Какъв шофьор сте?
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
В деня на верижната катастрофа, минах точно по същата посока, по която стана и белята. Минах около 7:00 - 7:10, Около 4-500м преди спускането на надлеза, виждах една сянка отпред и една отзад. На около 30м един от друг бяхме. Карахме с около 30км/ч и бяхме като пияници. Докато не свърши самия надлез (не булеварда, а самия мост), пътя беше много заледен. И за съжаление не беше заледен на коловози, за да избягаш. Двете ленти бяха като стъкло, цвета на асвалта беше катранено черен.
Тъй като беше тъмно и много мъгливо (лампите светеха, но все пак си е тъмно) вероятно всички са карали по-бавно отколкото ако е светло. Температурата беше "-2" по целзий, влагата от мъглата и факта, че това е много дълъг надлез, трябва да е ясно на хората, че ще има лед по пътя. По пътищата до там, лед нямаше, защото предполагам не са били на 20м от земята и не ги е обдухвало, а и горе мъглата бе по-гъста.
Минах от там, защото се надявах, че онея гадове са осолили и опесачили всички мостове и надлези, поне така говореха предишните дни по разни новини, че ще опесъчават и осоляват тези съоръжения. Да ама не.
От очевидци в самото моле, знам, че е имало идиоти които са карали с доста висока скорост, спрямо условията. Предполагам заради светлината на деня. Но някъде след първоначално ударилите се коли става тапа и почват да спират. Една колежка казва, че след като е спряла в дясната лента, до нея спира джип (от ляво), двамата спират без особенни проблеми, защото виждат отдалече какво става, а и карат бавно. Те стават последни на опашката. След около 20-30сек, едно BMW се навира под джипа почти до предния си прозорец. Направо бива разсъблечено. Същата тази жена, след като е излязла от колата (доста глупаво от нейна страна), едва е стояла права, без да е подпряна някъде, толкова е било хлъзгаво. Иначе е глупво да излиза, защото е мост и няма къде да избяга и както е верижна катастрофа много лесно може да се окаже, между две брони.
Това което знам със сигурност е, че от почистващите фирми са виновни на първо място, защото това не е станало от 5:30 натам. По радиото чух, че таксиджия се е обадил около 5:00, вероятно и затова към 5:30 са отишли на проверка (според техните думи, а дали са отишли или не?). Отделно е имало идиоти, като този с BMW-то, които са карали доста безрасъдно, меко казано.
Най-хубавото е че според медиите жертви няма, независимо че има огромните щети, стрес и уплах. Дано хората да си вземат поука, както шофьорите, така и от потдръжката на пътищата. И казвам, според медиите, защото според същите някои медии има 20 пострадали коли, което е напълно невярно. Може да намерите снимки от инцидента, на които си личат много повече. Аз лично си направих този експеримент. От около 35 различни коли, които видях, със сигурност имаше 27 с поражения. http://www.dnevnik.bg/photos/2010/12/22 ... =1#picture
Тъй като беше тъмно и много мъгливо (лампите светеха, но все пак си е тъмно) вероятно всички са карали по-бавно отколкото ако е светло. Температурата беше "-2" по целзий, влагата от мъглата и факта, че това е много дълъг надлез, трябва да е ясно на хората, че ще има лед по пътя. По пътищата до там, лед нямаше, защото предполагам не са били на 20м от земята и не ги е обдухвало, а и горе мъглата бе по-гъста.
Минах от там, защото се надявах, че онея гадове са осолили и опесачили всички мостове и надлези, поне така говореха предишните дни по разни новини, че ще опесъчават и осоляват тези съоръжения. Да ама не.
От очевидци в самото моле, знам, че е имало идиоти които са карали с доста висока скорост, спрямо условията. Предполагам заради светлината на деня. Но някъде след първоначално ударилите се коли става тапа и почват да спират. Една колежка казва, че след като е спряла в дясната лента, до нея спира джип (от ляво), двамата спират без особенни проблеми, защото виждат отдалече какво става, а и карат бавно. Те стават последни на опашката. След около 20-30сек, едно BMW се навира под джипа почти до предния си прозорец. Направо бива разсъблечено. Същата тази жена, след като е излязла от колата (доста глупаво от нейна страна), едва е стояла права, без да е подпряна някъде, толкова е било хлъзгаво. Иначе е глупво да излиза, защото е мост и няма къде да избяга и както е верижна катастрофа много лесно може да се окаже, между две брони.
Това което знам със сигурност е, че от почистващите фирми са виновни на първо място, защото това не е станало от 5:30 натам. По радиото чух, че таксиджия се е обадил около 5:00, вероятно и затова към 5:30 са отишли на проверка (според техните думи, а дали са отишли или не?). Отделно е имало идиоти, като този с BMW-то, които са карали доста безрасъдно, меко казано.
Най-хубавото е че според медиите жертви няма, независимо че има огромните щети, стрес и уплах. Дано хората да си вземат поука, както шофьорите, така и от потдръжката на пътищата. И казвам, според медиите, защото според същите някои медии има 20 пострадали коли, което е напълно невярно. Може да намерите снимки от инцидента, на които си личат много повече. Аз лично си направих този експеримент. От около 35 различни коли, които видях, със сигурност имаше 27 с поражения. http://www.dnevnik.bg/photos/2010/12/22 ... =1#picture
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Тя тази анкета нещо е манипулирана, то хората дето влизат не са толкова много, освен ако някой не я е пуснал като линк в няколко други форума. laugh.gif
По мои наблюдения колегите тука са примерни водачи.
По мои наблюдения колегите тука са примерни водачи.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Здравейте !
Гласувах за "карам максимално близо до ограниченията". Тълкувам го двузначно, т.е под и над ограничението. Отгоре рядко си позволявам да е с повече от 20 км (извън града). От вече понатрупания доста шофъорски опит и навъртяни километри спокойно мога да кажа, че път време няма.
В града спазвам ограниченията, не спирам по забранени места, търся да паркирам на паркинги ако ходя в центъра по работа. ... За съжаление в София вече е просто е загуба на средства и време да се ходи на работа с автомобил (освен ако не е служебно пътуването или належащо).
Мога обаче да кажа, че особено младите шофъори и тези с по-особен "статут" в обществото, както и голяма част от дамите (извинявам се предварително ако засегна някого!) просто не зачитат околните водачи на МПС. Арогантни, нахални, не спазват ВЪОБЩЕ нито ограниченията нито каквито и да е правила. Важи естествено в пълна сила за качените на паркетните "джипове" и лъскавите расови автомобили. Простите хора изчакват задръствания и сфетофари, а ТЕ спокойно карат в насрещните платна, арогантно се мушкат и препречват кръстовищата, на дълъг път въобще не се съобразяват при изпреварване и т.н. Да не говорим за местата на които паркират, вкл. и спират където има падне без да се интересуват дали правят задръстване или пречат на движението. Жалко но е факт !
Поздрави !
Гласувах за "карам максимално близо до ограниченията". Тълкувам го двузначно, т.е под и над ограничението. Отгоре рядко си позволявам да е с повече от 20 км (извън града). От вече понатрупания доста шофъорски опит и навъртяни километри спокойно мога да кажа, че път време няма.
В града спазвам ограниченията, не спирам по забранени места, търся да паркирам на паркинги ако ходя в центъра по работа. ... За съжаление в София вече е просто е загуба на средства и време да се ходи на работа с автомобил (освен ако не е служебно пътуването или належащо).
Мога обаче да кажа, че особено младите шофъори и тези с по-особен "статут" в обществото, както и голяма част от дамите (извинявам се предварително ако засегна някого!) просто не зачитат околните водачи на МПС. Арогантни, нахални, не спазват ВЪОБЩЕ нито ограниченията нито каквито и да е правила. Важи естествено в пълна сила за качените на паркетните "джипове" и лъскавите расови автомобили. Простите хора изчакват задръствания и сфетофари, а ТЕ спокойно карат в насрещните платна, арогантно се мушкат и препречват кръстовищата, на дълъг път въобще не се съобразяват при изпреварване и т.н. Да не говорим за местата на които паркират, вкл. и спират където има падне без да се интересуват дали правят задръстване или пречат на движението. Жалко но е факт !
Поздрави !
scorpion написа:Здравейте !
Гласувах за "карам максимално близо до ограниченията". Тълкувам го двузначно, т.е под и над ограничението. Отгоре рядко си позволявам да е с повече от 20 км (извън града). От вече понатрупания доста шофъорски опит и навъртяни километри спокойно мога да кажа, че път време няма.
В града спазвам ограниченията, не спирам по забранени места, търся да паркирам на паркинги ако ходя в центъра по работа. ... За съжаление в София вече е просто е загуба на средства и време да се ходи на работа с автомобил (освен ако не е служебно пътуването или належащо).
Мога обаче да кажа, че особено младите шофъори и тези с по-особен "статут" в обществото, както и голяма част от дамите (извинявам се предварително ако засегна някого!) просто не зачитат околните водачи на МПС. Арогантни, нахални, не спазват ВЪОБЩЕ нито ограниченията нито каквито и да е правила. Важи естествено в пълна сила за качените на паркетните "джипове" и лъскавите расови автомобили. Простите хора изчакват задръствания и сфетофари, а ТЕ спокойно карат в насрещните платна, арогантно се мушкат и препречват кръстовищата, на дълъг път въобще не се съобразяват при изпреварване и т.н. Да не говорим за местата на които паркират, вкл. и спират където има падне без да се интересуват дали правят задръстване или пречат на движението. Жалко но е факт !
Поздрави !
Абсолютно съм съгласен с теб. За съжаление това ще продължава докато в България за обикновенния човечец закони има и се спазват, а недай си боже да не ги спазиш винаги теслата е за теб. А за богатите законите ги заобикалят и на никой не му пука.
С две думи: Без Зконие.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
В тази статия може да видим какви шофьори сме
!!!
http://dnes.dir.bg/news/patishta-bulgar ... pa-7690419

http://dnes.dir.bg/news/patishta-bulgar ... pa-7690419
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Освен че сме тъпанари на пътя, има и нещо друго. За черната статистика спомага и състоянието на пътищата ни. Смятам, че огромна част от инцидентите се дължат на отварителната настилка, дупки, ями, неравнисти, и какво ли още не по шосетата ни. Ние винаги сме нащрек, винаги сме напрегнати докато шофираме. Няма един път в България, по който да тръгнеш и да стигнеш без напрежение. Освен това, според мен голяма роля играе и автопарка на българина. Повечето смъртни случаи са в стари автомобили, които малко или много са станали вече ненадеждни. Което пък има пряка зависимост от годишния технически преглед, на който ако изобщо проверят нещо по автомобила, то това ще е дали имаш някакви спирачки. Нищо не пречи разбирасе да кажеш - "проверете ми автомобила както трябва", но това означава евентуално да ти открият проблеми, които ще ти струват пари... а в същото време ти нямаш и караш с летни гуми зимата, или в добрия случай само предни зимни.
Другото основно нещо е контрола по пътищата. Целта на КАТ не е да предотврати нарушението, а да те глоби за вече извършено такова. Ако вместо да се крият зад храсти и камиони, като на жумичка излязат на булеварда с пунсати буркани, така че да се виждат от 1 километър, нарушения няма да има. Вместо това куката изскача от храста и ти рязмята палката, барем изкара едни 20лв. Това пък отново е следствие от липсата на пари у този полицай. И така кръга се затваря.
Нещата са много комплексни, а това че сме идиоти и караме извън предела на собствените си възможности и тези на автомобила ни е едно на ръка.
Другото основно нещо е контрола по пътищата. Целта на КАТ не е да предотврати нарушението, а да те глоби за вече извършено такова. Ако вместо да се крият зад храсти и камиони, като на жумичка излязат на булеварда с пунсати буркани, така че да се виждат от 1 километър, нарушения няма да има. Вместо това куката изскача от храста и ти рязмята палката, барем изкара едни 20лв. Това пък отново е следствие от липсата на пари у този полицай. И така кръга се затваря.
Нещата са много комплексни, а това че сме идиоти и караме извън предела на собствените си възможности и тези на автомобила ни е едно на ръка.
Avensis II 2005 1.8VVT-i SOL
+1digitalpr написа:Освен че сме тъпанари на пътя...... . и тези на автомобила ни е едно на ръка.

Недостатъчна квалификация на водачите +
Огромно самочувствие на същите +
Амортизиран и опасен автопарк +
Лоша инфраструктура =
Много дълга черна статистика (модерният израз е "Войната по пътищата.")
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 8 госта