Детонации в двигателя
Детонации в двигателя
От 1-2 дни забелязвам, че ми чука "аванса" като карам на бензин.На газ няма проблем. Изключвах акумолатора да се обучава на ново ЕКУ-то и пак същото.Бензина е от 3-4 месеца почти пресен.
Детонационния датчик като го изключа не се променя нищо и лампа не ми святка за нередност. Ще тествам с друг като намеря.
Някой да има други идеи от какво може да е?
Детонационния датчик като го изключа не се променя нищо и лампа не ми святка за нередност. Ще тествам с друг като намеря.
Някой да има други идеи от какво може да е?
Авенсис 3S-FE
тои този бензин е станал на вода маи вече
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Детонационният датчик е за това- да променя аванса взависимост от октана на бензина. Така че и с 95, и със 100 окатана той си определя изпреварването. Ако леко почуква при определени обороти,мисля е допустимо за слабия бензин, защото детонац. датчик работи на границата на детонацията за по-добра динамика и разход.
Може да не ти работи дет. датчик. Не е лошо да се провери ,ако чука осезаемо.
Може да не ти работи дет. датчик. Не е лошо да се провери ,ако чука осезаемо.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Мисля си, че ако разкачиш детонационния датчик няма да се вдигне грешка - самият тип датчик (пиезо) няма как да се диагностицира от компа дали работи или не (то си е десетки мегаоми нормално, работи като микрофон, не е като термо датчик ако е под 1К или над 100К - дигаме грешка). Може да се види с осцилоскоп, ако искаш мога да ти дам снимки от работещ такъв датчик.
Далеч съм от мисълта че детонационния е проблема - с предвидения за колата бензин не трябва да има детонации, идеята на датчика е ако се сложи кофти бензин (под препоръчания за мотора) да се избегне детонационно горене че отиват челата на буталата.
Т.е. ако се "обади" датчика се намалява предварението на запалването, ако не се обажда се кара на програмирания аванс (не се вдига над програмирания щото виждаш ли сме правени за 95, а са ни сложили 100 октана).
Да не би да си сменял свещи да си сложим такива с различно топлинно число? Нещо сменяно или дефектно по запалителната система?
Естествено, проба с бензин от друга чешма е задължителен преди по-нататъчни ремонти .... То май тука "нормалните" майстори няма да свършат работа - виж някой който се занимава с Москвич/Лада - там са спецове и може да даде ценен акъл.
Далеч съм от мисълта че детонационния е проблема - с предвидения за колата бензин не трябва да има детонации, идеята на датчика е ако се сложи кофти бензин (под препоръчания за мотора) да се избегне детонационно горене че отиват челата на буталата.
Т.е. ако се "обади" датчика се намалява предварението на запалването, ако не се обажда се кара на програмирания аванс (не се вдига над програмирания щото виждаш ли сме правени за 95, а са ни сложили 100 октана).
Да не би да си сменял свещи да си сложим такива с различно топлинно число? Нещо сменяно или дефектно по запалителната система?
Естествено, проба с бензин от друга чешма е задължителен преди по-нататъчни ремонти .... То май тука "нормалните" майстори няма да свършат работа - виж някой който се занимава с Москвич/Лада - там са спецове и може да даде ценен акъл.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Просто са ти се позапушили дюзите и сместа най-вероятно е по-бедна тук таме . Едно почистване на дюзите може и да ти реши проблема .
Принципно нали не е пипан аванса или да е слаган аванс процесор заради газта ?
BTW наполседък ми разправяха за някакво "чудо" за почистване на дюзи , което бачкало доста добре . Може да пробваш първо с нещо подобно . Мисля , че около 100-тина лв. излизаше една процедура .
Принципно нали не е пипан аванса или да е слаган аванс процесор заради газта ?
BTW наполседък ми разправяха за някакво "чудо" за почистване на дюзи , което бачкало доста добре . Може да пробваш първо с нещо подобно . Мисля , че около 100-тина лв. излизаше една процедура .
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 370 пъти
Според мен детонационния датчик винаги се следи и активно се коригира аванса, като се увеличава дори и над 'базовата' си стойност...
На Авенсиса и като нов съм му чувал не чукане, но твърдата 'звънлива' работа на двигателя на границата на детонацията.
А ако се чува детонация, а не се коригира работата на двигателя, значи или датчика не е както трябва, или ЕКУ-то поради някаква причина не коригира аванса...
На Авенсиса и като нов съм му чувал не чукане, но твърдата 'звънлива' работа на двигателя на границата на детонацията.
А ако се чува детонация, а не се коригира работата на двигателя, значи или датчика не е както трябва, или ЕКУ-то поради някаква причина не коригира аванса...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Детонационния датчик при 3S-FE се следи от ECU-то и ако има късо или е отворена верига се 'вдига' грешка P0325 (DTC 52) Open or short in knock sensor circuit.gicho написа:Мисля си, че ако разкачиш детонационния датчик няма да се вдигне грешка - самият тип датчик (пиезо) няма как да се диагностицира от компа дали работи или не (то си е десетки мегаоми нормално, работи като микрофон, не е като термо датчик ако е под 1К или над 100К - дигаме грешка)...
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Не мисля,че си прав. На капачката и в книжката пише бензинът да е 95 или с по-високо октаново число. Какво значи базова стойност. Двигателят има възможност да работи в дадени граници на предварението, които зависят от използвания бензин. Ако караш със 100 октана логично аванса може да се завиши от компютъра и колата да върви повече , и да смъкне разхода,а не да седи в някаква "базова" стойност за 95.gicho написа: Т.е. ако се "обади" датчика се намалява предварението на запалването, ако не се обажда се кара на програмирания аванс (не се вдига над програмирания щото виждаш ли сме правени за 95, а са ни сложили 100 октана).
Ако има "базова" стойност в книжката и на капачката няма да пише 95 or higher octane, a ще пише 95.
Последно промяна от LEXUS на 06 Ное 2010 21:09, променено общо 1 път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Съгласен съм с теб. VVT-i именно така работи.slowtraveler написа:Според мен детонационния датчик винаги се следи и активно се коригира аванса, като се увеличава дори и над 'базовата' си стойност...
На Авенсиса и като нов съм му чувал не чукане, но твърдата 'звънлива' работа на двигателя на границата на детонацията.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Пак споря за спорта, ама ...
Хм, за диагностиката може и да бъркам - съгласен съм че късо ще се хване лесно, ама спукана / прекъсната пиезо пластина иска анализ на сигнала (шума) от сензора - всъщност, нищо сложно като се замисли човек ...
Относно аванс над дефолтната стойност - ако моторът вдигаше аванса до границата на чукане за даденото гориво, нямаше да има нужда от аванс коректорите дето слагат за газовите уредби. Отделно бая често (поне на всяко палене) щеше да се стига до такова детонационно горене, и това ми се струва че е нежелателно за мотора и производителите не биха го направили.
Хм, за диагностиката може и да бъркам - съгласен съм че късо ще се хване лесно, ама спукана / прекъсната пиезо пластина иска анализ на сигнала (шума) от сензора - всъщност, нищо сложно като се замисли човек ...
Относно аванс над дефолтната стойност - ако моторът вдигаше аванса до границата на чукане за даденото гориво, нямаше да има нужда от аванс коректорите дето слагат за газовите уредби. Отделно бая често (поне на всяко палене) щеше да се стига до такова детонационно горене, и това ми се струва че е нежелателно за мотора и производителите не биха го направили.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Айде и аз за спорта biggrin.gif
Не те разбрах какво искаш да кажеш, но действително работи на границата на чукане на горивото. Не знам за дефолтна стойност, защото не съм карал още със 100 октана да видя разликата, но са ми казвали,че разлика има. То няма как да няма. Иначе виждаш ли логика да ти пише производителя ,че трябва да караш с 95 октана или по-висок октан? Ако разчитат на дефолт? Мислиш ли ,че ни правят на палячовци от завода? biggrin.gif
Не те разбрах какво искаш да кажеш, но действително работи на границата на чукане на горивото. Не знам за дефолтна стойност, защото не съм карал още със 100 октана да видя разликата, но са ми казвали,че разлика има. То няма как да няма. Иначе виждаш ли логика да ти пише производителя ,че трябва да караш с 95 октана или по-висок октан? Ако разчитат на дефолт? Мислиш ли ,че ни правят на палячовци от завода? biggrin.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Не разбрах как те правят на палячо?
Моторът е направен да работи с определено гориво - картите за аванса са зададени за това гориво, ти караш с това, ИЛИ с по-добро. Никъде в книгите не казват да караш точно с 95, а с бензин, не по-лош от 95? Производителят ти казва че тая кола ще върви нормално с това гориво.
Наистина има разлика при каране с по-високооктанен бензин, но мисля че е заради повечето енергия е единица обем на този бензин. Има я тази разлика и на по-стари автомобили, които нямат детонационен датчик, че и комп нямат даже.
Пак да попитам - дали като сложиш газова уредба мотора ще се адаптира за допусимия аванс за газ?
Като пишат да караш с API SJ масло, дали това значи да не слагаш по-добро?
Карането на границата на аванса е трудно постижимо, а и води до по-високи емисии.
Продължавам да си мисля, че датчика за детонациите е за да се предпази мотора при слагане на лош бензин и нищо друго.
Не знам какво имаш предвид под това мотора да звънти - няма "почти детонационно горене" - или започва детонация, или не. А звука може да си е от много специфики на мотора - примерно директно впръскване, спестен матРиал на блока. За да се ориентира компа, трябва да изменя ъгъла докато се появи детонация, и после да върне "четвърт оборот". Ама това значи да се допуснат (да се програмират умишлено) детонации през определено време - това е зле за моторетката, бих казал недопустимо.
Моторът е направен да работи с определено гориво - картите за аванса са зададени за това гориво, ти караш с това, ИЛИ с по-добро. Никъде в книгите не казват да караш точно с 95, а с бензин, не по-лош от 95? Производителят ти казва че тая кола ще върви нормално с това гориво.
Наистина има разлика при каране с по-високооктанен бензин, но мисля че е заради повечето енергия е единица обем на този бензин. Има я тази разлика и на по-стари автомобили, които нямат детонационен датчик, че и комп нямат даже.
Пак да попитам - дали като сложиш газова уредба мотора ще се адаптира за допусимия аванс за газ?
Като пишат да караш с API SJ масло, дали това значи да не слагаш по-добро?
Карането на границата на аванса е трудно постижимо, а и води до по-високи емисии.
Продължавам да си мисля, че датчика за детонациите е за да се предпази мотора при слагане на лош бензин и нищо друго.
Не знам какво имаш предвид под това мотора да звънти - няма "почти детонационно горене" - или започва детонация, или не. А звука може да си е от много специфики на мотора - примерно директно впръскване, спестен матРиал на блока. За да се ориентира компа, трябва да изменя ъгъла докато се появи детонация, и после да върне "четвърт оборот". Ама това значи да се допуснат (да се програмират умишлено) детонации през определено време - това е зле за моторетката, бих казал недопустимо.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
не намесвайте ГАЗТА--тя е за отопление и за готвене не за каране biggrin.gif biggrin.gif при газа не се променят настройки щото била тя с по-голям октан//глупости//а щото горенето там е съвсем друго.а при нервни шофйори се препоръчва бензин с масксималнооо октаново число.не че кенефа ще полети.......просто мотора ще устиска
от малък карам само с максимално октанов бензин.дори на коли 82-ри набор се отразява отлично.дори и на жигулка.от дългогодишния ми опит върху доста кенефи ще споделя.......при градско каране без екстриймно натоварване на мотора разлика във вървеж и разход дали си с 95 или 100--НЕМА.извънградско---с висок октан--разлика-ГОЛЕМА---разхода пада с 0.5до литър на 100...в баирите жулиш на по висока предавка с по ниски обороти//това го мразя
//и кервана си върви---експириментирано и гарантирано
с стари и нови кенефи----любят си високия октанец biggrin.gif



Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: helleye и 4 госта