На колко си обслужвате колите 7500, 10000 или 15000 км?
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Язе съм градско чадоFido Dido написа:....Селенията никак не е лоша....

Според производителя на автомобила, и в момента с обикновеното масло мога да го сменям на 20х.км....
Смятам, че производителя на автомобила е направил повече тестове от всеки друг тук из форумите, или дадения производител на масло.
И смятам да спазвам само неговата препоръка

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Ами качествата на маслото се влошават основно заради 2 фактора:
1. Механични примеси
2. влага
Промените са следните:
1. По-технологични двигатели, с по-точна обработка, не нуждаещи се от разработване (в стария смисъл). Поради това в маслото попадат по-малко примеси
2. Двигателите са по-леки, по-бързо темпериращи се, работещи при по-високи температури (позволяващо по-бързо изпарение)...
3. Самите масла се развиват и подобряват параметрите си. За това свидетелстват повишените класове масла, изисквани от производителя на автомобила..
И 20х.км съвсем не са максимума - Опел изискват 30х.км ...
А при двигателите, работещи в по-постоянен режим - на камионите, пробега на маслото е още по-голям...
1. Механични примеси
2. влага
Промените са следните:
1. По-технологични двигатели, с по-точна обработка, не нуждаещи се от разработване (в стария смисъл). Поради това в маслото попадат по-малко примеси
2. Двигателите са по-леки, по-бързо темпериращи се, работещи при по-високи температури (позволяващо по-бързо изпарение)...
3. Самите масла се развиват и подобряват параметрите си. За това свидетелстват повишените класове масла, изисквани от производителя на автомобила..
И 20х.км съвсем не са максимума - Опел изискват 30х.км ...
А при двигателите, работещи в по-постоянен режим - на камионите, пробега на маслото е още по-голям...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
То щото са ни супер горивата, затова сменят горивен филтър на 30-40000км...... Ама си мисля, че и към 80-100 хилки може да изкара.... laugh.gif
ХОРА, събудете се бре! Пловдив и регион го обявиха за НАЙ-МРЪСЕН град в Европа!!!! София определено не е по-чиста, като минах Бургас тва лято, беше малко по-добре, но не толкоз, че въздушния филтър да изкара 15000км...... После - не пали, не върви, пуши цветно, дрънкат дюзите........ Да не са чудите от кво е, при положение, че карате под 30 хил.км годишно.... В цивилизована страна по 5-8 дни не мога да си напраша обуквите, тук за 5-8 часа са станали на ГЗ .... смятайте си сами..... Slow - производителя не може да ти категоризира държавата, а продавача тук го боли носа за теб и колата ти .....
ХОРА, събудете се бре! Пловдив и регион го обявиха за НАЙ-МРЪСЕН град в Европа!!!! София определено не е по-чиста, като минах Бургас тва лято, беше малко по-добре, но не толкоз, че въздушния филтър да изкара 15000км...... После - не пали, не върви, пуши цветно, дрънкат дюзите........ Да не са чудите от кво е, при положение, че карате под 30 хил.км годишно.... В цивилизована страна по 5-8 дни не мога да си напраша обуквите, тук за 5-8 часа са станали на ГЗ .... смятайте си сами..... Slow - производителя не може да ти категоризира държавата, а продавача тук го боли носа за теб и колата ти .....

- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
То това се отнася за СУПЕР-ДИЗЕЛИТЕMe4oKyX написа:....После - не пали, не върви, пуши цветно, дрънкат дюзите...........

Те затова сменят масло на по-често... Щото са прекалено икономични, и не горят почти нищо...
И за да не фалират производителите на масло, са решили да се сменя по-често 'иначе изправното' масло laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Защото от над 15г не съм усещал разлика къде съм зареждал бензин 95 (предимно Лукойл и ОМВ, и много рядко Шел) или пък да ми е направил проблем бензин зима лете или когато е да е...Me4oKyX написа:... Що си мислите, че бензините не ги мъчи скапаното гориво също толкова не мога си обесня, ама карайте си как ви е кеф..... ..
Ако ме е мъчило гориво, явно ме е мъчило толкова неусетно, че за над 15г не се е проявил проблем (91-95г имаше проблеми, когато съм зареждал вода, боклуци и други негорими смеси)...
П.С. не искам да стане спор бензин/дизел.... Споделям личен опит...
А причината за по-честа смяна на маслата на дизелите я знаеш - повишени налягания в цилиндрите, повишена димност при горене (издухване на сажди към маслото), наличие на сяра в горивото (контролирана и минимизирана, но все пак има) и т.н..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Защо мислиш, че дизелите сменят по-често масло? Или имаш предвид 'дизелите на Тойота'.slowtraveler написа:Те затова сменят масло на по-често... Щото са прекалено икономични, и не горят почти нищо...

И предишния ми дизел (VW PD) и сегашния ми (BMW CR) изкарва(ше) от смяна до смяна средно около 18к мили (индикатор за смяна или са минали 2 години). За сравнение - бензинките, на Селиката съм го сменял на 10к мили (предписание на производителя), сега ще видя на Алди-то, то е с Variable Service Intervals, първия път го смених на 10к мили, щото 'индикатора така каза', но ме съмнява че не бяха сменили филтъра при обслужването когато я купувах.

- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Прав си, че напоследък поизравниха сервизните интервали...
Но типичните срокове на предното поколение машинки бе 10К за дизел и 15К за бензинките...
Сега типичните интервали са 15К за дизелите и 20-30К на бензинките...
Разбира се - можеш да намериш много изключения и в двата лагера
Но типичните срокове на предното поколение машинки бе 10К за дизел и 15К за бензинките...
Сега типичните интервали са 15К за дизелите и 20-30К на бензинките...
Разбира се - можеш да намериш много изключения и в двата лагера

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
В грешка си.slowtraveler написа:Прав си, че напоследък поизравниха сервизните интервали...
Но типичните срокове на предното поколение машинки бе 10К за дизел и 15К за бензинките...
Сега типичните интервали са 15К за дизелите и 20-30К на бензинките...
Разбира се - можеш да намериш много изключения и в двата лагера
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта