ТОЙОТА АВЕНСИС Д4-Д 2000-2002
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 21 Ное 2010 18:48
ТОЙОТА АВЕНСИС Д4-Д 2000-2002
Здравейте колеги и любители на марката Тойота. Доста съм се ровил из много форуми и съм разглеждал ревюта на Авенсис Д4-Д 2,0л./110к.с.. Така и не ми стана ясно дали този модел има някакви хронични болежки. Смятам да си купувам такава кола и то седан. Бюджетът за самата кола(без регистрация, еко такса, данък и смяна на консумативи) ми е около 7,500лв. Та, ако може да споделите нещо за цените на частите и консумативите ще съм ви благодарен. Също и нещичко за поведението на пътя и разхода (не вярвам да надхвърля 10л./100км. в града). Иначе повечето мнения са положителни, но има и някои доста двусмислени неща около здравината на окачването.
- Прикачени файлове
-
- Това е примерна снимка на автомобила, който искам.
- 1740582o.jpg (163.47 KiB) Преглеждано 4211 пъти
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 21 Ное 2010 18:48
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 21 Ное 2010 18:48
7500лв. е таван. Ако има хубава бройка с нормалните глезотии ( AirBags, A/C(automatic), ABS, CD, централно, серво, круиз контрол) за 6000лв. ще я взема. А и съм установил, че на Авенсиса 2003 му пада най-бързо цената спрямо Мазда 6, Хонда Акорд и Мицубиши от тоя клас (Галант май) същите екстри и година на производство. А при същите 4 марки до 2002 Тойота и Хонда са със най-постоянни цени за Авенсис/Акорд.
То от една снимка ли трябва да дадем мнение?
Ми това, което виждам е:
- след фейслифта е - кристалните фарове (светят много добре между другото)
- линеа терра (по-ниското оборудване) бих заложил ( 2 аирбега само - срещу 4-ри на по-високото ниво "сол", и други маловажни, но гъделичкащи неща)
- ако е италианка, провери за наличие на подгрев на антифриза (щото талианските го нямат) - познава се по копчето за активирането му, ама нека колегите с дизелите да кажат къде е точно (отбелязвам го, защото без тоя подгрев колата зимата загрява ... абе много бавно, и градско ще караш с ушанките - дизел без такъв подгрев не става за БГ зимите). Ако го има, проверете го дали работи - подгревните свещи са 3 и са от 50лв нагоре (за VW). За тойота (разбирай - Денсо) нямам инфо.
- по окачването - ми в сервиз да се огледа за луфтове в рейката - струва майка си и баща си ако е тръгнала .... (не, не го казвам "по прицнип" - рейките им не са от най-здравите).
- някои колеги се оплакваха от вътрешни карета - пак са сума (800 евра май беше единия брой) - не че е хронична болка, ама дизела ще е на бая км
- и, като няма кой да се намеси, ще отбележа прословутия двумасов съединител, или маховик - повечето дизели са с такъв, но на тия тойоти май е доста скъп (над 1000лв) - симптоми - тресене / вибрации
Не съм голям познавач, но се включвам да те сложа на пауза докато се появят спецовете
Изчакай да стане поне една страница темата преди да вземеш решение. Нека някой колега да препоръча сервиз за оглед (ако джамбото се дърпа че няма номера, не се изкушавай да я взимаш на сляпо - и за тия важат правилата за кола втора ръка в пълна сила). А цените на частите си остават типично по японски високи.
Съвет - не спестявай от пари за първоначален оглед - кадърен сервиз може по комп. диагностика да ти даде доста точна оценка на работата на дюзите и помпата (предполагам, знаеш, че проблеми в тая област се лекуват само с много пари).
А, като я гледам от къща, надявам се си проучил колко ще ти струва обслужването - ако не, нека колегите споделят. Да "укротиш" италианка дизел преди зимата си е приключение biggrin.gif Стоманени джанти със свършили гуми - 400-500лв като начало. Акумулатор - 150+. Масло - 100-тина. Филтри - и те там. Ремъци и ролки - колегите да кажат.
Няма инфо, ама ако ти говорят че тази кола е под 200'000 км, заплюй ги biggrin.gif
7500 на първо четене и на мен ми се виждат много - дай някоя интериорна снимка да се ориентираме колко стотин хиляди са врътнали пОРдавачите.
Относно алтернативите - ми колкото искаш. Ако си сигурен че искаш дизел (т.е., ако правиш над 30-40 хил.км годишно, или те радва дизела като характеристики), няма да те разубеждавам. Но ако не си (т.е., ако го вземаш заради ниския разход), да знаеш че рискът с е много сериозен да не ти се вържат сметките. Ако искаш, може да раздуем и тоя въпрос (ма то има сума ти и теми по въпроса). Но засега приемаме че искаш дизел на всяка цена. (А, да не забравя - ако се разубедиш и се замислиш за бензин с газово, бягай от японките - повечето не носят на газ - и тоз въпрос може да раздуем ).
Лично мнение - не лош избор в тоя клас е 406 на пежо, 2.2 дизела им е класа. Докъм 350'000 км държи без сериозни разходи (ако е поддържан разбира се, и ако няма филтър - там трябва да ти го "изрежат" че иначе е скъпо). Доста разпространен е (е, 2.0 HDI е по- ) така че чарколяци има. Дърпа здраво, а ако го галиш е много икономичен.
Мазда 6 е скъпичка, но нещо от ВАГ защо не? Ако те плаши алуминиевото окачване, да знаеш че цялото излиза по-евтино от нова кормилна рейка, или вътрешно каре на авензис ... А и можеш да погледнеш октавията - там е платформата на голф 4 (не е алумин окачването), но интериора е малко ...
Масови си, няма да си уникален, но това си значи много по-евтина поддръжка.
Помпа-дюзата моторите "вече ги оплюхме" в една друга тема, макар и за феновете на VW да са мокър сън. Но старите (90коня - стандартна турбина, и 110 коня - с променлива геометрия) са здрави добичета, и ги има по 10 във всяка морга. По-трудно се прецакват от лоша нафта (щифтови дюзи). Чипират се елементарно и еФтино, и понавървяват след това. От октавиите се намират и 4х4 ако те влече.
Е, то ако отидеш натам (към ВАГ), ще смениш и форума така че по-нататъчни съвети са излишни ... biggrin.gif
ЕДИТ:
ABS и 2 аирбага са сериино на авензиса от тия години. Круиз контрол ще да е отделно поръчване екстра, щото и СОЛ я нямат сериино. Другата рядка екстра на авензис е VSC-то (така му викат на ESP-то). Отделно да знаеш, че нямат тракшън - или само АБС, или пълна програма с тракшън, стабилити и т.н (VSC).
Ми това, което виждам е:
- след фейслифта е - кристалните фарове (светят много добре между другото)
- линеа терра (по-ниското оборудване) бих заложил ( 2 аирбега само - срещу 4-ри на по-високото ниво "сол", и други маловажни, но гъделичкащи неща)
- ако е италианка, провери за наличие на подгрев на антифриза (щото талианските го нямат) - познава се по копчето за активирането му, ама нека колегите с дизелите да кажат къде е точно (отбелязвам го, защото без тоя подгрев колата зимата загрява ... абе много бавно, и градско ще караш с ушанките - дизел без такъв подгрев не става за БГ зимите). Ако го има, проверете го дали работи - подгревните свещи са 3 и са от 50лв нагоре (за VW). За тойота (разбирай - Денсо) нямам инфо.
- по окачването - ми в сервиз да се огледа за луфтове в рейката - струва майка си и баща си ако е тръгнала .... (не, не го казвам "по прицнип" - рейките им не са от най-здравите).
- някои колеги се оплакваха от вътрешни карета - пак са сума (800 евра май беше единия брой) - не че е хронична болка, ама дизела ще е на бая км
- и, като няма кой да се намеси, ще отбележа прословутия двумасов съединител, или маховик - повечето дизели са с такъв, но на тия тойоти май е доста скъп (над 1000лв) - симптоми - тресене / вибрации
Не съм голям познавач, но се включвам да те сложа на пауза докато се появят спецовете

Изчакай да стане поне една страница темата преди да вземеш решение. Нека някой колега да препоръча сервиз за оглед (ако джамбото се дърпа че няма номера, не се изкушавай да я взимаш на сляпо - и за тия важат правилата за кола втора ръка в пълна сила). А цените на частите си остават типично по японски високи.
Съвет - не спестявай от пари за първоначален оглед - кадърен сервиз може по комп. диагностика да ти даде доста точна оценка на работата на дюзите и помпата (предполагам, знаеш, че проблеми в тая област се лекуват само с много пари).
А, като я гледам от къща, надявам се си проучил колко ще ти струва обслужването - ако не, нека колегите споделят. Да "укротиш" италианка дизел преди зимата си е приключение biggrin.gif Стоманени джанти със свършили гуми - 400-500лв като начало. Акумулатор - 150+. Масло - 100-тина. Филтри - и те там. Ремъци и ролки - колегите да кажат.
Няма инфо, ама ако ти говорят че тази кола е под 200'000 км, заплюй ги biggrin.gif
7500 на първо четене и на мен ми се виждат много - дай някоя интериорна снимка да се ориентираме колко стотин хиляди са врътнали пОРдавачите.
Относно алтернативите - ми колкото искаш. Ако си сигурен че искаш дизел (т.е., ако правиш над 30-40 хил.км годишно, или те радва дизела като характеристики), няма да те разубеждавам. Но ако не си (т.е., ако го вземаш заради ниския разход), да знаеш че рискът с е много сериозен да не ти се вържат сметките. Ако искаш, може да раздуем и тоя въпрос (ма то има сума ти и теми по въпроса). Но засега приемаме че искаш дизел на всяка цена. (А, да не забравя - ако се разубедиш и се замислиш за бензин с газово, бягай от японките - повечето не носят на газ - и тоз въпрос може да раздуем ).
Лично мнение - не лош избор в тоя клас е 406 на пежо, 2.2 дизела им е класа. Докъм 350'000 км държи без сериозни разходи (ако е поддържан разбира се, и ако няма филтър - там трябва да ти го "изрежат" че иначе е скъпо). Доста разпространен е (е, 2.0 HDI е по- ) така че чарколяци има. Дърпа здраво, а ако го галиш е много икономичен.
Мазда 6 е скъпичка, но нещо от ВАГ защо не? Ако те плаши алуминиевото окачване, да знаеш че цялото излиза по-евтино от нова кормилна рейка, или вътрешно каре на авензис ... А и можеш да погледнеш октавията - там е платформата на голф 4 (не е алумин окачването), но интериора е малко ...

Помпа-дюзата моторите "вече ги оплюхме" в една друга тема, макар и за феновете на VW да са мокър сън. Но старите (90коня - стандартна турбина, и 110 коня - с променлива геометрия) са здрави добичета, и ги има по 10 във всяка морга. По-трудно се прецакват от лоша нафта (щифтови дюзи). Чипират се елементарно и еФтино, и понавървяват след това. От октавиите се намират и 4х4 ако те влече.
Е, то ако отидеш натам (към ВАГ), ще смениш и форума така че по-нататъчни съвети са излишни ... biggrin.gif
ЕДИТ:
ABS и 2 аирбага са сериино на авензиса от тия години. Круиз контрол ще да е отделно поръчване екстра, щото и СОЛ я нямат сериино. Другата рядка екстра на авензис е VSC-то (така му викат на ESP-то). Отделно да знаеш, че нямат тракшън - или само АБС, или пълна програма с тракшън, стабилити и т.н (VSC).
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Стига с глупостите - ако италианец го е поръчал - имат. Ако живее в Ливиньо (средна зимна темп.: -9°C) или Вале Д'Аоста не го грее че си мислиш че живее в "слънчева" Италия, трябва му и си поръчва "пакет за студен климат".gicho написа:- ако е италианка, провери за наличие на подгрев на антифриза (щото талианските го нямат)
В Милано, Торино и останалите части на северна Италия, климатът е подобен на нашия, а хората са по-близо като манталитет до швейцарците, отколкото до неаполитанци и сицилианци, въпреки че са сънародници.

-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 21 Ное 2010 18:48
Значи, това не е колата, която ще взема. Баща ми има познат, който носи коли от Австрия и Германия само. Преди 20-на мин по Скайп ми показа видео на един Авенсис, който е гледал днес. Сребърен металик, круиз контрол, 4 X ел. стъкла, ел. огледала, централно, аларма, серво, това VSC дето го спомена колегата, управление на аудиото от волана, климатроник и мисля, че каза 6 X AirBags. Октомври 2002 е произведена на 152,000км. от частно лице със два комплекта гуми- летни на един сезон и зимни-нови с 4 лети и 4 тенекиени джанти. Първи собственик и колата има минат преглед за 2011г., сменени консумативи, само акумолатор нов и трябвал. 3,500 евро е цената със гумите и джантите. Наистина много запазена изглежда.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 21 Ное 2010 18:48
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Как успя за 2 месеца да прочетеш всички теми за авенсисите?gicho написа:....
- някои колеги се оплакваха от....
- и, като няма кой да се намеси, ще отбележа ....
Не съм голям познавач, но ....
.. Ако искаш, може да раздуем и тоя въпрос (ма то има сума ти и теми по въпроса). ...
да знаеш че цялото излиза по-евтино от нова кормилна рейка, или вътрешно каре на авензис ... //
...
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 21 Ное 2010 18:48
Колега sstefan, виждам, че ти си с двигател Д4-Д 2002, я сподели от колко време я имаш тази кола и колко ти излиза поддръжката на година ( без винетки, данаъци, ГО, каско и други такива) само консумативите и частите (ако си сменял нещо де).
П.П: Аз съм, човек, на който този Авенсис ще е първата кола. На 16, като взех М категория и си купих Ямахата я карам и поддържам с кеф вече 3 години. Всяка излишна вибрация, всеки дразнещ шум и неизправност ги отстранявам на момента. Затова искам здрава, японска машина- може да е с малко по-скъпи части, но да се сменят по-рядко. В началото исках Фолксваген Пасат около 2000 седан, 1,9 ТДИ май 131к.с., но като ми казаха, че във ФВ нама нищо народно и здраво след 2001 и се отказах. В семейството имаме Нисан Примера 1991, дизел, 75к.с. седан с климатик, серво, централно и др., Мазда 2 2007, 1,25л., 82к.с.- фул екстри 16винтила- малка пушка и Мерцедес Е 300ТД 1999г. Авангард, лимузина- всичките са супер здрави, но аз искам нещо по-различно, не някой тъп голф или поло или рено/пежо/ситроен- мразя всичко френско, корейско, италианско и китайско.
Не целя да засегна някой, който има автомобил произведен в тези държави или Голф/Поло, просто не желая такива коли.
П.П: Аз съм, човек, на който този Авенсис ще е първата кола. На 16, като взех М категория и си купих Ямахата я карам и поддържам с кеф вече 3 години. Всяка излишна вибрация, всеки дразнещ шум и неизправност ги отстранявам на момента. Затова искам здрава, японска машина- може да е с малко по-скъпи части, но да се сменят по-рядко. В началото исках Фолксваген Пасат около 2000 седан, 1,9 ТДИ май 131к.с., но като ми казаха, че във ФВ нама нищо народно и здраво след 2001 и се отказах. В семейството имаме Нисан Примера 1991, дизел, 75к.с. седан с климатик, серво, централно и др., Мазда 2 2007, 1,25л., 82к.с.- фул екстри 16винтила- малка пушка и Мерцедес Е 300ТД 1999г. Авангард, лимузина- всичките са супер здрави, но аз искам нещо по-различно, не някой тъп голф или поло или рено/пежо/ситроен- мразя всичко френско, корейско, италианско и китайско.
Не целя да засегна някой, който има автомобил произведен в тези държави или Голф/Поло, просто не желая такива коли.
Има я от 2 г. и не съм имал никакви проблеми.Средна годишна поддръжка-няма такава бира!Все пак това не са нови коли.Сменял съм ангренажен комплект-около 470 лв. + 80 лв смяна(мой майстор).Предни дискове и накладки-240 май бяха.Сипвам и само масло Motul,моя преценка.За сега това е в графа консумативи,друго не е имало.Все пак колата е била в добри ръце преди мен.
Toyota Avensis wagon 2002, 2.0 D-4D 110 hp-продадена
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна
Ами с четене?Raya написа: Как успя за 2 месеца да прочетеш всички теми за авенсисите?

Колегата каза че иска "здрава, японска кола" - май авензиса не е никак японска (за другата част ще замълча)?
Относно омразата към френските/италианските коли - дано не добавиш в списъка и английските ...
А офертата за описания авензис звучи много добре, а и явно оригиналният собственик е бил паралия за да нацъка толкова екстри. Значи има голям шанс да е била глезена тази кола.
ОК, съгласен съм че е така. Само че като минеш по автокъщите в БГ, ще видиш колко италиански коли са съм зимен пакет. Моят съвет към колегата беше ДА СЕ УВЕРИ дали има такова нещо? Защото за Германия например серииното оборудване на пежо е с подгрев? Ако твърдиш че в тези области на Италия серийно тойота е подарявала зимен пакет, това ще е полезна информация.Rudy написа:
Стига с глупостите - ако италианец го е поръчал - имат. Ако живее в Ливиньо (средна зимна темп.: -9°C) или Вале Д'Аоста не го грее че си мислиш че живее в "слънчева" Италия, трябва му и си поръчва "пакет за студен климат".
В Милано, Торино и останалите части на северна Италия, климатът е подобен на нашия, а хората са по-близо като манталитет до швейцарците, отколкото до неаполитанци и сицилианци, въпреки че са сънародници.
Както и да е, колегата е намерил добра оферта, и е ясно че вече е добре ориентиран. Само ми е странно следното - ако сметките са верни, колегата е на 19-20 години. Всеки си има разбирания, но когато бях на неговите години, такъв (пенсионерски) автомобил бих си взел единствено по критерий надеждност ... Пак не е зле да си помисли (все пак е мотоциклетист - разликата в оборотите ще е поне 2 пъти ...).
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Emo74 и 8 госта