Бавно въртене сутрин
Бавно въртене сутрин
Мнение от Живко » 01 Ное 2010 12:20
започнаха студовете и се сблъсках с един проблем.
Сутрин при първото завъртане на стартера се случва така ,че стартера върти много бавно все едно че акумулатора е изтощен.При работа на двигателя от не-повече от 2мин. и отново въртене всичко е наред.Акумулатора е нов.-януари тази година"Banner-Starting Bull -74Аh".Последно беше замерен в сервиза преди 3 седмици и всичко е ОК.Стартера също е след обслужване на втулки и бендикс.Маслото е ново "Полусинтетично моторно масло с МоS2 SAE 10W-40-Liqui Moly".Ама аз имам чувството че двигателя все едно е замръзнал.
-Първо си мсля за акумулатора -че е с малко електролит и от там стартовия ток да е малък- щото не съм го гледал(електролита)
-Второ си мисля че маслото е гъсто.Миналата зима бях с 5W40 на Mobil.
Инсталацията е замерена за "крадене" на ток
Като е топло този проблем го няма.
Колата не беше палена от 5 дена-едва ли е от значение!!!
Авенсис D4D-2001год
Благодаря Ви !!!!!!
Живко
Мнение от foho » 01 Ное 2010 13:33
ex Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i '03
ex Toyota Corolla E10 2.0 D '96
foho
miLen4o
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Бавно въртене сутрин
Мнение от Scott » 01 Ное 2010 14:59
Може да са поизносени втулките на стартера. Пробвай с друг акумулатор и ако пак върти лениво, направи профилактика на стартера.Живко написа:Сутрин при първото завъртане на стартера се случва така ,че стартера върти много бавно все едно че акумулатора е изтощен...
Scott
Живко
Мнение от CuMo » 02 Ное 2010 10:59
Обаче напоследък нещо не ме кефи и имам подобен проблем като колегата.
Последно ходих в Рила и след много студена нощ, сутрешното палене беше малко мъчно. Запали след 4-5то превъртане на маховика.
Последно замерих акумулатора свален от колата, зачиствах му клемите.
Напрежението беше 12.6V, което ми се струва малко.
Не можах да го проверя за електролит, защото има една голяма капачка по цялата дължина и не можах да я сваля, да видя какво има под нея.
Като поразклатая, се чува бландикане на електролит, но колко е точно - никой не знае.
Как се мери акумулатор под товар?
Докато някой върти да пали, аз да меря с мултицета?
Къде мога в София да го заведа барабар с колата, да видим дали всичко е изправно и ако е взел да тръгва, да си купя нов докато е време, че зимата да си нямам проблеми.


CuMo
...
Мнение от rudolf » 02 Ное 2010 15:06
аз бих почнал от акумулатора, в редвид съвпадението с температурите.
бих си погледнал и ремъка на алтернатора,в предвид че и недостатъчно зареждането може да има сходен проблем.
иначе от сериозни аварий-по книгите го пишат както каза СКОТ-фтулки.за автомобили над 80-90000км.
п.с.:в книгите пишат че гъсто масло ,може да е причина за намалени обороти при палене.
аз не разбирам много,но и моя автомобил има сходни симптоми от както застудя(48000км,с нова батерия).не бих се притеснявал ако паленето не е на кантар, и съм сигурен че акумулатора е изправен.
rudolf
Мнение от moloko » 02 Ное 2010 17:09
Закачах я на два компютъра за проверка - няма нищо , няма грешки , не са отчетени проблеми. Всичко е в рамките на нормите за тоя мотор. Дори , за моя имненада "майсторите" загатнаха че е възможно това да са реалните километри на колата (138500). Аз си имам едно на ум обаче.Акумулатора е BOSHE - от тези необслужваемите, чай 74 ампер часа - не съм сигурен.
Аз си мисля , че би трябвало да е "кибрит" - от един оборот, но не е така (Авенсис D4D 2.0 2002 . седан) .
Ако има колега със същия модел нека да сподели при него как е щото аз нямам никакви предишни наблюдения и за "сефте " карам ДИЗЕЛ и то ТОЗИ.
moloko
- slowtraveler
- Мнения: 6247
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Мнение от slowtraveler » 02 Ное 2010 17:25
Е колко волта очаквате от 12 волтов акумулатор?!?!?!CuMo написа:...
Последно замерих акумулатора свален от колата, зачиствах му клемите.
Напрежението беше 12.6V, което ми се струва малко.
....
Неподходящо масло (друг вискозитетен клас) може да доведе до бавно въртене.
По принцип при големи студове е нормално да превърта по-бавно, защото акумулатора е изстинал и капацитета му е паднал.
Освен това всички смазки и масла са се сгъстили и двигателя превърта по-трудно...
Грубо казано 5W е по-рядко от 10W при ниски температури..
Но още не е имало такива осезаеми студове и навярно проблема е някъде другаде...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
rudolf
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от mitoko » 02 Ное 2010 18:41
стойностите за акумулатор който е наред и зареден са 12,8 - 13(и нещо)slowtraveler написа:Е колко волта очаквате от 12 волтов акумулатор?!?!?!CuMo написа:...
Последно замерих акумулатора свален от колата, зачиствах му клемите.
Напрежението беше 12.6V, което ми се струва малко.
....
Неподходящо масло (друг вискозитетен клас) може да доведе до бавно въртене.
По принцип при големи студове е нормално да превърта по-бавно, защото акумулатора е изстинал и капацитета му е паднал.
Освен това всички смазки и масла са се сгъстили и двигателя превърта по-трудно...
Грубо казано 5W е по-рядко от 10W при ниски температури..
Но още не е имало такива осезаеми студове и навярно проблема е някъде другаде...
за паленето на много студено се препоръчва преди да запалиш да светнеш 1,2 ,3 пъти с фаровете за да се "възбуди" батерията
имам една Варта модел блу дайнамик със сребро която като нова се самовъзбуждаше ако не е изтощена напълно. примера е следния - бях заравил трабанта, и въртях докато не спря да върти стартера, след 3-4 часа си запали
за зимата според мен 5W е по добре от 10 ,

mitoko
- slowtraveler
- Мнения: 6247
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Мнение от slowtraveler » 02 Ное 2010 19:48
Напрежение Плътност ~ Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
12.45 V 1.225 g/cm3 75 %
12.24 V 1.190 g/cm3 50 %
12.06 V 1.155 g/cm3 25 %
11.89 V 1.120 g/cm3 0 %
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от Живко » 02 Ное 2010 21:04
Това е засега ,поздрави на всички
Живко
- IvoDobrev
- Мнения: 136
- Регистриран на: 30 Яну 2010 08:11
- Местоположение: Костинброд
- Благодарил/а: 1 път
Мнение от IvoDobrev » 02 Ное 2010 21:26
IvoDobrev
-
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
sashoskiora
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта