Съвсем сериозно го мисля. Не се обиждай, не знам какви познания по силова електроника имаш, но индуктивността на кабелите играе сериозна роля при подобен преходен процес - скок на тока заради изгаряне на крушка. Замислял ли си се защо 'пада' бушона като изгори крушка у вас.gicho написа:Колега, сериозно ли го мислиш това (за индуктивния пик)?
Ако приемем че тока е от порядъка на 5А и индуктивността на кабелите до крушката 5uH (около 3m кабел) при изгарянето на едната крушка в общата точка на кабелите може да се получи скок на напрежението до 10V. Ако изгарянето се случи в момента на 'запалване' на крушките (както нормално се получава) и токът е многократно по-голям, смятай какво пренапрежение се получава.
Ако искаш повече информация и примери, Филипс имат много добра публикация на тема автомобилна електроника - http://www.nxp.com/documents/applicatio ... PPCHP5.pdf
P.S. Подобни са и нещата при включване и изключване на мощни консуматори, но тъй като ключа е между захранващия източник и консуматора и обикновено по-близо до източника, който е с много ниско вътрешно съпротивление, пренапреженията не се 'виждат' от другите консуматори закачени на същия захранващ източник.