RAV4 променя оборотите на празен ход!
RAV4 променя оборотите на празен ход!
Rav4 94г. 2000куб.см. 130к.с. кара се само на бензин, и мени обороти на празен ход при загрят двигател от гаснене до 2300 оборота. Прави го на моменти не е постоянно. Почистих стъпковото моторче, дроселовата клапа, пробвах няколко потенциометъра на дроселова клапа, но все тая. Колко Ламбда сонди има ,защото видях само една близо до катализаторното гърне с 4 кабела- нея несъм я подменял.
Здравейте!
Точно това е неприятното ,че го прави и в движение. Потдържам около 2000 оборота, и изведнъж скачат с още 500 или 1000 за 2-3 секунди, друг път задържа така 10 секунди. Оборотите играят от гаснене до 2300. Изгасне ли немога да я запаля. Все едно нещо е блокирало в затворено положение, и известно време трябва да въртя на стартер.
Благодарен съм за всякакви идеи, и ако знаете добър диагностик на тази марка моля споделете
Точно това е неприятното ,че го прави и в движение. Потдържам около 2000 оборота, и изведнъж скачат с още 500 или 1000 за 2-3 секунди, друг път задържа така 10 секунди. Оборотите играят от гаснене до 2300. Изгасне ли немога да я запаля. Все едно нещо е блокирало в затворено положение, и известно време трябва да въртя на стартер.
Благодарен съм за всякакви идеи, и ако знаете добър диагностик на тази марка моля споделете
"Датчик за положението на дроселова клапа" и "Потенциометър на дроселова клапа". Оставам с впечатление, че става дума за едно и също.
Взех втора ръка, и нямаше разлиика от моя. Опитвал съм да ги настроя и двата: веднъж ги фиксирах в положение белега от боа на датчика срещу главата на фиксиращия винт, което би трябвало да имитира фабричното настройване, и втори път по оборотите приблизително около 800-900 по оборотомер на празен ход. След време оборотите пак почват да играят.
При проблем с това устройство чета, че оборотите непрекъснато се менят. При мен днес може да не го направи, но утре задължително ще ми скъса нервичките. За сега я карам така щот много пара пое, и пита за още. Надявам се, че или ще се доскапе, и ще разбера каво е, или може само да се оправи- в което се съмнявам.
Взех втора ръка, и нямаше разлиика от моя. Опитвал съм да ги настроя и двата: веднъж ги фиксирах в положение белега от боа на датчика срещу главата на фиксиращия винт, което би трябвало да имитира фабричното настройване, и втори път по оборотите приблизително около 800-900 по оборотомер на празен ход. След време оборотите пак почват да играят.
При проблем с това устройство чета, че оборотите непрекъснато се менят. При мен днес може да не го направи, но утре задължително ще ми скъса нервичките. За сега я карам така щот много пара пое, и пита за още. Надявам се, че или ще се доскапе, и ще разбера каво е, или може само да се оправи- в което се съмнявам.
-
- Мнения: 399
- Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Никакъв шанс да не може да запали от ламбда сонда или от TPS . Я ти спира гориво , я искра я и двете .swetka4 написа:Здравейте!
Точно това е неприятното ,че го прави и в движение. Потдържам около 2000 оборота, и изведнъж скачат с още 500 или 1000 за 2-3 секунди, друг път задържа така 10 секунди. Оборотите играят от гаснене до 2300. Изгасне ли немога да я запаля. Все едно нещо е блокирало в затворено положение, и известно време трябва да въртя на стартер.
Благодарен съм за всякакви идеи, и ако знаете добър диагностик на тази марка моля споделете
Когато започнат да игарят оборотите двигателя нормално ли работи или има разни притрисания и придърпвания ?
Ако пробема е в стъпковия мотор след , като е загряла колата няма да гасне .
swetka4 написа: "Датчик за положението на дроселова клапа" и "Потенциометър на дроселова клапа". Оставам с впечатление, че става дума за едно и също.
Взех втора ръка, и нямаше разлиика от моя. Опитвал съм да ги настроя и двата: веднъж ги фиксирах в положение белега от боа на датчика срещу главата на фиксиращия винт, което би трябвало да имитира фабричното настройване, и втори път по оборотите приблизително около 800-900 по оборотомер на празен ход. След време оборотите пак почват да играят.
При проблем с това устройство чета, че оборотите непрекъснато се менят. При мен днес може да не го направи, но утре задължително ще ми скъса нервичките. За сега я карам така щот много пара пое, и пита за още. Надявам се, че или ще се доскапе, и ще разбера каво е, или може само да се оправи- в което се съмнявам.
Колега датчика за положението на дроселовата клапа се настройва много елементарно. Двигателят ти трябва да е 3S-FE или 3S-GE, незнам кой точно , но датчика за дросела трябва да е подобен като на моят - 7А-FE.
Това което ти трябва за настройката са две калибровачни пластини 0,5 и 0,7мм дебелина, и мултицет с зумер.
Давам ти методика с настройката, ако не ти е ясно питай:
- Прикачени файлове
-
- IMG_2074.jpg (402.32 KiB) Преглеждано 6624 пъти
-
- IMG_2073.jpg (426.44 KiB) Преглеждано 6624 пъти
-
- IMG_2072.jpg (395.43 KiB) Преглеждано 6624 пъти
И само да добавя, след процедурата не забравяй да занулиш ECU-то, това става като на подгрят двигател извадиш за 10...15 мин предпазителя EFI, след това го слагаш, палиш и така да поработи около 5...10мин двигателя без да натискаш педала на газта. За 40...50км. ще си събере необходимата информация и ще се самообучи с новите данни на датчиците. Успех!
Не е точно дебитомер, а някакъв датчик за вакум. Но от настройката на датчика за дроселовата клапа зависи много работата на двигателя, и разхода на гориво. Другото което можеш да направиш е да прегледаш куплунзите на всички датчици да не са хванали птинаswetka4 написа:Изчаквам някой по-топъл ден, че ще го правя навън. Ще проверя дали има дебитомер, ще проверя горивото и токовете. Много благодарности за книгата, ако може само заглавието да видя дали ще я намеря. Снабдих се с всичко необходимо за настройката, и ще се пробвам.

Прегледай и някой вакуум да не ти се е закъсал и да прави мизерии.
RAV4 променя оборотите на празен ход!
Здравей колега swetka4, виждам че темата е доста отдавна , но все пак да ще питам дали се е намерило решение на проблема ти, че и аз съм със същия проблем и нз от къде да започна ?
RAV4 променя оборотите на празен ход!
И аз имам същият проблем, но с 2.0 бензин VVT-i 2003г. Втора генерация, препоръчайте добър диагностицик в София.
При мен като е загряла и започват да падат оборотите.
При мен като е загряла и започват да падат оборотите.
Toyota RAV4 2003 VVT-i
BMW X3 2013 30d
BMW X3 2013 30d
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта