Зимни гуми
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Уоу, нямам и 15 000км.Bass_Man написа:Няма как от гумите да има металическо звучене . Явно някой тампон ти е заминал .
Не че го изключвам като вариант - все пак карам 'нова' тойота biggrin.gif
Нямаше го този ефект с летните.
А ако е попаднал някъкъв предмет /камъче/ в гумата при монтажа...
Въпроса е теоретичен, иначе на практика ще отида при гумаджията и всичко отначало

Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
мисля че беше това"Me4oKyX написа:rudi - дай да го видим това филмче, ако може biggrin.gif Че много хора не искат и да чуят, че старата гума е скапана, въпреки, че изглежда нова...... Пък и на мен ми е интересно много
http://www.youtube.com/watch?v=mDgSk5xWkrI
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
А направи ли ви впечатление, че в клипчето показваха предимно гуми за камиони, бусове и ванове?
По нашите пътища много често може да се види подобна картинка с камионджийски гуми - отлепен протектор.
Е да, но все пак става въпрос за гуми на камиони.
Които силно ме съмнява да са били стари, имайки предвид колко километри навъртат на година...
По-вероятно е да са регенерат, който не вярвам някой в БГ да слага вече на лекия си автомобил...
Въпроса е в съобразяване с условията...
Познай дали ще сменя на 3-4 година гумите на автомобил, който се ползва само в града при максимална скорост 60км/ч....
Виж ако се кара извън града и при по-висока скорост, то там наистина е желателно да си с нови гуми. Но този, който кара така извън града обикновено свършва гумите преди да са остаряли laugh.gif
Затова за мен правилото е - слагам нови гуми и ги държа, докато имат грайфер.
По нашите пътища много често може да се види подобна картинка с камионджийски гуми - отлепен протектор.
Е да, но все пак става въпрос за гуми на камиони.
Които силно ме съмнява да са били стари, имайки предвид колко километри навъртат на година...
По-вероятно е да са регенерат, който не вярвам някой в БГ да слага вече на лекия си автомобил...
Въпроса е в съобразяване с условията...
Познай дали ще сменя на 3-4 година гумите на автомобил, който се ползва само в града при максимална скорост 60км/ч....
Виж ако се кара извън града и при по-висока скорост, то там наистина е желателно да си с нови гуми. Но този, който кара така извън града обикновено свършва гумите преди да са остаряли laugh.gif
Затова за мен правилото е - слагам нови гуми и ги държа, докато имат грайфер.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Аз също си купувам само нови гуми и ги сменям по 2 причини, която настъпи първо:
- износване на протектора
- видима промяна в повърхността на страничния борд на гумата (появяват се фини повърхностни пукнатини), която показва остаряване на материала.
- износване на протектора
- видима промяна в повърхността на страничния борд на гумата (появяват се фини повърхностни пукнатини), която показва остаряване на материала.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
по ред причини ,някой хора купуват 2ра употреба гуми с грайфер,,,които не е задължително да са купени наскоро....има много много гуми с грайфер които седят с години по морги и мазета при неясни за съхранение условия.
често в бг гумаджийници има залежали по години ,нови гуми в предвид малкия оборот от продажби в бг,особено в не най ниски класове,масов размер гуми..според мен де.
коментарите по темата са в предвид коментара на колега с 9 годишни зимни гуми,,а не за 4-6 годишни,,,
често в бг гумаджийници има залежали по години ,нови гуми в предвид малкия оборот от продажби в бг,особено в не най ниски класове,масов размер гуми..според мен де.
коментарите по темата са в предвид коментара на колега с 9 годишни зимни гуми,,а не за 4-6 годишни,,,
Тестове на гуми 2006 година - повечко модели от показаните в АДАК, ама са два различни размера:
http://www.test.de/filestore/t200611080 ... 94BBE94FA8
Линкът идва от тоя сайт:
http://www.test.de/themen/auto-verkehr/ ... 5-1428932/
Извадка (по-малкото число означава по-добър резултат):
Ултрагрип 7 сняг:2.2 мокро: 2.9 сухо:2.8
Алпин А3 сняг:2.3 мокро: 2.5 сухо:2.6
Фриго 2 сняг:1.3 мокро:5.1 сухо:3.8
Някой нещо да има да каже ??? biggrin.gif
Ласа имат подобни резултати (като Фриго-то). Единствено САВА-та стават и за мокро/сухо каране, а са доста по-добри на сняг от скъпите гуми.
Така че, опичайте си акъла - който търси безусловно максимално сцепление на сняг и лед, без да го притеснява че в останалите условия ще е ужасТ, да взима Дебица.
Който иска (малко) по-евтина, но еквивалентна гума - САВА (не спрямо фригото, а спрямо скъпите марки).
Който кара в условия, близки до Германските (???), да взима скъпите гуменетки и да натиска по аутобана.
Отделно нещо, което в тия тестове не се отчита, е колко сезона гумите ще стават - тука евтините марки сигурно отстъпват. Така и се чува по форумите - втората зима на са същите гуми.
Само че опираме до БГ реалността - за континентал и сава се твърди че са слаби като армировка гуми и не носят на нашите пътища? Не твърдя че е истина - не съм имал лични впечатления.
http://www.test.de/filestore/t200611080 ... 94BBE94FA8
Линкът идва от тоя сайт:
http://www.test.de/themen/auto-verkehr/ ... 5-1428932/
Извадка (по-малкото число означава по-добър резултат):
Ултрагрип 7 сняг:2.2 мокро: 2.9 сухо:2.8
Алпин А3 сняг:2.3 мокро: 2.5 сухо:2.6
Фриго 2 сняг:1.3 мокро:5.1 сухо:3.8
Някой нещо да има да каже ??? biggrin.gif
Ласа имат подобни резултати (като Фриго-то). Единствено САВА-та стават и за мокро/сухо каране, а са доста по-добри на сняг от скъпите гуми.
Така че, опичайте си акъла - който търси безусловно максимално сцепление на сняг и лед, без да го притеснява че в останалите условия ще е ужасТ, да взима Дебица.
Който иска (малко) по-евтина, но еквивалентна гума - САВА (не спрямо фригото, а спрямо скъпите марки).
Който кара в условия, близки до Германските (???), да взима скъпите гуменетки и да натиска по аутобана.
Отделно нещо, което в тия тестове не се отчита, е колко сезона гумите ще стават - тука евтините марки сигурно отстъпват. Така и се чува по форумите - втората зима на са същите гуми.
Само че опираме до БГ реалността - за континентал и сава се твърди че са слаби като армировка гуми и не носят на нашите пътища? Не твърдя че е истина - не съм имал лични впечатления.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Чек че не мога да се сетя твоят подпис ли беше "Убаво евтино нема".И какво толково сте се втурачили в тоя класации,те са за белите страни не за нас.gicho написа:Някой нещо да има да каже ??? biggrin.gif
Ласа имат подобни резултати (като Фриго-то). Единствено САВА-та стават и за мокро/сухо каране, а са доста по-добри на сняг от скъпите гуми.
Така че, опичайте си акъла - който търси безусловно максимално сцепление на сняг и лед, без да го притеснява че в останалите условия ще е ужасТ, да взима Дебица.
Който иска (малко) по-евтина, но еквивалентна гума - САВА (не спрямо фригото, а спрямо скъпите марки).
Който кара в условия, близки до Германските (???), да взима скъпите гуменетки и да натиска по аутобана.
Отделно нещо, което в тия тестове не се отчита, е колко сезона гумите ще стават - тука евтините марки сигурно отстъпват. Така и се чува по форумите - втората зима на са същите гуми.
Само че опираме до БГ реалността - за континентал и сава се твърди че са слаби като армировка гуми и не носят на нашите пътища? Не твърдя че е истина - не съм имал лични впечатления.
A car without TURBO is like a man without BALLS!
Убаво евтино още няма - аз няма да кача жената и детето на Дебица или Ласа щот незнам дали няма да вали съответния ден ...
И сава няма да взема, щото колкото блъскане са понесли Вредещайнките без да се оплачат, май ще ми трябват два комплекта сави на година ... А тука стигаме точно до дали евтиното не излиза по-скъпо?
И сава няма да взема, щото колкото блъскане са понесли Вредещайнките без да се оплачат, май ще ми трябват два комплекта сави на година ... А тука стигаме точно до дали евтиното не излиза по-скъпо?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Тва за евтиното ,че излиза скъпо е ясно.Въпроса ми беше за класациите.А го има и другия момент ,че българина си хвали своето,нама да каже ,че се е прецакъл.gicho написа:Убаво евтино още няма - аз няма да кача жената и детето на Дебица или Ласа щот незнам дали няма да вали съответния ден ...
И сава няма да взема, щото колкото блъскане са понесли Вредещайнките без да се оплачат, май ще ми трябват два комплекта сави на година ... А тука стигаме точно до дали евтиното не излиза по-скъпо?
Наистина се чудя на хората които карат с Debica,SAVA и китайски 17-ки за по 100 лв..Работя на автомивка и да наистина масово се кара с Дебика и Фулда,както и Клебер.
A car without TURBO is like a man without BALLS!
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ами как няма да ги хваля laugh.gifmiLen4o написа:....А го има и другия момент ,че българина си хвали своето,нама да каже ,че се е прецакъл.
Наистина се чудя на хората които карат с Debica..
Четири гуми 14' - 400лв чисто нови Дебица с монтажа (или бяха малко по-евтини).
Зимата - абсолютно никакъв проблем из града.
Жената кара максимум до 60км/ч и то внимателно - далеч преди сработване на АБС.
В момента, в който се размрази - се мята на летните гуми...
Без притеснения качвам децата - при конкретните условия съм изключително доволен.
Да, напъвал съм ги гумичките - при поднасяне в завой и при екстремно каране стават 'ластични', но жената не кара така.
Дали щях да съм по-спокоен ако бях купил за 600-700лв GoodYear, които да навъртят за 5-6г 10х.км?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Е че то и Gislaved 4бр. 14' са 387 лв. с монтаж.Карината е като залепена за асфалта с тях.Даже без пролем си ходя зимата на вилата в троянския балкан.slowtraveler написа:Ами как няма да ги хваля laugh.gifmiLen4o написа:....А го има и другия момент ,че българина си хвали своето,нама да каже ,че се е прецакъл.
Наистина се чудя на хората които карат с Debica..
Четири гуми 14' - 400лв чисто нови Дебица с монтажа (или бяха малко по-евтини).
Зимата - абсолютно никакъв проблем из града.
Жената кара максимум до 60км/ч и то внимателно - далеч преди сработване на АБС.
В момента, в който се размрази - се мята на летните гуми...
Без притеснения качвам децата - при конкретните условия съм изключително доволен.
Да, напъвал съм ги гумичките - при поднасяне в завой и при екстремно каране стават 'ластични', но жената не кара така.
Дали щях да съм по-спокоен ако бях купил за 600-700лв GoodYear, които да навъртят за 5-6г 10х.км?
A car without TURBO is like a man without BALLS!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта