Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
аз ще я заведа на майстора, но той човека ме гледаше в очите и ми казваше, че колата ми е супер но маслото е добре да го сменя на 8-9 хиляди, вместо на 10-12, както е по книга и да не се плаша, че ще долея 2-3 литра между смените. Сега подозирам какво ще ми каже като му я закарам..., та затова реших да питам патиланците от тази тема, какво мислят по въпроса...
toyta corolla e11, 1.6 vvt-i
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Аз на твое място бих сипал скъпо 5W40 или 5W50 и бих се огледал за течове . Също бих замерил и една компресия и тогава бих се захванал с ремонти .ejko написа:добрееее!
Послушах съвета на колегата по-горе, поослушвах се, пооглеждах си щеката н амоята Корола е11, 1.6 vvt и всичко беше наред! Маслото (fusch 5W30 titan gt1 pro flex или нещо такова- синтетика, ако има значение) си стоеше на макса. След като реших да я поизръчкам малко и след минати 1100 км, по разни планини и проходи, тип прохода Шипка и т.н. скапани пътища и наклони, крайното зключение е че от макс, сега маслото ми е между двете чертички. Не знам това колко масло е, но ми се струва, че е повечко, отколкото е нормално да изхарчи за 1100 км, пък макар и на високи обороти да съм я ръчкал по наклоните и завойте...
И сега какво..., нещо да я водя ли по майстори и да отваряме ли двигателя или да си доливам?
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Щоне я покараш още няколко хиляди километра с масло от вискозитета,препоръчан от колегата,ама спокойничко,без да и вадиш душата.Виж какво ще се получи,без да харчиш излишни пари по сервизи.Като ги навъртиш и следиш редовно щеката,то ще си покаже.2-3 литра на 10 хил. не са бог знае какъв проблем,търпи се,отделно като имаш пари винаги може да ги дадеш по майстори-що да бързаш?ejko написа:мерси много..., щом не трябва нищо да правя аз, освен да я закарам до сервиз, значи може и да се справя:)))
Може би така ще направя. То на градско и дори на магистрала с нормално каране, не ми беше пипнала маслото, но последните 600км по планините на високи обороти и ми е намаляло, така че предполагам като си карам в града няма да видя кой знае колко да намалее за нчколко хиляди км..., де да знам.
А имате ли представа къде пише колко е маслото от долната до горната чертичка на щеката в литри, че не намирам от къде да го прочета това...
Пак казвам, королата ми е е11, 2000, 1.6 vvt-i
А имате ли представа къде пише колко е маслото от долната до горната чертичка на щеката в литри, че не намирам от къде да го прочета това...
Пак казвам, королата ми е е11, 2000, 1.6 vvt-i
toyta corolla e11, 1.6 vvt-i
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Принципно би трябвало да е литър но ако в книжките пише 1,5 литра значи е толкова .
Огледай хубаво да не ти е заминал и някой семеринг или гарнитура на клапаните и да си прокапва от някъде като и дадеш жегичка . Или пък да се е позапушил маркуча за стичане на маслото ( ако въобще има ) . Защото ако е така може при повечко тяга да избива от някъде или да го засмуква от вентилацията . Също виж и въздушния филтър дали не се е циментирал . Виж и свещите как са .
Огледай хубаво да не ти е заминал и някой семеринг или гарнитура на клапаните и да си прокапва от някъде като и дадеш жегичка . Или пък да се е позапушил маркуча за стичане на маслото ( ако въобще има ) . Защото ако е така може при повечко тяга да избива от някъде или да го засмуква от вентилацията . Също виж и въздушния филтър дали не се е циментирал . Виж и свещите как са .
Понеже ми лок-наха другата тема, да се уточня тука, какво не съм разбрал при неколкократния прочит на тази тема, а и дългото ровене из този и други форуми:
1. Има ли живи авенсиси с 1ZZ-FE без ремонти на 100-150-200 хил.км? (има ли смисъл да се надявам че с грижи тоя мотор може да го докара до преклонния пробег от 150хил. км.?) Някой от колегите беше споменал че неговия е на 150 хилки и гори 1Л/1000км - има ли по-нова информация, задържал ли е този разход или ...
2. От какви други модели с тоя мотор стават бутала и сегменти (селика, МР2, матрикс, други) ?
3. При какво износване на мотора (разбирай - какъв разход на масло) може да се очаква че стените на цилиндъра не стават и са за ремонтни бутала? Мога ли приема, че ако хвана момента в който започне да гори масло (в рамките на 1000км примерно) все още ще имам кръгли цилиндри?
4. Ако моторът още не гори масло, ще паснат ли новопоръчани бутала/сегменти с заводски (не-ремонтен) размер, или ще лопат като гол кокал в тенджера?
5. Някой поръчвал ли е ремонтни бутала (неоригинални), за които се разстъргва блока (+0.5мм примерно)? А не-ремонтни (с оригиналния размер) за директно втъкване в мотора?
5.1. Туй какво не му е наред:
http://www.perfectengine.com/Toyota_1ZZ ... 10-756.htm
(В тази връзка, Тойота на колко са купували Колбеншмидтските - 30 евра за комплект ли?)
6. Само не мен ли цената от 1700лв за 4 бутала и сегменти ми се вижда малко "мааалко" височка? В ebay почват от 70 долара комплекта. Пълен набор от сегменти (оригиналдЪ) са на 110 долара (ей от тута: http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1134).
А тука http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... cts_id=779 дават за 530 долара tuning сет от бутала и сегменти на +0.5мм (е, компресията е 11:1, ама туй да е кусура - ще наливаме убав бензин).
7. Ако не се разстъргва блока, какво се сваля от мотора за да се сложат новите бутала и сегменти - става ли само с главата и картера? Смъкването на главата изисква ли сваляне на мотора от купето или може и на място да стане?
8. Ценова информация по всички точки може ли някой да даде - дотук разбрах колко струва "услугата" в тойота. Алтернативни решения (а и оферти за извършване на работа) приемам, ако трябва и на лични да не докачаме гордостта на останалите потребители тука.
9. Има ли смисъл да се търси друг двигател за цялостна подмяна (естествено, някой от незасегнатите - например 2.0 бензин) - с автоматик съм и не знам дали ще си паснат. Все пак, мисля че ще е по-изгодно отколкото смяна с комплект от тойота - в 2000лв сякак ще се вместим май? Щях да попитам има ли чалъм да се сложи от друга марка, ама май ще си изпрося бан ... затуй спирам.
Ако според модераторите пак пиша наизуст и отговорите са вече в темата ще се върна да прочета за четвърти път.
1. Има ли живи авенсиси с 1ZZ-FE без ремонти на 100-150-200 хил.км? (има ли смисъл да се надявам че с грижи тоя мотор може да го докара до преклонния пробег от 150хил. км.?) Някой от колегите беше споменал че неговия е на 150 хилки и гори 1Л/1000км - има ли по-нова информация, задържал ли е този разход или ...
2. От какви други модели с тоя мотор стават бутала и сегменти (селика, МР2, матрикс, други) ?
3. При какво износване на мотора (разбирай - какъв разход на масло) може да се очаква че стените на цилиндъра не стават и са за ремонтни бутала? Мога ли приема, че ако хвана момента в който започне да гори масло (в рамките на 1000км примерно) все още ще имам кръгли цилиндри?
4. Ако моторът още не гори масло, ще паснат ли новопоръчани бутала/сегменти с заводски (не-ремонтен) размер, или ще лопат като гол кокал в тенджера?
5. Някой поръчвал ли е ремонтни бутала (неоригинални), за които се разстъргва блока (+0.5мм примерно)? А не-ремонтни (с оригиналния размер) за директно втъкване в мотора?
5.1. Туй какво не му е наред:
http://www.perfectengine.com/Toyota_1ZZ ... 10-756.htm
(В тази връзка, Тойота на колко са купували Колбеншмидтските - 30 евра за комплект ли?)
6. Само не мен ли цената от 1700лв за 4 бутала и сегменти ми се вижда малко "мааалко" височка? В ebay почват от 70 долара комплекта. Пълен набор от сегменти (оригиналдЪ) са на 110 долара (ей от тута: http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1134).
А тука http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... cts_id=779 дават за 530 долара tuning сет от бутала и сегменти на +0.5мм (е, компресията е 11:1, ама туй да е кусура - ще наливаме убав бензин).
7. Ако не се разстъргва блока, какво се сваля от мотора за да се сложат новите бутала и сегменти - става ли само с главата и картера? Смъкването на главата изисква ли сваляне на мотора от купето или може и на място да стане?
8. Ценова информация по всички точки може ли някой да даде - дотук разбрах колко струва "услугата" в тойота. Алтернативни решения (а и оферти за извършване на работа) приемам, ако трябва и на лични да не докачаме гордостта на останалите потребители тука.
9. Има ли смисъл да се търси друг двигател за цялостна подмяна (естествено, някой от незасегнатите - например 2.0 бензин) - с автоматик съм и не знам дали ще си паснат. Все пак, мисля че ще е по-изгодно отколкото смяна с комплект от тойота - в 2000лв сякак ще се вместим май? Щях да попитам има ли чалъм да се сложи от друга марка, ама май ще си изпрося бан ... затуй спирам.
Ако според модераторите пак пиша наизуст и отговорите са вече в темата ще се върна да прочета за четвърти път.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта