Toyota Yaris 1.0 vvti

iva_b
Мнения: 8
Регистриран на: 07 Ное 2010 22:46

Toyota Yaris 1.0 vvti

Мнение от iva_b » 07 Ное 2010 22:53

Здравейте,
Обмислям закопуване на кола и се надявах да ми помогнете. Спряла съм се на няколко варианта и единия от тях е Toyota Yaris 1.0 vvti. Може ли да споделите мнения за колата и какви слаби места има, а също така и на какво да обърна внимание при евентуално закопуване на такава кола на старо. Също така може ли и да ми препоръчате майстор, който може да направи диагностика на колата.

Благодаря Ви предварително :)

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 07 Ное 2010 23:24


iva_b
Мнения: 8
Регистриран на: 07 Ное 2010 22:46

Мнение от iva_b » 07 Ное 2010 23:30

Съжалявам ако подхващам тема която вече има, но аз не можах да намеря точно такава, а тъй като съм жена и нямам почти никакви познания за колите се надявах да получа малко сдъфкана информация от вас, тъй като за съжаления няма кой друг да попитам за компетентно мнение. Много се надявам да ми помогнете по конкретно по моя въпрос.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 07 Ное 2010 23:35

Нова ли ще е колата втора употреба ли ? Какви са другите марки , които гледате ?

iva_b
Мнения: 8
Регистриран на: 07 Ное 2010 22:46

Мнение от iva_b » 07 Ное 2010 23:37

Втора употреба. Нещо около 2000 - 2001 година. Разполагам с 5000 лв. Мислите ли че може да се намери нещо сносно?

Другите варианти са Fiat Punto 1.9 jtd или Peugeot 206 hdi 1.4 / 2.0.

Определено търся нещо икономично. Направи ми впечатление че тази е изключително икономична. Не искам да слагам на колата си АГУ.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 07 Ное 2010 23:46

Щом другите две са дизел защо искате Тойота бензин ?

ПС:
така , като гледам в този ценови клас има доста Яриси даже намерих един уж перфектен :
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details

До колкото си спомням този Ярис трябва да е безобразно здрав .

ПС2:
Ето още едно :

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Последно промяна от Bass_Man на 07 Ное 2010 23:51, променено общо 1 път.

iva_b
Мнения: 8
Регистриран на: 07 Ное 2010 22:46

Мнение от iva_b » 07 Ное 2010 23:51

Защото Toyota е по-добър вариант от Fiat,а Peugeot e със слаба ходова част. А и както вече казах четох за нея, че има наистина малък разход (според mobile.de). 6.1 градско бензин.... ако това наистина е така то няма значение от финансова гледна точка бензин или дизел карам. А и бензина е по-пъргав и по-евтин за поддържка до колкото разбирам от форумите. Също ме притеснява, че на дизеловите автомобили им слагат добавки и не винаги до колкото разбрах може да им се измери дали компресията е наред(това горещо ми препоръчаха да се прави ако се копува дизел на старо). Докъто при бензина такъв проблем няма...

П.С. Този първия и аз го загледах.

А може ли да ме насочите и към майстор който предлага диагностика. Най-добре на място ако ли не то поне за някой добър сервиз.


Останових, че това е много важно тъй като днес гледах един Fiat който уж беше на 116 000 km а като го закачиха на компютъра се оказа на 244 000 кm
Последно промяна от iva_b на 07 Ное 2010 23:57, променено общо 1 път.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 07 Ное 2010 23:56

Имайте предвид , че в Германия условията са доста по-различни така ,че съвсем спокойно може да очаквате 7.0 литра градско в БГ . Но дори и така да е със сигурност поддръжката на този двигател е доста евтина спрямо d4d но и със сигурност не е по-пъргав от него особенно с пуснат климатик . Аз лично бих взел по-големия бензинов двигател . Но все пак се разходете по къщите и покарайте колите ! Не ги гледайте само !

iva_b
Мнения: 8
Регистриран на: 07 Ное 2010 22:46

Мнение от iva_b » 08 Ное 2010 07:57

Мисля днес или утре да ида да видя една, но все пак някой може ли да ми препоръча сервиз или майстор където/който да може да ми направи диагностика с компютър. Най-добре ако може да става на място. Моля Ви споделете понеже и идея си нямам от майстори. А да.. и ако имате предвид някой сервиз/майстор направо пишете име и телефон.

Благодаря Ви много.

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 08 Ное 2010 08:19

Ето извадка какво по-специфично да се гледа за този Ярис:

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/to ... ection=bad
What to Watch Out For
Some early build quality problems.

On Freetronic models, loss of automatic clutch system fluid via the accumulator seals can cause total loss of gear selection. Not monitored by warning light. New one costs £344 + fitting. Owners advised to check reservoir level regularly. People have been told the automatic actuator is faulty and it needs a new ECU costing £1,500.

VVT-i engines can start to use up to a litre of oil every 600 miles after 40,000 miles. Timing chains of 1.0 engines have been known to snap without warning, maybe due to dirty oil. Timing chain cover gaskets of VVT-i engines can fail and leak oil.

On early D-4Ds up to 02 reg the head gaskets can eventually fail. Modified on later cars.

A few cv joint failures reported.

No boot light on base versions and rear parcel shelf very flimsy (strings pull out).

Anti roll bar bushes prone to cracking after about 4 years. Symptom: clonking or knocking noises over bumps. Described by dealers as 'front stabiliser link bushes starting to split - cost to correct £135.00.'

Rear suspension arm bushes quite a regular MOT failure point.

Lightly braked Yaris with rear discs can suffer from corroded brake discs.

Ancillaries drive belt should be changed at 40k miles.

Look for rust around rear springs / rear suspension arms.

Radiator corrodes due to stone chips.

Corroded alloys common. Scuffed wheels and uneven tyre wear signs of kerbing abuse. If buying a Yaris with alloys, make sure locking nuts not missing and make sure space saver spare is under boot floor.

Rear exhaust back box corrodes on low mileage petrol cars.

Pollen filter is often neglected (under glovebox squeeze both sides together at rear when open to remove glovebox tray).
Относно сервиз - защо не ТМ Ауто? Поне се занимават с Тойота, а някой квартален майстор ще вземе да гледа накладки, шарнири - а Тойота си имат специфични кусури.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 08 Ное 2010 10:27

вземи 1.3 - разликата в цената и разхода е минимална,а няколко кончета отгоре и по-големия обем се усещат :thumbsup:

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 08 Ное 2010 11:54

Dizzle написа:вземи 1.3 - разликата в цената и разхода е минимална,а няколко кончета отгоре и по-големия обем се усещат :thumbsup:
Особенно, ако караш по-агресивно, определенно вземи по-силен мотор. При мен колкото по-силна колата, разхода по-малък (градско София делничен ден). Пример (бензин): 110 коня-12-13 л/100, 129 коня-9-10 л/100, по-нагоре няма да казвам, че над 140 коня забравям за икономично каране.


п.с. не приемай този разход за нормален (всеки различно кара), просто дадох приемр, ако настъпваш колата какви отклонения ще имаш със икономичен мотор.

iva_b
Мнения: 8
Регистриран на: 07 Ное 2010 22:46

Мнение от iva_b » 08 Ное 2010 17:14

Здравейте пак от мен,
днес гледах една кола. Изглеждаше добре и почти я бях взела само че видях че ауспуха и беше катранено черен i se otkazah. Мислите ли че това е проблем. Колата беше на 150 000 км. 2002 година 1.0 vvt-i.

петър
Мнения: 188
Регистриран на: 25 Фев 2008 22:47
Местоположение: Стара Загора/Плевен

Мнение от петър » 08 Ное 2010 19:09

Катранено чер беше само цвета или и "цапаше" ако сте пипали в ауспуха?Както разбирам сте се подготвили и доста сте чели,което е добре,жалко е че наистина няма кой да ви удари едно рамо и малко помощ.За бензинов автомобил наистина не е добре(нормално),може да има някакви "сажди" но трябва лесно да могат да се изтрият от пръста и да не са мазни.Тези автомобили по автокъщи ли ги гледате или часни лица,няма да е лесно,но общо взето си е и до късмет.
Успех.

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 08 Ное 2010 19:19

!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!
biggrin.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта