EGR - премахване!

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

EGR - премахване!

Мнение от Reptile » 02 Юни 2006 11:07

Искам да махна EGR-а на моята Corolla(AE92 1.6 GTI). Проблема е обаче, че по документациите прочетох, че ЕКУ-то "зане", кога влизат или по-скоро БИ трябвало да влизат изгорели газове в T-VIS-а и мести предварението и променя количеството на подаваното гориво.
Иначе казано, ако просто изолирам тръбата на EGR-а от изпускателните тръби, ще спъна колата вместо да се "отпуши". Даже по документация дават, че при намален поток на изгорели газове през EGR-а или отсъствие на такъв се "наблюдават" вибрации в мотора т.е объркава му се работата.
Идеята ми е ако знаете клапан или ел. връзка която да се изолира или да се добави някакво съпротивление към нея, така че ЕКУ-то да не мести предваренито въобще, тогава ще е възможно - ПРОСТО да се откачи EGR-а.
Аз имах идея да го направя през клапана за мерене на армосферно налягане, който участва в контрола на EGR-а и мисля че подава инфо. на ЕКУ-то. При определена надморска височина този клапан СПИРА EGR-a т.е не се подават изгорели газове и ЕКУ-то не мести предваренито това е с цел да не се намалява мощността при по-голяма надморска височина.
Проблема тук е, че е възможно ЕКУ-то да влиза в друг режим и ТОТАЛНО да променя схемата на предваренията и смесообразуването т.е да обеднява(струва ми се логично при недостиг на кислород) сместта и ПАК да се прецакам.На последната "версия" също има една "контра" - заради катализатора(махнал съм го) сместта е леко преобогатена, ако чрез клапана за атмосферно налягане блокирам EGR-a и сместта се обедни(това само го предполагам!!!) това може точно да я балансира.....знам ли.
Абе сложно е, защото без катализатора ламбда сондата сигурно също подава НЕ много точен сигнал и допълнително ПРЕОБОГАТЯВА сместта....
Ако някой има "теория" по въпроса да сподели!

ПОЗДРАВИ

El Camino

Мнение от El Camino » 09 Юни 2006 11:22

Aми при ЕГР става въпрос за много малко количество газове, което се връща за понижаване на температурата на горивния процес и от там за намаляване на NOXитата (май беха те, ама нема значение). Мисълта ми е, че няма за функция да подпомага горивния процес, а напротив. В тоя смисъл - няма какво толкова са е обърка и моето мнение е, че няма да има проблем просто да го разкараш. В Германия има един двама смелчаци, дето са са ги разкарали - става дума за 4АГЕ и 3СГЕ.
Може да опиташ поне с опция UNDO, щом толкова те притеснява. :whistle:

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 09 Юни 2006 15:49

osven tova namalia se knock-a, koeto pozvoliava ili poveche ilipo-malko timing, no mislia che poveche, koeto = po malko kone, no po-dobar razhod na gorivo.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 10 Юни 2006 22:41

az bih te posuvetval da razglobish sistemata, da ya pochistish, da smenish filturcheto, da proverish vakumnite klapi, i da si ya montirash obratno!
ako sluchaino si mahnal katalizatora, togava si slozi nov takuv, pochisti lambdata i si karai spokoino. wink.gif

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 12 Юни 2006 18:33

punkara написа:az bih te posuvetval da razglobish sistemata, da ya pochistish, da smenish filturcheto, da proverish vakumnite klapi, i da si ya montirash obratno!
ako sluchaino si mahnal katalizatora, togava si slozi nov takuv, pochisti lambdata i si karai spokoino. wink.gif
Направил съм го отчасти. Без пълното разглобяване на системата. Като го следя EGR-а рядко пуска газове, хем му смених актуатора и съм прочистил целят път на изгорелите газове(ако па ще да пуска). Клапана, през който минават газовете, както и металната тръба(с външна изолация) бяха почти напълно запушени. Само клапанчето дето се влияе от атмосферното налягане и още едно маркуче, което е вързано към термо клапан не съм проверил, ама ми писна вече.
Колата имаше няколко много сериозни проблема с електроника и високи обороти на празен ход, които успешно реших(с помоща на съфорумците разбира се:)). Проблема с високите обороти е съществувал още, когато тази кола е взета от Швейцария и в София не се е намерил сервиз, който да го реши......абе "куци коне" колкото щеш.
След четене на документация и проверки се оказаха два проблема, единят от които беше "неоткриваем"....почти.

1. Клапана, който пропуска допълнителен въздух при НЕ загрят мотор(от долу на TVIS-а) НЕ затваряше. След разглобяване и почистване се оказа, че японците са помислили и за "такъв сценарйи" и клапана се регулира(отвора, който се затваря от едно буталце е на резба и се мести т.е настройва)....е оправих го, ама НЕ!

2. Оборотите пак не се коригират добре....мамата си трака. След размишления и мерене к'во се оказва...болта за контрол на въздуха, който всъщност, е част от контрола на ниските обороти, НЕ ляга в леглото и НЕ затваря до край.......с 2мм е по-къс от необходимото. А иначе казано НЕ Е от тази кола, е как да го разбера аз това?!? Е, леко препилих долният край на резбата, болта пропадна повече и нещата "заспаха". Ама докато предположа, че е ТОВА се препотих 100 пъти!!!!Сега остава една читава центровка, която е комбинация от три основни "елемента" - предварение, натягане клапата на дебитомера и контрола на въздуха.
Относно катализатора - е пари за нов сега НЯМА!

ПОЗДРАВИ

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта