TOYOTA Yaris

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 28 Ное 2010 21:42

gicho написа:Колега, сериозно ли го мислиш това (за индуктивния пик)?
Съвсем сериозно го мисля. Не се обиждай, не знам какви познания по силова електроника имаш, но индуктивността на кабелите играе сериозна роля при подобен преходен процес - скок на тока заради изгаряне на крушка. Замислял ли си се защо 'пада' бушона като изгори крушка у вас.
Ако приемем че тока е от порядъка на 5А и индуктивността на кабелите до крушката 5uH (около 3m кабел) при изгарянето на едната крушка в общата точка на кабелите може да се получи скок на напрежението до 10V. Ако изгарянето се случи в момента на 'запалване' на крушките (както нормално се получава) и токът е многократно по-голям, смятай какво пренапрежение се получава.
Ако искаш повече информация и примери, Филипс имат много добра публикация на тема автомобилна електроника - http://www.nxp.com/documents/applicatio ... PPCHP5.pdf
P.S. Подобни са и нещата при включване и изключване на мощни консуматори, но тъй като ключа е между захранващия източник и консуматора и обикновено по-близо до източника, който е с много ниско вътрешно съпротивление, пренапреженията не се 'виждат' от другите консуматори закачени на същия захранващ източник.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Ное 2010 01:39

Scott написа:не виждам регулатора какво общо има в случая или ти въобще не си разбрал за какво беше спорът навремето :whistle:
Дори двигателя да е изгасен и светлините захранени само от акумулатора, при изгарянето на едната крушка ще се получи преходен процес и другата ще 'види' по-високо напрежение от това на батерията заради индуктивността на кабелите, пада по релета, бушони и т.н. Освен това за една 'уморена' крушка и 10% горница на напрежението може да са достатъчни да умре. biggrin.gif
Викаш от кабелите голям индуктивен пик ще стане , а от някакви си хиляди навивки меден проводник в алтернатора няма проблеми tongue.gif .
Остави ме мен аз нищо не разбирам unsure.gif .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта