление са и скъпи.аз съм подготвил един пакет материал за изолиране на тръби,пак е като пореста гума,но е към 2-3 см дебел и ще е зор да се монтира.а и не е самозалепващ,ще трябва да се лепи или знам ли.
бях намерил един колега от пловдив,дето си беше правил яриса,да даде едно рамо,обаче все няма време.
иначе лошата шумоизолация си е факт също при по-новите модели,нали трябва да спестят от някъде. :thumbsup:

По принцип гледам с по-ефтини материали, защото и колата не е кой знае колко скъпа.... :). Иначе по руските форуми руснаците много хвалят STP-то, но сигурно си е цифра. Иначе ако ще работиш с несамозалепваща изолация ето какво препоръчва един колега от друг форум:
Ако ли пък изолацията няма лепилен слой, препоръчвам лепене със полиуретаново лепило.
Най здравите /казвам от опит/ са на Sika, германски.
Това са / в низходящ ред по здравина, и с увеличаване на еластичността/;
"Sikabond T1"
"Sikabond T2"
"Sikaflex CF11"
Стяга малко по-бавно от силикон, но пък е няколко пъти по-здраво.
Като се позатопли времето продължавам. Поченш ли веднъж няма спиране , голяма краста е :thumbsup: cool.gif

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 31 Дек 2010 02:48

Лепи го без да оставяш голо желязо ! Така на капака малко нищо не си направил . И също така за драстичен ефект си налепи на стената между двигателя и купето и в краката на предните седалки . Иначе STP има в БГ има и много други . Въпрос на избор .

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 31 Дек 2010 10:03

Bass_Man написа:Лепи го без да оставяш голо желязо ! Така на капака малко нищо не си направил . И също така за драстичен ефект си налепи на стената между двигателя и купето и в краката на предните седалки . Иначе STP има в БГ има и много други . Въпрос на избор .
Колега, на симката не е показано, но след това тези голите метални участъци по капака съм ги налепил и тях.
Но забелязвам , че откъм купето в краката на пасажера и шофиора има доста дебела изолация - пак на гумена основа unsure.gif . Ще помъча още да налепя стената на двигателния отсег, но е доста трудно, че там вървят едни тръбички, едни сирени...., едни сероусилватели ... ми пречат wacko.gif tongue.gif , а и студа най-много ме събаря laugh.gif

А STP знам че има и в БГ, ама май си е по-скъпичко ?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 31 Дек 2010 17:22

Е скъпичко си е да . Иначе между мотора и купето и по тунела по средата може да лепиш и отвътре . За целта трябва да свалиш таблото и там разните му барчета . И да провериш всички маншони и ако трябва допълнително да ги изолираш ( точно там където минават рейки , помпи, жила, кабели, скоростен лост и тн ,) защото това са местата от където влиза шума основно . В краката трябва да има оригинално но ако вдигнеш килима на някоя S-класа ще разбереш за какво иде реч . Имай предвид ,че на малките мотори изолацията се усеща доста осезаемо ( като бреме :) ) .

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 31 Дек 2010 17:30

незнам дали има места в които трябва да се съобвазява с конденза

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 31 Дек 2010 17:31

Bass_Man написа: ........но ако вдигнеш килима на някоя S-класа ще разбереш за какво иде реч . ........... .
Вдигал съм на 124-ка, и ми се стори, че са се поуляли dry.gif dry.gif

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 31 Дек 2010 17:32

А тя в сравнение със S е нищо ! Все пак да не забравяме , че там са послзвани доста по-стари материали . Вече има много добри изолации но си струват доста пари .

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 31 Дек 2010 17:34

rudolf написа:незнам дали има места в които трябва да се съобвазява с конденза
И за това съм се замислял, но не ми е ясно какво трябва да спазя unsure.gif , по принцип забелязах, че от вътрешна страна по ламарините на вратите се явява конденз, но вече ги облепих!

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 01 Яну 2011 02:52

mafiota написа:
rudolf написа:незнам дали има места в които трябва да се съобвазява с конденза
И за това съм се замислял, но не ми е ясно какво трябва да спазя unsure.gif , по принцип забелязах, че от вътрешна страна по ламарините на вратите се явява конденз, но вече ги облепих!
без да разбирам много -мисля че трябва да няма кухини в които да се образува конденз,а изолацията да пречи за изпарението му...

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 01 Яну 2011 14:31

Ами незнам, старал съм се да няма такива кухини. Самия материал покрива и залепва много добре, но знам ли може да с е получило тук там някое джобче с въздух mellow.gif

Днес пътувах на дълъг път, определено ефект има , но си изка още smile.gif . При 140 ....150 ми се струва че шума значително е намалял dry.gif biggrin.gif

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 01 Яну 2011 16:05

Конденз може да се получи само където има разлика в температурите . когато се сложи изолация и тя е плътно залепена вече много трудно може да се получи достатъчна разлика за да има конденз . Така , че където има изолация не трябва да има конденз .

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 01 Яну 2011 18:52

що си мисля,че вътре във вратите си е нормално да е влажно,нали при дъжд се утаява вода от прозорците,като се отварят и затварят.и затова си има отдолу на вратите отвори за изтичането на водата.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Яну 2011 12:15

Колкото ще да е влажно ако нямаш разлика в температурата конденз няма да има . Друг е въпроса , че твърдите и плътните материали почти винаги имат по ниска темепартура от парата biggrin.gif . Но това не е задължително вярно когато имаш изолация . А и ако са ти читави уплътнениеята на джамовете може и да не тече вътре .
Така или иначе заводски шума от вратите се спира от корите и тяхната изолация/дебелина .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта