Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Колега, заключих другата тема и пуснах линк към тази тема защото би могъл да намериш отговор на 90% от въпросите си тук, ако си направиш труда да я прелистиш....
От поста ти оставам с впечатление, че не знаеш дали колата ти гори масло. И затова започваш да търсиш под вола теле..
Защо се вкарваш във филми и гадаеш какво ще ти се счупи на колата вместо да си я караш с кеф???
Със същия успех би могъл направо да я бракуваш колата, защото практически погледнато рано или късно колата ще достигне и до етап на саморазпад... Но за тея километри, за които разправяш едва ли е още на това дередже...
1. Ремонта не е свързан с износване на двигателя и се проявява в началните километри (при мен на 40х.км). След остраняване на проблема двигателите въртят безпроблемни километри. Имам приятел, който врътна около 180х.км след ремонта без горене на масло. И продаде колата на друг съфорумец тук - с Кики мярнахме сребристия авенсис по време на срещата - вече сигурно е над 220х.км, и нямаше синкав дим след него.
2.........
3. Горенето на масло е внезапно - за 300км може да изгори 0.5л и след това - 500км без грам горене. Смяната на буталата не е заради това, че са износени, а заради това, че новите са друг модел, който по-добре охлажда главата на буталото и не позволява коксуване на маслото и запичане на сегменти.
4. Ако мотора не гори масло защо ще го пипаш???? Не е задължително двигателя да има такъв проблем.
5...
6...
7. Става на място...
От поста ти оставам с впечатление, че не знаеш дали колата ти гори масло. И затова започваш да търсиш под вола теле..
Защо се вкарваш във филми и гадаеш какво ще ти се счупи на колата вместо да си я караш с кеф???
Със същия успех би могъл направо да я бракуваш колата, защото практически погледнато рано или късно колата ще достигне и до етап на саморазпад... Но за тея километри, за които разправяш едва ли е още на това дередже...
1. Ремонта не е свързан с износване на двигателя и се проявява в началните километри (при мен на 40х.км). След остраняване на проблема двигателите въртят безпроблемни километри. Имам приятел, който врътна около 180х.км след ремонта без горене на масло. И продаде колата на друг съфорумец тук - с Кики мярнахме сребристия авенсис по време на срещата - вече сигурно е над 220х.км, и нямаше синкав дим след него.
2.........
3. Горенето на масло е внезапно - за 300км може да изгори 0.5л и след това - 500км без грам горене. Смяната на буталата не е заради това, че са износени, а заради това, че новите са друг модел, който по-добре охлажда главата на буталото и не позволява коксуване на маслото и запичане на сегменти.
4. Ако мотора не гори масло защо ще го пипаш???? Не е задължително двигателя да има такъв проблем.
5...
6...
7. Става на място...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Ей това исках да разбера като отговори от самото начало, за което благодаря!
Генералният ми извод е, че карам спокойно, следя редовно и като се появи сериозен разход, почвам да мисля пак (или направо влизам в бокса за бутала и сегменти докато е време).
Дългото обяснение:
Защо ще се вкарвам във филми ли ? - ами сам каза, че твои приятел е изкарал много км СЛЕД ремонт - хубаво, ама моя мотор не е ремонтиран, така че стигаме до това ДАЛИ ще почне да гори докато е при мен - да кажем, следващите 30-50 хиляди км? От тук и от други форуми съм останал с убеждението, че е неизбежно, често в първите 30-60 хиляди, но понякога става до 70-100 хиляди.
Тъй, проблема ми е че ако не проуча сега, шанса да се наредя за шлайф и хонинг после нараства значително (ако износя цилиндрите).
Тук твоят отговор ми помага много - ако се хване навреме няма щети по блока. И другото - ако се хвана да го направя навреме, ще мога да разчитам на колата достатъчно дълго.
Какво става когато жената вземе да отиде някъде с колата - на така цитирана 19-ка в другата тема има датчик за нивота на маслото ... гледаш, разбираш. Тука май разчитам на лампата, а, отново цитирам по спомен, друг колега каза че е изтропал мотор БЕЗ индикация от тая ламБа.
Относно саморазпада - ами да, явно са така ... Въпросът е че междувременно трябва да ми върши работа - да ме вози с достатъчна увереност че няма да се изтропа нЕкъде из обединената Европа - щото 2000км примерно до БГ може и да видят сметката на цилиндрите. А и някой места из тая Европа не се радват като видят двутактов автомобил.
И, като взема да я продавам, да не свивам уши и да се чудя как да преметна купувача (щях да коментирам нещо за тоЙта тука, ама ще се въздържа).
Генералният ми извод е, че карам спокойно, следя редовно и като се появи сериозен разход, почвам да мисля пак (или направо влизам в бокса за бутала и сегменти докато е време).
Дългото обяснение:
Защо ще се вкарвам във филми ли ? - ами сам каза, че твои приятел е изкарал много км СЛЕД ремонт - хубаво, ама моя мотор не е ремонтиран, така че стигаме до това ДАЛИ ще почне да гори докато е при мен - да кажем, следващите 30-50 хиляди км? От тук и от други форуми съм останал с убеждението, че е неизбежно, често в първите 30-60 хиляди, но понякога става до 70-100 хиляди.
Тъй, проблема ми е че ако не проуча сега, шанса да се наредя за шлайф и хонинг после нараства значително (ако износя цилиндрите).
Тук твоят отговор ми помага много - ако се хване навреме няма щети по блока. И другото - ако се хвана да го направя навреме, ще мога да разчитам на колата достатъчно дълго.
Какво става когато жената вземе да отиде някъде с колата - на така цитирана 19-ка в другата тема има датчик за нивота на маслото ... гледаш, разбираш. Тука май разчитам на лампата, а, отново цитирам по спомен, друг колега каза че е изтропал мотор БЕЗ индикация от тая ламБа.
Относно саморазпада - ами да, явно са така ... Въпросът е че междувременно трябва да ми върши работа - да ме вози с достатъчна увереност че няма да се изтропа нЕкъде из обединената Европа - щото 2000км примерно до БГ може и да видят сметката на цилиндрите. А и някой места из тая Европа не се радват като видят двутактов автомобил.
И, като взема да я продавам, да не свивам уши и да се чудя как да преметна купувача (щях да коментирам нещо за тоЙта тука, ама ще се въздържа).
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Колега, има колеги, които не са пипали този двигател и пак въртят над 200х.км...
Мисля, че щом до момента не се е проявил проблема, навярно въобще няма да се прояви (с износването на сегментите, възможността за запичане би намаляла).
Малко е неприятно, но все пак е добре в началото на експлоатация на нов за теб автомобил да видиш поведението му и периодично да проверяваш нивата на течностите.
А дори и да усетиш разход на масло на 2-5х.км от България, предполагам 5л масло, с които би се прибрал тук без никакви поражения едва ли биха се сравнявали като разход със основен ремонт на двигателя сега, без да си сигурен дали ще има нужда...
Мисля, че щом до момента не се е проявил проблема, навярно въобще няма да се прояви (с износването на сегментите, възможността за запичане би намаляла).
Малко е неприятно, но все пак е добре в началото на експлоатация на нов за теб автомобил да видиш поведението му и периодично да проверяваш нивата на течностите.
А дори и да усетиш разход на масло на 2-5х.км от България, предполагам 5л масло, с които би се прибрал тук без никакви поражения едва ли биха се сравнявали като разход със основен ремонт на двигателя сега, без да си сигурен дали ще има нужда...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Ето още нещо, което не е излизало като информация в темата - значи все пак има шанс мотора да живее без ремонт. Ще следя нивото и ако се появи разход, ще се включа пак тука
Още веднъж блародарско!

Още веднъж блародарско!
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
колеги някой може ли да ми каже точния размер на буталата и сегментите за celica 1.8 vvti (1zzfe) тъй като сега ще си поръчвам,но в нета ми излизат 2 вида: 75мм и 79мм (( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0352077956 )) и как да разбера дали тези бутала от линка са от новия модел( с повече отвори за циркулация на маслото)
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
1ZZ-FE е 79Х91.5мм тъй че това са буталата. Още повече, че са оригинални японски(NPR ако се вярва на описанието, макар да не знаех че правели и бутала) и не би трябвало да горят масло ... или поне LEXUS тъй казва.daido86 написа: в нета ми излизат 2 вида: 75мм и 79мм (( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0352077956 )) и как да разбера дали тези бутала от линка са от новия модел( с повече отвори за циркулация на маслото)

-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 07 Мар 2010 23:24
Здр ще питам тук за да не пускам нова тема .
Имам Королка 1.6 с двигател 1ZR-FE (2009g.) и вече 2 пъти ми сменят маслото ( при техническите обслужвания ) и винаги като го премеря е много над МАХ говоря за горе-долу 1.5-2см. над МАХ . Питал съм ги в сервиза защо е така и те ми отговориха, че така трябва да си карам колата и да оставя гледането на тях. Та въпроса ми е дали е проблем че маслото е толкова много и дали нещо може да се прецака на двигателя?
Благодаря предварително за отговорите.
Имам Королка 1.6 с двигател 1ZR-FE (2009g.) и вече 2 пъти ми сменят маслото ( при техническите обслужвания ) и винаги като го премеря е много над МАХ говоря за горе-долу 1.5-2см. над МАХ . Питал съм ги в сервиза защо е така и те ми отговориха, че така трябва да си карам колата и да оставя гледането на тях. Та въпроса ми е дали е проблем че маслото е толкова много и дали нещо може да се прецака на двигателя?
Благодаря предварително за отговорите.
Гори масло - toyota avensis
Здравейте.... голям проблем ..... мисля че ми гори масло ... просто няма какво друго да е. Скоро беше в сервиза на тойота в Бургас ... няма никакви течове, няма нищо.
Колата е 2004 г. 1,8 бензин
на 122 000 км. сложих Castrol 5w40 - сега е на 127 000км. и допреди 2 седмици, когато проверявах маслото, беше по средата на 2те резки, а днеска е на долната.
Някакви идеи?
В сервиза ли да я карам пак.....
Колата е 2004 г. 1,8 бензин
на 122 000 км. сложих Castrol 5w40 - сега е на 127 000км. и допреди 2 седмици, когато проверявах маслото, беше по средата на 2те резки, а днеска е на долната.
Някакви идеи?
В сервиза ли да я карам пак.....
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Гори масло - toyota avensis
Долей си масло.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Гори масло - toyota avensis
...спокойно де то всички коли горят, ама имам някакъв спомен че тези 1.8 VVTi май горяха поради конструктивно недоразумение...разчети из форума.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта