Авенсис 1 - Вибрации при спиране
Авенсис 1 - Вибрации при спиране
Здравейте отново.
Имам няколко въпроса с очакване за насоки къде да се търси "пробема".
Знам, че заглавието на темта ще провокира отговори от рода на - ПРЕДНИ СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ , но нека да опиша ситуацията.
След като се появиха вибрации (тресене на волана) при спиране - на светофар примерно предните спирачки минаха през "процедура" на струг и бяха сменени предните накладки .
Стругаря каза , че имало "изкривяване" 2, 3 десети каквото и да значи това. Дебелина на диска след процедурата - 23,** мм.
Нови накладки "KASHIYAMA" .
Тресенето на волана при сиране изчезна. Дотук добре, но забелязвам друго което ми се струва нередно.
Точно преди пълното спиране на колата в покой купето леко се поклаща напред-назад. Не винаги го усещам и не навсякъде се получава, но го има и не е от неравностите който се образуват по кръстовищата на сфетофарите където асфалта от многото спирания на коли , камиони , реисове е станал вълнообразен.
Втори "симптом"
Тресенето на волана отново се появи този път обаче при спиране от по-висока скорост - 90 , 100 примерно.
При първото натискане на педала на спирачките движейки се със 100 примерно и по сериозно натискане на педала (не чак да забиете нос в предното стъкло) се усеща осезаемо тресене на волана за секунда и веднага изчезва след като скороста падне малко. Ако се натисне педала два пъти (с пуза от секунда две ) след като първия път е затресъл волана , при второто натискане няма тресене .
Иначе при движение без значение от скороста , по инерция и ли не , няма никакви вибрации или тресене.
Незнам дали това са сериозни проблеми , дали има "участие" на ABSa, амортисьори или нещо друго,
но нали съм чисто нов шофьор на Тойота пък и дизел добре е да попитам тези с повече опит и стаж.Колата е Д4Д мотор
Благодаря предварително.
Имам няколко въпроса с очакване за насоки къде да се търси "пробема".
Знам, че заглавието на темта ще провокира отговори от рода на - ПРЕДНИ СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ , но нека да опиша ситуацията.
След като се появиха вибрации (тресене на волана) при спиране - на светофар примерно предните спирачки минаха през "процедура" на струг и бяха сменени предните накладки .
Стругаря каза , че имало "изкривяване" 2, 3 десети каквото и да значи това. Дебелина на диска след процедурата - 23,** мм.
Нови накладки "KASHIYAMA" .
Тресенето на волана при сиране изчезна. Дотук добре, но забелязвам друго което ми се струва нередно.
Точно преди пълното спиране на колата в покой купето леко се поклаща напред-назад. Не винаги го усещам и не навсякъде се получава, но го има и не е от неравностите който се образуват по кръстовищата на сфетофарите където асфалта от многото спирания на коли , камиони , реисове е станал вълнообразен.
Втори "симптом"
Тресенето на волана отново се появи този път обаче при спиране от по-висока скорост - 90 , 100 примерно.
При първото натискане на педала на спирачките движейки се със 100 примерно и по сериозно натискане на педала (не чак да забиете нос в предното стъкло) се усеща осезаемо тресене на волана за секунда и веднага изчезва след като скороста падне малко. Ако се натисне педала два пъти (с пуза от секунда две ) след като първия път е затресъл волана , при второто натискане няма тресене .
Иначе при движение без значение от скороста , по инерция и ли не , няма никакви вибрации или тресене.
Незнам дали това са сериозни проблеми , дали има "участие" на ABSa, амортисьори или нещо друго,
но нали съм чисто нов шофьор на Тойота пък и дизел добре е да попитам тези с повече опит и стаж.Колата е Д4Д мотор
Благодаря предварително.
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Първо ако се не лъжа, нови дисковете са 25, по-скоро 28мм дебели, но това мога да ти кажа точно, ако уточниш двигателя кой е и година точна... Вибрацията не е от износен диск, а от преграт диск след рязко спиране и задържане натиснат педала на газта - така каляваш чугуна и на тези "отпечатъци" се износва доста по-трудно след това.... Още повече, че това май не е кола, която си купил нова, така че най-вероятно ще оправиш проблема със нови дискове.... Освен ако не е нещо разбито по предница, но симптомите не са ти за окачване, както си описал.... 23мм и тънък диск, но все пак дай година, двигател, за да се разбере колко е бил диска като нов 

И при мен е същият проблем - тресе волана при спиране от 90-100 км/ч. Смених дисковете с нови, също и накладките, но пак тресе. Повече не търсих причината поради липса на време. Все пак има доста изписано по въпроса, но категоричен отговор без ходене в сервиз едва ли ще получиш. Просто има повече от един детайл който предизвиква това тресене.
Тойота авенсис Д-4Д 110 к.с. 2001г.
Понеже много от темите стоят отворени .... т.е. някой е имал проблем и пита за него . Следват коментари и нищо като финал , което е ....... малко дразнещо .....(циганска работа) Аз ще затворя моята ....
Проблема е решен със смяна на дисковете...... и джантите минаха на баланс , но при тях нещата бяха доста незначителни.... НИКАКВИ ВИБРАЦИИ НЯМА ВЕЧЕ......
Много ясно си личеше от въртешната страна на диска спиралообразна следа от накладките....... и неравности които се усещаха с пръсти.....
Явно онзи "майстор" които ги "стругна" веднъж окончателно ги пре...ба.
Халал да са му 20 лева .....
Препоръка:
ако имате подобен проблем - СМЕНЕТЕ ДИСКОВЕТЕ....... Колата е достатъчно мощна и тежичка за да си играете с нейните спирачки.......а и с вашето здраве и с това на околните........
Ако желае, модератора може да заключи темата......
Проблема е решен със смяна на дисковете...... и джантите минаха на баланс , но при тях нещата бяха доста незначителни.... НИКАКВИ ВИБРАЦИИ НЯМА ВЕЧЕ......
Много ясно си личеше от въртешната страна на диска спиралообразна следа от накладките....... и неравности които се усещаха с пръсти.....
Явно онзи "майстор" които ги "стругна" веднъж окончателно ги пре...ба.
Халал да са му 20 лева .....
Препоръка:
ако имате подобен проблем - СМЕНЕТЕ ДИСКОВЕТЕ....... Колата е достатъчно мощна и тежичка за да си играете с нейните спирачки.......а и с вашето здраве и с това на околните........
Ако желае, модератора може да заключи темата......
- djobonano
- Мнения: 228
- Регистриран на: 05 Авг 2009 10:07
- Местоположение: София - TOYOTA AVENSIS 1 - T22 - 2000 г. - 2.0TD - 90 ps.
И аз минах по този път, правя нещо, оправя се, след
известно време пак
тресе, сменяш пак няма проблем и след малко каране пак тресе.
Отказах се вече го приех като фабричен дефект не знам
какво да правя.
Ще покарам още и като се разтресе и при лекото спиране (градско) пак ще сменя диковете.Не знам да ли може да се сложат по здрави
дискове или така наречените (ветилирани дискове) нямам представа.
Но е страшно досадно и не сигорно ми изглежда.
Возя си детето в тази кола и по ня всичко е като ново, поне се старая
но тези вибрации ме побъркват, защото не мога да ги оправя.
Някой ако е по светнат да дава акъл какво да правим.
известно време пак
тресе, сменяш пак няма проблем и след малко каране пак тресе.
Отказах се вече го приех като фабричен дефект не знам
какво да правя.
Ще покарам още и като се разтресе и при лекото спиране (градско) пак ще сменя диковете.Не знам да ли може да се сложат по здрави
дискове или така наречените (ветилирани дискове) нямам представа.
Но е страшно досадно и не сигорно ми изглежда.
Возя си детето в тази кола и по ня всичко е като ново, поне се старая
но тези вибрации ме побъркват, защото не мога да ги оправя.
Някой ако е по светнат да дава акъл какво да правим.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Вкарваш я в ТМ-Ауто за диагностика, обясняваш им, после те ти обясняват и си готов. Един съвет от мен- понеже тези Авенсиси 1 имат чувствителни към изкривяване дискове, старай се да не ги прегряваш и ако си ползвал упорито спирачките, да не прелиташ през локви.djobonano написа:И аз минах по този път, правя нещо, оправя се, след
известно време пак
тресе, сменяш пак няма проблем и след малко каране пак тресе.
Отказах се вече го приех като фабричен дефект не знам
какво да правя.
Ще покарам още и като се разтресе и при лекото спиране (градско) пак ще сменя диковете.Не знам да ли може да се сложат по здрави
дискове или така наречените (ветилирани дискове) нямам представа.
Но е страшно досадно и не сигорно ми изглежда.
Возя си детето в тази кола и по ня всичко е като ново, поне се старая
но тези вибрации ме побъркват, защото не мога да ги оправя.
Някой ако е по светнат да дава акъл какво да правим.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Твоите оригинално какви са.... Знам че има два размера ветилирани 15'' и 14"- За тези Тойоти . Моите - 15ки са с диаметър около 277 ли беше, но 270+ милиметра, а дебелината на новите е 26+ мм. Разликата със старите беше повече от 3,5 мм. И сега няма никакво тресене или онова гадно поклащане напред назад като спираш на кръстовище..... Вярно е че са още нови но всички симптоми изчезнаха след смяната.... , а и накладките са нови.....djobonano написа: Не знам да ли може да се сложат по здрави
дискове или така наречените (ветилирани дискове) нямам представа.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
TSB има, ама там пише че се влияе от номера на обувките и стила на каране.
Примери:
1. Авенсиса хвърли накладки на 30к км. На 60к км хвърли дискове и накладки.
2. Киата на жената е на 40к км и са износени на 1/3
3. Королата на дедото смени накладки на 120к км. Дисковете му дори още нямат ръб, а са на 160к км.
Отчитам и факта година и начин на изработка. Естествено, че Авенсиса не може да се мери с Королата в нито едно отношение - имам предвид, че Королата превъзхожда Авенсиса в пъти относно изработка и части, но също си зависи и кой как кара и натиска спирачките.
4. Микробуса не го слагам в сметките, защото той е с челюсти и съм му наковал феродо от Москвич, което е почти два пъти по-дебело от оригиналните челюсти. Барабани не съм сменял последните около 200к км. Ама там пък всичко е правено здраво и кораво по 3.
Примери:
1. Авенсиса хвърли накладки на 30к км. На 60к км хвърли дискове и накладки.
2. Киата на жената е на 40к км и са износени на 1/3
3. Королата на дедото смени накладки на 120к км. Дисковете му дори още нямат ръб, а са на 160к км.
Отчитам и факта година и начин на изработка. Естествено, че Авенсиса не може да се мери с Королата в нито едно отношение - имам предвид, че Королата превъзхожда Авенсиса в пъти относно изработка и части, но също си зависи и кой как кара и натиска спирачките.
4. Микробуса не го слагам в сметките, защото той е с челюсти и съм му наковал феродо от Москвич, което е почти два пъти по-дебело от оригиналните челюсти. Барабани не съм сменял последните около 200к км. Ама там пък всичко е правено здраво и кораво по 3.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта